Uusi puoliso ei sopeudu lapsiperheeseen

Anonyymi-ap

Minulla on kaksi lasta, 3- ja 7-vuotiaat. Aloin seurustella lapsettoman puolisoni kanssa kaksi vuotta sitten. Ongelmaksi on muodostunut yhteinen aika, sitä on hyvin vähän, n. 2-3 h viikossa, kun lapset menevät mummolaan. Yhteisiä reissuja olen yrittänyt järjestää ilman lapsia. Yhden yön reissuiksi on jääneet, kun mummo on jo vanha eikä jaksa lapsia ottaa useaksi yöksi ja lasten isä asuu toisella paikkakunnalla ja tapaa lapsia muutaman kerran vuodessa n. 2 yötä kerrallaan. (Saisi enemmänkin, mutta ei halua).
Puolisoni on mustasukkainen lasten kanssa vietetystä ajasta ja jatkuvasti harmissaan, kun minulla ei ole riittävästi aikaa hänelle. Nuiden yhteisten iltojenkin aikana olen hänen mielestä poissaoleva, kun olen sanonut esim. että väsyttää baarissa ja haluan kotiin. Yhdessä viikonloppuisin katsotaan välillä esim. TV:tä ja seksiäkin on, mutta se ei hänelle riitä vaan kokee etten huomioi häntä tarpeeksi. Halaillaan ja pussaillaan kyllä päivälläkin.
Sitten on nämä muutamat kerrat, kun haluan mennä pikkujouluihin tai toiselle paikkakunnalle työ puolesta, niin niistä tulee meteli, kun toivoisin hänen olevan lasten kanssa kun yhdessäkin asutaan. Hän keksii erinäisiä syitä, miksi ei onnistu lasten hoito, Ei pysty nukkumaan tai on stressi milloin tulen kotiin tai juonko liikaa esim. pikkujouluissa tai, että olen hänelle pelkkä lastenhoitaja. Mielestäni ei ole liikaa vaadittu, jos muutamia kertoja vuodessa käy jossain ilman lapsia. Omia lapsia hänellä ei ole eikä niitä halua. Haluaa olla minun kanssa, mutta tulee tunne, että lapset ovat hänelle riesa. Vietetään paljon aikaa perheen kesken. Omia harrastuksia ja ystäviä hänellä on vähän, eikä tee asioita yksin tai lähde ulos kavereiden kanssa vaikka yritän häntä houkutella. Ainut millon haluaisi kaverin kanssa kaljalle, on se ilta kun minulla olisi oma meno. Onko niin, että pitää se parisuhdeaika järjestää erikseen ja palkata jatkuvasti joku hoitamaan lapsia, jotta puolisoni saa haluamaansa huomiota? Minulla on suhteessa olo, että olen ainut vastuussa oleva aikuinen ja hän teini, joka tarvitsee jatkuvaa huomiotani. Käytännössä olen kuitenkin yh ja raha ei kasva puussa, jotta voisin aina lapsenhoitajan palkata meille. Ahdistun siitä, että hän kaipaa jatkuvaa huomiota, ja jos lapset vaikka nukkuu niin en voi rauhassa esim. lukea ilman että hän kokee sen niin etten välitä yhteisestä ajastamme. Mitä tällaisen ihmisen kanssa pitäisi tehdä? Olen ehdottanut erillisiä asuntoja, jolloin kun tapaamme olisi sitten se aika vain meitä varten. Auttakaa....

52

652

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Heitä pihalle.

    • Anonyymi

      Heitä pihalle

    • Anonyymi

      Lähde meneen, ei tuon äijän kuulukaan sun ja exäsi lapsia vahtia, vaan exäsi kuuluu pitää lapsia ainakin sen jokatoinen vl ja lasten lomat, jos jo koulussa.
      Lapsesi tuntuvat olevan riesa myös exällesi, vaikka ovat hänen.
      Eihän lapseton mies ymmärrä lapsista mitään, sinun kantsii löytää lapsellinen mies, jolla sama elämänvaihe kun sullakin.

    • Anonyymi

      Silloin kun lapsista tulee ongelma on aika arvioida suhteen kestävyys. Ja jos mustasukkainen on lapsista ja heille annetusta huomiosta niin , ei sovi perheeseen missä on pieniä,lapsia .
      Ja kun ei suosi että menisit ilman häntä viettämään iltaa ystävien parissa ja narisee lapsenvahtina olemisesta , niin aika jättää hyvästit tällaiselle . Ei kai se voi ymmärtää että lapset ovat aina ensi sijalla äidin sydämessä ja äidillä on myös vastuu heidän kasvatuksestaan , joten sinun pitäisi löytää kypsempi ihminen rinnallesi , ero on aina vaikeaa , mutta ajattele millaiset lapsuuden muistot sinun lapsesi tulevat saamaan , sillä lapset vaistoaa jos äidillä on ongelmia .

      • Anonyymi

        Entäs se lasten isän vastuu omista lapsista, ei häntä paljoa kiinnosta omat muksut.
        Hänen jos jonkun pitäis omista lapsistaan myös välittää.


      • Anonyymi

        Ei äitien tarvitse kuunnella isien uusin naisten ohjauksia, jos taaskaan heidänkään ie pidä oppejaan toisinpäin viestitää.
        Ja lapsista huolehtii lasten omat vanhemmat, eivät äitipuolet sen enempää kuin isäpuoletkaan, kyllä vastuu lapsista on omilla vanhemmilla. Sutturat voi lähtä vaika hotelliin ,kun meihen lapet tulee isäänsä luokse.

