Koira vetää hihnassa.

Anonyymi-ap

Mulla on 11kk ikänen narttukoira joka vetää hihnassa. Oon kokeillut esimerkiks kun koira vetää niin odotan että hihna löystyy ja jatkan matkaa. Kuonopantaakin ollaan kokeiltu mutta repii sitä pois eikä rauhotu millään. En siis sitä aio käyttää. Herkutkaan ei aina kiinnosta jos löyty jotain kiinnostavampaa. Koira on siis minun käytän ulkona, syötän, koulutan, leikin jne. mutta jostain syystä koira tottelee mun äitiä todella paljon paremmin. Vapaanakaan en voi pitää ollenkaa yksi kun ei kuuntele _yhtään_ toisinku mun äitin tarvii vaa sanoo "tänne" nii tulee vaikka näkis toisen koiran.(vaikka hän palkitsee vain kehuilla ja mä herkuilla, leluilla ja kehuilla)

6

69

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Se piti vielä lisätä että koira vetää yleensä pahiten kun meen lenkille kaverin tai perheen kanssa. varsinkin jos kaveri tuo koiransa mukaan. kun käyn yksin hihna on kyllä kireänä melkein kokoajan mutta ei kuitenkaan vetämällä vedä.

    • Anonyymi

      Pitää varmaan ensi opettaa koiran kuuntelemaan antamiasi komentoja. Saamalla istu, paikka yms. komennot toimimaan ulkona auttaa paljon sua kontrolloimaan koiraa eri tilanteissa.

      Tässä joku viereen komento vois toimia. Opetat koirallesi sisällä ruoan avulla että aina kun sanot viereen niin se tulee oikealle puolellesi ja seuraa sinua. Kävelet siis edestakaisin ja koitat pitää koiran vierelläsi.

      Ulkona pitää ja harjoitella sitä komentoa sitten kun se osaa sen sisällä ja kannattaa ja niitä muita komentoja harjoitella ulkona. Eli kun koira vetää ulkona niin pysähdyt ja sanot viereen. Koira varmaan tulee viereen jos kädessäsi on jotain mitä se haluaa ja alkaa kuuntelemaan sinua saadaksesi ruoan. Sitten kai lyhennät hihnaa että ei mene heti takaisin vetämään. Koitat saada sen pysymään vieressäsi kun kävelet. Ja kehut paljon heti kun hihna ei ole kireänä. Pitää ja puhua koiralle että se keskittyisi sinuun. Jos on hiljaa ja antaa vetää niin se koira kävelyttää sinua eikä toisinpäin.

      Voit ja kokeilla suoralla tiellä että kun hihna kirenee niin vaihdat kävelysuuntaa ja koira joutuu keskittyä sinuun jotta tietää mihin suuntaan mennään. Voi joutua käyttämään paljon vaivaa tähän mutta parempi sillon kun koira on vielä melkeen pentu.
      Älä pidä koiraasi vapaana jos se ei tule varmasti luoksesi kun käsket, voi tapahtua jotain.

    • Anonyymi

      Itse omalla uppiniskaisella vouhkalla tein niin, käskyjen vasen, oikea, eteen, odottaa jne. opttelun ohella, että aina kun hihna kiristyi, vaihdoin suuntaa äkkiä (ei toki niin, että kuristuu mitenkään tms. pantaan). Pahimmillaan pyörittiin yhden lenkin aikana niin, että päästiin kulkemaan ehkä kymmenen metriä kotipihalta. Mutta lopulta koira kyllästyi, kun ei edetty mihinkään. Seuraavalla kerralla sama homma ja tätä about miljoona kertaa, mutta kyllä se sitten lopulta oppi.

    • Anonyymi

      Kannattaa miettiä onko sun antama palkka yhtä hyvä kun äitisi antama palkka. Jos äitisi näkee koiraa harvemmin kun sinä niin voi olla että hän on koiralle innostavampi henkilö kun sinä eikä siinä ole mitään pahaa. Kiskomiseen en osaa auttaa kun meillä koira oppi sillä että pysähdyttiin kun kiskoi ja oli kuonopanta käytössä. Luoksetuloon voin antaa resepti vinkin että tehkää tällaisia: raakaa lihaa (LUUTONTA!) mistä koira tykkää, jauhoja, kananmunia. Sekoita yhteen liha ja 4 kananmunaa kiloakohden lihaa. Lisää jauhoja kunnes koostumus on sopiva. Laita uuniin oman maun mukaan lämpö ja paistoaika ja sit pilkot, pakkaseen ja sieltä sit aina jääkaappiin sellanen määrä mitä 3 päiväs menee. Meidän koira RAKASTAA näitä.

    • Anonyymi

      Opeta katsekontaktia! Nami ohjaajan silmien väliin ja katsomisesta naksautus (jos käyttää naksutinta) ja palkka! Sit alat ottaan namin sivuun ja ootat et koira kattoo sua, naks, palkka. Sit alat liittää sitä vähitellen sisällä hihna kävelyyn ja vähitellen lisäät häiriöö. Tässä menee sit tosi kauan mut on sen arvoista!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      160
      2570
    2. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      207
      1682
    3. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      182
      1630
    4. 79
      1301
    5. Kirkon kuoronjohtajalle varoitus

      Oulun hiippakunnan oratoriokuoro johtaja on saanut varoituksen. Lähettänyt seksuaalissävytteisiä viestejä naiskuorolais
      Luterilaisuus
      28
      1035
    6. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      297
      966
    7. Miljonääri-Miehensä palkalla elelijä-Sirpa Selänne kertoo: lapsemme eivät osoita mieltä!

      Miksi osoittaisivatkaan kun saavat kaiken isin miljoonilla? Luontoakaan ei kannata suojella niin kovin kun isin autotal
      Julkkikset
      47
      934
    8. Muistatteko itsenne vuonna 1986?

      Millainen olit, mitä haaveilit? Ovatko haaveet toteutuneet, jäänyt vajaaksi vai oletko jopa saanut enemmän mitä olisit t
      Sinkut
      179
      850
    9. Miksi et mies halua

      Seksiä minun kanssa?
      Ikävä
      79
      833
    10. Et vastannut vielä

      Herättikö jokin tunteesi uudelleen vai mistä nyt tuulee?
      Ikävä
      65
      808
    Aihe