Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Miten voi olla mahdollista, että estetystä gmail-osoitteesta tulee postia!

Anonyymi-ap

Tapaus sellainen, että mulla itselläni ja estetyllä osapuolella siis gmailit. Minä sain postin roskikseen, niinkuin tavallista. Huomasin sattumalta mielin, joka oli 5 päivää sitten lähetetty. Estin osoitteen jo 2018.
Kaksi poikaani, joista toisella on gmail ja toisella hotmail osoitteet, eivät saaneet sitä. Posti oli vielä osoitettu ensimmäisenä pojilleni. Tässä meilissä he ovat vastaanottajina, samoin kuin kolme muuta, joiden saapumistilanteesta en tiedä. Kyseessä on pitkäaikainen riita-asia.
Riita siis tämän mielin lähettäjän kanssa. Minä ja poikani vastapuolella. Nämä kolme muuta ovat ns. toisessa leirissä.
Miten näin voi käydä?

2

76

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Erittäin helposti. Meilit tulevat joka tapauksessa postilaatikkoosi ja voit lajitella ne kansioihin. 'Roskaposti' on tällainen kansio, jolle olet luonut säännön.
      Jos meili ei tule perille niin se johtuu yleensä sen sisällöstä: Palveluntarjoaja voi suodattaa viestejä jolloin ne joutuvat suoraan roskaposti-kansioon ilman että käyttäjän tarvitsee tästä tietää. Sisällön suodatus perustuu sähköpostissa oleviin sanoihin ja tarkoitus on yleensä estää mainontaa, niinpä sanat 'lasku', 'hinta', 'tarjous', yms. kuten numerot voivat johtaa meilin poistoon. Otsikkokenttä toisaalta ei ole suojattu näin joten lasku voi olla pdf-muodossa liitteenä - paitsi jos liitteitä ei ole sallittu..
      Kaikki tämä tekee sähköpostista epäluotettavan tiedonvälityksen kannalta ja tästä syystä käyttäjän on esim. itse pyydettävä, jos haluaa laskunsa sähköpostiinsa ja pidettävä huolta, että laskun lähettäjä on ns. white-listed listalla. Käytännössä äärimmäisen pieni osa laskuista joutuu hukkaan, koska späm-meilit ja viralliset laskut on yleensä eri tahoilta tulevia ja suodatus ei niitä poista - riski kuitenkin on olemassa ja osa palveluntarjoajista pistääkin poistetut meilit roskaposti-kansioon varmuuden vuoksi. Jos suodatus on äärimmäisen suurta(esim. 1000 meiliä/vrk voi olla että poistot tehdään kuitenkin käyttäjää vaivaamatta).

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2073
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1678
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1500
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1496
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe