Kävin tuossa viikolla kyselemässä kihlojen hintoja ym, ja kyselin valkokultaisista kihloista. Puhetta oli vain 14 karaatin sormusten hinnoista sillä ollaan ajteltu ostaa sellaiset. Tänään sitten selailin häät-lehteä ja huomasin että vihkisormus josta olen haaveillut onkin 18 karaatin kultaa! Olen ymmärtänyt ettei kannata ostaa sormuksia joissa on eri karaattipitoisuudet, kska silloin 14 karaattinen kuluttaisi 18 karaattista...
Eli asiaan, nyt siis täytyisi katsella niitä kihloja uudestaan, 18 karaatilla. Onko joillain tietoa paljonko kalliimpaa 18 karaatin kulta suunnilleen on? Haluaisimme ihan perussileät valkokultaiset kihlat.
Kiitos!
Kihlasormusten karaatit
3
2534
Vastaukset
- Lehti
14 karaatin sormus on kestävämpi kuin 18. Tuosta en ole kuullutkaan että pitää olla samaa karaattia vierekkäin?
- Lila
Joku muukin kyseli sormuksista ja minä löysin tästä linkistä sellaisen tietopaketin, joka auttoi paljon.
Soitin vielä kultasepälle ja hän se vasta oli mukavan asiantunteva ja ystävällinen "pohjoisen poika"
http://www.naimakaupat.com/haaopas/haapari/sormus_materiaali.php- sara
Kiitos lila, kommentistasi! Olen kyllä tuon tekstin lukenut ja sen mukaanhan voi olla sormukset eri karaattipitoisuusilla, kunhan putsaa kunnolla..
Mutta mitäs se kultaseppä sinulle sanoi?
Pitääpi mennä varmaan itse kultasepänliikkeeseen kysymään, mutta kun miehellä niin huonot työajat että harvoin pääsee samaan aikaan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus167190- 1992577
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1082120En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761568Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911109- 41990
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46979- 87925
- 45739
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7738