Valintana Jakutianlaika vai Akita, kas siinäpä mulla pulma ?

Anonyymi-ap

Kerokaapa näistä roduista. ?

3

1076

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Nämä rodut ovat kuin yö ja päivä, paitsi että molemmat alkukantaisia pystykorvarotuja.

Siinä missä akita on oman arvonsa tunteva, ylväs haaveilija, on jakutianlaika mennä toheltamassa pää viidentenä jalkana ympäriinsä. Kun akita haistelee kaikkia syksyn eri värisiä lehtiä kaikessa rauhassa, jakuti porhaltaa ympäriinsä suu täynnä lehtiä ja ravistaa riemukkaasti niin että pölinä käy. Kun akita katsoo sinua sohvalta en todellakaan aio liikkua -ilmeellä, on jakuti jo pomppimassa eteisessä ja ehtinyt aukoa kolmista kengistä nauhat valmiiksi. Akita harkitsee usein että kannattaako tai viitsiikö, jakuti tekee ensin ja miettii sen jälkeen sekunnin pää kallellaan että oho hups.. Akitan kohdalla koirasosiaalinen aikuinen koira lienee harvinaisuus, joskin se on mahdollista. Jakutit taas voi käytännössä tuupata porukkaan kuin porukkaan, se ei riitaa aloita ja mikäli toinen aloittaa, niin nämä yleensä suvaitsevaisesti antavat tilaa.

Jakuti vaatii akitaa enemmän liikuntaa pysyäkseen ”kilttinä”, eli keksii kyllä omia konnankoukkuja jos ei saa aktivointia riittävästi. On sen verran hömelö touhottaja että kelpaa siis ihan fyysinen rällääminenkin, ei tarvitse nuppityötä välttämättä. Meillä on pysynyt tyytyväisenä keskovertolenkityksellä. Jakuti on hyvin ihmisläheinen, päällepäin vähän velmu ja jäärä mutta pohjimmiltaan ihan äärimmäisen nöyrä ja lojaali koira, joka haluaa osallistua mukaan kaikkeen toimintaan kotona, niin hyvässä kuin pahassa :D Rakastaa koko perhettä ehdoitta, ja jaksaa olla lasten paijattavana (lapset tietysti pitää opettaa kohtelemaan koiraa aina kunnolla!).

• Anonyymi

Jakutianlaikalla on voimakas metsästysvietti, akitalla ei.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 537
      8797
    2. Aamuseuraa/rehevää naista

uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo
      Keuruu
      7
      3758
    3. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      10
      2252
    4. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      175
      1322
    5. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      17
      976
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      40
      814
    7. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      51
      797
    8. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      72
      764
    9. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      762
    10. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      37
      672
    Aihe