kun siivooja on käynyt siivoamassa. Kaikki paikat putsattu ja ilma on raikas ja tuoksuu hyvältä. Maksaahan se, mutta kyllä kannattaa ja kotitalousvähennys auttaa.
On aivan ihanaa,
12
284
Vastaukset
- Anonyymi
Maksaa maksaa. Ikärajoitteisena itesiivous on jäänyt vähiin. Sote-puolelta minulle määrättiin kallis siivousyritys.
Soitin sille, etteivät tulisi nyt kun itekin voin enimpii roskii siivota.
Sotken vähemmän ja asun niinkuin asun, niille puolustelin.
Ennen oli vaan yks siivooja. Nyt ne tuloo parittain kuin porin pirulaiset.
Ellen olis niin vanha ja sote-riippuvainen voisin asua vaikka kaatsin reunamalla.
Ja maalimanihime, ettei olusiakaan sais enää ottaa kotonaan.
- Ja sitten kaatuillaa rojuihin omassa kotona, ne ohjeistavat. - Anonyymi
Pareittain käyvät siksi että hoituu nopeammin ja myös luotettavuus säilyy kun pitävät toisiaan silmällä ettei kodeista häviä mitään. Eri asia silloin jos kodin omistaja paikalla niin silloin voi siivooja tulla yksin.
- Anonyymi
Kerran kuukaudessa, kaksi naista. Aloittavat klo 8 ja tekevät kolme tuntia työtä. Vaihtavat puhtaat petivaatteet, sekä tuovat pesulasts puhtaat pyykit. Enää en pese kotona pyykkiä.
- Anonyymi
Meilläkin kävi siivooja silloin kun olin työelämässä ja kyllä, oli kivaa tulla puhtaaseen kotiin.
Nyt eläkkeellä on aikaa siivota ja kyllä se on oikein mukavaa puuhaa kun voi tehdä ajan kanssa eikä tarvitse hötkyillä- Anonyymi
Siivous on suurin syy siihen miksi en koskaan ole halunnut asua isossa asunnossa ja yksin jäätyäni muutinkin 35 neliön yksiöön, nykyisessä asunnossa 32 neliöö joka riittää ja hyvin mahtuu jopa 2 lapsenlasta yökylään.
Toistaiseksi olen saanut siivoukset tehtyä itse kun ei täällä muuta sotkua tule kuin joskus askartelusta. Nytkin pitäisi yksi pyöreä rima pätkiä sahalla sopiviksi palikoiksi tonttuaskartelua varten :) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siivous on suurin syy siihen miksi en koskaan ole halunnut asua isossa asunnossa ja yksin jäätyäni muutinkin 35 neliön yksiöön, nykyisessä asunnossa 32 neliöö joka riittää ja hyvin mahtuu jopa 2 lapsenlasta yökylään.
Toistaiseksi olen saanut siivoukset tehtyä itse kun ei täällä muuta sotkua tule kuin joskus askartelusta. Nytkin pitäisi yksi pyöreä rima pätkiä sahalla sopiviksi palikoiksi tonttuaskartelua varten :)Niin, minulle taas on aina pitänyt olla tilaa kodissani, missä milloinkin olen asunut. Peruja varmaan lapsuuskodistani, joka oli hulppea 8 huoneen iso omakotitalo.
Meitä kun asuu kaksi, ja valitettavasti ei vielä lapsenlapsia ole, niin sotkua tulee aika vähän ja kuten ylhäällä todettiin, minustakin on mukavaa siivoskella. Myönnän tosin, että joulusiivouksen ostan aina yritykseltä, jouluksi on niin paljon muuta mukavampaa tekemistä kun teen kaikki jouluruuat itse
Mutta kukin tavallaan, pääasia että voi asua juuri niin kuin itse haluaa tai on toivonut - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, minulle taas on aina pitänyt olla tilaa kodissani, missä milloinkin olen asunut. Peruja varmaan lapsuuskodistani, joka oli hulppea 8 huoneen iso omakotitalo.
