Ulosottouudistus

Anonyymi-ap

Hei

En nyt tajua tätä ulosottouudistusta..ollaanko me n. 2500-3000e /kk bruttona tienaavat tässä väliinputoajia jotka ei saa enää kuin yhden vapaakuukauden vuodessa? Kun uutisesta saa käsityksen että pienituloisille tulee se kolme automaattista vapaakuukautta vuodessa mutta toisen tuloluokan väelle vain yksi. Auttakaa viisaammat jos älyätte.

10

644

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Se apu tulee kaikille.

      • Anonyymi

        Miten? Mä käsitin ton uutisen perusteella että pienituloisille tulee automaattisesti kolme vapaakuukautta ja enemmän kuin kaksi kertaa suojaosuuden nettona saaville vain yksi. Olen aikaisemmin saanut kaksi vapaakuukautta vuodessa. Aion ruveta tekemään osa-aikaista jos tämä on totta :( Toisaalta sitten ei ole niin hyvä mahdollisuus päästä velkajärjestelyyn.


    • Anonyymi

      Yksi? No ei mulla tuossa tuloluokassa ollut 7v uo aikana kertaakaan automaattista vaparia, itse piti anoa jos oli tarve. Kerran anoin vapaakuukauden ja sain...

      • Anonyymi

        Ei voi olla todellista. Siis tämähän tekee sen että nyt kannattaa ottaa loparit ja mennä pienempipalkkaiseen työhön 😭


    • Anonyymi

      Jos on ollut tulorajamittaus ulosostossa niin on saanut automaattisesti kaksi vapaakukautta ja nyt saa ensi vuonna kolme vapaakuukautta.
      Jos ei ole tuloajamittauksessa niin ei ole automaattisesti saanut yhtään vaan on se pitänyt anoa. Nyt nekin saavat automaattisesti yhden vapaakuukauden ensi vuonna.
      Näin olen ymmärtänyt.
      Riippuu siis onko tulorajanmittaus vai ei.

      • Anonyymi

        Miksi uutisessa sitten puhutaan pienipalkkaisista ? Mulla on palkka 2500-3000e / kk ja multa otetaan 1/3 nettotuloista.. olenko siis tulorajamittauksessa?


    • Anonyymi

      Tulorajamittaus ja muu mittaus on selitetty esimerkiksi ulosoton sivuilla.
      Käsitin niin, että jos otetaan palkasta 1 /3 niin ei ole tulorajamittaus
      Tulorajamittaus on 2/3 osaa suojaosuuden ylittävästä osasta.
      Mutta googleta tulorajamittaus tai ulosoton vapaakuukaudet tms.

      Laskentakaava riippuu kuinka paljon suojaosuus ylittää palkan tai muun ulosottokelpoisen tulon.
      Onko puolitoistakertaa, kaksi kertaa jne.

    • Anonyymi

      Entäs jos alkaisi tehdä lyhyempää työaikaa ja palkka pienenisi sen verran että olisikin tulorajaulosmittauksen piirissä? Olisiko tästä sitten meille väliinputoajillekin helpotusta?

      Ja joo, tiedän että ei ansaita helpotusta ja olisi pitänyt ajatella sitä silloin kun jätti velat maksamatta jne, joten sitä ei tarvitse tänne tulla enää opastamaan.

      • Anonyymi

        Ja tulipa tässä vielä mieleen, että jos tulot pienenee siten että onkin tulorajaulosmittauksen piirissä, niin tuleeko ne 3 maksuvapaata automaattisesti heti käyttöön vai pitääkö nimenomaan tulorajamittauksen olla jatkunut jonkun tietyn aikaa? Jos on kuitenkin olosottoon maksanut palkasta yhtäjaksoisesti ennen tätä jo esim vuoden!?


      • Anonyymi

        Muistathan, että ulosoton helpotukset ovat väliaikainen ratkaisu velkaongelmiin ja että ne eivät poista velkaa itsessään. On tärkeää ymmärtää, että velkojen maksaminen ajallaan ja velkaongelmien hallinta ovat tärkeitä asioita, joten sinun tulisi pyrkiä välttämään velkaongelmat ja hoitamaan velkasi mahdollisimman tehokkaasti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8386
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe