Mitä tehdä vanhoille turkiksille? Ei kehtaa ulkosalla käyttää eikä kirppareillakaan tykätä. Mitä teette niille? Tosin tänä talvena sähköä säästettäessä niillä vois suojautua kylmältä kotona sisätiloissa.
Kettukaulus ja muut turkikset
19
171
Vastaukset
- Anonyymi
Hautaa ne. 🦊
Lue Isä Meidän ja laula virsi perään, esim. "Sun haltuus, rakas Isäni'. - Anonyymi
Purkaa ja yhdistä. Meillä vanhoista turkiksista on tehty lapsien pulkkiin taljat ja grillikodassa on penkeille tehty turkis-lämmike-pehmusteet talvea varten.
- Anonyymi
Kyl ne on parempi säilyttää talles, se voi tulla viel kylymät oltavat meinaan nääs?🐧🐧
- Anonyymi
Minä kehtaan. Pakkasrajani on noin -20C jonka yläpuolella vedän niskaani ateljeetyönä teetetyn, pitkän susiturkkini. Kanadan sutta.
Ei tarvitse punkea sen alle paljoakaan tättejä.
Samaan aikaan teetimme vaimolleni pitkä saga minkkiturkki. Liikkumisen rajoitutta jo useiden vuosien ajan arkiseen lähikauppoihin suuntautuvaan niin käyttö on ollut olematonta.
Vaimoni ensimmäinen turkki oli 70-luvulla valmiina ostettu, pitkä punakettu.
Kehtaa? Miksi ajatella muiden aivoilla? Minulle oma mukavuus on tärkeämpää kuin kuvittelu kanssaihmisten mielipiteistä.
Surkeaksi menee elämä jos toimii tuon kuvittelun parusteella!- Anonyymi
Ja miksi kanssaihmiset tuomitsevat Turkin käytön , on myös asia mitä kannattaa ajatella .
Kaikkeen on syynsä.
Itselläni oli viimeinen turkki 60 luvulla ja siihen se jäi senkin käyttö.
Joten kun tutustuu syihin miksi Turkin käyttöä ei pienetä sopivana niin ymmärtää toistenkin mielipiteet asiasta.
Onhan se turkki lämmin, sen muistan ajalta jolloin minullakin se oli.
Mutta nykyään saa kyllä lämpöisiä vaatteita tavallisista materiaaleistakin .
Toivon mukaan tulee mieto talvi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja miksi kanssaihmiset tuomitsevat Turkin käytön , on myös asia mitä kannattaa ajatella .
Kaikkeen on syynsä.
Itselläni oli viimeinen turkki 60 luvulla ja siihen se jäi senkin käyttö.
Joten kun tutustuu syihin miksi Turkin käyttöä ei pienetä sopivana niin ymmärtää toistenkin mielipiteet asiasta.
Onhan se turkki lämmin, sen muistan ajalta jolloin minullakin se oli.
Mutta nykyään saa kyllä lämpöisiä vaatteita tavallisista materiaaleistakin .
Toivon mukaan tulee mieto talviYdinkysymys! Miksi piitata toisten mielipiteistä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ydinkysymys! Miksi piitata toisten mielipiteistä?
Ihmiset, jotka eivät piittaa tai välitä lainkaan toisten ihmisten mielipiteistä, ovat narsisteja ja itsekkäitä minä-minä-minä -ihmisiä
- Anonyymi
Turkis ja turkis?
Koskeeko tuo halveksunta myös vahinkoeläimen turkista?
Supi on idästä tullut, luontoomme kuulumaton vahinkoeläin jota yritetään vähentää.
Supin "takki" on erinomainen turkis. Pitäisikö sitäkin halveksia periaatteen vuoksi? Sehän on turkis ja epäilen, ettei monikaan tekopyhä animaali edes tunnista sitä.
Entä luontoon lasketut minkit jotka tekevät tuhojaan mm. maassa pesivien lintujen munille ja poikasille. Suositaan, suositaan!- Anonyymi
Käytä ihmeessä!
Itelläni on sellainen turkiskauluri. Rupeankin käyttämään sitä, hyvä kun kerroit!
Tekopyhää vouhotusta, se turkis joutuisi kuitenkin hautaan. - Anonyymi
Lankoni kavereineen pyytää animaalien luontoon laskemia ja aluetta terrorisoivia minkkejä muovisilla viemärinputki ansoilla. Saalista tulee rajallisesti mutta jonkun karvarin kanssa tehdyn sopimuksen avulla nahkoista on syntynyt muutama päähine ja, hullua kyllä, kaverin saunabaarin baari-istuimien päällyset.
