Hei.
Vaimo otti lapset ja lähti turvakotiin. Pitkien jatkuvien perheongelmien seurakusena lauantaina kertoi hänen aikeensa. Kaikki meidän ongelmat ovat tulleet lasten kasvatusmenetelmistämme. Hän on ainoa lapsi perheessä ja se näkyy kaikkialla.
Pikkuhiljaa hän onnistui mustamaalamaan minut viranomaisten edessä. Se vei häneltä monta vuotta, mutta nyt jo voi rauhassa viedä lapset pois minulta. Hän on ahdistellut säännöllisesti minua saadakseen minut raivostumaan, jotta hänellä olisi näytteitä minua vastaan. Yleensä olen lähtenyt kävelylle ja odottanut, että hän rauhoittuisi, mutta ei se aina auttanut.
En voi keskustella vaimoni kanssa koska siitä aina syntyy tappelu. En edes uskalla kysellä usein lasten vointia koska sen mielestä ahdistelen häntä ja lapsia. Lupasin hänelle auttaa häntä eroon niin paljon kuin pystyn, mutta nyt minulla on koko maailman minua vastaan ja hän aikoo käyttää sen hyväkseen. En halua myöskään juosta hänen peräsään. Hän nauttisi kun voi kertoa, että ahdistelen häntä ja olen varallinen lapsillemme.
Olen henkisesti murhattu. Nyt toivoisin vain tietää, että minulla on mahdollisuuksia tavata lapsiani vaikka koko maailma pitää minua huonona isänä.
Mitä voin tehdä rauhoittamaan tilannetta? Onko jollakin ollut vastaava ongelma? Miten pääsen tästä yli?
APUA
16
1132
Vastaukset
- kävikö
Kai Teillä kävi sos tantat istuskelemassa kerran viikossa ? Kun kerran ongelmia oli jo pidempään ollut. Meilläkin käyvät vaikkei (tuollaisia) ongelmia olekaan.
Vai olisiko niin että pahimmat tapaukset pysyvät salassa ja niihin ei voi puuttua ennenkuuin "jotain tapahtuu".
Äidin lähdettyä lapsien kanssa, tilanne vaikuttaa sellaiselta että sen selvittäminen onkin jo vaikeampaa. Mutta kyllähän sen selvitettyä saa ja lapsia pääsee tapaamaan. Itsestä kaikki on kiinni nyt.- Alpon
Sanotaan niin (karkeasti), että ensimmäisen lapsemme jälkeen hän ei ollut ennä samaa. Myöhemmin hän halusi lisää lapsia, mutta minä pyysin odottamaan, että perhe-elämä rauhoittuisi. Hän järjesti minulle iltaisin täyttää helvettiä kunnes suostuin hankimaan lisää lapsia. Nyt vaimoni pitää lapset nukkeina. Hän siivoa ja järjestellee heidän huoneen jatkuvasti. Suuttuu jos lapset sekoittavat lelujaan. Pikku hiljaa olen alkanut olla hänen leikin tiellä ja on ruvennut leimamaan minut niin, että hän pääsee itse hoitamaan lapsiamme.
Sos on käynyt aina kun ongelma on karannut käsitä. Alussa menimme keskustelemaan perheterapiaan, mutta jostain syystä aina minä olin kaikissa ongelmissa syyllinen. Kaikki mitä vaimo teki oli ”eri asia”. Mitä minä tein oli jatkuvasti pahaa…
Ainakin nyt haluaan näyttää hänelle, että en aio mennä hänen peliin mukaan. Tiedän, että lapset tulevat kärsimään hänen kanssa, mutta nyt minulla ei ole ennä mitään mahdollisuuksia suojata heitä. Myös minun vaimo on saanut 10v poikamme minua vastaan. Se koskee tosi paljon!
Minun pitää tehdä tosi paljon töitä saadakseen palautettu hänen luottamuksen.
Nyt minun vaimo antaa minun tehdä ainoastaan sen, mitä hän voi myöhemmin kääntyä minua vastaan.
Nyt hän päätti elämään virranomaisten ja minun elätysmaksun siivillä. Aikoo jättää työnsä ja ”kiristää kaupungilta rahaa” (niin kuin hän sanoo).