        Suurin vitsi olisi, että tälle uudella naiselle pitäisi ihan rahallista palkkaa maksaa, siitä että lapset tulevat isänsä luokse, on hulluus huipussaan,


    • Anonyymi

      Miksi mollaat nykyistä ukkoasi, jolla ei mitään kosketuspintaa sun ja ex miehesi muksuihin, syyttävä sormi pitää osoittaa sun lastesi isään , joka pakoilee vastuuta, sillon, kun sulla jotain juhlia, niin lasten isän kuuluis hoitaa omat muksunsa, eikä nyky miehesi.
      Lasten kuuluis tavata omaa isäänsä paaaljon enemmän , kun pari kertaa vuodessa, koska hänen tekeleitä ovat.

      • Anonyymi

        Kyllä se nykymieskin voi olla lapsenvahti kun kerran asuu perheen kanssa .
        Mutta siihen tarvitaan mies eikä mitään lapsellista kloppia jolla on oma itse pää asiana

        Kyllä minun uusi mies oli lapseni kanssa jos olin vaikka iltavuorossa , mutta ei ollut mitenkään mustasukkainen lapsista vaan auttoi sen minkä ehti . Oli melkein kun isä heille


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se nykymieskin voi olla lapsenvahti kun kerran asuu perheen kanssa .
        Mutta siihen tarvitaan mies eikä mitään lapsellista kloppia jolla on oma itse pää asiana

        Kyllä minun uusi mies oli lapseni kanssa jos olin vaikka iltavuorossa , mutta ei ollut mitenkään mustasukkainen lapsista vaan auttoi sen minkä ehti . Oli melkein kun isä heille

        Just , minä en edes ala hengailla yksinhuoltajien kanssa, kun ei minulla ole vielä omiakaan lapsia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just , minä en edes ala hengailla yksinhuoltajien kanssa, kun ei minulla ole vielä omiakaan lapsia.

        Yleisesti ihmiset hengailee ihmisen kanssa johon rakastuu , joten joskus on niin että yh vaan sattuu olemaan se johon rakastuu.
        Joten jokainen tekee omat valintansa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleisesti ihmiset hengailee ihmisen kanssa johon rakastuu , joten joskus on niin että yh vaan sattuu olemaan se johon rakastuu.
        Joten jokainen tekee omat valintansa

        Jaa, mutta harvemmin niitä äkki rakastumisia tapahtuu, kyllä se jo muutaman tapaamisen jälkeen tietää onko toisella niitä muksuja , ja sillon se on vielä ihastumista ja se ihastus kuolee , kun käyttää järkeänsä ja lopettaa suhteen siihen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, mutta harvemmin niitä äkki rakastumisia tapahtuu, kyllä se jo muutaman tapaamisen jälkeen tietää onko toisella niitä muksuja , ja sillon se on vielä ihastumista ja se ihastus kuolee , kun käyttää järkeänsä ja lopettaa suhteen siihen.

        Kukin tavallaan jos on laskelmallinen niin elää niillä ehdoilla
        Jos todella rakastaa jotain niin siinä ei lasten läsnäolo häiritse mitenkään
        Kokemuksesta tiedän kun näitä uusperheitä on tuttavapiirissä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, mutta harvemmin niitä äkki rakastumisia tapahtuu, kyllä se jo muutaman tapaamisen jälkeen tietää onko toisella niitä muksuja , ja sillon se on vielä ihastumista ja se ihastus kuolee , kun käyttää järkeänsä ja lopettaa suhteen siihen.

        Kelle tapahtuu ja kelle ei


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just , minä en edes ala hengailla yksinhuoltajien kanssa, kun ei minulla ole vielä omiakaan lapsia.

        Enkä minä ottas ukkoa pilaamaan omaa ja tyttäreni elämää;)


    • Anonyymi

      No ei tulis mieleenkään, että jos alkaisin seurusteleen yh naisen kanssa, että menisin siihen niin kuin päähenkilöks. Tottakai se jälkikasvu on ykkönen. Eihän sitä nyt enää tähän ikään mitään nuoruuden rakastuta. Ois vaan ukko tyytyväinen että oot lapset jo tehny. Aika erkoinen juttu. On tainnu jäädä ukko teinin tasolle. Huomioon vielä että ton ikäisiin muksuihin saa hyvin kontaktia eikä pitäis normaali ihmiselle ongelma.

      • Anonyymi

        Tämä nainen on valinnut samanlaisen äijän, kun hänen exä, joka ei kans välitä lapsista, ei edes omista.


    • Anonyymi

      Sinun kuuluu panostaa lapsiin nyt. Miehen on ymmärrettävä ettei hänen tarpeet ole ne ensimäiset joiden mukaan mennään. Kuinka jaksat hänen vaatimuksia? Elä ainakaan laiminlyö lapsia hänen vuokseen.
      (Minulla kokemus niin itsekeskeisestä henkilöstä joka mustasukkaisena urputti jopa oman lapsen hammaspesun vuoksi! Mikään ei toiminut sen kanssa ja vasta laitettuani pihalle lukuisten eri syiden vuoksi sain tietää narsismista.)

    • Anonyymi

      Eroa, äläkä enää ala seurustella lapsettomien kloppien kanssa.
      Hanki vähän vanhempi mies.

