Mitä voi tehdä transnuorena?

Anonyymi-ap

Olen 15v ja tajusin identiteetin 12-vuotiaana. Välillä on tullut jaksoja jossa tiesin taustalla että olen varmaan trans, mutta toivottomuudesta yritin olla cis nainen. Nämä ovat kestäneet max 4 päivää, jonka lopussa tajuan etten pääse tästä irti ja masennun vielä enemmän. Tämä kikkailu loppui puoli vuotta sitten ja arvaappas mitä? Olen masentunut ja ahdistunut joka päivä.(myös masennus lääkkeissä ollut 11 vuotiaasta asti) Minulla on PMMD joka tarkoittaa, että tulen melkeimpä aina kuukausittain ainakin viikoksi itsemurhaiseksi. Olen huolissani koska olen tosissani yrittänyt kaksi kertaa ennenkin tai ja lukemattomia kertoja tätä suunnitellut. Se pahentaa toivottomuuden tunnetta, että minun elämä alkaa vasta kun joku saatanan lääkäri on sen kanssa ok 3+ vuotta tulevaisuudessa. Onko tästä kokemuksia? Tapoja päästä transpolille alle 18 vuotiaana? Tai vaikka vaan apua selviytymiseen siihen asti?

20

196

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      5 km juoksulenkki alkuun päivittäin. Kun kunto nousee niin 10 km.
      Muuta ei tarvita. Haluatko auttaa itseäsi eikä vaan ruikuttaa? Toimi!

    • Anonyymi

      Apua löytyy todellakin, esim. sukupuolen moninaisuuden osaamiskeskus vai mikä sen nimi nyt olikaan nykyisin ja moni muu osoite. Tämä palsta on täynnä trolleja, täällä ei kannata viettää aikaa.

      Muista, apua on saatavilla ja saat aikanaan elää omaa elämääsi joka päivä. Valitettavasti odottaminen kuuluu tähän asiaan, sille ei voi mitään.

      • Anonyymi

        Onneksi nykyisin jo alle 18 vuotiaanakin voi saada apua tuolta virallisesta hoitojärjestelmästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi nykyisin jo alle 18 vuotiaanakin voi saada apua tuolta virallisesta hoitojärjestelmästä.

        Leikkele itsesi pilalle kuten muutkin trans.


    • Anonyymi

      Joudut odottamaan vielä todella pitkään. Tosin se antaa aikaakin miettiä kuka todella olet. Tekstisi kuulostaa kyllä osin kuin olisit lukenut jotain ja koitat matkia nyt sitä. Transpolille kyllä pääsee alle 18 vuotiaana jos on tarpeeksi vakaa siihen. Niillä on nuorille oma puoli siellä. Ei kannata ottaa asennetta, että tiedät jo varmasti ja lääkäri pitää saada käännettyä. Lääkäri kyllä selvittää mikä sinulla on vikana. Ja jos ei lääkäri, niin joku muu niistä monesta ammattilaisesta siellä. Voiko transkokemukseesi olla osuutta tuosta sairaudestasi? Varmasti kyllä siihen saisit apua muutenkin ja helpommin kuin lähtemällä tälle pitkälle ja kiviselle tielle. Voi olla että muutaman vuoden päästä tajuat, että se oli vain vaihe, etkä halunnut kasvaa naiseksi. Luulet varmasti nyt, että olet erilainen kuin kaikki nämä naiset jotka ovat sen tajunneet, mutta samalta heistäkin tuntui nuorempana.

      • Anonyymi

        Vaikkakin saatat tietysti olla oikessakin, pakko mainita, että ei kai kukaan transpoika/mies halua kasvaa naiseksi... (En ole aloittaja)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikkakin saatat tietysti olla oikessakin, pakko mainita, että ei kai kukaan transpoika/mies halua kasvaa naiseksi... (En ole aloittaja)

        Mutta jokainen heistä kuitenkin kasvaa naiseksi jos hengissä pysyvät,osa karvaisiksi ja puolikaljuiksi naisiksi.


    • Anonyymi

      Oloasi voisi helpottaa että koitat pysyä erossa trans-asioista ja siihen kuuluvista sivustoista.
      Kun mielessäsi ei pyöri kyseinen aihe kokoajan, voit keskittyä asioihin joista saat iloa.
      Olet hyvä ja oikea juuri omana itsenäsi,oma itsesi ollaksesi et tarvitse keinotekoista ulkonäön muokkausta.
      Toivon iloa elämääsi.

      • Anonyymi

        Kiitos avarakatseisuudestasi. Transpoika on todella oikea poika ilman hoitojakin.


    • Anonyymi

      Leikellä itsensä pilalle kuten muutkin trans.

      • Anonyymi

        Kerrotko samalla sen kirurgin yhteystiedot, joka suostuu rikkomaan lakia ja leikkaamaan alaikäisen, vaikka leikkaukset eivät transihmisille kovin tärkeitä olekaan.


    • Anonyymi

      Älä välitä persujen pilkkaviesteistä. Hae apua ajoissa.

      • Anonyymi

        Transihmisissä on persuja yhtä lailla. Itsensäkieltäjiä ja vastaavia nämä yölliset tutkijat ovat. Miksi joku hakeutuisi näille sivuille, jos asia ei kiinnosta?


    • Anonyymi

      Niin tyypillistä, että se viesti, jossa ihmetellään mitä joku tekee täällä keskellä yötä poistetaan kyllä.:D Ja välittömästi :D

    • Anonyymi

      Ehkäpä olet lesbo. Ihana, hellä tyttöystävä voisi tuoda hyvää oloa elämääsi ja hoivata sinua niinä ikävinä kuukauden päivinä. Suosittelen, se on ihanaa. Siten kehosikin tuntuu paremmalta, kun joku rakastaa sitä.

      • Anonyymi

        Kirjoittaja ei maininnut sanallakaan olevansa kiinnostunut naisista. Tottakai rakastava kumppani, sukupuolesta riippumatta, tuo iloa elämään, mutta transpojan/miehen kohdalla lesbo kumppanina voi valitettavasti tuoda myös ongelmia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoittaja ei maininnut sanallakaan olevansa kiinnostunut naisista. Tottakai rakastava kumppani, sukupuolesta riippumatta, tuo iloa elämään, mutta transpojan/miehen kohdalla lesbo kumppanina voi valitettavasti tuoda myös ongelmia.

        Sitä voikin miettiä että missä suhteisuudessa, ympäristössä dysmorfia, tyytymättömyys omaan kehoon nousee. Jos kuitenkin naista haluaa, kannattaisiko pohtia että muuttuisiko kokemus omasta kehostakin paremmaksi, jos naiskehoa rakastava nainen rakastaisi. Itselläkin oli nuorena kokemus dysmorfiasta, mutta onneksi meni ohi saadessani rakkautta ja yhteyden tunnetta naiselta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä voikin miettiä että missä suhteisuudessa, ympäristössä dysmorfia, tyytymättömyys omaan kehoon nousee. Jos kuitenkin naista haluaa, kannattaisiko pohtia että muuttuisiko kokemus omasta kehostakin paremmaksi, jos naiskehoa rakastava nainen rakastaisi. Itselläkin oli nuorena kokemus dysmorfiasta, mutta onneksi meni ohi saadessani rakkautta ja yhteyden tunnetta naiselta.

        Hyvä, edelleen vaan aloittaja ei ole edes maininnut olevansa kiinnostunut naisista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä voikin miettiä että missä suhteisuudessa, ympäristössä dysmorfia, tyytymättömyys omaan kehoon nousee. Jos kuitenkin naista haluaa, kannattaisiko pohtia että muuttuisiko kokemus omasta kehostakin paremmaksi, jos naiskehoa rakastava nainen rakastaisi. Itselläkin oli nuorena kokemus dysmorfiasta, mutta onneksi meni ohi saadessani rakkautta ja yhteyden tunnetta naiselta.

        Hyvä, jos meni ohi, mutta sinä olet lesbo. Minä esimerkiksi en ole. Toki omaa vihaani kehoani kohtaan lievittää huomattavasti mieskehoa rakastavan heteronaisen ihailevat katseet ja hyväilyt, joten ymmärrän hyvin mitä tarkoitat.

        Lesbosuhteessa taas, ennen prosessia... Annoin kumppanini nauttia kropastani, koska rakastin häntä ja hän rakasti ja kiihottui naisvartaloista. Toki hän huomasi, kuinka inhosin joka hetkeä, eikä se sitten hänellekään ollut kovin miellyttävää. Hän taas suostui pitkin hampain ja joka hetkeä inhoten kanssani seksiin, jossa haaroissani oli tekopenis ja se oli koko homman pointti, ei mikään kahden naisen välinen yhteys vaan kyse oli nimenomaan heteroseksistä. Itkien jouduimme lopettamaan suhteemme, vaikka toisiamme rakastimmekin. Minä vaan olin heteromies, eikä minua voinut eheyttää lesboksi, kuten ei häntäkään heteroksi.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      296
      3058
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      217
      1930
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1582
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1370
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      79
      1251
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      266
      1188
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1052
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1041
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      981
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      144
      847
    Aihe