Kalvava kateus

Anonyymi-ap

Kateuden tunteesta on sanottu, että jos joku toinen menestyy , se on itseltä pois. Ja jos itsellä ei jotain hyvää ole, sitä ei saisi olla muillakaan. Onko se näin, miksi on niin vaikeaa iloita muiden onnesta ja menestyksestä?

76

722

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onko aloittajalla kokemusta kateudesta?

      • Anonyymi

        Tuskin kukaan säästyy täysin kateudelta. Joskus sitä itse olen tuntenut , mutta se on mennyt ohi. Kaikilla on ristinsä. Minua kadehdittiin ulkonäön takia, mutta ei ole enää aihetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin kukaan säästyy täysin kateudelta. Joskus sitä itse olen tuntenut , mutta se on mennyt ohi. Kaikilla on ristinsä. Minua kadehdittiin ulkonäön takia, mutta ei ole enää aihetta.

        Ihan tavallinen juttu , kun on kaunis niin ns ystävätkin haihtuu se on kateutta.
        Mutta vanhempana ei niitäkään kadehtimisia tartte pelätä.
        Eikä edes mitenkään arvostetakkaan kuten nuorena


      • Anonyymi

        Ei tarvitse olla. Lukee vain näitä palsta pöpejä.


    • Anonyymi

      Kalvava petos,jota vain jatketaan .

    • Anonyymi

      Vanhempi veljeni, lankkuteknikko, oli rehellinen.
      60-lulla hän sanoi, että niin kauan kuin Suomessa on yksikin vuorineuvos tai vastaava joka ansaitsee häntä enemmän niin hän äänestää kommunisteja.
      Oli muuten tosissaan.
      Ahne, itseras, valehteleva, kaiken tietävä joka kuvitteli kaikkien muiden ihmisten olevan samalla tavalla kieroutuneita.

      • Anonyymi

        Kateelliselle ei riitä mikään.


    • Anonyymi

      Kateus johtuu yleensä itsetunto-ongelmista ja riittämättömyyden tunteesta. Kateuteen taipuva henkilö syyttää usein muita omasta huonosta olostaan.
      Syvintä kateutta aiheuttaa erityisesti muiden henkinen hyvinvointi eli onnellisuus, laaja ystäväpiiri ja suosio. Kade haluaisi itse olla huomion keskipiste.

      • Anonyymi

        Kyllä niitä omassa murjussaan mököttäviä kateita on paljon, huonolla itsetunnolla ei pyritä huomion keskipisteeksi, koetetaan vain sulautua massaan. Toisten maallista hyvää kohtaan on paljon kateutta, kuten taloa, autoa, muutakin varallisuutta, perhettä, jälkikasvun menestymistä jne.


      • Anonyymi

        Minua on aina ihmetyttänyt sisarusten kateus toisiinsa.
        Itse olen ollut ainut lapsi ja kuvitellut että jos on sisaria niin ollaan ylpeitä jos heistä joku pärjää hyvin, kauhukseni huomannut että näin ei aina ole.
        Joten itse olen ollut mielissäni ystävien menestyksestä eikä tulis mieleenkään kadehtia heitä mistään .
        Ja kateus on minun mielestäni kamala piirre ihmisessä . Jos taloja ja autoja kadehditaan niin silloin pitää itsekkin hankkia ne asiat mitkä tuottavat kateutta .
        Sitten vasta työelämässä minäkin sain itse kokea kateutta , ja se ei ollut kivaa nähdä että joku on niin alhainen että käyttää kaiken maailman menetelmiä vaivaansa esim alentaa jotain ihmistä, piikitellä toisia porukassa jne . Kateus ja mustasukkaisuus kulkevat käsi kädessä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä niitä omassa murjussaan mököttäviä kateita on paljon, huonolla itsetunnolla ei pyritä huomion keskipisteeksi, koetetaan vain sulautua massaan. Toisten maallista hyvää kohtaan on paljon kateutta, kuten taloa, autoa, muutakin varallisuutta, perhettä, jälkikasvun menestymistä jne.

        Ulkonäköä ,palkkaa ,yhteiskunnallista asemaa ym.


    • Jokunen sata vuotta sitten vallalla oli käsitys, että onnen määrä on vakio.
      Jos naapurilla oli hyvä onni jossakin, oli syytä epäillä, että oli tehnyt taikoja ja näin saanut onnea varastettua joltain toiselta.
      Lieneekö turhenpaa tunnetta, kun kateus.
      Kadehtimalla ei mitään itselle lisää saa. Korkeintaan mustan mielen.
      Voimavaransa kannattaa suunnata sellaiseen toimintaan, mikä oikeasti edistää omaa hyvinvointia, muttei toisten kustannuksella.
      Se mitä minulla on, ei ole muilta pois ja se mitä muilla on, ei ole minulta pois.

      • Anonyymi

        Eikös sen sosialismin määritelmän mukaan joskus aikojen alussa mennyt niin, että: se mitä sinulla on ei kuulu sinulle ja se mitä minulla on, siihen ei ole sinulla mitään sanomista.
        Vitsi varmaankin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikös sen sosialismin määritelmän mukaan joskus aikojen alussa mennyt niin, että: se mitä sinulla on ei kuulu sinulle ja se mitä minulla on, siihen ei ole sinulla mitään sanomista.
        Vitsi varmaankin.

        Tuskin mikään vitsi,
        tämä hallitus on korottanut suomalaisten kokonaisveroasteen toiseksi korkeimmalle tasolle maailmassa.
        Eli tuo lause kuuluneen, se mitä minulla on, ei kuulu minulle, valtio haluaa kaiken, jotta kaikki olisimme yhtä köyhiä ja valtio rikas.


      • Anonyymi
        maissiii kirjoitti:

        Tuskin mikään vitsi,
        tämä hallitus on korottanut suomalaisten kokonaisveroasteen toiseksi korkeimmalle tasolle maailmassa.
        Eli tuo lause kuuluneen, se mitä minulla on, ei kuulu minulle, valtio haluaa kaiken, jotta kaikki olisimme yhtä köyhiä ja valtio rikas.

        Suomen kokonaisveroaste ei ole edes korkein EU:ssa.
        Valtion on aina kerättävä veroja selviytyäkseen sille määrätyistä lakisääteisistä
        velvollisuuksista, joihin kuuluu mm. terveydenhoito ja koulut, kaikki yhteiskunnan
        rattaat, joita kansalainen elämänsä varrella tarvitsee.

        "....jotta kaikki olisimme yhtä köyhiä ja valtio rikas."
        Ymmärrätkö ollenkaan, että v a l t i o olemme m e, me kansalaiset,
        joita varten veroja kerätään, että meillä palvelu pelaa
        ja että meillä on muun muassa Puolustusvoimat ja Rajavartiolaitos.

        Veroja pitäisi itse asiassa kerätä enemmän, koska kansa vaatii parempia
        palveluja, mutta ei saa, koska kukaan ei halua maksaa enemmän veroja !


      • Anonyymi
        maissiii kirjoitti:

        Tuskin mikään vitsi,
        tämä hallitus on korottanut suomalaisten kokonaisveroasteen toiseksi korkeimmalle tasolle maailmassa.
        Eli tuo lause kuuluneen, se mitä minulla on, ei kuulu minulle, valtio haluaa kaiken, jotta kaikki olisimme yhtä köyhiä ja valtio rikas.

        Rikas valtio pitää kansalaisistaan huolta. Ei kenenkään tarvitse kärsiä köyhyydestä, kun rikkaalla valtiolla on varaa monenlaisiin tukiin ja avustuksiin. Ehkä voidaan lopettaa työnteko ja elää pelkillä avustuksilla rikkaan valtion hoivissa.
        Mietipä sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rikas valtio pitää kansalaisistaan huolta. Ei kenenkään tarvitse kärsiä köyhyydestä, kun rikkaalla valtiolla on varaa monenlaisiin tukiin ja avustuksiin. Ehkä voidaan lopettaa työnteko ja elää pelkillä avustuksilla rikkaan valtion hoivissa.
        Mietipä sitä.

        Mikäs idealisti olet, suomalaiset ovat köyhiä, katteles vähän tilastoja, paljonko suomalaisista tienaa alle keskitason. Pääministerin puheet kolmen tonnin palkasta on utopiaa.
        Suomalaisten omaisuustaso on yhtä alhaisella tasolla kuin italialaisten ja portugalilaisten, ei Suomi mikään rikas valtio ole, Meidät työtätekevät on verotettu köyhiksi ja valtion keräämät varat levitetään pitkin maailmaa.


      • Anonyymi
        maissiii kirjoitti:

        Tuskin mikään vitsi,
        tämä hallitus on korottanut suomalaisten kokonaisveroasteen toiseksi korkeimmalle tasolle maailmassa.
        Eli tuo lause kuuluneen, se mitä minulla on, ei kuulu minulle, valtio haluaa kaiken, jotta kaikki olisimme yhtä köyhiä ja valtio rikas.

        Olet tainnut lukea seiskaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen kokonaisveroaste ei ole edes korkein EU:ssa.
        Valtion on aina kerättävä veroja selviytyäkseen sille määrätyistä lakisääteisistä
        velvollisuuksista, joihin kuuluu mm. terveydenhoito ja koulut, kaikki yhteiskunnan
        rattaat, joita kansalainen elämänsä varrella tarvitsee.

        "....jotta kaikki olisimme yhtä köyhiä ja valtio rikas."
        Ymmärrätkö ollenkaan, että v a l t i o olemme m e, me kansalaiset,
        joita varten veroja kerätään, että meillä palvelu pelaa
        ja että meillä on muun muassa Puolustusvoimat ja Rajavartiolaitos.

        Veroja pitäisi itse asiassa kerätä enemmän, koska kansa vaatii parempia
        palveluja, mutta ei saa, koska kukaan ei halua maksaa enemmän veroja !

        Juuri näin olen itsekin ajatellut. Kukaan ei halua maksaa mistään oikeita hintoja Amerikan malliin. Mutta verot ketuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikäs idealisti olet, suomalaiset ovat köyhiä, katteles vähän tilastoja, paljonko suomalaisista tienaa alle keskitason. Pääministerin puheet kolmen tonnin palkasta on utopiaa.
        Suomalaisten omaisuustaso on yhtä alhaisella tasolla kuin italialaisten ja portugalilaisten, ei Suomi mikään rikas valtio ole, Meidät työtätekevät on verotettu köyhiksi ja valtion keräämät varat levitetään pitkin maailmaa.

        Näillä monilla mailla on vaan surkeat keskipalkat.