Heput tietävät supeja metsästävien kavereiden toimittavan taljat käsittelyyn mutta pitemmälle menevästä jalostuksesta he eivät tiedä.
- Anonyymi
Myy netissä.
Kyllä turkikset on nykyisinkin ihan rahanarvoista kamaa. Toki epämuodikkaita, lähinnä turkisalan kehnon maineen takia. Mutta tuotteina erinomaisia ja on niille käyttäjänsä.
Ite asiassa ite olen silloin tällöin katellut kunnon turkishattua netistä. Uudet aika kalliita, käytetty kelpais oikein hyvin.
Ei mulla ole rajoitteita käyttää nahkakenkiä, tai takkeja, ei siis turkiksetkaan ole ongelma. Ite asiassa oletan ei monilla muillakaan ole, Turkisten vastustajat kuitenkin vaan osa porukoista. Ihan on oikeus vastustaa turkiksia, oma asiansa. Mun mielestä net vaan ei ole muotia ja hinta toinen syy, ei niitä kovin paljoa kaduilla näe. Mutta en usko kenenkään lopettaneen turkkien käyttöä muitten mielipiteiden takia.
Niettä ilmoitusta väsään jonnekin toriin, tai nettihuutoon, suotta hyvää kamaa kaapissa säilyttää tilaa viemässä- Ja käytetyistäkin saa rahaa.
=DW= - Anonyymi
Kyllä ihmiset on ilmaisiksi antanut niitä turkkejaan kierrätys keskus ymm.Kukan ei niitä kuitenkaan osta TORI.FI.Osaa kierätyskeskusta käyttää ostopaikana myös esim. romani kerjäläiset ymm.Turkin ostavat,vievät turkit omaisileen.Jotta se vanha piisami tai lammasturkki edes vähän enemmän lämittäisi kehoa.Siellä kodeissa missä köyhyys suurin ja talotkin laudoista kyhätyt.
- Anonyymi
Minulla ihana kääntöturkki, voi pitää kummin päin tahansa. Käytän kosteutta hylkivää kangaspintaa ulkokuorena ja ihanan pehmeää lämmintä minkinturkista sisäpintana, ei paheksu kukaan kun eivät näe karvoja.
- Anonyymi
Höh, täällä pohjoisessa ainakin käytetään turkkeja, jos niitä kerran on. Etelästäkö olet kun eti "kehtaa" käyttää turkkia?
- Anonyymi
Suurin osa maailmanpäättäjistä joutais turkishihaan uudelleennussittavaksi !
Pravda - Anonyymi
Paljonko maksaa turkin kesäsäilytys Helsingissä? Ostin juuri Vintage kanin turkiksen ja asun 1930-luvun talossa, jossa huoneet on kesäisin ilman ikkunoiden avaamisia kuin saunassa.
Kyseessä on kuitenkin onneksi käännettävä kelsiturkki, mutta en halua ottaa riskiä ja pilata kaunista takkia. - Anonyymi
Plus 60v. Minulla ei edes nuorena ollut varaa mihinkään turkiksin tai turkis kauluksiin.Ihan naisena aloitin työt katsos jo 15vuotiaana elätääkseni itseni kun jäin orvoksi! Kaikki eivät ole syntynet kulta lusikka suussa ja isonen perintörahoineen tällä Uudellamalla Helsingin suurpiiri
- Anonyymi
Turkikset käy hyvin linnunpelättimeen. Kasvimaille vain sovivasti näyttämään joltain isolta eläimeltä, niin linnut pysyvät pois kasvimaalta.
- Anonyymi
Miksi ei kehtaa? Miksi ajatella toisten aivoilla? Miksi kuvitella mitä luulee toisten ajattelevan itsestä?
Minä kehtaan. Kun pakkanen laskee -20:een asteeseen niin vedän niskaani pitkän susiturkkini joka on miellyttävä päällä eikä se alle tarvitse vuntuta lisävaatteita.
En ole ajatellut josko joku ajattelee siitä jotain. Niin tärkeäksi en kuvittele itseäni.
Turkis on uusiutuva luonnonvara päin vastoin kuin öljypohjaiset keinomateriaalit joita muut kylmänkestävät ulkovaatteet ovat.
Suteni takki on kanadalaista tuontitavaraa.
Suositellumpi olisi kotimainen supi. Idästä tullut haittaelukka!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S618050- 1334604
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.333907- 213228
- 232802
- 292737
- 512422
- 252220
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3952162- 322109