Moi,
Osaako kukaan kertoa mihin kaikkiin tilaisuuksiin kansallispukua voi käyttää? Olen yrittänyt googlella katsoa, mutta ei tule selkeitä ja yksityiskohtaisia mainintoja tilaisuuksista, vaan puhutaan jotain ylimalkaisesti juhlatilaisuuksista. Niissä juhlatilaisuuksissakin on eroja, joten minun on vaikea päätellä...
MInkälaisiin tilaisuuksiin te olette kansallispukua käyttäneet?
Kansallispuvut
5
2174
Vastaukset
- Tiinu
Sopii ihan mihin tilaisuuteen vain.
- Plika
esim. häihin, syntymäpäiville, coctailtilaisuuteen, pikkujouluihin jne... ???
- tiinu
Plika kirjoitti:
esim. häihin, syntymäpäiville, coctailtilaisuuteen, pikkujouluihin jne... ???
Aikaisemmin asian kanssa spennattiin liikaa, nykyään se käy kaikissa juhlissa. Tässä on otettu nyt oppia eurooppalaisesta kansallispuvun käytöstä, jossa kansallispukua käytetään koska vain.
Esim. siskon mieheni käyttää kansallispukua joskun jopa työssään.
- Lena
Jos haet googlelta ja hakusana on kansallispuku, saat heti ensimmäisenä linkin kansallispukukeskuksen sivuille. Siellä paljon tietoa kansallispuvuista ja niiden käytöstä.
Itse en laittaisi kansallispukuani ravintolaan eikä minusta työnteko ole kansallispuvussa sopivaa. En raskisikaan sitä työpukuna käyttää, sen verran arvokas on käsityönä tehty pukuni minulle.
Itse olen käyttänyt pukua syntymäpäivillä, häissä, rippijuhlissa ja ylioppilasjuhlissa (en omissani kuitenkaan).
Asiallisesti käytetty puku on kaunis ja varmasti juhlan kuin juhlan arvoinen. Surettaa, kun näkee aikuisilla naisilla päänauhoja, ihon väriset sukat tai vääränlaiset kengät jalassa. Tiedät varmaan, ettei puvun kanssa sovi käyttää kuin puvun omia koruja ja kihla/vihkisormusta.
Toivotan sinulle iloisia juhlia puvussasi!- nina
Itse pidin pukuani ylioppilasjuhlissani sekä valmistuessani puutarhuriksi ja myöhemmin valmistuessani hortonomiksi. Suvun merkkipäivillä olen pitänyt myös. Nyt vain ei puku mahdu päälle ja tarvitsisin uuden, käytetyn, mutta siistin, kokoa 42-44.
voisin puolestani myydä Kirkkonummen puvun kokoa 38.
Kansallispuku on todella kätevä, tietää ainakin, että kaapissa on yksi juhlat kuin juhlat käytävä puku.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1908647
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264808- 504268
- 623837
- 513236
- 503030
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262696- 432501
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.482479Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382243