Palovamman kutina

Anonyymi-ap

Kuinka kauan kestää toisen asteen palovamman kutina? Se alkaa noin viikko palovamman saamisen jälkeen, mutta kuinka pitkään kutina kestää?

6

1296

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kutina saattaa jatkua kauankin, mahdollisesti siihen asti, että iho paranee.
      Kutina on tavallaan hyvä merkki, oli sitten palovamma, tai joku muu haava, koska se tarkoittaa juuri sitä, että iho uusiutuu ja paranee pikku hiljaa.
      Täytyy vaan yrittää olla raapimatta ja näpräämättä haavan aluetta, ja muistaa pitää alue puhtaana, ettei siihen pääse pöpöjä.

• Anonyymi

🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

😋 ­N­­y­­­m­­f­o­­m­­a­a­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#17660554o

🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞

• Anonyymi

Tarkoittaako paraneminen tässä ihon vaalenemista valkoiseksi tai entisen väriseksi vai palovamman rikkinäisen ihon paranemista? Pinnallinen palovamma sulkeutuu kolmessa viikossa, mutta iho punoittaa vielä pitkään ja senkin jälkeen kutittaa. Jostain ulkomaalaisesta tutkimuksesta luin, että vuodenkin jälkeen suurella osalla on jotain tuntemuksia 2. asteen palovamman alueella. Vähän tietoa palovamman paranemisesta suomenkielisillä nettisivuilla.

Ap

• Anonyymi

Luin jostain myös, että kutina kertoo, että ihossa on pieniä haavoja, se on ärtynyt ja rasvauksesta huolimatta kuiva. Sikäli se ei olisi hyvä merkki.

Ap

• Anonyymi

Taustalla saattaisi mahdollisesti olla samaa psykologista ajatusta, kun esim. puhuttaessa ns. haamusärystä.
      Haamusärkyä voi tulla vaikka amputoituun raajaan, siis tunne, että särkisi, vaikka raajaa ei enää todellisuudessa olisikaan.
      Tavallisena maallikkona uskon tuohon mahdollisuuteen, olen itse kokenut sellaisen jutun, kun napa katosi leikkauksen yhteydessä, niin silti napaa " kutitti " seuraavat puoli vuotta.
      Meni kyllä sitten ohi se kutina.
      Ei se oikeastaan voinut johtua muusta kuin jostain psykologisesta oikusta.

• Anonyymi

Toisen asteen palovammassa tunto säilyy, joten kyse ei ole haamusärystä tai- kutinasta. Kolmannen asteen palovammassa ei ole tuntoa.

Ap

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      46
      5761
    2. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      55
      3045
    3. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      183
      2655
    4. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      10
      2361
    5. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      27
      2083
    6. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      13
      2079
    7. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      15
      1766
    8. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      146
      1337
    9. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      14
      1309
    10. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      261
      1163
    Aihe