IS Viikonloppu 3.-4.12.2022

Kovis 2½ Arto Kuivanen. Laatijalla on persoonallinen tyyli, välillä hyvinkin yllättävä.

Toivon tähän säikeeseen palkintokilpailuun osallistusajalla vain apuvihjeitä eli vinkkejä. Ratkaisusanoille ja niiden selityksille voi avata uuden säikeen.

42

666

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Toiveesi on kärpäsen surinaa korvissani.

      • Haluat siis varta vasten kylvää eripuraa, aiheuttaa tarpeetonta ristiriitaa ja turhanaikaista kirjoittelua.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Haluat siis varta vasten kylvää eripuraa, aiheuttaa tarpeetonta ristiriitaa ja turhanaikaista kirjoittelua.

        Kyllä. Mieti tekojasi. Älä väistele vastuutasi.



      • Anonyymi

    • Ristikko vastasi varsin hyvin ennakko-odotuksia. Pääkuvista johdetut sanat olivat kivoja, joskin osa varsin helposti arvattavia.

      Voi antaa vinkkejä. Epäselvyyksiä ristikkon ei jäänyt (yhtä väitettyä faktaa en tarkistanut vaan vain päättelin, mistä on kyse).

    • Anonyymi

      Kello onkin jo paljon. Kakkakahvin sana, vähentävät heijastumista, nivelillekin. Kiitoos.

      • Anonyymi

        Taitaa HP katsoa lätkää ja fudista. Huomiseen ehkä.


      • Kakkakahvi on faktaa, joka helposti löytyy Googlella. Ei liity Suomeen.

        Vähentävät heijastumusia ei liity valoon vaan ääneen.

        Nivelillekin - monesti esillä mainoksissa, ei kyse kuitenkaan tietystä tuotemerkistä vaan kyse on yleisnimityksestä.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Kakkakahvi on faktaa, joka helposti löytyy Googlella. Ei liity Suomeen.

        Vähentävät heijastumusia ei liity valoon vaan ääneen.

        Nivelillekin - monesti esillä mainoksissa, ei kyse kuitenkaan tietystä tuotemerkistä vaan kyse on yleisnimityksestä.

        Hippaleikki on käynnissä. Jännittävää!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hippaleikki on käynnissä. Jännittävää!

        Voit aivan hyvin aloittaa uuden säikeen, jos haluat kertoa ratkaisusanoja.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Voit aivan hyvin aloittaa uuden säikeen, jos haluat kertoa ratkaisusanoja.

        HP ei taida ikinä enää aloittaa uutta lankaa.


    • Anonyymi

      Sunnuntai on kiva päivä. Paremmaksi muuttuisi ratkaisusanoilla.

      • Anonyymi

        Toivossa on hyvä elää.


    • Anonyymi

      Luodekulma. Käyvät ja tietyin säilinkin. Minusta hankkis ristikko. Ei läpikirjaamista.

      • KÄYVÄT - vaikka luisteluhiihtomonot luisteluhiihtoon, niiden tulee olla ... eikä perinteisen monot, jotka eivät ole ...

        TIETYIN SÄILINKIN kyse ei ole konkrettisista miekoista vaan säilä ymmärretään kuvainnollisesti - täälläkin säilää on käytetty turhankin paljon, mistä on seurannut useinkin ...

        Ristikon vaikeusaste on Sanarisin foorumissa arvioitu olevan kohdillaan.

        "Paremmaksi muuttuisi ratkaisusanoilla."

        On huomattava, että eivät kaikki niitä halua. Niille, jotka haluavat vain pientä vinkkiapua, ratkaisusanojen antaminen on ratkonnan spoilaamista. Puritaaneille kaikki apu on spoilaamista, mutta minusta maltillinen apu palkintoristikoihin on ok. Sanarisin foorumista sellaista on usein toivottu muihinkin kuin HS-säikeisiin.

        Jos itse ei lähetä ratkaisukirjaimia palkintokisaan, joku muu voi niin tehdä. Massiivinen ratkaisusanojen paljastus on tuolloin varsin epäreilua ja minusta varsin epäasiallista toimintaa. Voi niitä kysyä ratkaisuajan umpeuduttuakin.

        Maltillisen vinkkiavun pilkkaaminen hippaleikiksi on lapsellista toimintaa. Toki Pike joskus HS-säikeissä vinkkuapua pyytäviä on pilkannut.