    • Suomalainen kateus on ihan omaa laatuaan,
      muualla jos joku menestyy, halutaan näyttää,
      että kyllä minäkin pystyn tuohon jopa parempaan,
      Suomalaiden vain kadehtii ja heittää parhaassa tapauksessa
      kapuloita toisten rattaisiin,
      ettei vaan menestyisi ja pärjäisi paremmin kuin muutkaan.
      Kaikkien pitäisi olla tasaköyhia, sanoo sosialisti vai kuka se olikaan...

      • Anonyymi

        Mikä syy sinulla on mollata suomalaisia?


      • Anonyymi

        En ole törmännyt kateuteen . Josko sitä on sitten siellä missä sinä asut.


      • Anonyymi

        Ihan niin


    • Vain sellainen, jolla itsellään on taipumusta kateuteen, näkee kateellisia vähän joka paikassa.
      Mielellään haluavat myös ajatella toisten olevan juuri heille kateellisia koska ovat mielestään niin erinomaisia, että pakkohan toisten on olla kateellisia heille, sillä ainakin he itse olisivat kateellisia niin erinomaiselle ihmiselle kuin itse ovat.

      • Anonyymi

        Ei välttmätä Ole niin
        Tunnen yhden parin molemmat hyvän näköisiä ja menestyviä mutta tekevät kovasti töitä , matkustsvat ja rahasta ei puutetta, niin olen kuullut miten pahasti ihmiset heistä puhuvat, silti ovat mielen kielin jos puhuvat näiden ihmisten kanssa .

        Tekis mieli sanoa heille mitä sontaa heistä puhutaan
        Vaan Sonta haisee jos sitä levittää, joten paras jättää omaan arvoonsa pahan puhujat
        Sivusta katselija on hiljaa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei välttmätä Ole niin
        Tunnen yhden parin molemmat hyvän näköisiä ja menestyviä mutta tekevät kovasti töitä , matkustsvat ja rahasta ei puutetta, niin olen kuullut miten pahasti ihmiset heistä puhuvat, silti ovat mielen kielin jos puhuvat näiden ihmisten kanssa .

        Tekis mieli sanoa heille mitä sontaa heistä puhutaan
        Vaan Sonta haisee jos sitä levittää, joten paras jättää omaan arvoonsa pahan puhujat
        Sivusta katselija on hiljaa

        Ja sitten päättelet heidän olevan kateellisia, kun jauhavat paskaa toisista?

        Minkälaisia ne rikkaat matkustelijat ovat, ovatko ylimielisiä nousukkaita ja leuhkivat rahoillaan, matkustamisillaan ja sellaista?
        Ehkä ovat tympeitä tyyppejä itse ja siksi heistä jauhetaan paskaa eikä kateudesta.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Ja sitten päättelet heidän olevan kateellisia, kun jauhavat paskaa toisista?

        Minkälaisia ne rikkaat matkustelijat ovat, ovatko ylimielisiä nousukkaita ja leuhkivat rahoillaan, matkustamisillaan ja sellaista?
        Ehkä ovat tympeitä tyyppejä itse ja siksi heistä jauhetaan paskaa eikä kateudesta.

        Ihan tavallisia ihmisiä he ovat miehellä menestyvä firma ja muutamia työläisiä, nainen hyvässä virassa
        Eivät mainitse omista asioitaan jo kovia tekemään työtä kunpikin.
        Joten kateus onkin Juuri siksi etteivät mitenkään leuhki vaan elävät ihan tavallista elämää , eikä mitään nousukkaita. Vapaalla matkustelevat kun haluavat nähdä maailmaa.
        Sitten kateelliset sanovat että kummaa porukkaa kun eivät sano edes missä ovat olleet lomilla.

        Joten pahan puhuminen on ainut mitä kuule näiltä kateellisilta .
        Kun ei niinkuin hyväksyä että kaikki eivät levittelee yksityis asioita
        Joten yksi tapaus muiden mukana.niin että kateutta on olemassa.
        Kun itse on tyytyväinen siihen mitä on niin ei myöskään kadehdi toisia


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihan tavallisia ihmisiä he ovat miehellä menestyvä firma ja muutamia työläisiä, nainen hyvässä virassa
        Eivät mainitse omista asioitaan jo kovia tekemään työtä kunpikin.
        Joten kateus onkin Juuri siksi etteivät mitenkään leuhki vaan elävät ihan tavallista elämää , eikä mitään nousukkaita. Vapaalla matkustelevat kun haluavat nähdä maailmaa.
        Sitten kateelliset sanovat että kummaa porukkaa kun eivät sano edes missä ovat olleet lomilla.

        Joten pahan puhuminen on ainut mitä kuule näiltä kateellisilta .
        Kun ei niinkuin hyväksyä että kaikki eivät levittelee yksityis asioita
        Joten yksi tapaus muiden mukana.niin että kateutta on olemassa.
        Kun itse on tyytyväinen siihen mitä on niin ei myöskään kadehdi toisia

        No nythän sinä haiskahdat kateelliselle itsekin, jos toisesta selän takana pahan puhuminen on kateuden merkki.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        No nythän sinä haiskahdat kateelliselle itsekin, jos toisesta selän takana pahan puhuminen on kateuden merkki.

        Näinhän se sinun ajatusmaailmastani menee , joten katsele nyt välillä joku toinen jonka kommentteja saat vääristellä oman mielesi mukaan.


