Sierra 2.0

Kyselee

Kertokaapa kokemuksianne Sierroistanne, iällä ei
väliä. Hyvät ja huonot puolet. Ostopäätökseen en
päädy kuulematta muiden mielipiteitä ja
kokemuksia. Kiitos jo etukäteen asiallisista
vastauksistanne...

12

3832

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihan ajettava peli

      Eli kokemuksia Sierra 2.0 DOCH farkusta vm 92
      ajettuna 132 tkm:ä.

      Viat: poöläytti jo noilla kilsoilla sinistä savua
      kylmänä startatessa, eli venttiilin varren kumit
      sökönä -> pientä öljyn syöntiä. Kulutus suht
      siedettävä koneen kokoon nähden ja suorituskyky
      kohtuullinen. Mutta vääntävä perusmoottorihan se
      on.

      Vaihdelaatikko remonttia 80 tkm:n kohdalla, koska
      vaihteet takertelivat pahasti. Vaihdettiin jotain
      siirtäjiä ja synkron renkaita. Siltikään ko.
      takertelu ei poistunut kokonaan, vaan vaihteita
      ei meniannut välillä saada helposti päälle, eli
      ominaisuus.... Laatikossa kannattaa käyttä siis
      VAIN Fordin omaa laatikkoöljyä, ei muita.

      Muuta ihmeellistä ei autossa ollut.....

    • Sierra

      Ajettu 171t ja hyvin kulkee. Ei mitään isompaa
      ongelmaa. Vaihteet tosin hieman takeltelee.
      Vääntöä on kevytperäiselle autolle ihan
      mukavasti, varsinkin talvella on ihan "kiva".

    • Riesa(ko)

      ajettu 274 000km, kone aukastu koska söi ja vuoti
      öljyä-->tiivisteet uusiksi, laatikko pelaa kuin
      unelma mutta joskus ei ota paikaltaan hyvin
      ykköstä sisään, takakaaret alkaa olla aika mädät
      muuten kori kunnossa, autossa madallusjouset jonka
      vuoksi todella unelma ajaa kelillä kuin kelillä!

      Aina jotain pikkuvikaa mutta onpahan taivaspaikka
      lunastettu..toivotaan näin!:)

    • clx

      Joo mull on tollanen...

      Kone asiallinen 120hv, kulutus kohtuulinen.
      Nelikkoon sais olla hiukan enemmän boforia. Kansi
      remontti tehty 190tkm (ed omistaja) hinta noin
      4000mk, oli vissiin ruvennu syömään oljyy
      tolkuttomasti. Kone vääntää mukavasti
      alakierroksilla, ohitukset sujuu vaivatta 100-
      120kmh nopeuksissa. Huiput oon ajannu tienvarsi
      tutkaan 202 kmh... Ajettavuus on huippu luokkaa
      vrt astra, 300 sarja bmw, passat. Liikkuu
      pehmeästi, todella mukava auto ajaa. Korissa
      muutama ruoste herkkä paikka, takalokarien
      yläreuna oven vierestä takaluukku
      kokonaisuudessaan (farkussa). Omassa autossa
      (clx) on varustelu tasokin todella kohdallaan.
      Auto on vm 91 ja siitä löytyy, lämmitettävä
      tuulilasi, ilmastointi, sävylasit, kattoluukku,
      keskuslukitus, ABS, nelikko, sähköiset
      ikkunannostimet, korinväriset puskurit. Sierra on
      lisäksi sisätiloiltaan tilava auto. Minulla
      vaihtoehtona oli opel astran farkku, eroa oli
      paljon, sierra painii aivan eri kokoluokassa...
      Nelikoon olen joutunut vaihdattamaan eturistikon
      a 2700mk, etu puslat ripustuksiin, takajarru
      satulan a 1200mk... onneks kaikki meni
      takuuseen!!! Lisäksi se on viellä hiljainen auto
      ajaa... HYVÄ OSTOS

      • 4x4

        ja luin juttuasi niin kiinnostaa miksi vaihdettu
        takajarru satula ? Oliko vika kuten minulla että
        käsijarru ei pidä ? vaijeri kireellä mutta
        satulat ei purista paloja levyyn ?
        Onko satulan vaihto edessä ainoana vaihtoehtona ?


      • clx
        4x4 kirjoitti:

        ja luin juttuasi niin kiinnostaa miksi vaihdettu
        takajarru satula ? Oliko vika kuten minulla että
        käsijarru ei pidä ? vaijeri kireellä mutta
        satulat ei purista paloja levyyn ?
        Onko satulan vaihto edessä ainoana vaihtoehtona ?

        Mulla oli vaijeri jumissa... Korjus meni
        takuuseen. Takuussa autoliikkeen mekaanikko samoi
        näillä sanoilla " en rupea nytkyttamään vaijeria
        irti 330mk/h taksalla, nopeammin vika korjaantuu
        kun ostetaan uusi satula". Minullehan se kävi
        kuin sialle otsatukka, koska en kärsinyt
        kyseisestä operaatiosta penniäkään... Luulisi
        kyllä jumittuneen jarruvaijerin saavan irti
        muullakin keinoilla kun ostamalla uuden osan. Ai
        sull on myös neliveto farkku, on muuten aika
        harvinainen kulkupeli ei oo tullut yhtäkään
        viellä vastaan!!!


      • Neliveto
        clx kirjoitti:

        Mulla oli vaijeri jumissa... Korjus meni
        takuuseen. Takuussa autoliikkeen mekaanikko samoi
        näillä sanoilla " en rupea nytkyttamään vaijeria
        irti 330mk/h taksalla, nopeammin vika korjaantuu
        kun ostetaan uusi satula". Minullehan se kävi
        kuin sialle otsatukka, koska en kärsinyt
        kyseisestä operaatiosta penniäkään... Luulisi
        kyllä jumittuneen jarruvaijerin saavan irti
        muullakin keinoilla kun ostamalla uuden osan. Ai
        sull on myös neliveto farkku, on muuten aika
        harvinainen kulkupeli ei oo tullut yhtäkään
        viellä vastaan!!!

        joo, olen omistanut ko. version noin kaksi
        vuotta , toiminut loistavasti mutta on iskenyt
        autokuume ja olisin omasta yksilöstäni
        mahdollisesti luopumassa.


    • ..on yksilöitä

      Kokemuksia on -88 2.0 OHC:sta. Auto on hyvä
      ajettava, tilava ja lämmin talvella. Kiihtyy
      hyvin ohituksiin ja kulkee pirteästi. Kulutus on
      pienehkö (n.7l/100km) niin isoksi autoksi ja osat
      on edullisia.
      Vikoja olen huomannut seuraavasti:
      -vaihteet takkuilee (ilmeisesti tyyppivika)
      -takajouset poikki
      -venttiilivarren kumit vaihdettu
      -kansiremontti (venttiileistä loppuu säätövara)
      -pakoputki uusittu
      -etuovet ruostuvat puhki
      -perä antaa ääntä ja vuotaa öljyä
      -tukivarsien puslat vaihdettu
      -jarrut täristää
      -tuulilasi halkeaa
      -puhaltimen moottori uusittu
      -bensatankki laskee hajua sisään
      -keskuslukko reistasi
      - ja paljon muuta vähäpätöisempää

      Muita miinuksia on kallis vakuutus ja huono
      kylmäkäynnistyvyys. Muutenhan se on varsin kelpo
      auto, ja antaa mukavampaa kyytiä kuin monet uudet.

    • tuplanokka

      Kyseisestä koneesta irtoavat pakoventtiilien
      ohjurit yleensä viimeistään n. 200 tkm kohdalla
      ja kansiremppa on edessä. Muuten on asiallinen ja
      miellyttävä käyttömoottori. Aiemmissa viesteissä
      näkyi olevan sierrojen yleiset vikapaikat aika
      hyvin mainittuna, mahdollisiin ruostepaikkoihin
      voisi vielä lisätä helmakotelot ja
      varapyöräkotelon pohjan ja yleisvikoihin
      väljistyvät etupään nivelet.

      Oma 240 tkm. ajettu vuoden 90 2,0i GL dohc
      saattaisi olla myynnissä. Kansiremppa ja muutkin
      noille kilometreille kuuluvat remontit on tehty
      ja auto on erittäin siisti. Auto asuu
      Tampereella. Jos kiinnostaa, niin laita mailia
      osoitteeseen [email protected]

    • Ford forever

      Ei voi muutakuin kehua...niin hyvä auto on ollut,
      eikä syö öljyä, tippaakaan...Autoon on tosin
      vaihdettu suht. tiuhaan öljyt. max 5000tkm...
      (Mobil Delvac) Tosi hyvä ajaa alustasarjan
      asennuksen jälkeen...Vaihteisto pelaa vielä kuin
      ajatus...kiitos vissiin aina Fordilta ostettujen
      öljyjen...jotka muistaakseni on jotain Shellin
      tuotetta, niin väittivät...en ostanut
      Motorcraftin kalliita...
      Perä jostain syystä tihkuu öljyä
      ylhäältä...huohotin(?) tukossa? N. kuukauden
      välein oon lisänny..riippuen tietty
      ajomäärästä...ei se sittenkään vielä liika vähänä
      oo mutta kuitenkin...

