Pellavansiemenissä on myrkkyä

Anonyymi-ap

Pellavansiementen kerrotaan sisältävän myrkkyä. Jos ostaa ps-öljyä, onko siinä samaa myrkkyä vai suodattuuko myrkky kuoriosiin öljyä puristettaessa niin että öljyyn ei jää samaa myrkkyä.
Laitoin tämän kysymyksen myös ruokapalstalle. Tarvitsisin tiedon enkä netistä löydä. Jos sattuisi että jotakin toistakin on asia joskus kiinnostanut tai on muuten tiedossa.

38

1630

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Siis mitä? Mitä ihmeen myrkkyä? Olen jo pitkään syönyt paahdettuja, rikottuja pellavansiemeniä jogurttiin sekoitettuna.
      Valo 24 merkkisiä. Tosin olen havainnut että se tuote mikä tulee toisesta päästä- haisee karsealle- eli ei ole normaalin hajuista, ja olen usein ihmetellyt että mistä se johtuu. Yleensä terveen ja hyvinvoivan suomiston lippupäästä tulee mustalle mullalle tuoksuvaa jätöstä eikä jollekin pistävälle hapolle löyhkäävää.
      Olenkin miettinyt johtuuko se pellavansiemenistä vai siitä että ruokavaliostani on puuttuneet kasvikset pitemmän aikaa. Jossain on jotain vikaa..mutta missä.
      Eli se kysymys; mikä myrkky onkyseessä?

      • Anonyymi

        🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑

        🍑 ­­­N­­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­­­a­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#176563937

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      On tämä ihan vanha tieto netistä ja terveysjulaisuistakin olen samaa lukenut.

      Pellavansiemenet sisältävät luontaisesti syanogeenistä glykosidiä, linamariinia. Linamariini hajoaa ruoansulatuksessa, jolloin siitä vapautuu syaanivetyhappoa eli syanidia. Kirjallisuudessa ei kuitenkaan ole raportoitu pellavansiementen tai -rouheen aiheuttavan syanidimyrkytyksiä.

      Käytän myös kokonaisia pellavansiemeniä kerran viikossa suolen toiminnan takaamiseksi. En ole noita hajuja huomannut, käytän paljon kasviksia ja teen alusta lähtien ruoan itse. Ulosteeni ei haise paljon miltään. Mutta jos käyn ravintolassa syömässä, haju on paljon voimakkaampi.

      Pellavasiemenöljyssä on Omega komosta. Ostin sitä ja käytän ainakin tämän pullon salaatinkastikkeena. Mietin vain tuota myrkkyä.

    • Anonyymi

      Elossa olaan viellä Vuodesta 1976,Joloin minulla suolistotukos ja umpisuoli puhki,Selvisin.Ennuste oli 50% kuolen tai jään henkiin.Silloin sain ohjen sairaalasta kotin lähtiessäni:1 lääkemitalisen pellavan siemeniä joka ilta vesilasiin seisomaan,vettä päälle ja aamulla ensimäisenä koko satsi kippaa suhusi.Yökköä.Joten laitan lääkemitalisen kokonaisia pellavan siemeniä jugurtti,viili, Joka ikinen ilta ja syön illalla.Vatsa toimi aamulla. vuodesta siis 1976 -2022.Kaikissa kokonaiset siemenet on siemenen omat öljyt. Murkatuissa siemenissä ne katoaa.Siemen kuin siemen ja menetä terveys hyödyn.Pätös on itsesi mitä lapaat suuhusi? Vuosien saatossa eri ravinnot on hyödyksi ollut lööpit ja sama ravinto seuravaa vuosi tuhoon tuomittu?

      • Anonyymi

        Niin jokainen käyttää niin kuin haluaa. Tämä pellavansiementen syanidi on lääketieteen tutkimustulos, ei lööppi.
        Käytin ennen minäkin useammin istumatöissä 40 v, mutta olen vähentänyt kerran viikkoon juuri tuon myrkyn takia ja pärjään kohtuullisen liikunnan lisäksi.
        Minä kyllä luulisin että kokonaisista siemenistä ei öljy irtoa elimistöön, mutta en ole varma.
        Tuota lausetta, "murskatuista siemenista ne (öljytkö?) katoaa". Perustele mistä tieto, jos haluat. Kiinnostaa nyt tällä hetkellä tämä pellavaöljyasia, ensi viikolla joku toinen.