    • Anonyymi

      En allekirjoita kuin osin. Kateellinen luulee, että kaikki häntä kadehtivat,
      mutta kyllä kateuden voi nähdä muissa, vaikkei itse olisi kateellinen.

      • Luulee näkevänsä muissa, koska itse siinä samassa tilanteessa olisi kateellinen.


      • Anonyymi

        Ihan niin kun näkee esim työpaikalla miten joku puhuu jostain pahaa yleensä siitä jolla on suurempi palkka kun kadehtijalla,
        ja kun tietää miksi jollain on iso palkka niin ei kadehdi liioin koska täällä jollain on enemmän koulutusta täten eri palkka luokassa kuten kadehtija.
        Me toiset nähdään kateus, ja yritetään selittää miksi jonkun palkka on parempi ja että me muutkaan emme saa sitä parasta palkkaa, emmekä silti kadehdi koska tiedämme miksi näin on. Joten Kyllä näitä kateellisia riittää ilman että itse ei tunne kateutta


    • Nuorena olin aika usein kateellinen.
      Oli paljon aihetta mielestäni.
      Nykyisin en enää ole, elämä on opettanut. Aina on sellaisia joilla menee paremmin, on sellaisiakin joilla menee huonommin, heitä on paljon.
      Mikä on eläessä, eläke juoksee, on katto pään päällä ja ruokaa pöydässä.
      Terveyttä ikäisekseni on aika hyvin.
      En usko että minuakaan kukaan kadehtii, tai mistä sen tietää, aika vanha Peugeot millä ajelen, pieni mökki ja kerrostalo kolmio jota kukaan ei osta.
      Kissasta ei kukaan ole kateellinen, äskenkin oli kainalossa ja katseli silmiin niin rakastavasti, välillä hipaisi pehmeällä tassulla poskeani.

      • Anonyymi

        Heti on hyvä mieli, kun saa toisen ahdistettu nurkkaan pahoilla teoilla, näkee nälkää ja voimaan muutenkin huonosti, sitä se kateus on sairaimmillaan!


      • Anonyymi

        Oikea asenne. Sama kuin minulla. Niinkauan kun omat jalat kantaa ,on läheiset ihmiset ,katto päällä ja ruokaa ei ole hätäpäivää. Eikä pommit räjähtele. Tai tulvat vie taloa alta.


    • Eino Leino kirjoitti aikoinaan runossa Laulu onnesta,
      antoi siinä jopa ohjeen,
      Kel onni on se onnen kätkeköön.
      Koska ihmiset ovat kateellisia,
      parempi on iloa ja onnea tuottavat asiat pitää omana tietonaan,
      ettei pahoita kenenkään mieltä tai anna aihetta kateuteen.

      Onhan meillä suomalaisilla myös eräs harvinainen juttu,
      jota ei muualla maailmalla tunneta.
      meill on ihka oma kansallinen kateuspäivä,
      oli vastikään, päivä,
      jolloin edellisen vuoden verotustiedot julkaistaan.

      • Anonyymi

        Kateuspäivä on kateellisia varten. Uskon, että enemmistö kansasta ei ole vähääkään kiinnostunut mitä toiset tienaavat. En minä ainakaan. Mitä sillä tiedolla tekisin ?
        Ihmiselle on tärkeintä olla perillä omasta taloudestaan.


    • Anonyymi

      Luuk. 12: 35–36
      Neuvot ei ole kalliit.

    • Anonyymi

      Vieläköhän kuulee länkytystä kateus-kortista? Siis jos et ihaile vaan uskallat arvostella jotain ylemmyydentuntoista, niin olet kateellinen hänelle.

      • Anonyymi

        Se kateellinen sen ” ylemmyyden” tunteen laittaa ei välttämätt se jota kadehditaan , mutta jos heti sanotaan että toinen on olevinaan enemmän kun joku muu ja nimittää sitä ylemmyyden tunteeksi, niin siinähän se kateus kukoistaa


    • Anonyymi

      Kateus ja pahansuopaisuus. Saman asian ilmaisumuotoja?
      Ei pidä sekoittaa kateutta ja tunnetta epäoikeudenmukaisuudesta.
      Jos yhteisessä asiassa tunnen joutuneeni itseni syrjäytetyksi ilman perustetta niin se on epäoikeudenmukaista eikä kateutta.

      Varsinkin nyt ikääntyneenä minusta on mukava nähdä ympärilläni onnistuneita ja tekemisiinsä tyytyväisiä ihmisiä.
      Eräs syy lienee se, etten koe kilpailevani kenenkään kanssa.

      • Todella fiksu kommenttisi.


      • Anonyymi

        Ei meidän vanhojen tarvitsekkaan kilpailla työelämässä ja toisten onnistuminen kasvattaa myös yhteistä jaettavaa kakkua.
        Kilpailuhenkisyys on sinänsä hyvä asia, eikä siinä mitään kateutta tarvitse olla takana.
        Menestyneitä kannattaa ihailla ja ottaa oppia.


      • Eliaana kirjoitti:

        Todella fiksu kommenttisi.

        Oiva kirjoitus minustakin, Ano 8.57. Itsekin pyörittelin ajatusta tuosta epäoikeudenmukaisuuden kokemuksesta, mutten oikein osannut sitä ilmaista.