- Ja edelleen harkintaa
Taikasana taas; turvakoti. Aiheesta vai aiheetta? Jos on aihetta, olet heikolla, kun sinut viranomaisten toimesta leimataan väkivaltaiseksi. Mutta, jos puoliso vain vedättää, sinulla on vielä mahdollisuus puolustautua, mutta se vaatii ehdotonta mielen tyyneyttä, tai pikemmin viilipyttymäistä asennetta, jonka toinen toki yrittää murskata. Eräänlaista peliä siis. Taatusti viranomaiset aina katsovat "sillä" silmällä, kun "on joutunut pakenemaan" turvakotiin. Älä katkeroidu, vaan etsi apuja tilanteesi laukaisuun.
- surullinen isä
Sanotaan niin, että hän oli jo suunnittelut sen jonkun aikaan. Halusi tehdä sen, mutta puuttui perusteita. Väkisin ahdistaa minua, jotta menisin halpaan ja räjähtäisin. Kuitenkin viime lauantaina sanoi yhtäkkiä, että olen varallinen lapsille ja aikoo lähteä sunnuntaina turvakotiin. Jos yritän estää hän tekee sen poliisin voimin. Minä mietin minkä vaikutuksen se tekisi lapsille ja päätin lähteä itse kotoa. Jätin avaimen hänelle ja lähdin pois. Kuitenkin se lähti turvakotiin.
Hän yrittää koko ajan perustella epäilykset minusta aiheuttamalla itse kohtaukset. Aina olen yrittänyt välttää mennä mukaan siihen, mutta joskus hän on onnistunut.
En aio katkeroitua. Olen aivan lamautunut koska tiedän, että en pysty tekemään muuttaa kuin siirtyä sivulle ja odottaa saada ainakin pienen palan lasteni rakkaudestaan.
En jaksa edes taistella oikeudessa. Hän onnistuu kääntämään kaikki minua vastaan.
- Ei enää surullinen äiti
Tiedän mistä puhutaan kun puhutaan turvakodista, itse asuin siellä lapseni kanssa kuukauden ja näin jos jonkinlaista elämäntarinaa, eikä sinne ketään heppoisin perustein oteta niinkuin joistain vieseistä käy ilmi, että sinne vaan mennään uhkaillakseen toista puoliskoa!?! En kiellä etteikö jossain voisi näinkin tapahtua, mutta kyllähän ihmisellä ON OLTAVA SYY lähteä, vai mitä? No minäpä en sitä ala arvailemaan kun en tunne teidän tapausta...
Meillä viikko rauhoitettiin ihan kokonaan jonka jälkeen kävimme keskusteluja joissa oli mukana me vanhemmat, sosiaalityöntekijä ja meidän oma työntekijä turvakodilta...näitä keskusteluja oli säännöllisesti ja vaikka itse olin se joka lähti kotoamme niin miestä kyllä kuunneltiin ihan siinä missä minuakin, meitä koitettiin auttaa perheenä ja keksiä ratkaisuja miten jatkaa tästä eteenpäin? Lopputuloksena meillä oli ero, mutta tiedän tapauksia missä on yhteenkin palattu ja jatkettu tapaamisia jotta kaikki menisi hyvin jatkossa. Turvakodilla asuessamme lapsen isä oli myös yötä ko.paikassa jolloin minä lähdin jonnekin muualle, että he saivat viettää aikaa kahdestaan ja hänellä oli samalla mahdollisuus keskustella mieltään painavista asioista koskapa työntekijöillä vaitiolovelvollisuus on.
Eli otappa yhteyttä sinne ja pyydä vaikka keskusteluapua ja että myös sinä saisit mielipiteesi kuuluviin, voit kysyä myös voisitko milloinka lapsiasi tavata? Kysy ammatti-ihmisiltä sieltä neuvoa kuinka he näkevät tilanteen...en tiedä oliko mitään apua neuvoista vaiko ei, mutta hyvää kevään jatkoa!- surullinen isä
Kyllä tämäkin auttoi minua. Kiitos.
Meidän asiat menevät niin monimutkaisiksi, että ulkopuolisen on vaikea uskoa kaikkia. En halua syventyä siihen ja tiedän, ettei noin vain oteta ketään turvakotiin. Ongelma on se, että toinen haluaa epätoivoisesti siihen, jotta voi todistaa muille ahdistustaan. En halua arvostella pahemmin vaimoani, mutta tiedän että perheemme ongelma lähtee hänen kanssa vaikka hän luulee, että se jäi minulle. Kaikki tietää, että on vaikea uskoa miestä, joka on leimattu valmiiksi. - Ei enää surullinen äiti...
surullinen isä kirjoitti:
Kyllä tämäkin auttoi minua. Kiitos.
Meidän asiat menevät niin monimutkaisiksi, että ulkopuolisen on vaikea uskoa kaikkia. En halua syventyä siihen ja tiedän, ettei noin vain oteta ketään turvakotiin. Ongelma on se, että toinen haluaa epätoivoisesti siihen, jotta voi todistaa muille ahdistustaan. En halua arvostella pahemmin vaimoani, mutta tiedän että perheemme ongelma lähtee hänen kanssa vaikka hän luulee, että se jäi minulle. Kaikki tietää, että on vaikea uskoa miestä, joka on leimattu valmiiksi.Niinhän se kyllä rehellisesti sanottuna on, että jos haluaa mustamaalata ja vahingoittaa toista niin kyllähän se hätkäyttää ihmisiä kun nainen on lasten kanssa turvakotiin lähtenyt. Siellä on kuitenkin ammatti-ihmisiä jotka on nähnyt aikas paljon erilaisia tarinoita ja osaa varmasti suhtautua kaikkiin osapuoliin tilanteen vaatimalla tavalla, ainakin itselläni on tällainen kokemus. Meillä oli myös miehelle kova paikka tuo, että lähdin turvakotiin ja hänestä se oli varmasti noloa, mutta kun hän tuli tapaamaan lastaan sinne (itse en ollut paikalla) niin työntekijät olivat hänelle sanoneet, että myös hän saa ottaa milloin tahansa yhteyttä jos keskusteluapua tarvitsee. Koko ajan myös painotettiin sitä, että meitä yritetään auttaa nimenomaan perheenä!
Nykyisin tilanne on se, että lapsi asuu kanssani, mutta käy isänsä luona säännöllisesti ja me vanhemmatkin tulemme kiitettävästi toimeen eli kaikki osapuolet on lopulta suhteellisen tyytyväisiä. Sinuna ottaisin pikaisesti yhteyttä turvakodin henkilökuntaan ja koittaisin päästä keskustelemaan asioista jonkun kanssa jotta tietäisit kuinka edetä asioissa koska eihän ne mihinkään paranee jos vain jää odottamaan ja surkuttelee täällä tilaansa. - surullinen isä
Ei enää surullinen äiti... kirjoitti:
Niinhän se kyllä rehellisesti sanottuna on, että jos haluaa mustamaalata ja vahingoittaa toista niin kyllähän se hätkäyttää ihmisiä kun nainen on lasten kanssa turvakotiin lähtenyt. Siellä on kuitenkin ammatti-ihmisiä jotka on nähnyt aikas paljon erilaisia tarinoita ja osaa varmasti suhtautua kaikkiin osapuoliin tilanteen vaatimalla tavalla, ainakin itselläni on tällainen kokemus. Meillä oli myös miehelle kova paikka tuo, että lähdin turvakotiin ja hänestä se oli varmasti noloa, mutta kun hän tuli tapaamaan lastaan sinne (itse en ollut paikalla) niin työntekijät olivat hänelle sanoneet, että myös hän saa ottaa milloin tahansa yhteyttä jos keskusteluapua tarvitsee. Koko ajan myös painotettiin sitä, että meitä yritetään auttaa nimenomaan perheenä!
Nykyisin tilanne on se, että lapsi asuu kanssani, mutta käy isänsä luona säännöllisesti ja me vanhemmatkin tulemme kiitettävästi toimeen eli kaikki osapuolet on lopulta suhteellisen tyytyväisiä. Sinuna ottaisin pikaisesti yhteyttä turvakodin henkilökuntaan ja koittaisin päästä keskustelemaan asioista jonkun kanssa jotta tietäisit kuinka edetä asioissa koska eihän ne mihinkään paranee jos vain jää odottamaan ja surkuttelee täällä tilaansa.Minun vaimo sanoi, että sinne en saa mennä. En saakaan tietä missä he ovat. Uskon sinuun kun niin sanot, mutta en halua näyttää siltä, että ahdistelen häntä. En halua ärsyttää häntä. Hänen kanssa pitää olla aina samaa mieltä muuten järjestää kohtauksen.
Olen käymässä perhekriisissä, mutta olen leimattu ja nyt en osa muuttaa tehdä kun mennä kurkkaan odottamaan että asia parannee. Hän tulee yrittämään näyttää, että pärjää hänen ongelma (minä) on poistettu. Toivoisin että se olisi näin lasten vuoksi. Kuitenkin pelkään ettei sitä tapahdu. - ... ansionsa mukaan.
Minun vaimo sanoi, että sinne en saa mennä. En saakaan tietä missä he ovat. Uskon sinuun kun niin sanot, mutta en halua näyttää siltä, että ahdistelen häntä. En halua ärsyttää häntä. Hänen kanssa pitää olla aina samaa mieltä muuten järjestää kohtauksen.
Olen käymässä perhekriisissä, mutta olen leimattu ja nyt en osa muuttaa tehdä kun mennä kurkkaan odottamaan että asia parannee. Hän tulee yrittämään näyttää, että pärjää hänen ongelma (minä) on poistettu. Toivoisin että se olisi näin lasten vuoksi. Kuitenkin pelkään ettei sitä tapahdu.Lopultakin joku "ah-niin-kiltti-isi" sai ansionsa mukaan. Ei kukaan nainen tollasta tee ilman syytä. Tuliko sitä juostua vieraissa? Vai uhkailtua raiskaamisella ja väkivallalla lapsia kohtaan ja vaimoa kohtaan? Ei kukaan noin vain saa päähänpistoa käyttää miestä hyväkseen noin. Älä luule, että sä saat naisilta mitään sääliä joiden viestejä lukiessa voisit runkata. Ellet oo niin perverssi että runkkaat kun luet mun viestejä.
"Nyyh siis mul on niin vaikeeta" kyllä tosimies olis jo tehny kaiken mitä vois tehdä. Helvetti vieköön! Sä et taida sellainen olla. - se sama
Minun vaimo sanoi, että sinne en saa mennä. En saakaan tietä missä he ovat. Uskon sinuun kun niin sanot, mutta en halua näyttää siltä, että ahdistelen häntä. En halua ärsyttää häntä. Hänen kanssa pitää olla aina samaa mieltä muuten järjestää kohtauksen.
Olen käymässä perhekriisissä, mutta olen leimattu ja nyt en osa muuttaa tehdä kun mennä kurkkaan odottamaan että asia parannee. Hän tulee yrittämään näyttää, että pärjää hänen ongelma (minä) on poistettu. Toivoisin että se olisi näin lasten vuoksi. Kuitenkin pelkään ettei sitä tapahdu.ulkomaalais syntyinen ?
- surullinen isä
... ansionsa mukaan. kirjoitti:
Lopultakin joku "ah-niin-kiltti-isi" sai ansionsa mukaan. Ei kukaan nainen tollasta tee ilman syytä. Tuliko sitä juostua vieraissa? Vai uhkailtua raiskaamisella ja väkivallalla lapsia kohtaan ja vaimoa kohtaan? Ei kukaan noin vain saa päähänpistoa käyttää miestä hyväkseen noin. Älä luule, että sä saat naisilta mitään sääliä joiden viestejä lukiessa voisit runkata. Ellet oo niin perverssi että runkkaat kun luet mun viestejä.
"Nyyh siis mul on niin vaikeeta" kyllä tosimies olis jo tehny kaiken mitä vois tehdä. Helvetti vieköön! Sä et taida sellainen olla.Se että olen saanut ansion mukaan, olen sama mieltä. En ole pettänyt häntä, en ole uhkailu raiskaamalla eikä mitään sellaista. Meidän yksityiselämä on ollut kohdallaan. Ongelma on ollut lasten kasvattamisessa. Minä mietin lasten kasvatusta tärkeämmin kuin minun vaimo. Yritän olla lapsille säännöllinen, eli säännöt selkeäksi. Minun vaimo on silloin tällöin.
Olen ulkomaan syntyperäinen, kunnioitan naisten mielipiteet ja kasvatan lapsiani kunnioittamaan sitä. Olen nähnyt paljon vääryyttä naisille, enkä hyväksy alkuunkaan sitä. Minulla on tyttölapsikin ja haluaan, että häntä kunnioitetaan. - Surullinen totuus
Lopultakin joku "ah-niin-kiltti-isi" sai ansionsa mukaan. Ei kukaan nainen tollasta tee ilman syytä. Tuliko sitä juostua vieraissa? Vai uhkailtua raiskaamisella ja väkivallalla lapsia kohtaan ja vaimoa kohtaan? Ei kukaan noin vain saa päähänpistoa käyttää miestä hyväkseen noin. Älä luule, että sä saat naisilta mitään sääliä joiden viestejä lukiessa voisit runkata. Ellet oo niin perverssi että runkkaat kun luet mun viestejä.
"Nyyh siis mul on niin vaikeeta" kyllä tosimies olis jo tehny kaiken mitä vois tehdä. Helvetti vieköön! Sä et taida sellainen olla.Kyllä valitettavasti karkeimmat ja pahaluontoisimmat naiset käyttävät turvakotia kostokeinona isää vastaan. Valitettavasti tässä on taas kyseessä äitimyytti; Eihän äidit VOI olla niin ilkeitä. Kyllä osa, pieni äitiryhmä on noin ilkeitä. Kun muuta ei enää keksitä niin mennään turvakotiin. Meidän naistenkin olisi syytä katsoa joiltain osin peiliin näissä asioissa.