      • Anonyymi

        Olet huippu! 😂


    • Anonyymi

      Lääkäri Antti Heikkiä totesi, että pellavansiemenöljy sopii parhaiten traktoriin.
      (ei ole terveellisemmästä päästä)

      • Anonyymi

        Jostain syystä Heikkilä pitää muistaakseni pellavaöljyä ihmiselle sopimattomana ... minäkin voitelin öljylläni puupöydän sen jälkeen enkä syönyt sitä enää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jostain syystä Heikkilä pitää muistaakseni pellavaöljyä ihmiselle sopimattomana ... minäkin voitelin öljylläni puupöydän sen jälkeen enkä syönyt sitä enää.

        Tämäpä meni vitsikkääksi. Heikkilä sanoi myös että mikro sopii vain tiskirätin desinfiointiin. Ja että voi on terveellistä.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      "Ruotsin television uutiset varoittaa käyttämästä rouhittuja pellavansiemeniä ravintona mihinkään tarkoitukseen. Esimerkiksi aamupuuron ja -jogurtin jatkeeksi lisätty pellavansiemenrouhe on Ruotsin elintarvikeviraston Livsmedelverketin mukaan vaarallista.

      Suomen Ruokaviraston virallisen kannan mukaan öljykasvin siemeniä (esimerkiksi pellavan-, pinjan-, chian-, hampun-, seesamin-, kurpitsan-, unikon- ja auringonkukansiemenet) voi aikuinen kuitenkin syödä turvallisesti kaksi ruokalusikallista päivässä.

      Pellavansiemenissä on hyvää kasviöljyä, mutta ongelmana on linamariini, joka saattaa ihmiselimistössä vapauttaa sinihappoa."

      Keskisuomalainen

    • Anonyymi

      "Pellavansiemenissä myös haitallisia aineita.

      Pellavansiemenet sisältävät monia terveellisiä aineita, kuten kuitua, kasviestrogeenia ja alfalinoleenihappoa. Niitä käytetään lääkkeenä esimerkiksi vatsan toimintahäiriöihin. Pellavansiementen runsasta syömistä kannattaa kuitenkin välttää, sillä niihin kertyy helposti suuria määriä
      k a d m i u m i a.

      Pellavarouheen ja siemenien on todettu sisältävän myös korkeita pitoisuuksia
      s y a a n i v e t y ä.

      Elintarvikeviraston tutkimusten mukaan Suomessa kadmiumin pitoisuudet pellavassa nousevat lähelle yhtä milligrammaa kilossa, kun esimerkiksi Saksassa suurin sallittu enimmäispitoisuus on vain 0,3 milligrammaa kilossa.

      Suomessa kadmiumpitoisuudelle ei ole asetettu virallista enimmäisrajaa.

      Kadmium heikentää munuaisten toimintaa

      Kadmium on ongelma jo pieninäkin pitoisuuksina, sillä se kertyy munuaisiin heikentäen niiden toimintaa.

      Syaanivedyn käyttäytymisestä ruuanvalmistuksessa ja elimistössä ei toistaiseksi tiedetä kovinkaan paljon. Todennäköisesti osa siitä haihtuu ennen elimistöön kulkeutumista ja vähenee mahdollisesti myös elimistössä.

      Tiedetään kuitenkin, että aikuiselle yksittäisessä tapauksessa 50 milligramman kertaannos syaanivetyä voi aiheuttaa myrkytyksen. Tutkimuksissa pellavan siemenet ja rouhe sisälsivät syaanivetyä aina 300 milligrammaan asti.

      Pitkäaikaisessa altistuksessa syaanivety on myös keskushermostomyrkky.

      Elintarvikevirasto suosittelee että aikuiset söisivät pellavansiemeniä korkeintaan 2 - 4 ruokalusikallista päivässä.

      Lapset ovat yleensä herkempiä myrkkyjen vaikutuksille kuin aikuiset ja heidän olisikin syytä välttää runsasta pellavansiementen syömistä."

      YLE

    • Anonyymi

      Ihmisillä tehdyissä tutkimuksissa ei ole saatu näyttöä siitä, että pellavansiemenissä esiintyvät syanogeeniset yhdisteet aiheuttaisivat terveyshaittoja.