        Tuostakin olen samaa mieltä: missä on kilpailua, siellä pakkaa olla myös kateutta.

        Sanotaan, että jos kateuden tunnistaa ja tunnustaa, se ei siirry kohteen kannettavaksi.

        En ihan äkkiseltään osaa sanoa, koska olisi viimeksi ollut kade ja mistä. Jokin luonteenpiirre toisessa on saattanut herättää kateutta hetkeksi, mutta se on mennyt ohi kun se on peilautunut kokonaisuuteen.
        Nykyisin ajattelen pikemminkin niin, että se mitä toisella on, rikastuttaa jollakin tavalla myös minua, voin saada innoitusta ja potkua omiin hankkeisiin.


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Oiva kirjoitus minustakin, Ano 8.57. Itsekin pyörittelin ajatusta tuosta epäoikeudenmukaisuuden kokemuksesta, mutten oikein osannut sitä ilmaista.

        Tuostakin olen samaa mieltä: missä on kilpailua, siellä pakkaa olla myös kateutta.

        Sanotaan, että jos kateuden tunnistaa ja tunnustaa, se ei siirry kohteen kannettavaksi.

        En ihan äkkiseltään osaa sanoa, koska olisi viimeksi ollut kade ja mistä. Jokin luonteenpiirre toisessa on saattanut herättää kateutta hetkeksi, mutta se on mennyt ohi kun se on peilautunut kokonaisuuteen.
        Nykyisin ajattelen pikemminkin niin, että se mitä toisella on, rikastuttaa jollakin tavalla myös minua, voin saada innoitusta ja potkua omiin hankkeisiin.

        Oletpa tosiaan yksi poikkeus täällä kateellisten palstalla. Sinulle kateellisia tuntuu kyllä olevan, koska olet pidetty ja ilmeisen hyvin koulutettu, et silti itserakas.👍🌺


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletpa tosiaan yksi poikkeus täällä kateellisten palstalla. Sinulle kateellisia tuntuu kyllä olevan, koska olet pidetty ja ilmeisen hyvin koulutettu, et silti itserakas.👍🌺

        Nyt hämmennyn. Kiitos sanoistasi kuitenkin, Ano 17.57...)) Veikkaan kyllä, että muitakin kateudesta vapautuneita tai ei-kateellisia löytyy: eivät vain kehtaa ilmoittautua..))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletpa tosiaan yksi poikkeus täällä kateellisten palstalla. Sinulle kateellisia tuntuu kyllä olevan, koska olet pidetty ja ilmeisen hyvin koulutettu, et silti itserakas.👍🌺

        "täällä kateellisten palstalla" Anteeksi mitä ?!
        1 tai 2 tunnistettavasti kateellista ei tee kaikista kateellisia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "täällä kateellisten palstalla" Anteeksi mitä ?!
        1 tai 2 tunnistettavasti kateellista ei tee kaikista kateellisia.

        Siinäpä se, Ano 14.57. Yksi tai kaksi kateellista riittää pilaamaan isonkin joukon maineen. Näinhän se on monissa muissakin yhteyksissä. Vaikka suhteessa maahanmuuttajiin.

        Ja kuten Ano 12.56 kirjoitti, ylitulkinta on tavallista, ainakin somealustoilla. Tunnetta kehiin, eihän täällä muuten erotu muista..))


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Siinäpä se, Ano 14.57. Yksi tai kaksi kateellista riittää pilaamaan isonkin joukon maineen. Näinhän se on monissa muissakin yhteyksissä. Vaikka suhteessa maahanmuuttajiin.

        Ja kuten Ano 12.56 kirjoitti, ylitulkinta on tavallista, ainakin somealustoilla. Tunnetta kehiin, eihän täällä muuten erotu muista..))

        Kyllä ne eturivin eetlat pyrkii erottautumaan, mutta eivät saa muuta kuin sääliä osakseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ne eturivin eetlat pyrkii erottautumaan, mutta eivät saa muuta kuin sääliä osakseen.

        Minusta tuntuu, että se eturivi/takarivi-asetelma ei juuri näy enää täällä, ainakaan niin vahvasti kuin aikaisemmin. Jospa me ollaan alettu ymmärtää, että me ollaan jo kaikki eturivissä, lähtijöinä, nuorempiin verrattuna...
        Ja minusta nämä itsensä esittelijät alkavat olla muuallakin aika vanhakantaisia, heihin ollaan väsytty, jopa julkkiset nimeävät toiset ihmiset ja heidän tukensa menestyksensä taustavoimana.


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Minusta tuntuu, että se eturivi/takarivi-asetelma ei juuri näy enää täällä, ainakaan niin vahvasti kuin aikaisemmin. Jospa me ollaan alettu ymmärtää, että me ollaan jo kaikki eturivissä, lähtijöinä, nuorempiin verrattuna...
        Ja minusta nämä itsensä esittelijät alkavat olla muuallakin aika vanhakantaisia, heihin ollaan väsytty, jopa julkkiset nimeävät toiset ihmiset ja heidän tukensa menestyksensä taustavoimana.

        Olemalla jatkuvasti esillä on selvä näyttö eturiviläisestä pyrkimyksestä
        ja lapsellisen kehittymätöntä paikkaa auringossa hakemista.


