Kertokaapa kokemuksianne Sierroistanne, iällä ei
väliä. Hyvät ja huonot puolet. Ostopäätökseen en
päädy kuulematta muiden mielipiteitä ja
kokemuksia. Kiitos jo etukäteen asiallisista
vastauksistanne...
Sierra 2.0
12
3832
Vastaukset
- ihan ajettava peli
Eli kokemuksia Sierra 2.0 DOCH farkusta vm 92
ajettuna 132 tkm:ä.
Viat: poöläytti jo noilla kilsoilla sinistä savua
kylmänä startatessa, eli venttiilin varren kumit
sökönä -> pientä öljyn syöntiä. Kulutus suht
siedettävä koneen kokoon nähden ja suorituskyky
kohtuullinen. Mutta vääntävä perusmoottorihan se
on.
Vaihdelaatikko remonttia 80 tkm:n kohdalla, koska
vaihteet takertelivat pahasti. Vaihdettiin jotain
siirtäjiä ja synkron renkaita. Siltikään ko.
takertelu ei poistunut kokonaan, vaan vaihteita
ei meniannut välillä saada helposti päälle, eli
ominaisuus.... Laatikossa kannattaa käyttä siis
VAIN Fordin omaa laatikkoöljyä, ei muita.
Muuta ihmeellistä ei autossa ollut..... - Sierra
Ajettu 171t ja hyvin kulkee. Ei mitään isompaa
ongelmaa. Vaihteet tosin hieman takeltelee.
Vääntöä on kevytperäiselle autolle ihan
mukavasti, varsinkin talvella on ihan "kiva". - Riesa(ko)
ajettu 274 000km, kone aukastu koska söi ja vuoti
öljyä-->tiivisteet uusiksi, laatikko pelaa kuin
unelma mutta joskus ei ota paikaltaan hyvin
ykköstä sisään, takakaaret alkaa olla aika mädät
muuten kori kunnossa, autossa madallusjouset jonka
vuoksi todella unelma ajaa kelillä kuin kelillä!
Aina jotain pikkuvikaa mutta onpahan taivaspaikka
lunastettu..toivotaan näin!:) - clx
Joo mull on tollanen...
Kone asiallinen 120hv, kulutus kohtuulinen.
Nelikkoon sais olla hiukan enemmän boforia. Kansi
remontti tehty 190tkm (ed omistaja) hinta noin
4000mk, oli vissiin ruvennu syömään oljyy
tolkuttomasti. Kone vääntää mukavasti
alakierroksilla, ohitukset sujuu vaivatta 100-
120kmh nopeuksissa. Huiput oon ajannu tienvarsi
tutkaan 202 kmh... Ajettavuus on huippu luokkaa
vrt astra, 300 sarja bmw, passat. Liikkuu
pehmeästi, todella mukava auto ajaa. Korissa
muutama ruoste herkkä paikka, takalokarien
yläreuna oven vierestä takaluukku
kokonaisuudessaan (farkussa). Omassa autossa
(clx) on varustelu tasokin todella kohdallaan.
Auto on vm 91 ja siitä löytyy, lämmitettävä
tuulilasi, ilmastointi, sävylasit, kattoluukku,
keskuslukitus, ABS, nelikko, sähköiset
ikkunannostimet, korinväriset puskurit. Sierra on
lisäksi sisätiloiltaan tilava auto. Minulla
vaihtoehtona oli opel astran farkku, eroa oli
paljon, sierra painii aivan eri kokoluokassa...
Nelikoon olen joutunut vaihdattamaan eturistikon
a 2700mk, etu puslat ripustuksiin, takajarru
satulan a 1200mk... onneks kaikki meni
takuuseen!!! Lisäksi se on viellä hiljainen auto
ajaa... HYVÄ OSTOS- 4x4
ja luin juttuasi niin kiinnostaa miksi vaihdettu
takajarru satula ? Oliko vika kuten minulla että
käsijarru ei pidä ? vaijeri kireellä mutta
satulat ei purista paloja levyyn ?
Onko satulan vaihto edessä ainoana vaihtoehtona ? - clx
4x4 kirjoitti:
ja luin juttuasi niin kiinnostaa miksi vaihdettu
takajarru satula ? Oliko vika kuten minulla että
käsijarru ei pidä ? vaijeri kireellä mutta
satulat ei purista paloja levyyn ?