    • Anonyymi

      Kirves kaivoon kuitenkin, vaaran paikka pässille, varmasti kaunis

      asianmukaiset, murtovesi, korruptioton, sanasota, iltalomat, sisäkumi, ravintolisä, rantsila, liioittelu, avoautot, uraäiti, navakat, sivettikissa, tulipätsi, saslikit, sorsa, suuntala, asuintila, turpa, keilaus

      • Anonyymi

        Torkeää ja lapsellista spoilaamista.


      • Anonyymi

        Kiitos, tuli tarpeeseen tämä lista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Torkeää ja lapsellista spoilaamista.

        Kirjoitusvirhe paljastaa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos, tuli tarpeeseen tämä lista.

        Olet erittäin itsekäs ihminen etkä ajattele sitä, että ruinaamisesi spoilaa toisten ratkontaa. Voisit aloittaa uuden säikeen, jossa ilmoitat, että haluat HP:n massiivisia paljastuksua. Toimit toisia ratkojia kohtaan aivan yhtä törkeällä tavalla kuin HP. Saisit hävetä ruinaamistasi ja kiitämistäsi tässä säikeessä.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Olet erittäin itsekäs ihminen etkä ajattele sitä, että ruinaamisesi spoilaa toisten ratkontaa. Voisit aloittaa uuden säikeen, jossa ilmoitat, että haluat HP:n massiivisia paljastuksua. Toimit toisia ratkojia kohtaan aivan yhtä törkeällä tavalla kuin HP. Saisit hävetä ruinaamistasi ja kiitämistäsi tässä säikeessä.

        Niin sinä kuin HP toimitte lapsellisesti. HP kostaa lapsellisesti spoilauslistallaan tähän säikeeseen. Sinä olet kuin pikkulapsi - kaikki minulle ja heti.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Olet erittäin itsekäs ihminen etkä ajattele sitä, että ruinaamisesi spoilaa toisten ratkontaa. Voisit aloittaa uuden säikeen, jossa ilmoitat, että haluat HP:n massiivisia paljastuksua. Toimit toisia ratkojia kohtaan aivan yhtä törkeällä tavalla kuin HP. Saisit hävetä ruinaamistasi ja kiitämistäsi tässä säikeessä.

        Nythän on niin, että en ole kerjännyt mitään. On myöskin niin, että sinäkään et ole noteerannut säikeiden aloittajien toiveita, eli niiltä osin moitteesi ampuu ohi maalin.
        Jos olen mielestäsi lapsellinen, niin kiitos. Säilytän mielelläni lapsen mielen ja toivon, että muutkin tekevät niin. Maailma on jo täynnä tylsiä aikuisia. Iloa ja valoa kaikille ratkojille. Erityisesti sille rebelille HP;lle joka ei taivu päsmäröinnin edessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nythän on niin, että en ole kerjännyt mitään. On myöskin niin, että sinäkään et ole noteerannut säikeiden aloittajien toiveita, eli niiltä osin moitteesi ampuu ohi maalin.
        Jos olen mielestäsi lapsellinen, niin kiitos. Säilytän mielelläni lapsen mielen ja toivon, että muutkin tekevät niin. Maailma on jo täynnä tylsiä aikuisia. Iloa ja valoa kaikille ratkojille. Erityisesti sille rebelille HP;lle joka ei taivu päsmäröinnin edessä.

        Älä välitä tosta. Päsmäröinti on Tapiolla veressä. Eliittipalstallakin ohjeisti modea tunnetuin seurauksin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nythän on niin, että en ole kerjännyt mitään. On myöskin niin, että sinäkään et ole noteerannut säikeiden aloittajien toiveita, eli niiltä osin moitteesi ampuu ohi maalin.
        Jos olen mielestäsi lapsellinen, niin kiitos. Säilytän mielelläni lapsen mielen ja toivon, että muutkin tekevät niin. Maailma on jo täynnä tylsiä aikuisia. Iloa ja valoa kaikille ratkojille. Erityisesti sille rebelille HP;lle joka ei taivu päsmäröinnin edessä.

        Edellisessä jonkun muun aloittamassa IS-säikeessä laitoin linkin aloiitamaani säikeeseen. Siitä nyt on seurannut kostoa.

        Kostamisen mentaliteetti ei ole rakentavaa.

