Sauna, puulla lämpiävä tietysti.Saunan lämpö johdetaan tunnelipuhaltimella johon on liitetty haaroitettu muoviputki ympäri asuntoa.
Tunnelipuhallin on tosi tehokas, tuotto 5 m3/min isommalla mallilla.
CTec laturi , vapaa-ajan akku ja puhallin kiinnii akkuun. saunan lämpö ohjaantuu hyvin. Säätimelläs aa virtauksen sopivaksi.
motonet, biltema ainakin myy hakuun tunnelipuhallin.
Itse olen "parittanut " kaksi toisiinsa, teho nyt 10 m#/minuutissa!!!
Saunalla lämpimäksi koko talo.
26
236
Vastaukset
- Anonyymi
Mukana myös saunan haju koko mörskään.
- Anonyymi
Sauna kannattaa pitää puhtaana, niin ei haise.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sauna kannattaa pitää puhtaana, niin ei haise.
Kyllä puusaunaan on useimmiten pinttynyt savun hajua vaikka kuinka puhtaana pitää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä puusaunaan on useimmiten pinttynyt savun hajua vaikka kuinka puhtaana pitää.
Savun haju on miellyttävä kunhan se ei ole liian voimakas.
- Anonyymi
Kuulostaa hyvältä idealta. Kiitos, että jaoit. Tulevat talvet tulevat olemaan haastavia kaikille. Tätä ideaa voi soveltaa ainakin kylmälle mökille tullessa.
Sauna lämpiää paljon nopeammin kuin asuintiloissa oleva varaava hella. Sen takia me ollaan lämmitetty myös sauna aina mökille talvella tullessa. Saunassa on mukava oleskella ensi alkuun, tuvan lämpenemistä odotellessa. Samalla myös saunan ja tuvan välinen palomuuri vähän lämpenee, eikä ainakaan jäähdytä tupaa. - Anonyymi
Mitä se loppupeleissä hyödyttää, saunaa saisi lämmittää jatkuvalla syötöllä kuin höyryveturia, ei kiukaassa lämpöä moneksi tunniksi varastoidu.
- Anonyymi
Loppupeleistä en tiedä mutta mökillä tarvitaan talvella tehokasta alkulämmitystä. Peltikamiina on siihen hyvä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Loppupeleistä en tiedä mutta mökillä tarvitaan talvella tehokasta alkulämmitystä. Peltikamiina on siihen hyvä.
Niin on, eikä mitkään saunan ilmaa johdattelevat viritykset
- Anonyymi
Minulla on merikontti ja maaliskuussa siellä oli aurinkoisella kelillä yli 20 C lämmintä. 12 v aurinkopaneeli ja siihen tuuletin kiinni . Akku pakko olla välissä että virta riittää eli normi aurinkosähkö jos käyttää tunnelipuhallinta.
Youtubessa oli ok video miten asento ja varjostus vaikuttaa paneelin tuottoon!!!
Merikonttiin kamina tai muu niin saa pimeälläkin lämmintä mökkiin.
Joku oli kehittänyt hiekalla täytetyn energia siilon, hiekka lämmitetään oliko yli 600 C.
Mä oon talvet yksiössä, vapaa-ajan akkua lataan ctecillä. Akusta saan virran lyhtyyn, led taskulamppuun ja tablettiin. Eli sama virta tarve kuin mökillä.
Yeah - Anonyymi
Tollasen puhaltimen voi laittaa perinteisen tuvan uunin päälle, tehoa löytyy hienosti.
Joskus olen keittänyt Jerry kannuihin vettä ja laittanut uunin päälle avaruushuovan sisälle.
Talveksi voi tehdä lattian päälle toisen lattian, finnfoamia ja kakkoskakkonen ilmaeristeeksi siihen vaneri päälle. Mulla Savotan sissiteltta, sen olen levittänyt vanerien päälle. Sisälle öljytäytteinen patteri, homma.- Anonyymi
Tein tupaan paksusta styroksista iglun. Ei tartte oikeastaan lämmittää lainkaan.
- Anonyymi
Missä ovat kehumiset mahtavista Anteron konsteista ja niiden ylivoimaisuudesta ?
