Sarkajuhla 2023

Anonyymi-ap

Oisko täällä ketään joka kutsuttu Sarkajuhlaan aveciksi 2023 maaliskuussa?

Kiinnostaa tietää, millaisia kokemuksia muilla on kenties aiemmilta vuosilta, mitä kuuluu etikettiin ja mitä tansseja pitää osata? Osallistuuko kukaan tanssikurssille keväällä?

Kertokaa kaikki, aiemmilta vuosilta ja myös uusia kanssajännittäjiä olis kiva tavata. :)

57

3916

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olisit avannut vähän mitä tarkoittaa nimi Sarkajuhla?

      • Anonyymi

        Löytyyhän se Googlestakin. Kadettikoulun perinnejuhla. Vähän kuin intissä kurssijuhlat, mutta tämä toki vähän hienompi tapahtuma.


    • Anonyymi

      Kiinnostaa itseänikin tietää muutama asia. Mikä päivä maaliskuun lopussa sitä sarkajuhlaa vietettiin ja oliko aveceille järjestetty jonkinlainen majoitus?

      • Anonyymi

        17.3. pitää varmaan itse maksaa jonkin verran mutta he järkkäävät meille hotellin josta sit kuljetus santahaminaan 17.päivänä


    • Anonyymi

      Hei! Itse olen menossa kyseiseen juhlaan ja tuskailen puvun kanssa:D Onkohan halkio ihan liian etikettirike ja miten nykyään saako olla lyhythihainen/t-paita mittainen mekko

      • Anonyymi

        Kuulin että pitää olla nilkkapituinen mekko (tohon törröttävään luuhun saakka joka nilkan kohalla). Saa kai silti olla halkio, mut varmaan semmoinen, ettei ihan koko ajan reisi paljaana. Hihat saa olla lyhyet, vähintään olkaimet suositeltavat silti. Sit täytyy kumminkin muistaa ostaa erikseen huivi, joka peittää olkapäät ruokailun ajaks.

        Mistä päin oot?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulin että pitää olla nilkkapituinen mekko (tohon törröttävään luuhun saakka joka nilkan kohalla). Saa kai silti olla halkio, mut varmaan semmoinen, ettei ihan koko ajan reisi paljaana. Hihat saa olla lyhyet, vähintään olkaimet suositeltavat silti. Sit täytyy kumminkin muistaa ostaa erikseen huivi, joka peittää olkapäät ruokailun ajaks.

        Mistä päin oot?

        Jyväskylästä! Mekko mulla on katottuna, mutta tilasin liian ison ja nyt kuumottaa kerkeekö tulla pienempiä kokoja vielä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jyväskylästä! Mekko mulla on katottuna, mutta tilasin liian ison ja nyt kuumottaa kerkeekö tulla pienempiä kokoja vielä

        meetkö junalla? itekki Jyväskylästä tulos


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        meetkö junalla? itekki Jyväskylästä tulos

        Meen jo 11.3 helsinkiin kun mulla on kahden viikon loma ja yks työreissu kööpenhaminaan ennen sitä:)


    • Anonyymi

      Hankkivatko kadetit jostain puolisostaan tai tuttavapiiristään ne avecit? voiko sinne tulla ilman aveccia

      • Anonyymi

        pitää olla avec ja et voi mennä jos et ole kutsuttu aveciksi, jos taas oot kadettina ja sul ei oo avecia nii sit tinder tulille


    • Anonyymi

      Moi! Mä oon myös tulossa. Hankinnat alkaa pikkuhiljaa olla tehty, ja nyt sitten stressaan ite siitä päivän kulusta ja miten kaikki asiat on järjestelty (hotellit, kuljetukset, jatkot yms). Ootteko tanssikurssille menossa? Itse en sinne pääse, niin vähän jännittää että miten ne tanssit sitten juhlassa sujuu :D

      • Anonyymi

        Ja hei vielä lisänä tähän, että ootteko saanu jotain infoa torstaina pidettävästä kenraaliharjotuksesta??


      • Anonyymi

        Itse en mene tanssikurssille lainkaan. Valssin osaan omasta takaa mutta oliko jotain muita tansseja mitä sitten pitäisi osata vielä lisäksi? Puku on jo valmiina!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse en mene tanssikurssille lainkaan. Valssin osaan omasta takaa mutta oliko jotain muita tansseja mitä sitten pitäisi osata vielä lisäksi? Puku on jo valmiina!

        Jossain aiempien vuosien keskusteluissa oli, että 7 tai 8 tanssia sielä olisi opeteltu. Näin oli tanssikurssin opettaja kirjoitellut: "Kurssilla harjoitellaan yleisimpien paritanssien, ns. perustanssien, lisäksi vanhoja tansseja, jotka kuuluvat kadettien koulutukseen". Mitä näihin nyt sitten kuuluukaan :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jossain aiempien vuosien keskusteluissa oli, että 7 tai 8 tanssia sielä olisi opeteltu. Näin oli tanssikurssin opettaja kirjoitellut: "Kurssilla harjoitellaan yleisimpien paritanssien, ns. perustanssien, lisäksi vanhoja tansseja, jotka kuuluvat kadettien koulutukseen". Mitä näihin nyt sitten kuuluukaan :D

        Apua en edes osaa nimetä kahdeksaa eri tanssia saatika sitten tanssia niitä! pitääköhän niihin jokaiseen sitten osallistua kumminkin :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jossain aiempien vuosien keskusteluissa oli, että 7 tai 8 tanssia sielä olisi opeteltu. Näin oli tanssikurssin opettaja kirjoitellut: "Kurssilla harjoitellaan yleisimpien paritanssien, ns. perustanssien, lisäksi vanhoja tansseja, jotka kuuluvat kadettien koulutukseen". Mitä näihin nyt sitten kuuluukaan :D

        Foksia, valssia, jonkilaista rockia ja tangoa. Meidän avecien tulee osata ainakin foksia ja valssia. Ymmärsin, et ne ei oo tanssiaiset kuten lukion Wanhat, vaan siellä on tanssiosuus jossa kadetit vievät avecinsa tanssimaan sen verran kuin kukin kokee osaavansa, jotkut sen tanssimisen siellä aloittaa ja ilmeisesti halukkaat osallistuu (suotavaa että jokainen kadetti pääsee tanssimaan). Kadettienhan on tietysti pakko osata, ja jos oot naiselle menossa aveciksi niin täytyy osata tietenkin sitten viedä myös tätä naista kuten tanssiin kuuluu. Perusaskeleiden osaaminen taitaa riittää.


    • Anonyymi

      Hei te jotka tänne vastailette! Oletteko aveccienne puolituttuja vai jotain läheisempää seuraa?

      • Anonyymi

        Itse menen poikaystävän aveccina


      • Anonyymi

        Ystävä! Mutta en asu lähelläkään Helsinkiä.


    • Anonyymi

      Moi kaikki! Kiva kuulla että joku muukin on tulossa juhliin !
      Tiedättekö yhtään vielä aikatauluista…pitäisi varata kampaaja, mutta en tiedä yhtään moneltako pitää olla ja missä!

      • Anonyymi

        Samaa mietin mutta ilmeisesti ei kadetitkaan tiedä vielä mistään mitään xD Kärsivällisesti kai pitäis jaksaa odottaa, mutta stressi vähän pukkaa päälle


      • Anonyymi

        Mäkään en tiedä mihin kampaajalle, monelta ja millaisen kampauksen edes haluun. Nykyään ei vissii oo edes niin tarkkaa ne etiketit, lyhyehköllä tukalla saa olla aukikin hiukset mut vähänkin pitempi pitää vissiin olla kiinni. Klo 16 lähtee hotellilta ja rautatieasemalta bussit Santahaminaan.


    • Anonyymi

      Tähän mennessä saamani tieto:
      Klo 16 lähtee bussikuljetus hotellilta tai rautatieasemalta Santahaminaan. Tilaisuus alkaa klo 18, mutta sitä ennen on paikkoihin tutustumista. Hotelli pitää maksaa tietysti itse mutta jotain alennusta saa. Tanssia, ruokaa ja juomaa, illalla ilotulitukset. Kadetiltanne saatte sit ohjeet hotellin varaamiseen (mut mikä vaan muukin hotelli käy, halvemmallakin varmasti löytyy muualta kuin tästä niiden yhteistyökumppanilta) ja illalliskorttien maksuun.

    • Anonyymi

      Onkohan ulkotakeissa jotain "pukukoodia" eli tarviiko olla esim. villakangastakki vai riittääkö muu siisti talvitakki?

      • Anonyymi

        mä veikkaan et siisti ja säädyllinen ulkotakki riittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mä veikkaan et siisti ja säädyllinen ulkotakki riittää.

        Niin mäki uskon, mulla on sellanen lyhyt musta kangastakki. Olis varmaan kiva jos olisi joku pidempi mutta sillä mennään!


    • Anonyymi

      Milloinkohan kadetit saavat sitten tietää lisää aikatauluista ja majotuksesta?

      • Anonyymi

        On tiedossa jo! Kyselet vaan rohkeesti ja vaadit sitä tietoo.
        Mä en kuitenkaan ottanut yhteistyökumppanina toimivalta hotellilta huonetta, vaan halvemman lähistöltä. Aikataulusta: klo 16 lähtee bussikuljetus Santahaminaan hotellilta ja rautatieasemalta ja klo 18 alkaa tilaisuus (sitä ennen on kättelyä ja paikkojen esittelyy).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On tiedossa jo! Kyselet vaan rohkeesti ja vaadit sitä tietoo.
        Mä en kuitenkaan ottanut yhteistyökumppanina toimivalta hotellilta huonetta, vaan halvemman lähistöltä. Aikataulusta: klo 16 lähtee bussikuljetus Santahaminaan hotellilta ja rautatieasemalta ja klo 18 alkaa tilaisuus (sitä ennen on kättelyä ja paikkojen esittelyy).

        Mikä hotelli heillä toimii yhteistyöhotellina?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä hotelli heillä toimii yhteistyöhotellina?

        Olisko ollut joku keskustan Sokos (tarkentakaa muut)? Itse varasin majoituksen muualta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä hotelli heillä toimii yhteistyöhotellina?

        Presidentti ilmeisesti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä hotelli heillä toimii yhteistyöhotellina?

        presidentti hotelli


    • Anonyymi

      Onko teidän mekot tummia? Niinku musta, tummansininen tmv. Saako olla mitään väriä?

      • Anonyymi

        Mekon väri on ihan omavalintainen juttu. Riittää että se on juhlavaa kangasta oleva iltapuku. Eli saa olla myös vaalea.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Millainenkohan siellä tuo käyttäytymisetiketti on aveceille? Tai siis tottakai perus käytöstavat osaan, mutta onko jotain erityistä mitä pitäisi ottaa huomioon?

    • Anonyymi

      Hei! onkohan jatkopaikasta jo tietoa? millon sinne siirrytään ja mitä puette sinne?

      • Anonyymi

        En aivan 100% varma ole, mutta kadettini puhui Kaarle XII:sta. Ilmeisesti Santahaminasta on bussikuljetukset keskustaan yöllä, ja ajateltiin mennä hotellin kautta vaihtamaan vaatteet, ja siitä sitten jatkoille (jos ei totaaliväsymys iske :D). Minulla jatkoille on musta lyhyt mekko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En aivan 100% varma ole, mutta kadettini puhui Kaarle XII:sta. Ilmeisesti Santahaminasta on bussikuljetukset keskustaan yöllä, ja ajateltiin mennä hotellin kautta vaihtamaan vaatteet, ja siitä sitten jatkoille (jos ei totaaliväsymys iske :D). Minulla jatkoille on musta lyhyt mekko.

        Ja mitenköhän ikärajan kanssa siellä jatkopaikassa :D Itse en ole edes 20 vielä täyttänyt niin toivottavasti portsarit päästää sisään.. Se Kaarle XII on K24 yleensä, mutta olisikohan sitten joku yksityistilaisuus


    • Anonyymi

      Pukukoodi ironistikas, sarkastikas. Ironiikko olisi myös jotain.

    • Anonyymi

      Onko teillä noita hartiahuiveja hankittuna?

      • Anonyymi

        itsellä mekossa pitkät hihat niin en hanki ollenkaan :) mutta jos olkapäät ja käsivarret paljaana niin silloin se tulisi hankkia. korjatkaa jos olen väärässä


      • Anonyymi

        Jos ymmärsin saamiani ohjeita oikein niin hartiahuivi ei ole pakollinen. Ilmeisesti pukukoodi on hieman rentoutunut?


    • Anonyymi

      Onkohan siellä juhlasalissa kylmä?

    • Anonyymi

      Heii! Mitkä tansseista on pakollisia? Itse en nimittäin päässyt tanssikurssille osallistumaan kun ei aikataulut sopineet yhteen. Eikä kadettinikaan muista mitkä niitä pakollisia olivat XD Ja mitenkähän siellä juhlassa sitten, tanssitaanko pakolliset ensin pois alta ja sen jälkeen vasta vapaaehtoiset tanssit vai kuinka?

      • Anonyymi

        Olisiko ollut valssi, mignon, cicapo ja pas d'espagne semmosia mitkä tullaan tanssimaan.


    • Anonyymi

      Hei mäkin oon tulossa! Meinaatteko ihan käydä kampaajalla vai itse laittaa tukan?

      • Anonyymi

        Itse meinaan jotain väkertää, saa nähä mitä siitä tulee :D


      • Anonyymi

        Itse laitan nutturan, toivottavasti onnistuu:)


      • Anonyymi

        Onkohan pitkät hiukset pakko laittaa nutturalle? Tai eikö voi olla mitenkään auki?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan pitkät hiukset pakko laittaa nutturalle? Tai eikö voi olla mitenkään auki?

        Minusta ohje on, että jos hiukset yltää kiinni, niin ne etiketin mukaan pitää olla kiinni. En usko, että sinulle kukaan auki olevista hiuksistakaan tulisi mainitsemaan, mutta minusta olisi kohteliasta noudattaa etikettiä.


    • Anonyymi

      Kysymys! Kuinka paljon juhlissa on ”pakko tanssia”, kenkiä yritän miettiä ja valikoida hieman sen mukaan.

      • Anonyymi

        No ainakin ne neljä yhteistä pakollista tanssia on. Ei ehkä kaikista "ohuin" korkoisia kenkiä kannata ottaa, varsinkin jos on jo hiukan alkoholia alla XD


    • Anonyymi

      Bussikuljetusten lähtöpaikka on ilmeisesti vaihtunut, vai millaista infoa te olette saaneet?

      • Anonyymi

        Mä en oo kuullu mitään? Kertokaa mullekin!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä en oo kuullu mitään? Kertokaa mullekin!!

        Aiemmin piti lähteä hotellilta ja rautatieasemalta, mutta nyt on vaihtunut niin, että lähtee Kiasman edestä. Varmistakaa vielä omalta kadetilta, mutta tämä nyt on viimeisin tieto mitä minä olen saanut.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      143
      10396
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      55
      2973
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2809
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2107
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1868
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1689
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1606
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. 82
      1368
    Aihe