- surullinen isä
Surullinen totuus kirjoitti:
Kyllä valitettavasti karkeimmat ja pahaluontoisimmat naiset käyttävät turvakotia kostokeinona isää vastaan. Valitettavasti tässä on taas kyseessä äitimyytti; Eihän äidit VOI olla niin ilkeitä. Kyllä osa, pieni äitiryhmä on noin ilkeitä. Kun muuta ei enää keksitä niin mennään turvakotiin. Meidän naistenkin olisi syytä katsoa joiltain osin peiliin näissä asioissa.
Tänään heräsin aika poikki henkisesti. Mietin taas miten se meni noin. Vaikka kaikkia hyvää yritin, jostain syystä minun vaimo sai ne näyttämään pahalta. Ajatuksissa tuli mieleen, että suurimmat riidat olivat alkoholista. Hänellä on ollut jo meidän elämän aikana pahoja ongelmia sen kanssa (hänestä tietenkin on minun syy siihen).
Siitä miettien huokasin: ’ainakin turvakodissa lapset ovat turvassa äidin alkoholi himosta…’. Siten tuli mieleen seuraava kysymys: Saako juoda alkoholia turvakodissa vaikkapa saunan yhteydessä?
Osaako joku rauhoituttaa minua?
Kiitos. - Anonyymi
"Nyyh siis mul on niin vaikeeta" kyllä tosimies olis jo tehny kaiken mitä vois tehdä. Helvetti vieköön! Sä et taida sellainen olla.Kyllä on pahoja mielenterveysongelmia sinulla. Suosittelen hakemaan ammattiapua.
Lähipiirissäni vastaava tapaus paraillaan. Lapsen äiti on ilmoittanut saavansa lapsen sormia napsauttamalla itselleen kun vain kävelee turvakotiin ja väittää lapsen isän olevan väkivaltainen. Lapsen äiti harjoittaa jatkuvaa henkistä väkivaltaa isää kohtaan. Vierestä kuuntelen puheluja kun hän huutaa ja raivoaa ja haukkuu lapsen isää, isän nöyristellessä ja myötäillessä. Näin naisena sanon, että kyllä naiset osaavat olla itsekkäitä, kieroja kusipäitä.
- surullinen isä
Tänään heräsin aika poikki henkisesti. Mietin taas miten se meni noin. Vaikka kaikkia hyvää yritin, jostain syystä minun vaimo sai ne näyttämään pahalta. Ajatuksissa tuli mieleen, että suurimmat riidat olivat alkoholista. Hänellä on ollut jo meidän elämän aikana pahoja ongelmia sen kanssa (hänestä tietenkin on minun syy siihen).
Siitä miettien huokasin: ’ainakin turvakodissa lapset ovat turvassa äidin alkoholi himosta…’. Siten tuli mieleen seuraava kysymys: Saako juoda alkoholia turvakodissa vaikkapa saunan yhteydessä?
Osaako joku rauhoituttaa minua?
Kiitos. - AnonyymiUUSI
Jumalan siunausta sinulle. Neuvoni on, että keskity omaan terveyteen ja hyvinvointisi ylläpitämiseen. Ihailen sinua, koska haluat olla lastesi kanssa. Et ole kuten se Peltokangas, joka keksi aina kaikenlaisia tekosyitä ollakkseen erossa omista lapsistaan. No, onneksi hänen lapsensa saivat hyvän uuden isän ja taitavat olla jo aikuisiakin he. SInä olet erilainen - haluat olla lastesi kanssa, mutta lähipiirissäsi oleva henkilö myrkyttää suhdettanne. Muista, että vanhempien.suhde om heidän välinen asia ja vanhemman ja lapsen välinen suhde on aivan oma asiansa. Mutta jokaisella meillä on myös oma suhde itseensä moraalin ja arvojen myötä. Keskity niiden hoivaamiseen eli pitämällä itsestäsi huolta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.172404Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0162071812Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt1021471Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno491396Naiseni on todellinen seksipeto
Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu571347Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas1851204- 941140
Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.
Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.1511015Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."
Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks14951Kaupunginjohtaja ja kehitysjohtaja erotettava !
Mokia tulee mokien perään. Nyt viimeksi tämä valtavaa mainehaittaa aiheuttanut päätös häätää Mikkeliläiset asukkaat pako134830