- Anonyymi
Miten lie toimitaan vanhassa kerrostalossa kun sitten nämä sähkönsäästötalkoot alkavat, ja todennäköisesti se on pikkupaikkakunnat, joilla säästetään, kun teollisuus joka tarttee sähköä paljon että koneet pyörii, on isommilla paikkakunnilla, enimmäkseen.
Toivottavasti ne sähkönsäästöjutut ovat kiertäviä kuten luvattu, eikä mennä siihen että osa ihmisiä oikeasti on ilman sähköjä tunteja kerrallaan.
Ketjussa on monenlaista: en oo vielä lukenut sähkökatkoista mediasta. Toinen asia se hinta. Tarvii olla kuin olemassaoleva sähkösopimus. Pakastin, vartin kohti päivää hellan levyn käyttöä, niin laskua tuostakin tulee...- Anonyymi
Muutan mökille, sähköverkon ulkopuolelle, kun sähkökatkot alkavat.
- Anonyymi
Stop...Stop ne pienhiukkaset tukkivat ja likaavat hihhuleiden hengitystiet!
- Anonyymi
Päivän aviisi kertoo herrasta joka on asentanut saunan kiukaan olohuoneeseensa.
- Anonyymi
Minulla on otsalamppu ja vessanpönttöön sopivia muovipusseja hankittu. Muita valmisteluja en ole tehnyt tulevaan talveen. Mökille puulämpöön sitten, jos tilanne oikein pahaksi äityy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on otsalamppu ja vessanpönttöön sopivia muovipusseja hankittu. Muita valmisteluja en ole tehnyt tulevaan talveen. Mökille puulämpöön sitten, jos tilanne oikein pahaksi äityy.
Olen pitänyt koiria turhaa kulutusta aiheuttavina turhakkeina, kun kuluttavat 2 - 3 kakkapussia/ päivä.
Pian tässä, maailman onnellisimpien ihmisten, maassa voidaan keskustella myös siitä, kuinka monta kakkapussia kuluu per ihminen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen pitänyt koiria turhaa kulutusta aiheuttavina turhakkeina, kun kuluttavat 2 - 3 kakkapussia/ päivä.
Pian tässä, maailman onnellisimpien ihmisten, maassa voidaan keskustella myös siitä, kuinka monta kakkapussia kuluu per ihminen.Keskikokoinen koira aiheuttaa päästöjä arvioiden mukaan 4 ̶ 17 hiiliekvivalenttitonnia vuodessa. Keskimääräinen auton käyttö aiheuttaa alle viisi tonnia vuodessa.
Mutta autoilu siis on pahaa ja tarpeetonta. Pari isoa koiraa on viherpiiperöiden mielestä ihan OK, samoin pari lomareissua kaukomaille. Vaikka noista lomalennoistakin tulee yhtä isot CO2 päästöt kuin perusjantterin vuoden autoilusta.
Mutta autoilu on turhaa ja lemmikit ja lentelyt pattajalle puita halaamaan perusvälttämättömyys.
- Anonyymi
Tämä ketju antaa osviittaa Suomi24:n keskustelun ja keskustelijoiden tasosta, kiukaaseen perustuva lämmitysjärjestelmiä ollut olemassa mm. Ukko- lämmityksen nimellä.
- Anonyymi
Mulla on mummolämmitys, käyn ihan kuumana!
- Anonyymi
Mitä näin ratkaisevaa seuraavaksi ?
- Anonyymi
Että saunan kuivatus asunnon puolelle... kaikenlaista sitä piheyksissään kokeillaan.
- Anonyymi
Oikeasti tämä on rahamiesten juttu. Mallisuorituksia ollut esillä mm. Sisäilmastoseminaareissa vuosien mittaan. Oikein hyvin kun hommat hoitaa, saa jopa tapetit tippumaan seiniltä... säästyy sekin vaiva siis.
- Anonyymi
Taas jännittää miten nerokas idea tulee seuraavaksi jolla taas säästyy runsain mitoin kalista energiaa ?
- Anonyymi
Yhdysrakenteinen sauna lämmittää koko taloa ilman mitään lisävirityksiäkin. Helteellä turhankin tehokkaasti.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3107221Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662126- 1751817
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151337- 1121277
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie81203Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691200RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541136Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411071Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901009