      Ei myöskään ole osoitettu, että ihmisen suolistossa tapahtuu s y a n i d i n muodostumista pellavansiemenien nauttimisen jälkeen.

      Kliinisissä tutkimuksissa on kuitenkin havaittu tiosyanaatti-ionin määrän nousua veressä, mikä viittaa s y a a n i v e d y n mahdolliseen vapautumiseen ja muuttumiseen tiosyanaatiksi edellä mainitulla tavalla.

      • Anonyymi

        Selvä, mun osaltani pellavansiementen lisääminen jogurttiin loppui tähän paikkaan, loput menee biojätteiden joukkoon.
        Eipä ihme että uloste haisee rikille tai jollekkin järkyttävälle, vahvalle hapolle, samoin virtsa. Kammottavan hajuista tuotosta suolen ja rakon puolelta, kummastakin. Mutta, olenkin käyttänyt yli suositusten, lähes pari desiä eli en mitään ruokalusikallisia vaan ihan reilusti kaatanut jogurtin joukkoon ja kuvitellut syöväni terveellisesti. Pah..
        Seurataan lippuuko katku. Normaali terve uloste tuoksuu multaiselle, siinä on maan tuoksu, ja todellakin olen sen saanut aikaan syömällä ihan tietyllä tavalla, ohjeiden mukaan. Joudun noudattamaan FODMAP- ruokavaliota, eli ei sipulia, herneitä jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selvä, mun osaltani pellavansiementen lisääminen jogurttiin loppui tähän paikkaan, loput menee biojätteiden joukkoon.
        Eipä ihme että uloste haisee rikille tai jollekkin järkyttävälle, vahvalle hapolle, samoin virtsa. Kammottavan hajuista tuotosta suolen ja rakon puolelta, kummastakin. Mutta, olenkin käyttänyt yli suositusten, lähes pari desiä eli en mitään ruokalusikallisia vaan ihan reilusti kaatanut jogurtin joukkoon ja kuvitellut syöväni terveellisesti. Pah..
        Seurataan lippuuko katku. Normaali terve uloste tuoksuu multaiselle, siinä on maan tuoksu, ja todellakin olen sen saanut aikaan syömällä ihan tietyllä tavalla, ohjeiden mukaan. Joudun noudattamaan FODMAP- ruokavaliota, eli ei sipulia, herneitä jne.

        Lääkäri on minullekin suositellut FODMAP-ruokavaliota.
        Sitä on aika vaikea toteuttaa, kun suolisto ei siedä paljon mitään.

        Olen (omien suolistovaivojeni takia) tutkinut aika paljon "öljyjuttuja",
        maallikkona tietysti vain,
        ja tulin jonkun ravitsemustieteilijän kanssa samaan lopputulokseen,
        että paras vaihtoehto saada öljyistä monipuolisesti terveellinen kokonaiskoostumus
        on syödä kahta, esim. rypsiöljyä ja oliiviöljyä.
        Missään öljyssä yksistään ei ole kaikkia hyödyllisiä aineita.

        Kylmäpuristettu rypsiöljy on melko miellyttävän makuista, oliiviöljy siihen verrattuna
        "karvasta".

        Pari ruokalusikallista öljyä vuorokaudessa riittää.
        Riippuu tietysti paljonko ruokavalio sisältää muuten rasvaa.

        Lopetin jo kauan sitten jogurttien syömisen, kun huomasin,
        että vaikka niitä on aika rasvattomia olemassa,
        niissä voi olla 6 jopa 10 sokeripalan verran sokeria.
        Söin joskus parikin jogurttia päivässä ja heräsin ajattelemaan,
        etten ikinä söisi 20 sokeripalaa päivässä, mutta jogurtissa ne
        tulee syödyksi huomaamatta, tietämättään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lääkäri on minullekin suositellut FODMAP-ruokavaliota.
        Sitä on aika vaikea toteuttaa, kun suolisto ei siedä paljon mitään.

        Olen (omien suolistovaivojeni takia) tutkinut aika paljon "öljyjuttuja",
        maallikkona tietysti vain,
        ja tulin jonkun ravitsemustieteilijän kanssa samaan lopputulokseen,
        että paras vaihtoehto saada öljyistä monipuolisesti terveellinen kokonaiskoostumus
        on syödä kahta, esim. rypsiöljyä ja oliiviöljyä.
        Missään öljyssä yksistään ei ole kaikkia hyödyllisiä aineita.

        Kylmäpuristettu rypsiöljy on melko miellyttävän makuista, oliiviöljy siihen verrattuna
        "karvasta".

        Pari ruokalusikallista öljyä vuorokaudessa riittää.
        Riippuu tietysti paljonko ruokavalio sisältää muuten rasvaa.

        Lopetin jo kauan sitten jogurttien syömisen, kun huomasin,
        että vaikka niitä on aika rasvattomia olemassa,
        niissä voi olla 6 jopa 10 sokeripalan verran sokeria.
        Söin joskus parikin jogurttia päivässä ja heräsin ajattelemaan,
        etten ikinä söisi 20 sokeripalaa päivässä, mutta jogurtissa ne
        tulee syödyksi huomaamatta, tietämättään.

        Minä syön jogurttia koska siinä on kolesterolia alentavaa kasvisrasvaa. Toki jogurtin voi vaihtaa kevyempään, juotavaan versioon mutta olen tottunut käyttämään Benecolia jo 90- luvulta lähtien.
        Sokeri on jäänyt pois. Jos tarvitsen makeaa, käytän joko hunajaa tai karppisokeria.
        Nyt pitäisi aloittaa uudestaan se hyvä, painoa pudottavakuuri;
        Ei mitään suuhun klo: 16:00 jälkeen
        Hiilihydraatit minimiin, ei leipää, pullaa, riidiä, perunaa..vain kasviksia ja proteiineja. Tällä kerodieetillä pudotin lähes 20 kg jotka nyt hivuttautuvat takaisin ellen terästäydy.
        Eli kasviksia, kasviksia ja proteiineja.
        Keho menee näin ketoosiin eli ryhtyy polttamaan elimistöön kerääntynyttä rasvakudosta pienemäksi ja pienemmäksi, käskit lähtee- mutta vaatii hirvittävä kurinalaisuutta. Kun paino on pudonnut, elimistö ikään kuin on jo opinut käyttämään kehon ylim.rasvaa ja voi sitten välillä syödä ja herkutellakkin - lihoamatta heti.


    • Anonyymi

      Älkää sortuko mainoksiin. Camelina-öljyä mainostettiin yhteen aikaan terveellisimpänä öljynä, koska "se laskee kolesterolia". Jos jättää eläinrasvat vähemmälle tai pois, kolesteroli laskee aina. Mainoksilla ei ole paljon katteita.

      Erilaisiin terveysvaikutuksiin saa viitata mainoksissa joutumatta syytteeseen.
      Minäkin harhaanjohdettava höhlä sorruin Camelina-öljyyn, kunnes aloin
      tutkia asioita, Camelina-öljy on pellavansiemenöljy !
      Sitä traktorinvoiteluainetta.

      • Anonyymi

        Impolan kasvitilan kamiliaöly on hamppuöljyä, se mainitaan tuoteselosteessa. Toisessa ei ole mitään mainintaa raaka-aineesta, joten saattaa olla pellavaöljyä. Juuri tässä pullossa joka minulla on, ei ole mainintaa, eikä juuri tätä pulloa löydy netistä, ostin Prismasta. Tulinkohan narratuksi, ei ollut tarkoitus ostaa pellavaöljyä.


    • Anonyymi

      Jo vuosia olen keittänyt aamupuuroni mikrossa laittaen siihen teelusikallisen pellavansiemenrouhetta ja kolme ruokalusikallista turvotettua chiasiemen hyytelöä kaurahiutaleiden joukkoon ja sitten mikroon 5 minuutiksi kypsymään, nesteenä ihan vettä. Vatsani on tykännyt ja tällä kaavalla aion edelleenkin puuroni valmistaa. Ikää on jo niin paljon että ruoka on mulle lähinnä polttoainetta ja ihan sama mitä sitä jo tässä iässä syö kunhan vain vatsa sietää ilman oikkuiluja. Liiankin terveenä olen saanut olla jo silloin kun olin vielä työelämässä, työkaverit sairasti milloin mitäkin mut minä en.