      • Anonyymi

        Kyllähän nuoremmissakin on kehittyneitä yksilöitä.
        Sillä se on luonnekysymys , se joka on itsekäs tulee olemaan sitä loppu elämänsä
        Ja nuori joka on hyvän luontoinen on myöskin terveellistä seuraa myös lapsille eikä kadehdi heitä. Usein nämä ” minä itse” tyypit pilaavat itse suhteensa kun ovat itsekeskeisiä ja henkisesti kehittymättömiä ymmärtämään että toisilla ihmisillä on tunteet ja elämä joka ei ole riippuvainen itsekään ihmisen tahdosta , koska heillä ei ole muuta kun kova määräämis halu ja halu olla keskipisteenä aina


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän nuoremmissakin on kehittyneitä yksilöitä.
        Sillä se on luonnekysymys , se joka on itsekäs tulee olemaan sitä loppu elämänsä
        Ja nuori joka on hyvän luontoinen on myöskin terveellistä seuraa myös lapsille eikä kadehdi heitä. Usein nämä ” minä itse” tyypit pilaavat itse suhteensa kun ovat itsekeskeisiä ja henkisesti kehittymättömiä ymmärtämään että toisilla ihmisillä on tunteet ja elämä joka ei ole riippuvainen itsekään ihmisen tahdosta , koska heillä ei ole muuta kun kova määräämis halu ja halu olla keskipisteenä aina

        No, pitääkö sellaisen kanssa sitte pistää hynttyitä yhteen, kyl sen aika pian huomaa toisen luonteen.
        Tuo aapeekin on jo kaksi vuotta tahinut tuolaisen tyypin kaa, ja kyselee muilta mitä hänen tulee tehdä, eikö hän mitään oppinut exästään , jolle lapset ovat riesa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, pitääkö sellaisen kanssa sitte pistää hynttyitä yhteen, kyl sen aika pian huomaa toisen luonteen.
        Tuo aapeekin on jo kaksi vuotta tahinut tuolaisen tyypin kaa, ja kyselee muilta mitä hänen tulee tehdä, eikö hän mitään oppinut exästään , jolle lapset ovat riesa.

        On Niin paljon ihmisiä, jotka ajattelevat vain itseään. yh-äitejä on varmasti hyviä, huonoja, hyvinhuonoja ja normaaleja!! eihän voi yleistää.. samaten isistä löytyy todella pohjamudissa uiskentelevia, ja huipputyyppejä. Ja aina kun eronneiden vanhempien välit ovat huonot,on lapsi se joka kärsii eniten. itse olen uusperheellinen, ja lasten äiti on väliin hyvin ala-arvoinen. heillä on onneksi yhteishuoltajuus.


    • Anonyymi

      Täällähän ei kukaan voi tietää kuinka usein tuo "muutaman kerran pikkujouluihin tai toiselle paikkakunnalle" oikeasti on. Tässä on helppoa maalata toisesta se tosi iso pahis, joka ei yhtään halua auttaa vaikka emme tiedä, etkä sinä sitä ehkä myönnä, kuinka usein miehesi ehkä oikeasti katsoo lastesi perään tai kuinka usein sitä oikeasti vaadit.
      Tärkeintähän tässä on se, että oletteko puhuneet ennen yhteenmuuttoa siitä mitä se yhteinen arki lasten kanssa tulisi olemaan? Oletko sinä tehnyt selväksi että haluat miehen auttavan tai hän sanonut mitä haluaa tai ei halua joutua tekemään? On typerää vain olettaa että toinen on valmis mihin vaan, mutta on myös typerää häneltä hypätä suhteeseen lapsellisen naisen kanssa kysymättä mitä se tarkoittaa. Ja sanon tämän kaiken omasta kokemuksesta, naisena joka rakastui lapselliseen mieheen.

      Itselläni ei siis ole lapsia enkä niitä ikinä ole halunnutkaan, mutta rakastuin mieheen kenellä niitä oli 2 ennestään. Minulla tietenkin sen verran eri tilanne kuin teillä, että mieheni lapset eivät asu meillä koko ajan. Mutta siitä huolimatta tein itse selväksi, heti kun yhteen muuttoa aloimme suunnittelemaan, että minä en toimi minään lastenvahtina. Jos nyt kyse jostain tunnista, jos mieheni on pakko jokin asia hoitaa on eri asia, mutta siihen vedän rajan. Miehelleni tämä oli ok, joten se ei ole meillä mikään ongelma.
      Yhteen muutettuamme aloin jonkin ajan jälkeen huomaamaan että nyt kun asuimme yhdessä, niin mieheni piti minua hieman liian itsestään selvänä, juuri siinä mielessä että hän selvästi ajatteli ettei minulle tarvitse antaa enää samalla tavalla aikaa tai huomiota. Meni siihen että kun lapset olivat meillä, oli hänen kaikki aika ja huomio heissä ja kun lapset lähtivät, koki hän tarvitsevansa aikaa tehdä niitä omia juttujaan joita ei pysty tekemään kun lapset ovat meillä. Hän ei jaksanut tehdä minun kanssani mitään, ei lähteä minnekään tai käyttää aikaa parisuhteellemme. Otin asian puheeksi hänen kanssaan, keskustelimme ja sovimme että kerran kuussa oikeasti teemme jotain kivaa yhdessä, kahdestaan.

