Muotia- entä sitten?

gaborone

En ymmärrä miksi kaikki valittavat siitä, että "Luonnonuskonnot on vaan muotia, kaikki pennut alkaa sellasiks ja tällasiks". Mun mielestäni on tosi hieno juttu, että ihmiset tajuaa yhteytensä luontoon (tai vielä hienompaa jos tajuavat olevansa osa sitä) ja vielä nuorena (tosin vaikea mun on tietää miltä se vanhemmista pakanoista tuntuu kun olen vaan 14)...

Ollaan pikemminkin iloisia. :)

7

826

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Thor

      Aina on hieno juttu kun jonkun itsetuntemus kasvaa. Muotiasiasta sanoisin kuitenkin että se voi tapahtua aika monella tavalla ja jos tyytyy vain kulkemaan muodin mukaan niin ei se kyllä ole juuri minkää arvoista. Ei siis se että joku asia on päivän trendi tee siitä kokemusta vaan se mitä siitä asiasta voi itselleen todellakin saada, vaikka se olisikin muotia sillä hetkellä. Ne jotka jutun todella sisäistävät toimivat sen mukaan senkin jälkeen kun muoti on muuttunut.

      • gaborone

        Kun ne henkilöt menee luonnonuskontoihin mukaan, on paljon todennäköisempää, että ne voi sen jutun sisäistää, kuin jos koko muotivirtausta ei olisi ollutkaan..

        Eipä sillä että itsekään kannattaisin mitään uskontojen "muodistamista", mutta..


      • Thor
        gaborone kirjoitti:

        Kun ne henkilöt menee luonnonuskontoihin mukaan, on paljon todennäköisempää, että ne voi sen jutun sisäistää, kuin jos koko muotivirtausta ei olisi ollutkaan..

        Eipä sillä että itsekään kannattaisin mitään uskontojen "muodistamista", mutta..

        Totta tuokin, että ei kukaan lähde mukaan jos ei sana kulje ja asiaa jostakin saa tietoonsa.

        Joku voisi tosin olla sitä mieltä että muoti tuo mukaan myös pinnallisia ihmisiä, joita ei joukossa tarvita, mutta en tiedä onko se ihan niinkään. Kai asioihin tutustuminen on kaikille sallittua ja jotakin siinä jää jokaiselle.


    • May.May

      On todellakin hienoa, jos nuori ihminen alkaa oikeasti ajatella omilla aivoillaaan. On jo liian kauan jatkunut kristinuskon painostuksen alaisena olemista. Valtauskontoomme kuuluvat ja jo pelkät tapakristitytkin tuomitsevat herkästi "pakanauskontoja". Mielestäni se on väärin. Meidän täytyy olla vain ylpeitä nykynuorisostamme, koska he uskaltavat ottaa asioista selvää ja uskaltavat löytää sen "omanjuttunsa" oli se sitten muodissa tai ei. Uskonto on aina henkilökohtainen asia ja siihen ei pitäisi antaa vaikuttaa yleinen käsitys ja paheksunta.

    • luonnonuskonnossa

      Oikeassa luonnon-uskonnossa on rituaalitkin millä uskoa toteutetaan luonnonmukaisia toimenpiteitä.
      kuten esim. hedelmällisyysrituaali olisi parittelu, jos mentäisiin luonnon säännöillä ...

    • aito

      Tämä on kyllä ihan aiheen vierestä, mutta kiinnostaa tietää millä perusteella väität aurasi päävärin olevan indigo? Oletko ehkä tehnyt luotettavan nettitestin?

      • gaborone

        Olen tehnyt montakin luotettavaa testiä (tosin enhän voi olla aivan vakuuttunut että ne on luotettavia) ja niistä on tullut tulokseksi että aurani pääväri on indigo.. Olen myös lukenut kirjoja ja katsonut mikä kuvaus sopisi minuun ja kysynyt myös muilta... :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 166
      4616
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      118
      4207
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2770
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1669
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1660
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      94
      1615
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1573
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1521
    Aihe