Kansallispuvut

Plika

Moi,

Osaako kukaan kertoa mihin kaikkiin tilaisuuksiin kansallispukua voi käyttää? Olen yrittänyt googlella katsoa, mutta ei tule selkeitä ja yksityiskohtaisia mainintoja tilaisuuksista, vaan puhutaan jotain ylimalkaisesti juhlatilaisuuksista. Niissä juhlatilaisuuksissakin on eroja, joten minun on vaikea päätellä...

MInkälaisiin tilaisuuksiin te olette kansallispukua käyttäneet?

5

2188

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tiinu

Sopii ihan mihin tilaisuuteen vain.

• Plika

esim. häihin, syntymäpäiville, coctailtilaisuuteen, pikkujouluihin jne... ???

• tiinu
        Plika kirjoitti:

esim. häihin, syntymäpäiville, coctailtilaisuuteen, pikkujouluihin jne... ???

Aikaisemmin asian kanssa spennattiin liikaa, nykyään se käy kaikissa juhlissa. Tässä on otettu nyt oppia eurooppalaisesta kansallispuvun käytöstä, jossa kansallispukua käytetään koska vain.

Esim. siskon mieheni käyttää kansallispukua joskun jopa työssään.

• Lena

Jos haet googlelta ja hakusana on kansallispuku, saat heti ensimmäisenä linkin kansallispukukeskuksen sivuille. Siellä paljon tietoa kansallispuvuista ja niiden käytöstä.

Itse en laittaisi kansallispukuani ravintolaan eikä minusta työnteko ole kansallispuvussa sopivaa. En raskisikaan sitä työpukuna käyttää, sen verran arvokas on käsityönä tehty pukuni minulle.

Itse olen käyttänyt pukua syntymäpäivillä, häissä, rippijuhlissa ja ylioppilasjuhlissa (en omissani kuitenkaan).

Asiallisesti käytetty puku on kaunis ja varmasti juhlan kuin juhlan arvoinen. Surettaa, kun näkee aikuisilla naisilla päänauhoja, ihon väriset sukat tai vääränlaiset kengät jalassa. Tiedät varmaan, ettei puvun kanssa sovi käyttää kuin puvun omia koruja ja kihla/vihkisormusta.

Toivotan sinulle iloisia juhlia puvussasi!

• nina

Itse pidin pukuani ylioppilasjuhlissani sekä valmistuessani puutarhuriksi ja myöhemmin valmistuessani hortonomiksi. Suvun merkkipäivillä olen pitänyt myös. Nyt vain ei puku mahdu päälle ja tarvitsisin uuden, käytetyn, mutta siistin, kokoa 42-44.

voisin puolestani myydä Kirkkonummen puvun kokoa 38.

Kansallispuku on todella kätevä, tietää ainakin, että kaapissa on yksi juhlat kuin juhlat käytävä puku.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      61
      3081
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3057
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2417
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      90
      1986
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1883
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      25
      1759
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1606
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      81
      1347
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1280
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      79