        Viimeksi IS-säikeeni toimi hyvin kunnes HP sen pikali. Näemmä kostospoilerit ovat hänen ylistetty toimintatapansa nykyään. Ei mitenkään kunniakasta toimistaa häneltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nythän on niin, että en ole kerjännyt mitään. On myöskin niin, että sinäkään et ole noteerannut säikeiden aloittajien toiveita, eli niiltä osin moitteesi ampuu ohi maalin.
        Jos olen mielestäsi lapsellinen, niin kiitos. Säilytän mielelläni lapsen mielen ja toivon, että muutkin tekevät niin. Maailma on jo täynnä tylsiä aikuisia. Iloa ja valoa kaikille ratkojille. Erityisesti sille rebelille HP;lle joka ei taivu päsmäröinnin edessä.

        Psst. Huomenna tulossa hieno IS-juhlaristikko itsenäisyyspäivän kunniaksi.

        Mukavaa joulun odotusta sinulle!


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Edellisessä jonkun muun aloittamassa IS-säikeessä laitoin linkin aloiitamaani säikeeseen. Siitä nyt on seurannut kostoa.

        Kostamisen mentaliteetti ei ole rakentavaa.

        Viimeksi IS-säikeeni toimi hyvin kunnes HP sen pikali. Näemmä kostospoilerit ovat hänen ylistetty toimintatapansa nykyään. Ei mitenkään kunniakasta toimistaa häneltä.

        Harmittaako sinua se, että HP:tä arvostetaan enemmän kuin sinua? Taitaa riepoa oikein kunnolla. Voisitko avata tunteitasi meille?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Harmittaako sinua se, että HP:tä arvostetaan enemmän kuin sinua? Taitaa riepoa oikein kunnolla. Voisitko avata tunteitasi meille?

        Eniten minua harmittaa se, että HP tuuppaa spoilauslistoja aloittamiini säikeisiin. Kaikki tänne kirjoittavat eivät halua HP:n spoilauslistoja eikä muitakaan ratkaisusanojen paljastelya palkintoristikoihin vaan kaipaavat vain pikku vinkkejä.

        Pitäisi paljastuslistansa edes säikeissä, jotka hän on itse aloittanut.

        Koska en arvosta HP:n listojen hyödyntäjiä, minua ei haittaa, jos täällä arvostetaan häntä enemmän. En usko, että HP:llä on suuri fanijoukko. Pieniä ristikouden fanijoukot ovat kaikkialla.

        Jotta tämä sivusto voi palvella muitakin kuin pientä HP-fanijoukkoa, vinkkisäikeitä ei HP:n putäisi pilata.

        Tarkoitukseni ei ollut säikeen "IS kovis 26.11" vaan auttaa ratkojaa toisessa säikeessä, koska en itsekään sinä halunnut toisia auttaa. Tästä nyt vain seurasi kostoa.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Eniten minua harmittaa se, että HP tuuppaa spoilauslistoja aloittamiini säikeisiin. Kaikki tänne kirjoittavat eivät halua HP:n spoilauslistoja eikä muitakaan ratkaisusanojen paljastelya palkintoristikoihin vaan kaipaavat vain pikku vinkkejä.

        Pitäisi paljastuslistansa edes säikeissä, jotka hän on itse aloittanut.

        Koska en arvosta HP:n listojen hyödyntäjiä, minua ei haittaa, jos täällä arvostetaan häntä enemmän. En usko, että HP:llä on suuri fanijoukko. Pieniä ristikouden fanijoukot ovat kaikkialla.

        Jotta tämä sivusto voi palvella muitakin kuin pientä HP-fanijoukkoa, vinkkisäikeitä ei HP:n putäisi pilata.

        Tarkoitukseni ei ollut säikeen "IS kovis 26.11" vaan auttaa ratkojaa toisessa säikeessä, koska en itsekään sinä halunnut toisia auttaa. Tästä nyt vain seurasi kostoa.

        "Pieniä ristikouden fanijoukot ovat kaikkialla"
        "Tarkoitukseni ei ollut säikeen "IS kovis 26.11" vaan auttaa ratkojaa toisessa säikeessä, koska en itsekään sinä halunnut toisia auttaa"

        Nyt on vähän hankalaa saada tästä ajatuksen virrasta kiinni.

        Käsitteinä pieni tai suuri ovat hieman haastavia. Väittäisin, että HPn "fanijoukon" koon arviointi on sekä mahdotonta että tarpeetonta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Pieniä ristikouden fanijoukot ovat kaikkialla"
        "Tarkoitukseni ei ollut säikeen "IS kovis 26.11" vaan auttaa ratkojaa toisessa säikeessä, koska en itsekään sinä halunnut toisia auttaa"

        Nyt on vähän hankalaa saada tästä ajatuksen virrasta kiinni.

        Käsitteinä pieni tai suuri ovat hieman haastavia. Väittäisin, että HPn "fanijoukon" koon arviointi on sekä mahdotonta että tarpeetonta.

        Tarkoitukseni ei ollut säikeen "IS kovis 26.11" vaan...

        jäi puuttumaan verbi.

        Po.
        Tarkoitukseni ei ollut säikeen "IS kovis 26.11" pilaaminen vaan...

        Pitäisi lukea kirjoittamani huolellisemmin.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Eniten minua harmittaa se, että HP tuuppaa spoilauslistoja aloittamiini säikeisiin. Kaikki tänne kirjoittavat eivät halua HP:n spoilauslistoja eikä muitakaan ratkaisusanojen paljastelya palkintoristikoihin vaan kaipaavat vain pikku vinkkejä.

        Pitäisi paljastuslistansa edes säikeissä, jotka hän on itse aloittanut.

        Koska en arvosta HP:n listojen hyödyntäjiä, minua ei haittaa, jos täällä arvostetaan häntä enemmän. En usko, että HP:llä on suuri fanijoukko. Pieniä ristikouden fanijoukot ovat kaikkialla.

        Jotta tämä sivusto voi palvella muitakin kuin pientä HP-fanijoukkoa, vinkkisäikeitä ei HP:n putäisi pilata.

        Tarkoitukseni ei ollut säikeen "IS kovis 26.11" vaan auttaa ratkojaa toisessa säikeessä, koska en itsekään sinä halunnut toisia auttaa. Tästä nyt vain seurasi kostoa.

        Miksi et avaa omille sivuillesi hippasäikeitä? Miksi änget tänne?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi et avaa omille sivuillesi hippasäikeitä? Miksi änget tänne?

        IS-säikeisiini ei sivuilani juuri kommentoida, joten ne säikeet eivät toimi.

        Punaisen Pelikaanin suhteen minulta kysytään eniten neuvoa. Lisäksi joskus Iisakin ristikoista. Niitä en itse aktiivisesti ratko.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        IS-säikeisiini ei sivuilani juuri kommentoida, joten ne säikeet eivät toimi.

        Punaisen Pelikaanin suhteen minulta kysytään eniten neuvoa. Lisäksi joskus Iisakin ristikoista. Niitä en itse aktiivisesti ratko.

        Ei täälläkään kukaan kommentoi säikeisiisi. Täällä pyydetään vastauksia, mutta sinä pakotat hippaleikkeihin. HP rules!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei täälläkään kukaan kommentoi säikeisiisi. Täällä pyydetään vastauksia, mutta sinä pakotat hippaleikkeihin. HP rules!

        Tuo ei täysin pidä paikkaansa. Tänne on tullut joitakin ensi kertaa sivustoa käyttäviä. Erös ainakin kertoi, ettö ei tykännyt siitä, että annetaan ratkaisusanoja. Hän halusi vain vinkkejä. Hänet tämä sivusto karkoitti. Joku kirjoittikin, ettei toistamiseen aio sivustoa käyttää.

        Jos mentaliteetti on, että HP rules, se karkottaa ne, jota tästä mentaliteetista eivät tykkää. Se tee tästä foorumista pikku piirin sisää lämpiävän porukan.

        Sanasepot tsätti on noin puolen tusinan aktiivikäyttäjän sisäänläämpiävä juttu. Samaa luokkaa sasttaa olla HP-fanitus.

        Sivustoni tarjoisi vaihroehdon, mutta koska IS:n kohdalla sivustosni ei käytetä, olisi hyvä, että täällä olisi myös vinkkisäikeitä. Se vain edellyttäisi sitä, että HP eikä kukaan muukaan harrastaisi paljastelua aloittamissani vinkkisäikeissä.

        Onko hirveän mahdotonta ottaa huomioon myös ne, joille HP ei rulaa?


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Tuo ei täysin pidä paikkaansa. Tänne on tullut joitakin ensi kertaa sivustoa käyttäviä. Erös ainakin kertoi, ettö ei tykännyt siitä, että annetaan ratkaisusanoja. Hän halusi vain vinkkejä. Hänet tämä sivusto karkoitti. Joku kirjoittikin, ettei toistamiseen aio sivustoa käyttää.

        Jos mentaliteetti on, että HP rules, se karkottaa ne, jota tästä mentaliteetista eivät tykkää. Se tee tästä foorumista pikku piirin sisää lämpiävän porukan.

        Sanasepot tsätti on noin puolen tusinan aktiivikäyttäjän sisäänläämpiävä juttu. Samaa luokkaa sasttaa olla HP-fanitus.

        Sivustoni tarjoisi vaihroehdon, mutta koska IS:n kohdalla sivustosni ei käytetä, olisi hyvä, että täällä olisi myös vinkkisäikeitä. Se vain edellyttäisi sitä, että HP eikä kukaan muukaan harrastaisi paljastelua aloittamissani vinkkisäikeissä.

        Onko hirveän mahdotonta ottaa huomioon myös ne, joille HP ei rulaa?

        Luulisin, että ihan kaikki jo tietävät jakolinjat. Sinun sivuiltasi saa hippavinkit, ammattilaiset vaihtavat ajatuksiaan Sanariksen sivuilla ja täällä onkin sitten vähän karumpi meininki.
        Miksi ajattelit, että ne hippavinkkejä halajavat eivät "löydä" sivuillesi.
        Sen sijaan, että motkotat täällä, käyttäisin sinuna senkin energian omien sivujeni kehittämiseen.
        Voiko olla niin, että sisältösi IS Ristikoiden suhteen ei ole kovinkaan kiinnostavaa....?


    • Anonyymi

      Jos Arttu Wiskari on oikeasti Wiskari eikä Viskari, ristikossa on tökerö asiavirhe. Voisiko Tapio laittaa palautteen.

      • Laitoin, mutta voihan sitä mokan huomauttuaan jokin muukin laittaa palautteen Sanarisin Ota yhteyttä -lomakkeella.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Laitoin, mutta voihan sitä mokan huomauttuaan jokin muukin laittaa palautteen Sanarisin Ota yhteyttä -lomakkeella.

        On toinenkin virhe

        VAIN MIESTEN KÄYTTÄMÄ ei pidä paikkaansa - niitä on naisillekin. Tarkistin äsken asian Googlella.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        On toinenkin virhe

        VAIN MIESTEN KÄYTTÄMÄ ei pidä paikkaansa - niitä on naisillekin. Tarkistin äsken asian Googlella.

        Näemmä oletkin ottanut uudenkin nimimerkin käyttöösi. On pakko päästä sanomaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näemmä oletkin ottanut uudenkin nimimerkin käyttöösi. On pakko päästä sanomaan.

        Minä en kiinnittänyt huomiota vihjeen VAIN MIESTEN KÄYTTÄMÄ asiavirheeseen. Jaskahan sen virheeksi totesi. Kun Jaska totesi virheeksi, sen jälkeen tarkistin, onko tosiaan kyse virheestä. Laatija ei tainnut tarkistaa, että niitä on naisillekin.

        Ristikon kumpaankaan asiavirheeseen en itse ensimmäisenä kiinniitänyt huomiota. En minä aktiivisesti virheitä etsi. Huomaan joskus virheitä, mutta en aina pikku virheitä huomaa - tämä on todistetusti esillä tämän ristikon kohdalla.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Minä en kiinnittänyt huomiota vihjeen VAIN MIESTEN KÄYTTÄMÄ asiavirheeseen. Jaskahan sen virheeksi totesi. Kun Jaska totesi virheeksi, sen jälkeen tarkistin, onko tosiaan kyse virheestä. Laatija ei tainnut tarkistaa, että niitä on naisillekin.

        Ristikon kumpaankaan asiavirheeseen en itse ensimmäisenä kiinniitänyt huomiota. En minä aktiivisesti virheitä etsi. Huomaan joskus virheitä, mutta en aina pikku virheitä huomaa - tämä on todistetusti esillä tämän ristikon kohdalla.

        Piti kuittailla, vaikka et itse niitä löytänyt, voi hyvänen aika. Miten maailma pärjäisi, jos et hosuisi siellä täällä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Piti kuittailla, vaikka et itse niitä löytänyt, voi hyvänen aika. Miten maailma pärjäisi, jos et hosuisi siellä täällä?

        Joku uunotti sen laittamaan palautteen Viskaristakin. Aivan hinnaton tapaus tämä
        Tapio-Huuhaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8176
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2519
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2233
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1899
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1469
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1435
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1153
    Aihe