Eli mitä odotat eniten joululta ja mitä vähiten? Mitkä asiat joulun ajassa saavat sinut hyvällä mielelle ja mitkä ärsyttävät? Lumen tultua maahan asti alkoi jo pienesti olemaan tuntua joulun lähestymisestä, ja siksi ajattelin kysyä teiltä, arvon leidit, mikä juuri sinut saa tuntemaan mitäkin.
Itselläni ehkä se paras asia joulussa ja yleensäkin joulun ajassa on se sen tietty rauhan tunne, rauhallisuus, herkkä olo ja jotenkin harras myös, vaikken mitenkään erityisen uskovainen olekaan, mutta siltikin. Ja Lumiukko telkkarista kuuluu must-juttuihin 😊 se on mieluummin nähtävä kuin Turun virallinen juttu.
Niitä pahimpia puolia ehkä ovat ainakin se, ettei ole niitä kaikkia rakkaita ihmisiä enää, joiden kanssa voisi olla jouluna. Jouluisin se ikäväntunne heitä kohtaan tulee enemmän esille, muttei passaa sen antaa vallata mieltä täysin. Pienimuotoinen ajatteluhetki saa tämänkin asian balanssiin. Tämä joulu on mulle siitä erikoinen, että vietän sen yksin, ainakin näillä näkymin. Ei se mulle ongelma ole, kun mitä luultavimmin ainakin ystävät soittelevat ja tekstaavat eli en lopulta ole kuitenkaan aivan yksin. Viihdyn ihan sujuvasti itteni kanssa, ja en vaivu surun syövereihin, kun osaan laittaa ajatukset kohilleen ja olla kiitollinen kuitenkin.
Lunta, kynttilöitä, valoa, rauhaa, jouluruokia, omaa aikaa .. sitä pitää minun tämä joulu sisällään. Ja kai sitä pitää käyttää itteesä välillä vähän ulkoilemassa 😊
MITÄ ODOTAT ENITEN JOULULTA
1
251
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1721157
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132867- 84803
- 51738
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?39584Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55549Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä296548Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t218512- 50504
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45492