      Ei kaikessa ole kyse lapsettoman epäkypsyydestä, itsekeskeisyydestä tai mistään ilkeilystä. Kaikista näistä asioista pitää kummankin osapuolen osata keskustella, kummallakin on oikeus tunteisiinsa ja jos yhdessä eletään, niin pitää löytää kompromisseja. Ja kyllä, se parisuhde aika pitää vain järjestää erikseen. Siinä missä sinä odotat miehesi hoitavan lapsiasi ja osallistuvan enemmän perhe arkeen, niin sinunkin pitäisi ymmärtää että lapseton miehesi (jonka kaiken lisäksi tiedät ettei halua lapsia) kaipaa myös sitä lapsetonta parisuhde aikaa kanssasi. Jos et sinä ole valmis sitä antamaan hänelle, niin miksi hänen pitäisi olla valmis leikkimään perheen isää vuoksesi?

      Jos kumpikaan ei ole valmis joustamaan asioissa tai keskustelemaan järkevää ratkaisua, niin silloin on vain parempi erota. Se voi loppujen lopuksi olla kummallekin se oikea ratkaisu.

      • Anonyymi

        Jos rakastaa tätä yksinhuoltajaa niin hyväksy täysin hänen lapsensakkin koska lapset ovat olemassa halusi sitä tai ei.
        Itse ero lapsi ja Minulla ei ollut koskaan mahdollisuutta tavata isääni, aikuisten kummallisten käsityksien tuloksena.
        Joten nämä egoistiset ihmiset yh elämässä hakekaa itsellenne samanlainen partneri kun olette itse, niin kenenkään ei tartte tuntea itseään ulkopuoliseksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos rakastaa tätä yksinhuoltajaa niin hyväksy täysin hänen lapsensakkin koska lapset ovat olemassa halusi sitä tai ei.
        Itse ero lapsi ja Minulla ei ollut koskaan mahdollisuutta tavata isääni, aikuisten kummallisten käsityksien tuloksena.
        Joten nämä egoistiset ihmiset yh elämässä hakekaa itsellenne samanlainen partneri kun olette itse, niin kenenkään ei tartte tuntea itseään ulkopuoliseksi

        Niinhän tässäkin ketjussa on joku sanonut, ettei ollenkaan lähde yksinhuoltajien matkaan, kun tietävät , etteivät siihen kuvioon pysty, minusta se on järkevää, ei kantsi rikkoa jonkun sydäntä ja alkaa suhteeseen , johon ei voi sitoutua , eikä pysty, ja jättää suhteen ennekö alkaa ollenkaan mitään kotileikkejä leikkimään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän tässäkin ketjussa on joku sanonut, ettei ollenkaan lähde yksinhuoltajien matkaan, kun tietävät , etteivät siihen kuvioon pysty, minusta se on järkevää, ei kantsi rikkoa jonkun sydäntä ja alkaa suhteeseen , johon ei voi sitoutua , eikä pysty, ja jättää suhteen ennekö alkaa ollenkaan mitään kotileikkejä leikkimään.

        Hyvä kirjoitus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos rakastaa tätä yksinhuoltajaa niin hyväksy täysin hänen lapsensakkin koska lapset ovat olemassa halusi sitä tai ei.
        Itse ero lapsi ja Minulla ei ollut koskaan mahdollisuutta tavata isääni, aikuisten kummallisten käsityksien tuloksena.
        Joten nämä egoistiset ihmiset yh elämässä hakekaa itsellenne samanlainen partneri kun olette itse, niin kenenkään ei tartte tuntea itseään ulkopuoliseksi

        "Jos rakastaa tätä yksinhuoltajaa niin hyväksy täysin hänen lapsensakkin koska lapset ovat olemassa halusi sitä tai ei."

        Ei se ettei halua hoitaa toisen lapsia tarkoita etteikö niitä lapsia hyväksyisi. Edelleen kuten sanoin jo aiemmin, siinä missä lapsettoman pitää hyväksyä kumppanin lapset niin täytyy myös lapsellisen hyväksyä kumppanin lapsettomuus. Mieheni ei tietenkään ole yh, mihin tekstissäsi viittaat, mutta en minä ikinä kieltäisi lapsia tapaamasta äitiään sen kummemmin kuin miestänikään tapaamasta lapsiaan.
        Päinvastoin, minä hyväksyn sen että miehelläni on jo perhe jonkun muun kanssa, hyväksyn heidän väliset suhteet ja annan heidän asettaa omat ehtonsa ja rajansa mitä lapsiin tulee enkä sekaannu heidän asioihinsa. Heillä on omat rajat ja minä asetin ennen yhteenmuuttoa omani, ja näihin rajoihin kuuluu se etten minä hoida mieheni lapsia enkä ole mikään äitipuoli. Olen silti paikalla kun lapset ovat meillä, mutta he eivät ole esteenä sille ettenkö voisi tulla ja mennä miten haluan. Teen myös heille ruokaa siinä missä meillekin jne.

        Ja kyllä ilman muuta oletan, että jos minä hyväksyn toisen lapset ja elän heidän mukanaan, että puoliso antaa myös minulle huomiota ja kahdenkeskistä parisuhde aikaa. Ei se voi toimia vain yhteen suuntaan että ainoastaan se kellä on lapset määrää tahdin koko elämisestä, jos ei yh:na ole valmis hyväksymään lapsettoman kumppanin tarpeita, niin silloin on parempi pysyä yksin kunnes lapset ovat lentäneet pesästä tai etsiä kumppani jolla myös lapsia että voi sitten ymmärtää toinen toistaan ja yrittää mahtua toistensa elämään.


