=KOODI("∞") palauttaa lukuarvon 63, kysymysmerkin koodin. Tekstinä ääretön merkki kuitenkin toimii taulukossa, mutta ei makron kautta, muuttuu kysymysmerkiksi. Eikö tälle merkille ole lainkaan toimivaa koodia?
Ääretön merkin koodi
8
1424
Vastaukset
- Anonyymi
Nähtävästi KOODI ei tue kaikkia merkkejä.
Kokeile =UNICODE("∞") ja sitten tuon palauttamalla luvulla =UNICODEMERKKI(jokuluku)
Pikaisesti googlaamalla veikkaisin että tuo palauttaa 8734 eli =UNICODEMERKKI(8734) antaa halutun merkin.- Anonyymi
No niin, eipä minun excelissä ole tuota UNICODEMERKKI funktiota, on vain MERKKI eikä se ymmärrä unikodea.
Täytyy käyttää kikkakakkosta, ja hakea soluviittauksella se merkki tekstimuodossa paikoilleen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No niin, eipä minun excelissä ole tuota UNICODEMERKKI funktiota, on vain MERKKI eikä se ymmärrä unikodea.
Täytyy käyttää kikkakakkosta, ja hakea soluviittauksella se merkki tekstimuodossa paikoilleen.Suomennetut funktion nimet eivät ehkä toimi makroissa. Kun makroissa käytetään taulukoissa käytettäviä Excel-funktioita, niiden eteen tulee WorksheetFunction:
merkki = WorksheetFunction.Unichar(n)
koodi = WorksheetFunction.Unicode(c) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomennetut funktion nimet eivät ehkä toimi makroissa. Kun makroissa käytetään taulukoissa käytettäviä Excel-funktioita, niiden eteen tulee WorksheetFunction:
koodi = WorksheetFunction.Unicode(c)Makron nauhoitus tulkitsi tuon merkin numeroksi 8, jonka makro ajettaessa myös tulosti ruutuun :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomennetut funktion nimet eivät ehkä toimi makroissa. Kun makroissa käytetään taulukoissa käytettäviä Excel-funktioita, niiden eteen tulee WorksheetFunction:
koodi = WorksheetFunction.Unicode(c)Windows ⛔
- Anonyymi
Hiljainen hyväksyntä Talebanille? Kuinka islamilaiset tutkijat näkevät Afganistanin uudet ja vanhat hallitsijat
Jotkut muslimintellektuellit arvostelevat islamilaisten edustajien pidättyvää reaktiota Talebanin vallankaappaukseen. He väittävät muun muassa, että Talebanin näkemys islamista on teologisesti kestämätön. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Windows ⛔
Office ei ole sidottu Windowsiin. Toimii myös Macissä.
- Anonyymi
Persreikäpeter ei osaa edes exeliä käyttää!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.2234468Näin asia on
Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k223379Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E2621945Taas varoitusta lumesta ja jäästä
Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,61663Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast381227Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?
Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?1611189Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.
https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin97913- 30757
- 63755
- 176740