Älppäri

taaaas

Lueskelin tuossa kymmeniä jutuja Älppäristä palstalta ja täytyy ihmetellä.....ovatko ihmiset todella noin ystävällisiä toisiaan kohtaan että varoittelvat muita tekemästä virheitä ja hankkimasta Älppäriä ?

Tuskin jos vähänkin nykymenoa katselee. Kukaan ei välitä toisesta. Jos jotain naapurille tai toiselle ihmiselle halutaan on se jotain huonoa tai pahaa.

Tästä voisi päätellä että Älppäri on sittenkin hyvä valinta.

Niin tuollainen Etelätär olisi mielessä. Syy: (kerron vaikka mitäs se kellekkään kuuluu) Hinta & tontti halutaan kaupunkialueelta.

Huonekorkeus on 240 mutta niin on tässä nykyisessä kerrostaloasunossakin, eikä ole vielä tähän päivään mennessä ahdistanut, vaikka pituutta on 192cm.

12

3390

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mhr

hyvä hyvä,elämä on valintoja.onnea projektiin,hyvä siitä tulloo.

• Crazyfrog

tulevaan Älvariin saat tekemällä sisutustyö itse. Tehtaan jäljiltä esim. tapetoinnit ovat usein melko karun näköisiä, mutta jos itsellä on yhtään remonttitaitoa, kannattaa sisäpinnat tehdä itse.

Ennen sisutustöitä anna talon kuivua kunnolla (2xtehtaan suositusaika), levysaumojen väliin akryylikitti, lasikuitu saumanauhat ja lopuksi tasoite ja tapetti niin ei rakoja synny tulevaisuudessa. Lattioihin kannattaa valita parketit alkuperäisten laminaattien tilalle. Kun talossa ei ole lattialämmitystä, on parketti miellyttävämpi jaloille kuin laminaatti.

Ennen projektia kannattaa panostaa kunnolliseen pohjatutkimukseen sekä ammattitaitoiseen valvojaan niin säästyt kalliilta virheiltä perustusvaiheessa.

Etelättäreen sopii sitten kuin nenä päähän päätyparveke sekä kattoerkkeri. Ilman päätyparveketta talo on mielestäni "töpö", kattoerkkeri taas tuo yläkertaan huomattavasti lisää tilan tuntua.

Ne, jotka keskustelupalstoille jauhavat pskaa Älvareistä, eivät yleensä tiedä itse talosta juuri mitään. Ovatpahan vain joskus sellaisessa käyneet tai kuulleet naapurin tuttavan sellaisen hankkineen. Ja itseä kyrsii, kun oma paikalla rakennettava likoaa syyssateessa... Luxusta et Älvarista juuri löydä, mutta toimivan ja helppohoitoisen perustalon kylläkin.

• taaaas

Kyllä. Remonttitaitoa löytyy sen verran että sisäpintatyöt voidaan tehdä itse. Ideana on jättää matot / tapetit pois ja laittaa tilelle mainitsemallasi tavalla lasikuitutapetti ja lattiaan vanhanajan puulattia. Se miten pesuhuone sitten toteutetaan, no täytyy miettiä.

Jep. Perustus (ja ammattitaitoinen valvoja) on tärkeä ja muutaman satasen kannaatta panostaa ettei käy vanhanaikaisesti.

Päätyparveke maksaa asenettuna noin 8000eur, eli aika kallis. Tarvikkeet 1300eur. Jos tollasen pystyis itse kyhäämään paikalleen niin sitten se olisi mahdollinen, muutoin hintaa tulee liikaa. Kattoerkkerin hinta oli muistaakseni reilut 4000eur, eli se vielä menettelee.

Totta. Olen ihmetellyt miten aikuiset ihmiset voivatkaan olla niin kiinnostuneita kommentoimaan tai lähinnä haukkumaan kyseisiä taloja, vaikka ei ole omakohtaista kokemusta. Mielipiteitä toki pitää ja saakin esittää, mutta aikuisilta olisi suotavaa esittää niitäkin asiallisesti. Tiedän että halvalla ei saa hyvää tai ainakaan luxusta. Lainaa saa pankista nykyisin vaikka kuinka paljon (pelkästäään minä saisin yli 200k), mutta olemme tulleet siihen tulokseen että rahaa voi kuluttaa johonkin muuhunkin kuin 400 neliön kivitaloon, johon rahamme toki kevyesti riittäisivät täysillä lainamäärillä sekä muilla varoilla, jopa ihan kaupunkialueelle rakenettuna.

Perustaloa ollaan hakemasa ja uskoisin kuitenkin tämän talon olevan luxusta verrattuna saunattomaan kerrostaloakämppään. Budjetti talolle autotallille on noin 130keur(talopaketti 93keur ja lämmin talli 9k), ilman tonttia(noin 100keur).

Kiitoksia asiallisesta vastauksesta ja hyvistä vinkeistä.

• kanssasi..

älväristä. Näistä keskusteluista saa sellaisen kuvan, että joka toinen suomalainen asuu luksustalossa. Älväri on hyvä perustalo, jota on menestyksellä rakennettu jo vuosia ja eipä täällä keskusteluissa ole näkynyt pettyneitä älvärin rakentajia. Hyvällä sisustus- ja värisilmällä siitä saa jopa erinomaisen näköisen. Luksustalon rakentajien kannattaisi myös sisustukseen panostaa. Nimittäin huonolla sisustuksella ja värisilmällä varustettu luksustalo on todella säälittävän ja hupaisan näköinen ja näitä sisustajan painajaisia ikävä kyllä riittää ja todella paljon.

• riemusta

Älväriasukkaan ei kannata hyppiä riemusta, ettei pää osu kattoon.

Tosin, riemusta hyppimisen aiheita ei taida olla...

• ratkiriemukas

taas yks kateellinen provosoija eikä varmaan ole kyllä viimeinen

• kateudesta
        ratkiriemukas kirjoitti:

taas yks kateellinen provosoija eikä varmaan ole kyllä viimeinen

Kukaa, toistan, _kukaan_ ei ole kateellinen älväriasukkaalle.

• taaaas
        kateudesta kirjoitti:

Kukaa, toistan, _kukaan_ ei ole kateellinen älväriasukkaalle.

No kerro mistä sitten johtuu moinen käytös ?

En tähän päivään mennessä ole nähnyt ainakaan täällä pk-sedulla (jossa olen syntynyt ja asunut koko ikäni) että ihmiset auttaisivat tai antaisivat toisilleen vilpittömästi hyviä vinkkejä, siten että vieraat ihmiset voisivat säästää rahaa tai välttyä huonoilta ostoksilta.

Niin ja en ole vielä ostanut Älväriä, mutta se on yksi varteenottettava vaihtoehto, lähinnä hyvän pohjaratkaisun ja hintansa puolesta.

• hyviä ihmisiä
        taaaas kirjoitti:

No kerro mistä sitten johtuu moinen käytös ?

En tähän päivään mennessä ole nähnyt ainakaan täällä pk-sedulla (jossa olen syntynyt ja asunut koko ikäni) että ihmiset auttaisivat tai antaisivat toisilleen vilpittömästi hyviä vinkkejä, siten että vieraat ihmiset voisivat säästää rahaa tai välttyä huonoilta ostoksilta.

Niin ja en ole vielä ostanut Älväriä, mutta se on yksi varteenottettava vaihtoehto, lähinnä hyvän pohjaratkaisun ja hintansa puolesta.

Me teistä muista huolta pitävät asumme pk-seudun ulkopuolella.

• Lissu
        hyviä ihmisiä kirjoitti:

Me teistä muista huolta pitävät asumme pk-seudun ulkopuolella.

...että ootte pöndeltä, te huolehtijat. Täällä pk-seudulla tontti maksaa 60-150, joten jostain on tingittävä, jos ja kun täällä mekassa haluaa asua.

• heh heh heh hee

huumorin kukka se on kaunein kukka!

• referenssejä?

Voitteko mainita referenssejä yrityksistä, jotka on tehnyt kattoerkkereitä, kiitos jo etukäteen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      219
      5973
    2. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      26
      3734
    3. Koska näet seuraavan kerran

Kaivattusi? Onko päivä tiedossa vai sattumasta kiinni?
      Ikävä
      82
      2587
    4. Ootko nainen jotenkin

itseäs täynnä? Mars laihduttamaan. 🫵🏽 K
      Ikävä
      39
      2121
    5. Hyvästi.....

En vain enää jaksa.....
      Ikävä
      33
      1902
    6. Hyvää yötä

Mm❤️
      Ikävä
      45
      1868
    7. Ongelma Ibizalla

Mistä saada triatleetin jalkaan mahtuva kenkä häitä varten?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      1765
    8. Eelle

Huomenta,ajattelen sua..
      Ikävä
      21
      1656
    9. Hauskaa nimipäivää rakkaalle!

On kova ikävä. Rakastan sua ikuisesti ❤️🤗😘
      Ikävä
      27
      1502
    10. Tappajamanne kiinni

Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!
      Mikkeli
      33
      1458
    Aihe