    • Anonyymi

      Miehesi tehtävänä on osoittaa lapsille , että puoliso on AINA ykkönen, lapsi tulee aina kakkosena. Niin ydin- kuin uusioperheissä.

      • Anonyymi

        Lapsi on aina ykkönen koska vanhemmalla on hänestä kasvatus vastuu tiettyyn ikään, joten sen nyt tajuaa jokainen ettei rakkaus lapseen ole samanlaista kun rakkaus aikuisten välillä .joten lapsen tulee aina olla se eka vanhempiensa elämässä että hänestä tulee tasapainoinen aikuinen kun tulee siihen ikään.
        Aikuisella velvollisuus hoitaa lapsensa hyvin. Ja se uusi puoliso ei jää mitenkään vähemmälle jos on viisas ihminen joka käsittää isyyden ja äitiyden merkityksen ja antaa lapsille tilaa elämässään . Jos niin on että se uusi puoliso olis ekana ja lapset tokana niin on paras ettei sellaisen kanssa aloita edes suhdetta .
        Lapset on lapsia vaan kerran eivätkä mene uusintana mitenkään, sitä aikaa ei vieraan ihmisen tarvitse kilpailla pitämällä itseään jonain ykkösenä lasten edessä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapsi on aina ykkönen koska vanhemmalla on hänestä kasvatus vastuu tiettyyn ikään, joten sen nyt tajuaa jokainen ettei rakkaus lapseen ole samanlaista kun rakkaus aikuisten välillä .joten lapsen tulee aina olla se eka vanhempiensa elämässä että hänestä tulee tasapainoinen aikuinen kun tulee siihen ikään.
        Aikuisella velvollisuus hoitaa lapsensa hyvin. Ja se uusi puoliso ei jää mitenkään vähemmälle jos on viisas ihminen joka käsittää isyyden ja äitiyden merkityksen ja antaa lapsille tilaa elämässään . Jos niin on että se uusi puoliso olis ekana ja lapset tokana niin on paras ettei sellaisen kanssa aloita edes suhdetta .
        Lapset on lapsia vaan kerran eivätkä mene uusintana mitenkään, sitä aikaa ei vieraan ihmisen tarvitse kilpailla pitämällä itseään jonain ykkösenä lasten edessä

        Miksi ei kaikki voi olla tasa-arvoisia , ei mitään ykkösiä ja kakkosia , ja täytyyhän se parisuhdekin hoitaa, ei se puoliso ole mikään kakkonen, se on yhtä rakas, kun nuo lapsetkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapsi on aina ykkönen koska vanhemmalla on hänestä kasvatus vastuu tiettyyn ikään, joten sen nyt tajuaa jokainen ettei rakkaus lapseen ole samanlaista kun rakkaus aikuisten välillä .joten lapsen tulee aina olla se eka vanhempiensa elämässä että hänestä tulee tasapainoinen aikuinen kun tulee siihen ikään.
        Aikuisella velvollisuus hoitaa lapsensa hyvin. Ja se uusi puoliso ei jää mitenkään vähemmälle jos on viisas ihminen joka käsittää isyyden ja äitiyden merkityksen ja antaa lapsille tilaa elämässään . Jos niin on että se uusi puoliso olis ekana ja lapset tokana niin on paras ettei sellaisen kanssa aloita edes suhdetta .
        Lapset on lapsia vaan kerran eivätkä mene uusintana mitenkään, sitä aikaa ei vieraan ihmisen tarvitse kilpailla pitämällä itseään jonain ykkösenä lasten edessä

        Tuon aloittajan ex mies ei välitä lapsistaan paskan vertaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapsi on aina ykkönen koska vanhemmalla on hänestä kasvatus vastuu tiettyyn ikään, joten sen nyt tajuaa jokainen ettei rakkaus lapseen ole samanlaista kun rakkaus aikuisten välillä .joten lapsen tulee aina olla se eka vanhempiensa elämässä että hänestä tulee tasapainoinen aikuinen kun tulee siihen ikään.
        Aikuisella velvollisuus hoitaa lapsensa hyvin. Ja se uusi puoliso ei jää mitenkään vähemmälle jos on viisas ihminen joka käsittää isyyden ja äitiyden merkityksen ja antaa lapsille tilaa elämässään . Jos niin on että se uusi puoliso olis ekana ja lapset tokana niin on paras ettei sellaisen kanssa aloita edes suhdetta .
        Lapset on lapsia vaan kerran eivätkä mene uusintana mitenkään, sitä aikaa ei vieraan ihmisen tarvitse kilpailla pitämällä itseään jonain ykkösenä lasten edessä

        Jep niin tuntuu olevan, minä isäpuoli olen koittanut kasvattaa vaimoni poikaa, ojentaa sitä edes vähän korjaamaan jälkiään, kun kaikki putoo käsistä just siihen missä hän on, ja hänen tupakoinnistaan en tykkää, koska heittelee tumpit pitkin pihaa , jäbä jo 15 v , niin haukut tulee puolisolta, hän sanoo, että hänen poikansa, sinä et sitä ojenna.
        Pojan isä tupakoi ja isä sekä äiti ostaa pojalle tupakit, minusta niin ei pitäis tehdä, mutta en puutu.
        No olen antanut olla ja vaimoni on siivonnut poikansa tumpit pihalta ja muutenkin passaa isoa poikaa.
        Poika on joka viikonloppu isällään ja siellä hän saa kaiken mitä vaan pyytää.
        Meillä myös yksi yhteinen poika , mutta hän on vasta 9v ja hän ihailee isoveljeään .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ei kaikki voi olla tasa-arvoisia , ei mitään ykkösiä ja kakkosia , ja täytyyhän se parisuhdekin hoitaa, ei se puoliso ole mikään kakkonen, se on yhtä rakas, kun nuo lapsetkin.