      Ainoat remontit: kaikki pyöränlaakerit,
      lukuunottamatta oikeata
      etupyöränlaakeria...oikean puolen vetoakseli,
      vasenkin kolkuttaa kaarteissa, pitäs vaihtaa,
      bensatankki vaihdettu...entiseen ruostui
      reikä...ventiilivarsien kumit...laturi
      laakeroitu..pohjassa pari ruostepaikkaa
      hitsattu...muuten ei "kuki"...vaikka aika paljon
      ajoa soratiellä...

      ja luonnollisesti jarruja, nokkahihnoja yms.
      uusittu ts. normaalisti kuluvia osia...
      Mainittakoon että puhaltimen moottorikin on vielä
      alkuperäinen...talvella alkaa vinkumaan, mutta
      rasvaus auttaa; menee taas vuoden.

      Joku mainitsi että OHC ois huono käynnistyyn
      kylmänä...ei pidä paikkaansa, ainakaan
      mulla...unohin viime talvena laitta lämppärin
      piuhan, ja pakkasta yön jälkeen -28...ja lähti
      ihan hyvin...ei tartte kylmänä muutaku
      vähä 'napata' starttia niin jo lähti...ei tosin
      kovin järkevää, mutta pakko mikä pakko...aika
      jäykkää tuossa lämpötilassa jo yksaste
      kymppikin...

      Empä tiiä, Sierrat niinku autot yleensäkin on
      yksilöitä...mukaan mahtuu hyviä ja huonoja...Ei
      oo kokemusta DOHC koneista, mutta luulisin että
      OCH-koneet on lujempia...ei ainakaan yhtäpaljon
      ongelmia kansien kanssa...valurauta on
      alumiinia/kevytmetallia lujempaa...

      • -87 iS

        ja pelkällä ohjurin kumien vaihdolla. muut rempat suunnilleen samat.


    • Naisharrastaja

      Itselläni on noita Sierroja ollut toistaiseksi 5 kpl:

      - 92 DOHCi
      - 90 DOHCi (farmari)
      - 90 DOHC kaasutinversio
      - 90 1.8i
      - 85 2.0 OHC

      - 92:ssa ei oikeastaan muuta ongelmaa ollut kuin lambda-anturin ja peltien kanssa... eli päästöt olivat koholla ja ruostetta löytyi
      - farkkumallissa ongelmia riittikin sitten... tuulilasi halkesi, helmat lahosivat molemmin puolin, kaasuvaijeri katkesi, flekti heitti pelaamasta, pakoputki jäi kerran tien päälle, inertiakytkin (vai mikä olikaan, se takakontissa oleva nappi, joka katkaisee polttoaineen syötön) oikkuili koko ajan jne.
      - 90 DOHC kaasariversiossa kaasutin meni vaihtoon, helmat lahosivat, kaasuvaijeri katkesi eikä auto meinannut käydä huonostikaan... ja inertiakytkin oikkuili
      - 90 1.8i oli minulla sen verran vähän aikaa, etten siitä oikeastaan osaa sanoa mitään... oli kuitenkin edellisessä katsastuksessa tullut merkinnät reiästä pakoputkessa sekä muistaakseni jostakin puslasta tms.
      - 85 OHC on toistaiseki ollut paras näistä: ei ruosteongelmia (pari pintakukkaa takakaarissa, ei sen kummempaa), hammastangon suojakumi ja lämppärin moottori piti vain vaihtaa... ainoa ongelma (joka kylläkin oli jo ostettaessa) on kierot jarrulevyt eli auto täristää jarrutettaessa... auto tosin on ollut aina täällä pohjoisessa joten se kai osin selittää peltien huippukuntoa. Muutenkin auto toimii todella hyvin, myös sähkölasit pelaavat moitteettomasti.

      Eli yleisesti voisin sanoa, että jos löydät hyvin pidetyn vanhemman Sierran, osta ihmeessä. Uudempien kanssa töitä saattaakin olla yllättävän paljon vaikka kilometrejä ei hurjasti olisikaan... Sierroissa on se hyvä puoli että niille löytyy aina kysyntää, omani ovat aina menneet muutaman päivän sisällä myynti-ilmoituksen jättämisestä vaikkeivät halvimpia mahdollisia ole todellakaan olleet.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Alle 15 oli

      Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      89
      2628
    2. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

      Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      203
      1668
    3. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

      Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      116
      1600
    4. Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!

      Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois
      Suomalaiset julkkikset
      41
      1461
    5. Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla

      Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v
      Ikävä
      64
      1222
    6. Juhannusterveiset kaivatulle

      Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻
      Ikävä
      76
      1005
    7. Kaupunki osti Absin

      Nyt vaan yrittäjiä kaivataan
      Haapavesi
      56
      969
    8. Sä oot kyllä

      Aika erikoinen nainen
      Ikävä
      45
      867
    9. Rakastan sinua

      Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      63
      859
    10. Millaistakohan

      Sun kanssa suhde olisi?
      Ikävä
      61
      835
    Aihe