Onko satulan vaihto edessä ainoana vaihtoehtona ?Mulla oli vaijeri jumissa... Korjus meni
takuuseen. Takuussa autoliikkeen mekaanikko samoi
näillä sanoilla " en rupea nytkyttamään vaijeria
irti 330mk/h taksalla, nopeammin vika korjaantuu
kun ostetaan uusi satula". Minullehan se kävi
kuin sialle otsatukka, koska en kärsinyt
kyseisestä operaatiosta penniäkään... Luulisi
kyllä jumittuneen jarruvaijerin saavan irti
muullakin keinoilla kun ostamalla uuden osan. Ai
sull on myös neliveto farkku, on muuten aika
harvinainen kulkupeli ei oo tullut yhtäkään
viellä vastaan!!! - Neliveto
clx kirjoitti:
Mulla oli vaijeri jumissa... Korjus meni
takuuseen. Takuussa autoliikkeen mekaanikko samoi
näillä sanoilla " en rupea nytkyttamään vaijeria
irti 330mk/h taksalla, nopeammin vika korjaantuu
kun ostetaan uusi satula". Minullehan se kävi
kuin sialle otsatukka, koska en kärsinyt
kyseisestä operaatiosta penniäkään... Luulisi
kyllä jumittuneen jarruvaijerin saavan irti
muullakin keinoilla kun ostamalla uuden osan. Ai
sull on myös neliveto farkku, on muuten aika
harvinainen kulkupeli ei oo tullut yhtäkään
viellä vastaan!!!joo, olen omistanut ko. version noin kaksi
vuotta , toiminut loistavasti mutta on iskenyt
autokuume ja olisin omasta yksilöstäni
mahdollisesti luopumassa.
- ..on yksilöitä
Kokemuksia on -88 2.0 OHC:sta. Auto on hyvä
ajettava, tilava ja lämmin talvella. Kiihtyy
hyvin ohituksiin ja kulkee pirteästi. Kulutus on
pienehkö (n.7l/100km) niin isoksi autoksi ja osat
on edullisia.
Vikoja olen huomannut seuraavasti:
-vaihteet takkuilee (ilmeisesti tyyppivika)
-takajouset poikki
-venttiilivarren kumit vaihdettu
-kansiremontti (venttiileistä loppuu säätövara)
-pakoputki uusittu
-etuovet ruostuvat puhki
-perä antaa ääntä ja vuotaa öljyä
-tukivarsien puslat vaihdettu
-jarrut täristää
-tuulilasi halkeaa
-puhaltimen moottori uusittu
-bensatankki laskee hajua sisään
-keskuslukko reistasi
- ja paljon muuta vähäpätöisempää
Muita miinuksia on kallis vakuutus ja huono
kylmäkäynnistyvyys. Muutenhan se on varsin kelpo
auto, ja antaa mukavampaa kyytiä kuin monet uudet. - tuplanokka
Kyseisestä koneesta irtoavat pakoventtiilien
ohjurit yleensä viimeistään n. 200 tkm kohdalla
ja kansiremppa on edessä. Muuten on asiallinen ja
miellyttävä käyttömoottori. Aiemmissa viesteissä
näkyi olevan sierrojen yleiset vikapaikat aika
hyvin mainittuna, mahdollisiin ruostepaikkoihin
voisi vielä lisätä helmakotelot ja
varapyöräkotelon pohjan ja yleisvikoihin
väljistyvät etupään nivelet.
Oma 240 tkm. ajettu vuoden 90 2,0i GL dohc
saattaisi olla myynnissä. Kansiremppa ja muutkin
noille kilometreille kuuluvat remontit on tehty
ja auto on erittäin siisti. Auto asuu
Tampereella. Jos kiinnostaa, niin laita mailia
osoitteeseen [email protected] - Ford forever
Ei voi muutakuin kehua...niin hyvä auto on ollut,
eikä syö öljyä, tippaakaan...Autoon on tosin
vaihdettu suht. tiuhaan öljyt. max 5000tkm...
(Mobil Delvac) Tosi hyvä ajaa alustasarjan
asennuksen jälkeen...Vaihteisto pelaa vielä kuin
ajatus...kiitos vissiin aina Fordilta ostettujen
öljyjen...jotka muistaakseni on jotain Shellin
tuotetta, niin väittivät...en ostanut
Motorcraftin kalliita...