        Onhan puoliso rakas mutta vaikeissa asioissa kyllä lapset on etusijalla , puoliso on aikuinen ihminen joka sen ymmärtää , niin että mitään arvovalta demokratiaa ei voi kaikissa tilanteissa käyttää .
        Lapset ovat vanhemman omaa lihaa ja verta , niin totta helkkarissa. He ovat lähinnä tekijäänsä , kuinka muuten.
        Se rakkaus mikä on lapsiin ei ole samanlaista rakkautta kun on partneriin . Sen tietää jokainen jolla lapsia on

        Olen läheltä seurannut avioero lasten elämää, kun olivat isin luona pyhän ja katselivat TV tä isänsä kainalossa kumpikin , silloin tämä uusi vaimo marttyyrinä keittiöön itkemään ja kun mies kysyi miksi hän itkee niin sanoi että kun ei hän saanut olla kainalossa .

        Joten kaksi kertaa kuukaudessa nämä lapset tapasivat isänsä ja silloin piti vaimokkeen itkeä kun istuivat isästään kiinni sen pienen hetken kuukaudessa .

        Niin että kypsyys oli nollilla tällä naisella , ei kai tartte sanoa että lapsille ei ollut sitten enää tilaa isänsä perheessä kun tämä uusi vaimo oli synnyttänyt ensimmäisen lapsen. Siis näin pannaan hienosti välit poikki kun mennään tossun alle ja annetaan sen uuden vaimon määrätä, ettei halua kotiinsa miehen lapsia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan puoliso rakas mutta vaikeissa asioissa kyllä lapset on etusijalla , puoliso on aikuinen ihminen joka sen ymmärtää , niin että mitään arvovalta demokratiaa ei voi kaikissa tilanteissa käyttää .
        Lapset ovat vanhemman omaa lihaa ja verta , niin totta helkkarissa. He ovat lähinnä tekijäänsä , kuinka muuten.
        Se rakkaus mikä on lapsiin ei ole samanlaista rakkautta kun on partneriin . Sen tietää jokainen jolla lapsia on

        Olen läheltä seurannut avioero lasten elämää, kun olivat isin luona pyhän ja katselivat TV tä isänsä kainalossa kumpikin , silloin tämä uusi vaimo marttyyrinä keittiöön itkemään ja kun mies kysyi miksi hän itkee niin sanoi että kun ei hän saanut olla kainalossa .

        Joten kaksi kertaa kuukaudessa nämä lapset tapasivat isänsä ja silloin piti vaimokkeen itkeä kun istuivat isästään kiinni sen pienen hetken kuukaudessa .

        Niin että kypsyys oli nollilla tällä naisella , ei kai tartte sanoa että lapsille ei ollut sitten enää tilaa isänsä perheessä kun tämä uusi vaimo oli synnyttänyt ensimmäisen lapsen. Siis näin pannaan hienosti välit poikki kun mennään tossun alle ja annetaan sen uuden vaimon määrätä, ettei halua kotiinsa miehen lapsia

        Eikös siihen kainaloon mahdu kolmea ihmistä, olet vissiin joku anoppi, tai ” avoppi” joka ei tykkää miniä ehdokkaasta, ja satuit olemaan poikasi huushollissa sekaantumassa poikasi elämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep niin tuntuu olevan, minä isäpuoli olen koittanut kasvattaa vaimoni poikaa, ojentaa sitä edes vähän korjaamaan jälkiään, kun kaikki putoo käsistä just siihen missä hän on, ja hänen tupakoinnistaan en tykkää, koska heittelee tumpit pitkin pihaa , jäbä jo 15 v , niin haukut tulee puolisolta, hän sanoo, että hänen poikansa, sinä et sitä ojenna.
        Pojan isä tupakoi ja isä sekä äiti ostaa pojalle tupakit, minusta niin ei pitäis tehdä, mutta en puutu.
        No olen antanut olla ja vaimoni on siivonnut poikansa tumpit pihalta ja muutenkin passaa isoa poikaa.
        Poika on joka viikonloppu isällään ja siellä hän saa kaiken mitä vaan pyytää.
        Meillä myös yksi yhteinen poika , mutta hän on vasta 9v ja hän ihailee isoveljeään .

        Onhan se hieman kaksipiippuinen juttu tuo kun on isäpuoli ja ei anneta ojentaa , jos lapsi tekee jotain väärin niin en ymmärrä miksi sille ei saisi sanoa siitä, jos kerran yhdessä asutaan saman katon alla.
        Sitten nämä murkku ikäiset ovat toisinaan vaikeita tapauksia , ja aiheuttavat usein riitaa tieten tahtoen omien ongelmiensa perusteella . Jos lapsi opetetaan ettei kaikki samassa perheessä saa sanoa jos tekee asioita mitkä ovat väärin, niin alkavat käyttämään hyväkseen niitä tilanteita.
        Jos isäpuolella ja omalla isällä on eroavaisuuksia kasvatus menetelmisssä niin tulos on usein ongelmallinen lapsi.
        Joten jos jakaa samat kasvatus menetelmät niin lapsikin tuntee olonsa turvalliseksi , oli kummassa kodissa tahansa.
        Ja fiksut ihmiset kyllä senkin asian hallitsee ilman että erotellaan muna on isä tai äitipuoli joka huomauttaa jostain asiasta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös siihen kainaloon mahdu kolmea ihmistä, olet vissiin joku anoppi, tai ” avoppi” joka ei tykkää miniä ehdokkaasta, ja satuit olemaan poikasi huushollissa sekaantumassa poikasi elämään.