Meitä kun asuu kaksi, ja valitettavasti ei vielä lapsenlapsia ole, niin sotkua tulee aika vähän ja kuten ylhäällä todettiin, minustakin on mukavaa siivoskella. Myönnän tosin, että joulusiivouksen ostan aina yritykseltä, jouluksi on niin paljon muuta mukavampaa tekemistä kun teen kaikki jouluruuat itse
Mutta kukin tavallaan, pääasia että voi asua juuri niin kuin itse haluaa tai on toivonutAsun pikku yksiössä ja siivooja käy kerran kuukaudessa. Siivoojasta en luovu, vaikka maksaakin. Saa kerran kuukaudessa kaikki siivottua nyt kun ei kunto enää riitä.
Muutin aikoinaan yksiöön sadan neliön kämpästä, enkä todellakaan kaipaa liikoja turhia neliöitä ympärilleni ja siivous maksaisi vielä enemmän. Isompi kämppä sopii toisille, minulle ei. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, minulle taas on aina pitänyt olla tilaa kodissani, missä milloinkin olen asunut. Peruja varmaan lapsuuskodistani, joka oli hulppea 8 huoneen iso omakotitalo.
Mutta kukin tavallaan, pääasia että voi asua juuri niin kuin itse haluaa tai on toivonutIso oli minunkin lapsuuskoti , maalaistalo jossa niin iso tupa että olisi tanssit mahtunut pitämään. Sieltä muutettuani suurin missä asunut oli reilun 70 neliön kolmio jossa tuntui olevan jo liikaa.
- Anonyymi
Haloooo
mistä semmosia ammatti siivoojia saa että paikat TUOKSUU PUHTAILTA
meillä kun käy siivojat niin ne käyttä TÄYSIN HAJUTEETONTA siivousliinaa
vaikka olen TOIVONU että käyttäisivät TOLU pesuainetta kun olen sitä varten ostanu TOLUA,
mu pikkusen vituttaa kn makssa lähes 300 euroa eikä olla edes tarkkoja puhtauden kanssa,
en tilaa enään kyseistä firmaa ollenkaan meille siivoomaan pitää löytää oikea kunnon siivoojat,- Anonyymi
Jos haluat sitä Tolua käytettävän niin sinulla pitää sitten olla OMAT siivousvälineetkin millä siivooja siivoo. Tuskin niillä vaatimuksilla siivousfirmasta tekijää saat, mutta voithan kysellä jotain yksityistä ihmistä joka tekee esim kevytyrittäjänä, mutta silloin et välttämättä saa kotitalousvähennnystä. Halvemmalla varmaan saisit vaikka jonkun opiskelijan joka sitten sinun siivousvälineillä tekee puhdasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos haluat sitä Tolua käytettävän niin sinulla pitää sitten olla OMAT siivousvälineetkin millä siivooja siivoo. Tuskin niillä vaatimuksilla siivousfirmasta tekijää saat, mutta voithan kysellä jotain yksityistä ihmistä joka tekee esim kevytyrittäjänä, mutta silloin et välttämättä saa kotitalousvähennnystä. Halvemmalla varmaan saisit vaikka jonkun opiskelijan joka sitten sinun siivousvälineillä tekee puhdasta.
Kyllä mulla onki kaikki siivous välineet, en pidä nykt siivoojista
ne ovat hunsvotteja, aikoinaan kun olin terve ja jaksoin siivosin aina viimesen päällä puhtaaksi koti tuoksui aina raikkaalta , joka viikko oli siivouspäivä jolloin ven kaikki ulos matot ja vuodevatteet, harmittaa ihan kauheesti kun pitää maksaaa 300 euroa huonosta työstä eivätkä olleet kuin vajaat tuntia siivoomassa,
- Anonyymi
kaikki menee nykyään suomessa VITURAKSI
työntekijätkää ei ole enään ammattilaisia,
silti niille pitää maksaa ammattilaisen palkka, '
VITTU tätä nyky yhteiskuntaa
MIELIPIDE !
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!
"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti23745159Polttomoottoriauto tulessa parkkihallissa Tampereella
Pystyy näkemättä jo sanomaan, koska sähköautoissa ei ole palavia nesteitä lainkaan. Ihme ettei polttomoottoriautoja ole12125963SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat
Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude32315654Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy16310782Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat
Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h1229697Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta
Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump369311Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.
IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla848456Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.
KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!307923Johtuuko vasemmistolaisten inho kristinuskoa kohtaan heidän islamin uskostaan?
Tätä jäin pohdiskelemaan.2426814Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija
https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua2216476