    • Anonyymi

      Moni sana on menettänyt tarkoituksensa, kuten tämä "kateus". Luemme uutisia, missä kerrotaan "hulvattomista" tapahtumista, "shokkiuutisista", "rakastetuista" taiteilijoista, "unohtumattomista" iskelmistä. Samaan sakkiin menee tämä kateuskin, sillä millään laimealla tavalla ei enää voi kuvata tunnetiloja.

      • Hienosti nähty, Ano 12.56. Olisiko se kateus lopulta vain joidenkin kielteisten, määrittämättömien tunteiden kooste ? Omien turhautumien ilmentymä ?

        Jos/kun ei suuria tunteita enää ole, yritetään uskotella, että niitä on ?
        "Sana on sormi, joka osoittaa kuuta, mutta sormi ei ole kuu".


      • Anonyymi

        Kateus ei kuulu samaan sarjaan "shokkiuutisten" kanssa. Mikä olisi "laimeampi" sana
        kuvaamaan kateutta ? Onko kateudelle olemassakaan synonyymia ?


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ei normaali ihminen kadehdi toisten menestyksestä etenkin jos ei itsellä ole edellytyksiä san tyyliseen menestykseen, joten mikä silloin olisi kateuden motiivi oikeastaan kun itse tietää kykynsä ja näkee että ei pystyisi tekemään samaa mitä menestyvä on tehnyt.
      Sitä kun on tyytyväinen omiin saavutuksiinsa niin on onnellinen siitä mitä on .
      Varsinkin naiset voisivat tukea kanssa sisariaan , eivätkä ilkeilisi kateuksissaan, sillä ilokin on asia minkä voi jakaa.

    • Anonyymi

      Terveitsetuntoinen ihminen ei kadehdi ketään. Hän tietää, että jokainen on
      hyvä on jossain asiassa eikä kaikki ole kultaa mikä kiiltää.

      Ei elämästä pääse vaikeuksitta läpi kukaan, on turhaa kadehtia kenenkään
      osaa. Onnea ja menestystä ei voi mitata millään mittarilla,
      se on tunne ihmisen sisimmässä.

      Ihmisillä on erilaiset elämänarvot. On ihmisiä, jotka kadehtivat sitä mitä
      muilla on, vaikkei itseltäkään puuttuisi mitään, eivätkä he tulisi tyytyväisiksi,
      vaikka omistaisivat koko maailman
      ja sitten on ihmisiä, joiden onni ei ole riippuvainen mistään ulkoisesta.
      Ihmisen onnellisuus riippuu hänen ajatustensa laadusta.
      Viisaalta ihmiseltä ei puutu mitään.

    • Anonyymi

      Kyllä se monella valitettavasti Näin on.

      • Anonyymi

        Joka inen tätä palstaa lukenut tietää miten paljon on kateellisia. Ollaan kateellisia rikkaille ,köyhille ,kauniille ,toisten autoille. Kaikelle.työttömille ,lapsiperheille ,vanhoille,eri ammateille ,taloille ,kaikelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka inen tätä palstaa lukenut tietää miten paljon on kateellisia. Ollaan kateellisia rikkaille ,köyhille ,kauniille ,toisten autoille. Kaikelle.työttömille ,lapsiperheille ,vanhoille,eri ammateille ,taloille ,kaikelle.

        Jotkut on. Pakolaisillekin. Toiset ei kellekään.


    • Anonyymi

      Vahingonilo > pettymys > kateus?
      Tavatessani poika-aikaisen naapurini kääntyi keskustelu työasioihin jolloin minun oli tunnustettava olleeni työtön jo pitemmän aikaa. Kaveri oli todellakin peittelemättömän vahingoniloinen. Näköpiirissä oli sen hetkinen , vuotta aikaisemmin tehdasuutena ostettu keskiluokkainen, eurooppalainen autoni jonka rahoitusta heppu kysyi. Minulla ei ole koskaan ollut mitään muuta kuin asuntolainaa.
      Samassa yhteydessä mainitsin, että oli hyvä, että se oli jo sisään ajettu mennessäni Espanjaan 3kk:n jaksoksi työttömäksi työnhakijaksi. Vaimoni otti ommaa lommaa.
      Heppu kysyi sainko töitä? Ei hyvänen aika! Eihän sinne siinä mielessä mennä.
      Ns. anssi tuli jokaisen kuukauden ensimmäisellä täydellä viikolla läheisen CAM:n konttoriin.
      3kk kului vaimon kanssa rattoisasti hissukseen asuntoamme remontoidessa.
      Esimerkiksi komeroiden ovien telauksen jälkeen rantakuppilaan istuskelemaan ja odottelemaan niiden kuivamista. Jne. Ilme muuttui ja keskustelu loppui siihen. Itse olisin vielä jatkanut.

    • Miten paljon on kateutta esimerkiksi maataloustukia kohtaan.
      Totuus on kuintenkin se, että jos EU:sta poistetaan maataloustuet, ruoka maksaa 3 kertaa enemmän kuin nyt.
      Nyt jo tiukkaa tekee tavallisilla yrittäjillä selviytyä.
      Kuinka käy sitten omavaraisuuden, varmuusvarastojen.
      Tavallinen kuluttaja ei sitten millään ymmärrä, että maataloustuki sataa suoraan kuluttajan pöytään.
      Vai luuleeko joku, että Eu:n ulkopuolelta tänne halpaa ruokaa rahdataan.