        Tottakai kainaloon sopii kolmekin ihmistä ,mutta jos yksi alkaa käyttäytymään lapsellisesti ja itkee kun ei saa muka olla kainalossa , sillä kukaan ei häntä ollut estämässä , hän itse aiheutti draaman siitä asiasta.
        En ole mikään anoppi vaan ihan vaan sivusta katsellut tämän naisen touhuja , silti minulla ei ole naista vastaan mitään , mutta kun itkee kahden pienen lapsen nähden asioista mitkä normaali aikuinen hallitsee fiksusti .
        Asia on niin että kyllä lasten pitäisi antaa olla oman isänsä kanssa ne harvat hetket kun tapaavat ilman että heidän tarvitsee tuntea syyllisyyttä siitä että isin kyljessä haluavat olla .
        Joten näin näistä pienokaisista tehdään epävarmoja kun eivät tiedä miten heidän pitäisi käyttäytyä ettei isin uusi vaimo aloita mellakkaa .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se hieman kaksipiippuinen juttu tuo kun on isäpuoli ja ei anneta ojentaa , jos lapsi tekee jotain väärin niin en ymmärrä miksi sille ei saisi sanoa siitä, jos kerran yhdessä asutaan saman katon alla.
        Sitten nämä murkku ikäiset ovat toisinaan vaikeita tapauksia , ja aiheuttavat usein riitaa tieten tahtoen omien ongelmiensa perusteella . Jos lapsi opetetaan ettei kaikki samassa perheessä saa sanoa jos tekee asioita mitkä ovat väärin, niin alkavat käyttämään hyväkseen niitä tilanteita.
        Jos isäpuolella ja omalla isällä on eroavaisuuksia kasvatus menetelmisssä niin tulos on usein ongelmallinen lapsi.
        Joten jos jakaa samat kasvatus menetelmät niin lapsikin tuntee olonsa turvalliseksi , oli kummassa kodissa tahansa.
        Ja fiksut ihmiset kyllä senkin asian hallitsee ilman että erotellaan muna on isä tai äitipuoli joka huomauttaa jostain asiasta

        Jep, nyt mennään molemmissa huusholleissa pojan isän ja äidin kasvatusmenetelmällä, poika saa vetää tupakkia, ja on hän jo viinan kanssakin ollu tekemisissä ja pojan kaverit samanlaisia, mopoilla jyrrätään ympäri kyliä juopotellaan ja vähän on tehty myös pahoja.
        Rahaa tarvitaan myös, minäkin olen hänelle antanut, mutta enää en anna, koska sillä ostetaan olutta isommilta hepuilta.
        Minä en puutu , katson, että tämä minun poikani ei sorru samaan, kun velipuolensa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapsi on aina ykkönen koska vanhemmalla on hänestä kasvatus vastuu tiettyyn ikään, joten sen nyt tajuaa jokainen ettei rakkaus lapseen ole samanlaista kun rakkaus aikuisten välillä .joten lapsen tulee aina olla se eka vanhempiensa elämässä että hänestä tulee tasapainoinen aikuinen kun tulee siihen ikään.
        Aikuisella velvollisuus hoitaa lapsensa hyvin. Ja se uusi puoliso ei jää mitenkään vähemmälle jos on viisas ihminen joka käsittää isyyden ja äitiyden merkityksen ja antaa lapsille tilaa elämässään . Jos niin on että se uusi puoliso olis ekana ja lapset tokana niin on paras ettei sellaisen kanssa aloita edes suhdetta .
        Lapset on lapsia vaan kerran eivätkä mene uusintana mitenkään, sitä aikaa ei vieraan ihmisen tarvitse kilpailla pitämällä itseään jonain ykkösenä lasten edessä

        Nykyään monelta on tuo vanhemmuus täysin hukassa, ollaan niinkö tenavien kavereita, ei vanhempia, ja tenavat saa kaikkea mitä vaan pyytävät, ettei tule pettymyksiä.


    • Anonyymi

      Miksi teet elämästäsi vaikeaa olemalla moisen klopin kanssa? Itse näyttäisin tyypille ovea.

    • Anonyymi

      Anna lapset pois jos oikeasti rakastat miestä.

      • Anonyymi

        Juu, anna lapset sille hyvälle isälle.


    • Anonyymi

      Minä olen sitä mieltä että niin kauan kun on yh ja kotona asuvia lapsia, niin ei pitäisi ryhtyä parisuhteeseen. Kylmä ja karu fakta, mutta niin se vain on. En sano etteikö yh:t ansaitse onnea ja rakkautta, mutta tosi asia on myös se että tottakai lasten pitäisi olla etusijalla. Se ei kuitenkaan tarkoita että voi lähteä parisuhteeseen ja olettaa että me sinun lapsesi olisivat etusijalla myös uudelle kumppanillesi. Varsinkin jos hankkii lapsettoman kumppanin niin ei voi olettaa että hän hyppää täysillä mukaan vain perhe arkeasi pyörittämään.
      Monesti nähnyt myös näitä jotka hankkivat sitten sellaisen kumppanin jolla myös lapsia jo ennestään, mutta sitten ei hyväksytäkään toisen lapsia vaan ne omat pitäisi olla tärkeimmät.

      Joten helpompaa kai olisi kaikille osapuolille että pysytään sinkkuna kunnes lapset ovat täysi ikäisiä.

      • Anonyymi

        Seurustella voi, mutta kumpikin asuu omassa huushollissaan , ei saman katon alle, kun vasta sitten, kun ne muksut ovat lähes aikuisia.


      • Anonyymi

        Aivan oikein, oli niitä lapsia ennestään yhdellä tai molemmilla niin aina jotain ongelmia niissä suhteissa silti on.
        Joten parempi kuten sanoit pysyä sinkkuna kunnes lapset ovat omillaan , jos ei arvot ole samalla pohjalla.
        Minun ystäväpiirissä on pariskunta jotka ovat hoitaneet todella hienosti asiansa lapsiin nähden ja lapset rakastavat tätä uuttakin isää ihan kun omanaan , että paljon se riippuu ihmisestä millainen hän on, toiset eivät ole kypsiä suhteeseen jossa jo on toisella lapsia, toiset taas osaavat hoitaa asian todella hienosti, sekin vaatii kypsyyttä ihmiseltä , johon muutamat eivät ylety edes koko elämänsä aikana . Siis kukin tavallaan


      • Anonyymi

        Minä käyn miesystävän luona panemassa välillä. Se riittää. T yh


    • Anonyymi

      Miksi pitäisi raahata satoja mieheiä sun kotiin? hoida lapsesi älä kerää miehiä.

      • Anonyymi

        Niin ja miksi pitää hakea lapsille uutta huoltajaa, niillä on jo äiti ja isä joiden huoltajuus jatkuu erosta huolimatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja miksi pitää hakea lapsille uutta huoltajaa, niillä on jo äiti ja isä joiden huoltajuus jatkuu erosta huolimatta.

        Mutta kun niin usein käyneitä eron tullessa on lapsistakin otettu ero,siis vastuu jätetään sille lähiomaiselle kokonaan , ja maristaan elatusmaksuista omille lapsilleen ja jotkut vielä sanovat että ne rahat menee exälle , tälläinen sanoja ei ole ymmärtänyt omaa vastuutaan vanhemmuudesta .
        Sitten on eroja missä vanhemmat ovat hoitaneet eronsa todella hienosti ja jossa ystävyys exään on mukana perhe suunnittelussa, näiden lapset pärjäävät koulussa paremmin, ovat tasapainoisia ja tuntevat olonsa turvalliseksi .
        Se kun näiden alati riiteleviin exien lapset tuntevat olonsa turvattomaksi , koulussa ei oikein mene edes hyvin, ja usein hakeutuvat vääriin porukoihin .
        Joten kyllä vanhemmilla pitäisi olla vastuu lapsista oli sitten erottu tai yhdessä kasvattavia aikuisia


      • Anonyymi

        En oo satoja raahannu.lapsivapailla harvoin jonkun. Mitäpä se muiden pyllyä kutittaa🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja miksi pitää hakea lapsille uutta huoltajaa, niillä on jo äiti ja isä joiden huoltajuus jatkuu erosta huolimatta.

        Niin ne miehet luulee,vaan kun en edes esittele ketään lapselle niin en todellakaan etsi kuin hupia itselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja miksi pitää hakea lapsille uutta huoltajaa, niillä on jo äiti ja isä joiden huoltajuus jatkuu erosta huolimatta.

        Pakostihan uudesta äidistä tulee miehen lasten äiti ja huoltaja jos tulee samaan asuntoon. Aikuinen määrää lapsia oli se äiti tai uusi äiti, kasvattajaa lapset tarvii. Uusi äiti on parasta mitä lapset voivat saada, entinen äiti jos ei osaa niin uusi äiti osaa, koska hänellä ei ole tunnesidettä lapsiin, niin psytyy määräämään kovastikin lapsia. Sitä kakarat tarvii ei pään silitystä ja lepsuilua. Kotihommia jo iienestä pitäen , kaikki osaa siivota ja viedä roskia. uusi äiti määrää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakostihan uudesta äidistä tulee miehen lasten äiti ja huoltaja jos tulee samaan asuntoon. Aikuinen määrää lapsia oli se äiti tai uusi äiti, kasvattajaa lapset tarvii. Uusi äiti on parasta mitä lapset voivat saada, entinen äiti jos ei osaa niin uusi äiti osaa, koska hänellä ei ole tunnesidettä lapsiin, niin psytyy määräämään kovastikin lapsia. Sitä kakarat tarvii ei pään silitystä ja lepsuilua. Kotihommia jo iienestä pitäen , kaikki osaa siivota ja viedä roskia. uusi äiti määrää.

        Höpsö, ei se mies nyt uutta äitiä hae itselleen, heh, heh, tai lapsilleen, vaan puolisoa ihan vaan itselleen.
        Vanhemmuus ei lopu eroon , vaan jatkuu tappiin asti.
        Eikä nuo miehen lapset mitään orjia ole uudelle puolisolle.


    • Anonyymi

      Heitä pihalle ukko,ota irtomunaa lapsivapailla tai osta dildo.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      298
      3381
    2. 202
      2931
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      71
      2514
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      231
      1986
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      16
      1415
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1371
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1327
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      24
      1308
    9. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      166
      1271
    10. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1267
    Aihe