Soitto yksityisestä numerosta

Anonyymi-ap

Oletteko saaneet soittoa yksityisestä numerosta? Mulle oli tullut sellainen soitto par päivää sitten. Vähän kummastuttaa että mikä puhelu on ollut🤔. Pari vuotta sitten sain ja se oli terveysasemalta kun olin asettunut koronarokotusjonoon. En ole nyt odottanut mitään sellaista. Pidän paljon puhelinta äänettömällä joten en millään jaksaisi alkaa kyttäämään puhelua.
Kokeilin huvikseni poikani puhelimeen toiminnolla#31# ja puhelinnumero. Se antoi kuulemma puhelimeen tekstin yksityinen numero. Onkohan soittaja joku numeronsa piilottaja? Ärsyttää tuollaiset soitot kun ei tiedä kuka on soittanut😡.

51

3067

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tai joku jolla salainen numero tai joku joka soittaa jonkun yrityksen keskuksen alanumerosta, niitäkin vielä on.

    • Anonyymi

      Siinä sitä ollaan jännän äärellä😂

    • Anonyymi

      Tai kyseessä englantia puhuva huijari.
      Joitakin aikoja sitten tuli monia noita.

      • Anonyymi

        huijareita kyllä on, sain taannoin huijauspuhelun, että tehdä sähkösopimus . . .siinä vaan puhelimitse ja rupesi kysyyn mun Hetua > Henk.tunnus, en tietenkään puhelimessa tuntemattomille jaa omaa Hetuani.
        että semmosia.


    • Voi myös olla soitto joltain viranomaiselta.

      • Anonyymi

        Ja viranomaiset tietävät ettei kukaan enää vastaile salaisiin numeroihin , jos on tärkeää asiaa niin laittavat kirjeen .


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja viranomaiset tietävät ettei kukaan enää vastaile salaisiin numeroihin , jos on tärkeää asiaa niin laittavat kirjeen .

        Kyllä minulle on esimerkiksi lääkäri yrittänyt soittaa ja vakuutusyhtiöstä myös ilman että vastasin kun outo numero . Lääkäriltä tuli kirje että potilas ei vastaa puhelimeen. Joskus asia on niin akuutti, jotta psperikirje in auttamattomasti myöhässä varsikin nyt kun postia jaetaan vain kolmena päivänä viikossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja viranomaiset tietävät ettei kukaan enää vastaile salaisiin numeroihin , jos on tärkeää asiaa niin laittavat kirjeen .

        Joo. Kirje tosiaan. Että lähiomaisesi on teho-osastolla ollut jo kaksi viikkoa ja se kirje matkaa viikon, jolloin se lähiomaisesi on saattanut ihan vaan kupsahtaa pois elämästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja viranomaiset tietävät ettei kukaan enää vastaile salaisiin numeroihin , jos on tärkeää asiaa niin laittavat kirjeen .

        viranomaisten puh.soitoissa näkyy NUMERO, eivät siis soita "tuntematon soittaa" .


      • Anonyymi kirjoitti:

        viranomaisten puh.soitoissa näkyy NUMERO, eivät siis soita "tuntematon soittaa" .

        Eipä näy aina numero koska niitä numeroita ei anneta yleiseen käyttöön aina.


      • Anonyymi

        En vastaa ikinä tuntemattomiin. Aikani on rajallista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En vastaa ikinä tuntemattomiin. Aikani on rajallista.

        Minä vastaan. Kuuntelen kuka soittaa ja tarvittaessa katkaisen puhelun sanomatta mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja viranomaiset tietävät ettei kukaan enää vastaile salaisiin numeroihin , jos on tärkeää asiaa niin laittavat kirjeen .

        Mulle tulee aina soitto tuntemattomasta tai yksityisnumerosta jos kyse on lääkärin soitosta tms. Numeroa ei silloin näytetä joten kannattaa vastata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja viranomaiset tietävät ettei kukaan enää vastaile salaisiin numeroihin , jos on tärkeää asiaa niin laittavat kirjeen .

        Poliisi, Terveyskeskuslääkäri, Palomestari ym.

        Vastaa aina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        viranomaisten puh.soitoissa näkyy NUMERO, eivät siis soita "tuntematon soittaa" .

        EI NÄY NUMERO, tiedän kun poliisi soitti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulle tulee aina soitto tuntemattomasta tai yksityisnumerosta jos kyse on lääkärin soitosta tms. Numeroa ei silloin näytetä joten kannattaa vastata.

        Jos on saanut soittoajan lääkärille terveyskeskus aika annettu niin voi tulla puhelu ettei numero näy,
        Jos ei halua kaikkien tietävän numeroa niin pitää numeron salaisena.
        Numeron tietää vain ne joiden kanssa asioi. Ei tule puhelin yms myyjiå.
        Olen yhdyn kerran saanut 3 x soittoja joltain ja en vastannut kun näin numeron ja sitte n katsoin netistä että joku myyjä on. Oliko ihan umpimähkään yritys vai jostain napattu numeroni. Ei tule soittoja yöllä vieraista numeroista. Enenn sai varautua ja äänetön.
        Sähköpostiin joka ei ollut täysi nimelläni tehty gmail joka oli tehty vuosia sitten eikä käytetty koskaan tuli joskus vuosi sitten outoja huijaus yritys juttua muka lainasta joka myönnetty Danske pankista autoa varten. Pyysivät kirjautumaan tunnuksilla Ranskaan. On pahin saamaani yritys. Osoite oli vain yhden yrityksen tiedossa Googlen lisäksi. Ilmoitin roskapostista ja Otin kopiot ja käyttöluvat txt ja Poistin osoitteeni kokonaan. En ole koskaa ostanut autoa enkö köynyt alan liikkeissä. Eikä tilini ollut ko D pankissa. Outoa oli.
        Puhelimesta jos tulee joku outo numero niin laitan ylös ja pv ja olon ajan. Sitä,jouti tekemään silloin kun oli julkinen nro. Liakka aika oli kamalaa. Ei tiennyt kuka soittelee.


    • Anonyymi

      Itse ajattelen aina, että jos on tärkeä ns. viranomaispuhelu - he jättävät kyllä viestin vastaajaan. Toimii.

      • Ei toimi jos ei ole vastaajaa käytössä kuten esim. minulla.


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Ei toimi jos ei ole vastaajaa käytössä kuten esim. minulla.

        Kannattaisi ottaa käyttöön.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaisi ottaa käyttöön.

        Miksi?


    • Anonyymi

      Vastaan aina. On monta kertaa tullut asiallinen puhelu. Joku sellainen soittaa, jolla ei ole numeroani. Saa joltakin tuttavaltani.
      Myös lääkäri ja verovirasto soittaa, sekä seurakunnasta kun teen vapaaehtoistyötä.
      Joskus on outo mutta silloin sanon, etten halua puhua ja suljen puhelimen. Esim. veronmaksajain keskusliitto kauppasi lehteään ja aloitti, nauhoitamme puhelut, suljin välittömästi. Minähän en niitä äänityksiä pääsisi kuuntelemaan kuin haasteen kautta jos joku riita tulisi.
      Mutta jos pitää äänettömällä, niin silloin pitää vain sietää vieraat puhelut. Ei niin hyvää ettei huonoakin.
      Hyvä tuolla yhden viesti: Olet jännän äärellä. Nauratti.

      • Anonyymi

        Minulle tulee Veronmaksaijien keskusliiton lehti. Se on halpa ja siinä on tietoa
        ja voi kysyä asioita.
        Lähes joka paikassa nauhoitetaan puhelut. Sehän on tehty etupäässä soittavan firman
        työntekijöitten hiostamiseksi. Ei haittaa mitenkään. Puheluissa ei ole
        suurista asioista kysymys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle tulee Veronmaksaijien keskusliiton lehti. Se on halpa ja siinä on tietoa
        ja voi kysyä asioita.
        Lähes joka paikassa nauhoitetaan puhelut. Sehän on tehty etupäässä soittavan firman
        työntekijöitten hiostamiseksi. Ei haittaa mitenkään. Puheluissa ei ole
        suurista asioista kysymys.

        Laittakaa esto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle tulee Veronmaksaijien keskusliiton lehti. Se on halpa ja siinä on tietoa
        ja voi kysyä asioita.
        Lähes joka paikassa nauhoitetaan puhelut. Sehän on tehty etupäässä soittavan firman
        työntekijöitten hiostamiseksi. Ei haittaa mitenkään. Puheluissa ei ole
        suurista asioista kysymys.

        On tullut lehti vuosikausia aikaisemmin joten tiedän sisällön.
        En vain pidä siitä että puhelu on toiselle soittaja-osapuolelle epäoikeudenmukainen. Saman tekee jonkun toisenkin tuotteen markkinoija, olen kohdannut, enkä tykkää. Pankoon sitten esitten ja vastauskupongin postissa jos epäilevät että tilaan enkä sitten maksakaan.
        Tietenkin ymmärrän että verotoimisto nauhoittaa. Terveydenhoitokaan ei mielestäni nauhoita, tosi harvoin tarvitsen lääkärin soittoja, joten en ole varma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laittakaa esto.

        Selviää soittoyritykset, mulla estetyt 2kpl keskiviikkona.
        Numero 358503275461


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laittakaa esto.

        Minulla soitti kanssa joku nainen ja sanoi nimensä joku vale nimi kuten v
        Valituissa paloissa joita näinnlapsena en ole nähnyt että kukaan niitä enää paloja lukee.
        Kaikki ja sairaala puhelut nauhoitetaan. Puhelin yhtiöt myös.
        Rikolliset sähkö liittymä kauppiaat nauhoitti puhelut kun ne soitti n 90v jotka ei ymmärtäneet mistä kysymys ja vastasi johon muöntävästi kun ovelasti kysyivät ja niin meni 2v sopimuksia tyhjistä mökeistä laskut niille maaseudulla ja sitten perintään kun eivät tienneett sanottu irti entisen liittymän suomalaisin.
        Täläistä saanut ja saa tehdä Suomessa meille! RIKOLLISET RUOTSALAIS kasaarit joka maassa ja paikassa huijaamassa ja uktainalaiset sitä samaa roskaa..


    • Anonyymi

      Itse en jaa numeroa. Lisäksi Helsinki jos soitaa rokotenumero ja on takaisin soitto ,sama numero näkyy puhelin mihin olin soitanut. Terveyskeskus jos lääkäri soitaa numero on tuntematton.Lääkärin soitolle on päivä ja aika.Silloin vastaan ,en muutoin tuntemattomat numerot.Vastaan ne numerot jotka olen tallentanut.En ole niin utelijas että lähtisin vastaa tuntemattomat numerot tai etsii soittajan tietoja

      • Anonyymi

        mulla kyllä näkyy numero, kun julkisesta terveydenhoidosta lääkäri soittaa.
        nykyisin näkyy myös lehtimyyjienkin numerot, ei siis ole "tuntematon soittaa"


    • Anonyymi

      Pane se numero kieltoon ei soita enään koskaan siitä numerosta. Helppo ja yksinkertainen toimenpide.

      • Anonyymi

        Kaikissa puhelinmalleissa tuota ei pysty. Esim. peruspuhelimessa, kaikilla ei ole älypuhelinta. Eikä tule.


      • Anonyymi

        mulla on "salainen numero . . .
        sitä olen ihmetellytkin, kun niin paljon tulle eri numeroista , elikkä ei ne
        "sallaiset" pysy niinkuin joskus ennen , niin se on nykyään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikissa puhelinmalleissa tuota ei pysty. Esim. peruspuhelimessa, kaikilla ei ole älypuhelinta. Eikä tule.

        Näpykännyissäkin pystyy ja suoramarkkinointikiellon saa kaikkiin puhelimiin,
        se ei ole ollenkaan puhelimesta kiinni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikissa puhelinmalleissa tuota ei pysty. Esim. peruspuhelimessa, kaikilla ei ole älypuhelinta. Eikä tule.

        pian tulee
        3g-verkko häipyy
        eu määrää


    • Anonyymi

      Netissä on palvelu "Kenen numero?" "Kuka soittaa?"
      Kun laittaa sinne soittajan numeron, näkee onko kyseessä joku häirikkökauppias.

      Pari päivää sitten vastasin tällaiseen numeroon. Jätkä myi sähköhammasharjaa.

      Mistä ne saavat näitä numeroita? Mikä taho on vastuuttomasti jakanut ihmisten yksityisiä numeroita "yhteistyökumppaneilleen"? Sanoma Oy?

      • Anonyymi

        No esim Fonectalta saa ihan ilmaiseksi 100 numerotietoa / kk kun rekisteröityy palveluun.


      • Anonyymi

        Numeroita saa ostaa tukuittain eri tiedostoista.


    • Anonyymi

      Tee suoramarkkinointikielto soittamalla numeroon 060013404
      (se toimii arkisin virka-aikaan)

      Numerossa automaattinen vastaaja kysyy sinulta haluatko kieltää suoramarkkinoinnin numeroosi
      eikä sinun tarvitse kuin vastata "KYLLÄ" ja myyntipuhelut lakkaavat
      2-3 kuukauden päästä.

      Sinulle tulee kuitenkin läpi haluamasi soitot, esimerkiksi puhelinoperaattorisi
      soitot ja kaikki terveydenhuollon ym. puhelut.

      Kielto koskee vain firmoja, jotka myyvät puhelimessa tavaroitaan.
      Kielto on voimassa muistaakseni kolme vuotta, sitten sen voi uusia.

      Numeroa on suositeltu Kuluttajaliiton Kuluttaja-lehdessä.
      Olen ko. numerolla kieltänyt puhelut ainakin 15 vuotta.

    • Anonyymi

      Joo, on tullut, enkä vastaa. Jos on niin "yksityinen " henkilö, ettei voi numeroansa minulle antaa tai kertoa, niin turha soitella.

    • Anonyymi

      Sain kerran puhelun
      heitin puhelimen heti järveen
      plup se sanoi

      puhe elimeni on kaapattu
      en voi enää pitää ykstyisyyttäni
      olen leimattu
      minut on saastutettu

      en ole vaino harhainen

    • Anonyymi

      Minulle on tullut puheluita, joissa lukee "Yksityinen numero", jota ei tietenkään nää mistään. Ihmeellistä on kuitenkin se, että puhelin ei piippaa lainkaan näissä soitoissa! Miten se on mahdollista kun puhelimessa on normaalisti äänet päällä?

    • Anonyymi

      Itse en edes vastaa jos en tiedä kuka soittaa, voi olla jokin myyjä tai muu petkuttaja, ystäväni sai vähän aikaa sittensoiton ja vastasi, vaikka olen sanonut että ei vastaa outoihin soittoihin. Oli muka pankista ja halusi tietää pankkitunnuksen kun muka jotain piti korjata . Ystäväni älysi silloin että jotain on vialla. Niin että niitä on kaikenlaisia soittajia , sitten on ihan mahdollisuuskin että oli joku ihan kunnollinen joka soitti. Mutta ottaa varmaan uudestaan yhteyttä jos asia n tärkeä

    • Anonyymi

      ???
      Minun tietääkseni kaikilla tuntemillani ihmisillä on yksityinen numero.
      Harvalla kai se on yleinen.

    • Anonyymi

      Ihan kun soitin rokotenumeron talensin sen,koska tiesin on tulossa enemän rokteita ja soitettava taas.Eli kun takaisin soitot oli tiesin vastata.Kun talentanut nimellä Rokote.Lisäksi kun terveyskeskus lääkäri soitaa,on päivä ja kellon ajat,Tiedän tuntematon numero on sietä.Mut soitot mitkä tulee ja en tunista numeroa.En vastaa,en etsi numero palvelut kuka soitti.En jaa numeroani,Puhelin on aina lentotila kun astun ovestani ulos.Kuin kello 19 illalla kodin rauhoitan puhelimen soimisesta aamun asti.

    • Anonyymi

      Mitä h*tin ihmettelemistä asiassa on ?

    • Anonyymi

      Luotan, kun tuntemattomat oon laittanu estoon, että viestillä voi ottaa yhteyttä, jos niin tärkeää.
      Usein näkyy estetty numero, outoa oli joku aika sitten, oli vaan "tuntematon numero".

    • Anonyymi

      Miten voit laittaa yksityisen numeron kieltoon kun ei näy numeroa ?

    • Anonyymi

      Minä saan joka viikko puhelun tuntemattomasta numerosta kun siskoni soittaa salaisesta numerostaan.

    • Anonyymi

      Silloin on niin että jos joku todella haluaa sinuun yhteyden niin ottaa ehkä yhteyttä jollain muulla tavalla. Itse saan usein tuollaisia soittoja ja en vastaa tuntemattomiin numeroihin . Ja jos on lääkäristä niin he ehkä ottavat kirjeitse yhteyttä jos eivät muuten saa . Joten voihan sitä vastata ja jos on joku myyjä niin laittaa vaan puhelimen kiinni.ätuosta salaisesta puhelin numerosta sitten. Moni on ottanut salaisen numeron että saa olla rauhassa puhelin myyjiltä , joten se on ihana helpotus kun ne ei ylety soittelemaan

      • Anonyymi

        Puhelinmyyjiltä saa olla rauhassa kun laittaa suoramarkkinointieston, soitto vaan ilmaiseen palveluun numeroon 060013404 ja toimii ohjeiden mukaan. Alkuun saattaa puheluita tulla vielä pari kuukautta, mutta kannattaa huomauttaa estosta niin päivittävät listansa. Sen jälkeen saa olla rauhassa kun vaan muistaa kolmen vuoden välein uusia tuon kiellon.
        Itsellä ollut 20 vuotta käytössä eikä ole puhelinmyyjät soitelleet. Numeroni ei ole salainen, sen saa numerotiedustelusta kun nimen tietää.


    • Anonyymi

      Terveyskeskukset antaa soitto ajan .Soitavat tuntematon numero.Kelon aikaa ei .Mutta se on virka ajalla 8-16. Päivän kyllä antavat. Tietä vastaasiloin kun soitajan numeroa ei näy.Itse en muutoin vastaa Tuntematon numero.Poista myös heti viestit lukematta.Jos tulee numerosta jota en talentanuut puhelin.En ole nin utelias että lukisin ne viestit tai vastaisin puhelin numero tuntematon vastaisin.

    • Anonyymi

      Lääkärit soittavat "yksityinen puhelu".
      Minulle on tullut muutaman kerran ja jätin ensimmäisen vastaamatta mutta onneksi vastasin, kun hän soitti vartin päästä uudelleen ja tosi tärkeästä asiasta.
      Kannattaa vastata ja pitää puhelin päällä!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4873
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2310
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1836
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1546
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      37
      1520
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1338
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1257
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1171
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1166
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1156
    Aihe