    • Anonyymi

      Kun muitakin öljyjä on, miksi huonointa söisi ?

      • Anonyymi

        No mikä on se muu?


    • Anonyymi

      Esimerkiksi Kotimaista kylmäpuristettu rypsiöljy.
      Sen seuraksi voi pitää kotona oliiviöljyäkin ja ottaa sitä yhden ruokalusikallisen
      ja toisen rypsiöljyä, yhdestä öljystä ei saa kaikkia hyötyjä.
      En tosin tiedä vaikuttaako se elämänlaatuun ja terveyteen yhtään mitenkään,
      mutta otan itse, kun rasvaa pitää saada ja mieluiten kasvirasvaa vaikka
      öljyn muodossa, kun en syö lihaa ja kalaakin harvoin.

      • Anonyymi

        Ei pysty öljyjä syömään kun jää kitalakeen, samoin käy kun syö öljyssä uppopaistettuja esim munkkeja tai ranskalaisia niin inhottava öljykerros taas kitalaessa, yäk


      • Anonyymi

        Niissä kotimaisissa ei ole riittävästi Omega 3sta. Nyt on lähtenyt tämä ketju siitä että pallavaöljy sisältää luonnostaan runsaasti Omega 3sta, ja harmiteltu että sitä ei tahdo uskaltaa ottaa, kun siemen sisältää myrkkyä ja mietitty, sisältääko vain siemenen kiinteä osuus ja öljy olisi puhdasta myrkystä vai onko siemen kokonaisuudessa myrkkypitoinen. Aloittaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niissä kotimaisissa ei ole riittävästi Omega 3sta. Nyt on lähtenyt tämä ketju siitä että pallavaöljy sisältää luonnostaan runsaasti Omega 3sta, ja harmiteltu että sitä ei tahdo uskaltaa ottaa, kun siemen sisältää myrkkyä ja mietitty, sisältääko vain siemenen kiinteä osuus ja öljy olisi puhdasta myrkystä vai onko siemen kokonaisuudessa myrkkypitoinen. Aloittaja

        Välttämättömistä rasvahapoista rypsiöljy sisältää erityisen runsaasti alfalinoleenihappoa eli omega-3-rasvahappoa.


    • Anonyymi

      Rypsiöljyssä on omega kolmosta.

      • Anonyymi

        Kotimaista-rypsiöljy Omaga 3 - 10gr sadassa grammassa.
        Impolan kylmäpuristettu Camelia-öljy - 40 gr sadassa grammassa. Epäilyttävää mikä öljy on kyseessä kun tuotteessa ei sitä eritellä. Ettei vain pellavaöljy yhtenä.
        Elixi Pellavasiemenöljy - 50 gr sadassa grammassa.

        Kysymys ei ole siitä että alkaisin väitellä että tiedän jotain paremmin. Tarkoitus on löytää sellainen öljy josta saisin Omegaa riittävästi, koska sen sanotaan alentavan kolesterolia. Mitään muuta en enää voi tehdä kolesterolin alentamiseksi kun terveysalan kirjallisuuden ja lääkärin ohjeistamat vaatimat temput ovat jo käytössä eikä sukurasitettakaan Finnriski-testin mukaan ole. Vielä kokeilisin ennen seuraavaa testiä Omegaa. Aloittaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kotimaista-rypsiöljy Omaga 3 - 10gr sadassa grammassa.
        Impolan kylmäpuristettu Camelia-öljy - 40 gr sadassa grammassa. Epäilyttävää mikä öljy on kyseessä kun tuotteessa ei sitä eritellä. Ettei vain pellavaöljy yhtenä.
        Elixi Pellavasiemenöljy - 50 gr sadassa grammassa.

        Kysymys ei ole siitä että alkaisin väitellä että tiedän jotain paremmin. Tarkoitus on löytää sellainen öljy josta saisin Omegaa riittävästi, koska sen sanotaan alentavan kolesterolia. Mitään muuta en enää voi tehdä kolesterolin alentamiseksi kun terveysalan kirjallisuuden ja lääkärin ohjeistamat vaatimat temput ovat jo käytössä eikä sukurasitettakaan Finnriski-testin mukaan ole. Vielä kokeilisin ennen seuraavaa testiä Omegaa. Aloittaja

        Minulla laski kolesteroli kun lakkasin syömästä omega 3 kapseleita !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kotimaista-rypsiöljy Omaga 3 - 10gr sadassa grammassa.
        Impolan kylmäpuristettu Camelia-öljy - 40 gr sadassa grammassa. Epäilyttävää mikä öljy on kyseessä kun tuotteessa ei sitä eritellä. Ettei vain pellavaöljy yhtenä.
        Elixi Pellavasiemenöljy - 50 gr sadassa grammassa.

        Kysymys ei ole siitä että alkaisin väitellä että tiedän jotain paremmin. Tarkoitus on löytää sellainen öljy josta saisin Omegaa riittävästi, koska sen sanotaan alentavan kolesterolia. Mitään muuta en enää voi tehdä kolesterolin alentamiseksi kun terveysalan kirjallisuuden ja lääkärin ohjeistamat vaatimat temput ovat jo käytössä eikä sukurasitettakaan Finnriski-testin mukaan ole. Vielä kokeilisin ennen seuraavaa testiä Omegaa. Aloittaja

        Impola Camelina- öljy on pellavaöljyä. Kaikki Camelina-öljyt on pellavaa.
        Eikös pellavan latinalainen nimi ole jotain camelinaan päin ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla laski kolesteroli kun lakkasin syömästä omega 3 kapseleita !!!

        Niinpä, otapa siitä selvää. Sisarellani laski kolesteroli kun lakkasi syömästä öljyjä ja palasi voihin, käyttää sen vähän mitä ylipäätään rasvaa käyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Impola Camelina- öljy on pellavaöljyä. Kaikki Camelina-öljyt on pellavaa.
        Eikös pellavan latinalainen nimi ole jotain camelinaan päin ?

        Sitä arvelinkin, miksihän ovat jättäneet tuoteselosteessa mainitsematta. Tarkoituksellako. En enää osta sitä, 250 millilitran pullon käytin harvakseltaan loppuun kun en malttanut roskiinkaan heittää, oli kovin kallista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, otapa siitä selvää. Sisarellani laski kolesteroli kun lakkasi syömästä öljyjä ja palasi voihin, käyttää sen vähän mitä ylipäätään rasvaa käyttää.

        Tuon on vääristeltyä totuutta . Kasviöljy laskee kolesterolia,
        JOS vaihtaa voin ja eläinrasvat kasvirasvaan tai kasviöljyyn.
        Kolesterolia nostaa vain eläinperäinen rasva ja mm. kananmunankeltuainen,
        mikä on eläinperäinen.

        Öljyissä on paljon kaloreita, ei niitäkään ole tarkoitus hörppiä desilitroittain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Impola Camelina- öljy on pellavaöljyä. Kaikki Camelina-öljyt on pellavaa.
        Eikös pellavan latinalainen nimi ole jotain camelinaan päin ?

        Pellava on linum latinaksi, camelina on ehkä vaan keksitty nimi, jonka loppuosa
        viittaa pellavaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla laski kolesteroli kun lakkasin syömästä omega 3 kapseleita !!!

        Kapselini olivat kalaöljykapseita, lopetin niitten syönnin, koska ne eivät ole
        tarpeellisia. Vuodessa kolesteroli laski pykälän.
        En syö lihaa ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuon on vääristeltyä totuutta . Kasviöljy laskee kolesterolia,
        JOS vaihtaa voin ja eläinrasvat kasvirasvaan tai kasviöljyyn.
        Kolesterolia nostaa vain eläinperäinen rasva ja mm. kananmunankeltuainen,
        mikä on eläinperäinen.

        Öljyissä on paljon kaloreita, ei niitäkään ole tarkoitus hörppiä desilitroittain.

        Tämä sisko ei syö mitään liikaa, on 78-vuotias hoikkeliini ja paljon liikkuva.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      https://t.me/conservativejblQck1776/34937
      Oletteko syöneet näitä ruokia mistä videolla puhutaan?

      • Anonyymi

        No mitä siellä on, kun en avaa linkkejä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9669
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      399
      4148
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      88
      2872
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2825
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2604
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      197
      2587
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1813
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      69
      1657
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1600
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1413
    Aihe