Perä jostain syystä tihkuu öljyä
ylhäältä...huohotin(?) tukossa? N. kuukauden
välein oon lisänny..riippuen tietty
ajomäärästä...ei se sittenkään vielä liika vähänä
oo mutta kuitenkin...
Ainoat remontit: kaikki pyöränlaakerit,
lukuunottamatta oikeata
etupyöränlaakeria...oikean puolen vetoakseli,
vasenkin kolkuttaa kaarteissa, pitäs vaihtaa,
bensatankki vaihdettu...entiseen ruostui
reikä...ventiilivarsien kumit...laturi
laakeroitu..pohjassa pari ruostepaikkaa
hitsattu...muuten ei "kuki"...vaikka aika paljon
ajoa soratiellä...
ja luonnollisesti jarruja, nokkahihnoja yms.
uusittu ts. normaalisti kuluvia osia...
Mainittakoon että puhaltimen moottorikin on vielä
alkuperäinen...talvella alkaa vinkumaan, mutta
rasvaus auttaa; menee taas vuoden.
Joku mainitsi että OHC ois huono käynnistyyn
kylmänä...ei pidä paikkaansa, ainakaan
mulla...unohin viime talvena laitta lämppärin
piuhan, ja pakkasta yön jälkeen -28...ja lähti
ihan hyvin...ei tartte kylmänä muutaku
vähä 'napata' starttia niin jo lähti...ei tosin
kovin järkevää, mutta pakko mikä pakko...aika
jäykkää tuossa lämpötilassa jo yksaste
kymppikin...
Empä tiiä, Sierrat niinku autot yleensäkin on
yksilöitä...mukaan mahtuu hyviä ja huonoja...Ei
oo kokemusta DOHC koneista, mutta luulisin että
OCH-koneet on lujempia...ei ainakaan yhtäpaljon
ongelmia kansien kanssa...valurauta on
alumiinia/kevytmetallia lujempaa...- -87 iS
ja pelkällä ohjurin kumien vaihdolla. muut rempat suunnilleen samat.
- Naisharrastaja
Itselläni on noita Sierroja ollut toistaiseksi 5 kpl:
- 92 DOHCi
- 90 DOHCi (farmari)
- 90 DOHC kaasutinversio
- 90 1.8i
- 85 2.0 OHC
- 92:ssa ei oikeastaan muuta ongelmaa ollut kuin lambda-anturin ja peltien kanssa... eli päästöt olivat koholla ja ruostetta löytyi
- farkkumallissa ongelmia riittikin sitten... tuulilasi halkesi, helmat lahosivat molemmin puolin, kaasuvaijeri katkesi, flekti heitti pelaamasta, pakoputki jäi kerran tien päälle, inertiakytkin (vai mikä olikaan, se takakontissa oleva nappi, joka katkaisee polttoaineen syötön) oikkuili koko ajan jne.
- 90 DOHC kaasariversiossa kaasutin meni vaihtoon, helmat lahosivat, kaasuvaijeri katkesi eikä auto meinannut käydä huonostikaan... ja inertiakytkin oikkuili
- 90 1.8i oli minulla sen verran vähän aikaa, etten siitä oikeastaan osaa sanoa mitään... oli kuitenkin edellisessä katsastuksessa tullut merkinnät reiästä pakoputkessa sekä muistaakseni jostakin puslasta tms.
- 85 OHC on toistaiseki ollut paras näistä: ei ruosteongelmia (pari pintakukkaa takakaarissa, ei sen kummempaa), hammastangon suojakumi ja lämppärin moottori piti vain vaihtaa... ainoa ongelma (joka kylläkin oli jo ostettaessa) on kierot jarrulevyt eli auto täristää jarrutettaessa... auto tosin on ollut aina täällä pohjoisessa joten se kai osin selittää peltien huippukuntoa. Muutenkin auto toimii todella hyvin, myös sähkölasit pelaavat moitteettomasti.
Eli yleisesti voisin sanoa, että jos löydät hyvin pidetyn vanhemman Sierran, osta ihmeessä. Uudempien kanssa töitä saattaakin olla yllättävän paljon vaikka kilometrejä ei hurjasti olisikaan... Sierroissa on se hyvä puoli että niille löytyy aina kysyntää, omani ovat aina menneet muutaman päivän sisällä myynti-ilmoituksen jättämisestä vaikkeivät halvimpia mahdollisia ole todellakaan olleet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892628Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2031668- 1161600
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411461Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641222Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻761005- 56969
- 45867
- 63859
- 61835