Matkashekit

Sanna

Olen lähdössä kesäkuussa 2kk Californiaan ja nyt mietinkin, että minkälaista rahaa otan mukaan. Pankissa suositeltiin matkashekkejä, mutta onko kenelläkään kokemuksia, että miten hyvin ne toimivat? Ja kannattaako minun ottaa niitä? Vai mieluummin Visa Elektron ja käteistä?

6

4706

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ves

      Matkashekit ovat erinomainen maksuväline USA:ssa! Ne kelpaavat lähes missä tahansa ikään kuin käteinen raha, siis kaupoissa, ravintoloissa, huvipuistoissa jne.

      Ja parasta niissä on turvallisuus: jos kadotat ne tai sinulta kähvelletään ne, shekkien numerot ilmoittamalla saat uudet tilalle.

      Itse käytän kaikkia kolmea: käteistä kohtuullisesti, luottokortti, matkashekit.

      • timpuri

        VISA, malli electron ei käy joka paikassa


    • ...ja vähän käteistä

      Olen matkustellut paljon USA:ssa, ajanut rannalta rannallekin pari kertaa ja itse olen käyttänyt aina kahta luottokorttia (Visa/Amex) ja niiden tukena pientä käteiskassaa. Maksan aina luottokortilla ja käteisellä ainoastaan, jos kumpikaan kortti ei kelpaa tai tarvitaan tippiä tai kolikoita. Viiden viikon matkalle läpi mantereen olin varannut 500 dollaria käteistä ja siitä jäi vielä reilusti käyttämättäkin. Luottokorteja täytyy olla kuitenkin ainakin kaksi, sillä jos toinen ei kelpaa, niin toinen todennäköisesti kelpaa.
      Matkashekkejä en ole käyttänyt, mutta homma toimii varmasti niilläkin. Visa Elektroniin ainoana korttina en USA:ssa luottaisi.
      Mukavaa matkaa!

    • Starmichael

      Tämä matkashekit, luottokortti, käteinen -keskustelu nousee aika ajoin aina uudestaan ja uudestaan esille.

      Matkashekit on turvallisin tapa kantaa matkakassaa mukana. Kunhan pidät kirjaa, mitkä shekit olet käyttänyt, saat varastettujen tilalle uudet nopeasti tilalle(yleensä vuorokaudessa). Mikään muu vaihtoehto ei tätä turvaa tarjoa.

      Luottokorteista suosittelen Visaa (ei electronia), sillä se hyväksytään useimmissa paikoissa. Kaksi eri korttia on toki myös hyvä vaihtoehto takaamaan, että saa ostoksensa maksettua. Jos kuitenkin varas käy asioilla, molempia kortteja ei kannata pitää molempia samassa paikassa.

      Itse luotan aina yhdistelmään käteinen, matkashekit ja luottokortti.

      t:Mikko

    • Sanna

      Perilla ollaan. Matkashekit on aivan loistavia. Yhdessa paikassa ne ei ole kayneet mutta muuten kylla ihan samanlailla kuin rahakin.

      Mukaan otin tosiaan shekkeja, rahaa ja visa elektronin ja hyvin on parjannyt ainakin tahan asti. Suosittelen kaikille matkashekkeja. Ne on katevampia kuin luulin.

      Kiitoksia vastauksista. =)

      • Fun

        Kiitos noista vinkeistä. Ens viikolla pääsen itse kokeilee shekkejä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1260
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1056
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      807
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      750
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      671
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      648
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe