Rintamamiestalo on arvoton

Anonyymi-ap

Rintamamiestalo on käytännössä arvoton. Yleensä niitä myydään noin 100teur hinnalla paikasta ja kunnosta riippuen. Kuitenkin pitää muistaa että myyjä on viisi vuotta vastuussa piilevistä vioista ja niitähän rintsikasta löytyy kun paikkoja aletaan avaamaan. Niitä kaikkia on mahdotonta millään kuntotarkastuksilla etukäteen selvittää joten niitä ei voida kauppakirjaankaan yksilöidä.

Myyjä on vastuussa kaikista vioista joita ei ole kauppakirjaan tarkkaan yksilöity ja ostaja voi vaatia hinnanalennusta. Hinnanalennusta ostaja vaatii helposti kymmeniä tuhansia ja oikeudenkäyntikulut helposti nousevat yli 50teur hintoihin. Kauppasumassa ei myyjälle tämän jälkeen mitään jää. Kannattaakin miettiä viitsiiko taloa edes myydä, parempi vain laittaa kylmäksi ja jättää mätänemään paikoilleen.

3

629

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei pidä paikkaansa, ei ole arvoton, eikä myyjä joudu maksamaan yhtään mitään ainakaan minun tapauksessani.

Mun omistama rintamamiestalo on isolla tontilla pääkaupunkiseudulla.
      Talo on palvellut 2 sukupolvea aikuiseksi, minä näin kolmantena sukupolvena ja lapseni neljäntenä sukupolvena korjaamme sadon.

Tontille ei ole koskaan lisärakennettu mitään, koska ei ole ollut tarvetta kun perijöitä on aina ollut vain 1. Rakennusoikeutta 870m2 ja mikäli oikein ymmärsin, niin rakennusliike saa siihen vielä lisäoikeutta niin halutessaan.

Kiinteistöstä on tarjottu jo tähän mennessä kolmen eri rakennusliikkeen toimesta vähän yli seitsemänsataatonnia. Olen sopinut alustavasti suurimman tarjouksen tehneen kanssa. Rintamamiestalo on kuulemma erittäin helppo kierrättää pois purkujakeina. Pääasiassa puuta ja betonia, vähän vesi-ja viemäriputkia.
      Ikkunat, keittiökaapistot, vaatekaapistot, kaikki kodinkoneet menevät kuulemma kierrätykseen vuokra-asuntoihin. Niistä saa eri korvauksen jos en itse niitä halua.

Lopulliset kaupat tehdään keväällä.
      Pihan kasvit eivät kuulu hintaan,menevät tyttären pihalle. Saan kaivaa pois myös pihalaatat (400m2) ja kaikki kiveykset. Niiden purkamiseen menee keväällä noin viikko.

• Anonyymi

Tässäkin tapauksessa rintamamiestalo on arvoton. Vain tontilla on arvoa.
      Näin onkin jossain Uudellamaalla, mutta muualla Suomessa tonteilla ei juuri arvoa ole.

• Anonyymi

Hyvällä isolla tontilla, ulkorakennuksella, hyvä lämmitysjärjestelmä, Eniten vastinetta oli rahalle

68000eur tilisiirrolla myyjälle ja parin hehtaarin tontti, järvi lähellä. Ulkorakennus iso ja hyvä peltikatto, oli helppo tehdä eristetty talli omiin harrastuksiin.

Uunien arvo pelkästään varmaan 20 000eur jos pyytäisi jonkun vieraan tekemään. Ja vesipatterit talossa

Mielestäni ei parempaa hinta laatua voi ostaa. Sitten tontti ja sijainti ettei olla muiden lähellä. = on omaa rauhaa.

Tuolla oli 1990-2000 tehtyjä mutta huonot pienet tontit, taloissa ratkaisuja riippuvuuden esim sähköön ja muuhun. ( käytän omaa ilmaista energiaa niin ei sellaisia)

Tämän vuoden lämmityskulut tulee olemaan alle 200eur sis saunankin lämmityksen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2636
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2272
    3. 148
      2254
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2150
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1752
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      388
      1627
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1566
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      289
      1447
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1399
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      132
      1389
    Aihe