    • Anonyymi

      Maataloustuet on ihan hyvä asia, jos palkansaajalle aletaan myös maksaa tasavertaisesti tukea
      ostaa niitä viisinkertaishintaisia tuotteita, joitten tuottaminen ensin maksetaan
      itse ja sitten ostetaan niitä kalliilla kaupasta.
      Tekee kuluttajalle vaikeuksia selvitä, kun ei saa tukea mistään.
      Ei se ole kateutta, se on epäoikeudenmukaisuutta.

      • Palkansaajille jää kyllä nettoa ilman tukijakin noin keskimäärin. (itswekin olin palkansaaja)
        Palon riippuu myös siitä miten taloudenpitoa hallitsee.
        Totuushan on se, jonka varmaan olet itsekin tiedoitusvälneistä kuullut, että isoa tulosta tekee isot konsernit kaupankin alalla.
        Ei se raha alkutuottajalle eksy.


      • Anonyymi

        Maatilallinen saattaa maksaa vähiten verojakin, koska saa tehdä niin paljon
        vähennyksiä, ettei verotettavaa juurikaan jää.

        Hoitaisivat asiansa kuntoon, että saavat tuotteistaan hinnan, joka riittää !
        Miksi eivät saa asioitaan kuntoon ?
        Kuluttajana toivoisi sitä.
        Vuosikymmenten itkemistä ei kestä erkkikään.

        Maataloustuki ei kuluttajan pöytää sada, kukkaro vaan tyhjenee.
        Kenen pöytään se sataa,
        kun tilallinen sanoo, ettei jää mitään eikä tavallisen kuluttajan kukkarokaan
        enää yhä korkeampia hintoja kestä. Köyhimmät on olleet jo ennestään liemessä.
        Leipäjonot pitenee pitenemistään
        ja joka kolmas tila menee konkurssiin ?

        Siitä syytetään ja syyllistetään kuluttajaa, joka maksaa massiiviset tuet? Miksi ?
        Jossain muualla on paljon mätää.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Palkansaajille jää kyllä nettoa ilman tukijakin noin keskimäärin. (itswekin olin palkansaaja)
        Palon riippuu myös siitä miten taloudenpitoa hallitsee.
        Totuushan on se, jonka varmaan olet itsekin tiedoitusvälneistä kuullut, että isoa tulosta tekee isot konsernit kaupankin alalla.
        Ei se raha alkutuottajalle eksy.

        Suomessa on noin miljoona pienituloista, joilla on suuria vaikeuksia pärjätä
        näillä ruuan ja muun elämisen hinnoilla.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Palkansaajille jää kyllä nettoa ilman tukijakin noin keskimäärin. (itswekin olin palkansaaja)
        Palon riippuu myös siitä miten taloudenpitoa hallitsee.
        Totuushan on se, jonka varmaan olet itsekin tiedoitusvälneistä kuullut, että isoa tulosta tekee isot konsernit kaupankin alalla.
        Ei se raha alkutuottajalle eksy.

        Miksi maatilalliset eivät saa aikaan parannuksia omaan asemaansa ?
        Ei kuluttajat voi sille mitään. Ei kuluttaja ole neuvotteluosapuoli.
        Kuluttajilla alkaa olla mitta täys, mutta tilalliset jahnaa ja jahnaa.
        Mistä kiikastaa ? Ei kukaan usko, että tilallinen on niin tyhmä,
        että tappiokseen tekee hommia.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Palkansaajille jää kyllä nettoa ilman tukijakin noin keskimäärin. (itswekin olin palkansaaja)
        Palon riippuu myös siitä miten taloudenpitoa hallitsee.
        Totuushan on se, jonka varmaan olet itsekin tiedoitusvälneistä kuullut, että isoa tulosta tekee isot konsernit kaupankin alalla.
        Ei se raha alkutuottajalle eksy.

        "Totuushan on se, jonka varmaan olet itsekin tiedoitusvälneistä kuullut, että isoa tulosta tekee isot konsernit kaupankin alalla."

        On tiedossa ja voit uskoa, että se ottaa kuluttajaakin päähän maksaa älyttömän
        kalliita hintoja, kun samaan aikaan saa lukea miten Kesko tekee suunnilleen
        "historiansa parasta tulosta",
        kun kuluttajalla on "historiansa" tiukin tilanne.

        Kun alkutuottaja myy pilkkahintaan tuotteitaan,
        kaupalla on mahdollisuus hinnoitella tuotteet pörssivoitoiksi.

        Kuluttaja on aina häviäjä, ellei kilpailua tule lisää.
        K:lla ja S:llä on tavallaan kartelli, vaikka S on "osuusliike".


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Totuushan on se, jonka varmaan olet itsekin tiedoitusvälneistä kuullut, että isoa tulosta tekee isot konsernit kaupankin alalla."

        On tiedossa ja voit uskoa, että se ottaa kuluttajaakin päähän maksaa älyttömän
        kalliita hintoja, kun samaan aikaan saa lukea miten Kesko tekee suunnilleen
        "historiansa parasta tulosta",
        kun kuluttajalla on "historiansa" tiukin tilanne.

        Kun alkutuottaja myy pilkkahintaan tuotteitaan,
        kaupalla on mahdollisuus hinnoitella tuotteet pörssivoitoiksi.

