Muutan joksikin aikaa ulkomaille ja ostaisin muutaman kotimaata esittelevän kirjan mukaani mutta tarjonta on s-u-r-k-e-a-a!! Elämmekö me oikeasti keskellä lehmiä poroja ja lampaita. Onko se SE minkä haluan kertoa kotimaastani? No ei ole. Haluaisin kertoa sen lisäksi myös muusta ja nykyaikaisesta elämäntavastamme. Onko tällaista kirjaa olemassakaan.
Jopa juuri ilmestynyt Kauneinta Suomea-kirja näyttää elämää epätodellisessa mummomaisemassa. Missä on nykyaika.
Osaatteko suositella?
Tietääkö kukaan hyvää Suomi-kirjaa??
3
350
Vastaukset
Entäs se Roman Schatzin kirja "Suomesta, rakkaudella"? En ole lukenut, mitä nyt kirjakaupassa muutaman kymmenen sivua, mutta vaikutti ihan hauskalta tekeleeltä.
"En nyt menisi ihan niin pitkälle, että kutsuisin Suomea paratiisiksi. Se on siihen helvetin paljon liian kallis ja kylmä. Mutta ollakseni taas ihan todella rehellinen: Niin hauska kuin minusta onkin valittaa, en koskaan ole oikeasti katunut tänne tuloa."
Kannaltasi kätevästi kirja on samoissa kansissa sekä suomen- että englanninkielisenä. (Vaikka enpä minä kyllä tiedä minne päin maailmaa olet menossa.)- Helsinki kotini
Viepä joku Helsinki-aiheinen kirja. Voit ruinata Helsingin kaupungin tiedotustoimistolta ihan ilmaiseksi. Tosin espanjaksi ei kai paljoa ole.
Toisaalta, olen huomannut viedessäni ulkomaille kirjoja tuliaisiksi, että eivät ne ole kaivattuja lahjoja. Jengi Suomen ulkopuolella tuntuu olevan lukutaidotonta. - matkaoppaita
tai esim.pure finland tai facts about finland...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713085
- 922865
- 512105
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201555- 151339
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51318Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131263- 181230
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241222