mutta en taida sittenkään kuitenkaan mennä. Kirkossa lauletaan kauneimpia joululauluja, mutta ovat meillä niin mollivoittoisia. Saisiko joulutunnelmaakaan? Ennen aina kävin, vaikka joskus aika ristiriitaisin tuntein.
Miksi olemme niin synkkiä?
Tänään on joululauluilta,
14
98
Vastaukset
- Anonyymi
Mene ja pidä kiinni rutiineista? Voit sitten kotona laittaa iloisemmat popit soimaan 😊 tai ajatella ortodokseja joiden joulumenot ovat iloisempia
- Anonyymi
🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒
❤️ Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#176650417
🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞
Tänä iltana näkyy kolmosella klo 20 Lastenklinikoiden kummien JouluMielelle-hyväntekeväisyyskonsertti. Ihan kotisohvalta saa katsella ja kuunnella.
- Anonyymi
Joopa.
Nelosella samaan aikaan world visionin kerjäyskonsertti lapsille. On sentään kummassakin kerjäysohjelmassa eri esiintyjät.
Kai ihmisillä on sen verran löysää rahaa, että erilaisia kerjäyskonsertteja kannattaa tehdä. Mutta ihmeen paljon niitä on, ihmeen varakasta kansaa. Noh, voi kai sitä omaatuntoaan valkopestä ja ylpeillä hyväntekijän kloorialla pikku summalla, jos haluaa.
Noin aloitukseen. Mun käsittääkseni suuri osa perinteisistä joululauluista on uskosten juttuja, luterilaisuus on synkkä uskonto. Muutenhan joululaulut voi olla mitä tahansa rillumareitä, mutta ei niitä voi kirkossa esittää.
Tommi Läntinen - Merry Xmas Everybody (Audio) ft. Michael Monroe:
https://www.youtube.com/watch?v=FG9Kokg_SY8
Noh, kyllä toikin menis kirkossa, mun käsittääkseni, sen verran paatoksellinen.
=DW= Anonyymi kirjoitti:
Joopa.
Nelosella samaan aikaan world visionin kerjäyskonsertti lapsille. On sentään kummassakin kerjäysohjelmassa eri esiintyjät.
Kai ihmisillä on sen verran löysää rahaa, että erilaisia kerjäyskonsertteja kannattaa tehdä. Mutta ihmeen paljon niitä on, ihmeen varakasta kansaa. Noh, voi kai sitä omaatuntoaan valkopestä ja ylpeillä hyväntekijän kloorialla pikku summalla, jos haluaa.
Noin aloitukseen. Mun käsittääkseni suuri osa perinteisistä joululauluista on uskosten juttuja, luterilaisuus on synkkä uskonto. Muutenhan joululaulut voi olla mitä tahansa rillumareitä, mutta ei niitä voi kirkossa esittää.
=DW=Rahaa on. Joka ohjelman yhteydessä kilahtaa lähes miljoona kerääjille jos ei ylikin.
Itseeni kolahtaa perinteiset suomalaiset oululaulut joita koko ikäni on laulettu. Kuitenkaan en poissulje uusiakaan ilousempia tai ns "menevämpiä" joulukipaleita kuten esim Sika.
Läntinen on näyttänyt uudelleen kyntensä Vain elämää ohjelmassa.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joopa.
=DW=onhan luterilaisuudessa joskus ainakin Katri-Helankin ollut laulamassa, ja muitakin julkkishenkilöitä.
Anonyymi kirjoitti:
onhan luterilaisuudessa joskus ainakin Katri-Helankin ollut laulamassa, ja muitakin julkkishenkilöitä.
Kyllä. Iskelmämusiikki on rantautunut kirkkoihin mikä jakaa ihmisten mielipiteet. Kirkko lähestyy kansaa,minusta hyvä suuntaus.
- Anonyymi
Siili2 kirjoitti:
Kyllä. Iskelmämusiikki on rantautunut kirkkoihin mikä jakaa ihmisten mielipiteet. Kirkko lähestyy kansaa,minusta hyvä suuntaus.
Katri-Helena laulaa kirkossa siis lähinnä' joululauluja, eikä iskelmissäkään mitään vikaa ole, monissa kappaleissa juurikin sitä lähimmäisen muistamista.
"lähimmäinen" > "rakasta lähimmäistä niinkuin itseäsi" Anonyymi kirjoitti:
Katri-Helena laulaa kirkossa siis lähinnä' joululauluja, eikä iskelmissäkään mitään vikaa ole, monissa kappaleissa juurikin sitä lähimmäisen muistamista.
"lähimmäinen" > "rakasta lähimmäistä niinkuin itseäsi"Kyllä. Sanoma tärkein.
- Anonyymi
Olin kahdessa joululaulutilaisuudessa. Helluntailaisten laulut olivat nopeampitempoisia joten ainakin tuntuivat iloisemmilta. Kirkossa myös, On sielläkin aika paljon uusia, iskelmätähtien radiossa esittämiä, ei ne kaikki niin surullisia ole. Osaava orkesteri mukana ja kuoro.
Molemmat joulumieltä tuottavia tilaisuuksia ja kun vielä sain iltapalaseuraa tänne kotiin, päivä oli loistava. - Anonyymi
En nyt sitten mennyt laulamaan, kun liikkuminen on nykyisin vähän haastavaa ja kysyin kävelyttäjää mukaan liian myöhään. Enkä oikein tiedä, että harmittaakokaan, kun muistelen niitä surumielisiä joululauluja.
Pidän iloisimmista. En kylläkään minkään suomalaisen iskelmätähden esittämistä.
Täytyy kuunnella sitten sellaisia ”omanmakuisia” ja iloisia. - Anonyymi
Itse en lähtenyt tai lähde ,vaikka kirkko on lähes vieressä kerrostaloa jossa asun.Kyllä rakastan vanhoja Joululauluja.Voin vaikka tässä laulella.Nitähän saa netti mielin määrin esille.Mutta kuntelen mieluiten radio nostalaakia kuulokeilla.Paljon on sitkeää flunsaa liikellä.Siellä missä ihmisiä kokontuu,puhuu laulaa pisaratartunnalla sen saa,Suusta ne hilidioksin mukaan leviää ja ei tarvitse kättely edes.Kun tervenä saanut olla koko vuoden ,en lähde massoihin tietoisesti.Olkoon sitten hätävarjelun liioittelua,ihan samaJätin väliin aamun liikunta tunninkin.Koko ajan siellä yksi yskii,selittäen ei koronaa.Pieni sali ja pukukoppi.Kaikki vaan mulkaisee häntä ja ravistaa päätä.No joo kiitos luite kaikille hyvää Joulukuuta.
- Anonyymi
En ole koskaan käynyt edes kuuntelemassa kun laulamisestakin sain tarpeeksi jo koulun kuorossa aikoinaan. Kaikenmaaliman "kissanristiäisissä" piti pitkin vuotta olla koko alaluokkien ajan opettajan tahdosta.
Nykyään on korvatkin niin herkät korkeille äänille, työssä aikoinaan saadun meluvamman takia, että kuuntelen vain telkkarikanavalta rouheaa joulua, siellä ei kuulu niitä kirkkaimpia ääniä vaan enimmikseen hevimiesten esittäminä joululaulut.
Aikomus oli mennä ihan Raskasta joulua-konserttiin mutta myöhästyin lipun ostossa.
vn - Anonyymi
Taas eilen joululaulutilaisuudessa. Vanhat tympäisee jo vähän mutta toiset niitä tahtovat joten eikun mukaan kurkku suorana. Ei mitään hengellistä tällä kertaa. Siellä oli pari uudempaa laulua. Tässä yksi.
https://www.youtube.com/watch?v=nKMVJUTAxzk
Tuli siitä tuokiosta iloiseksi, mukavia vieraita ja tuttuja ihmisiä tervehtiessä. Nyt hiihtämään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445269Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243450Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992850Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui572672- 1722338
- 252137
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1271889Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661855Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881771M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391