        Kuluttaja on aina häviäjä, ellei kilpailua tule lisää.
        K:lla ja S:llä on tavallaan kartelli, vaikka S on "osuusliike".

        Just, ei mitään lisäämistä, tuon kun ihmiset tajuaisi, mutta ei, aina syytetään sitä alkutuottajaa.


    • Anonyymi

      Kysyy lokeroinko turhaan.

    • Anonyymi

      Tervetuloa lisää kilpailijoita Suomeen ! Johan alkaa kartellit kaatua.
      Muitakin kuluja ihmisellä on kuin kallis ruoka. Onneksi on Lidl.
      Samat tuotteet edullisemmin. Myös kotimaiset.

    • Anonyymi

      Kun jotain uusia tukia oltiin menneinä vuosina suunnittelemassa
      maataloudelle, silloinen maatalousministeri (Sirkka-Liisa) oli järkevästi
      ja rehellisesti todennut siihen suuntaan, ettei kehdata tätä sentään runnoa läpi,
      kun palkansaajat muutenkin jo ajattelee, että he ovat maatilallisten sossu.

    • Kaiklle teille kommenttiini vastaajile sanon, miettikääpä sitä miksi näin on.
      Kuka tekee tulosta.
      Ihmiset ajattevat, hyvää ruokaa saavansa tilamyynnistä ja niin saavatkin, mutta vain harva haluaa maksaa oikean hinnan.
      Maataloustuet satavat kuluttajan laariin oikeasti. Kovin on vaikeasti käsitettävästi tämä asia.
      Eliaana on ollut suuren osan elämästään kaupunkilailainen, muttei ole koskaan menettänyt kosketustaan maalle.

      • Anonyymi

        "Maataloustuet satavat kuluttajan laariin oikeasti." Kallis ruoka ei sada kuluttajan laariin
        Ylihinnoitellut tuotteet ei ole mikään "rahasade" kuluttajalle, kun kuluttajat itse
        ovat jo tukeneet ruuan tuottamista miljardeilla joka vuosi.

        Näyttäisi siltä, että tuottajat ovat osuuskuntiensa jäseniä, lihakuntansa ja Valion
        ja saavat lisätuottoa eläinten myynnin päälle

        Osuuskunnan jäsenyys on myös maitotiloille merkittävä etu, joka kannattaa hyödyntää.
        Esim. vakavaraiset atrialaiset osuuskunnat, Itikka ja Lihakunta, ovat maksaneet viime vuodet tasaista, h y v ä ä osuuspääoman k o r k o a jäsenilleen. Osuuspääoman korko voi tarkoittaa kymmenien eurojen lisää välitysvasikan tai teuraslehmän hintaan.

        Osuusmaksu kasvattaa nettovarallisuutta
        Osuuskunnalle maksettu osuuspääomaa lasketaan verotuksessa tilan nettovarallisuuteen, maksamatta oleva osuusmaksu katsotaan velaksi. Nettovarallisuus tuo mahdollisuuksia verotukseen. (Verosuunnitelua) Osuuspääoman määrä määräytyy tilan tuotantomäärän pohjalta.

        Maatilalliset, Osuuskunnan jäsenet omistavat yli 50 % Atrian osakekannasta (!) ja jäsenten äänivalta on lähes 90 %. (!) Omistajat päättävät kehityksen suunnan. Lisäksi tarjoamme jäsenille muita jäsenetuja eri yhteistyökumppaneiden kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Maataloustuet satavat kuluttajan laariin oikeasti." Kallis ruoka ei sada kuluttajan laariin
        Ylihinnoitellut tuotteet ei ole mikään "rahasade" kuluttajalle, kun kuluttajat itse
        ovat jo tukeneet ruuan tuottamista miljardeilla joka vuosi.

        Näyttäisi siltä, että tuottajat ovat osuuskuntiensa jäseniä, lihakuntansa ja Valion
        ja saavat lisätuottoa eläinten myynnin päälle

        Osuuskunnan jäsenyys on myös maitotiloille merkittävä etu, joka kannattaa hyödyntää.
        Esim. vakavaraiset atrialaiset osuuskunnat, Itikka ja Lihakunta, ovat maksaneet viime vuodet tasaista, h y v ä ä osuuspääoman k o r k o a jäsenilleen. Osuuspääoman korko voi tarkoittaa kymmenien eurojen lisää välitysvasikan tai teuraslehmän hintaan.

        Osuusmaksu kasvattaa nettovarallisuutta
        Osuuskunnalle maksettu osuuspääomaa lasketaan verotuksessa tilan nettovarallisuuteen, maksamatta oleva osuusmaksu katsotaan velaksi. Nettovarallisuus tuo mahdollisuuksia verotukseen. (Verosuunnitelua) Osuuspääoman määrä määräytyy tilan tuotantomäärän pohjalta.

        Maatilalliset, Osuuskunnan jäsenet omistavat yli 50 % Atrian osakekannasta (!) ja jäsenten äänivalta on lähes 90 %. (!) Omistajat päättävät kehityksen suunnan. Lisäksi tarjoamme jäsenille muita jäsenetuja eri yhteistyökumppaneiden kanssa.

        Osuuskunnan jäsenillä , tuottajilla on 90% päätösvalta, mutta he eivät käytä sitä ?
        Miksi ?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2605
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2223
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1927
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1661
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1655
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1616
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      35
      1589
    8. 89
      1530
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      116
      1403
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe