Kinkunpaisto-ohje

Anonyymi-ap

Outoja ohjeita:

Normaalilämmössä n. 125 C.

Kiertoilmalla 120 C, vaikka pitäis kai olla 15 C alhaisempi kuin normaali.

Eräs ohje: normaalilämmössä 125, kiertoilmalla 80 C.

Eli paistan edelleen normaalilla 120 C enkä sekaannu tuohon kiertoilmaan lainkaan, edes sähkön säästämiseksi.

10

95

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Yön yli 100° ja hyvää tulee!

• Anonyymi

Kyllä vähempikin lämpö paistaa, sillä ennen palvattiin lihat saunassa, eikä se nyt voinut olla kovin korkea se lämpö.

• Anonyymi

Mä olen kohta 50 vuotta paistanut kinkkuni niin että kaksi ensimmäistä tuntia 200 asteessa ja sen jälkeen 120 asteessa tunti/kilo ja aina tullut juuri sopivan ylikypsä minun makuuni, nam

ent kyökkipiika

• Anonyymi

Outo on.

Mutta paistomittarillahan sitä kypsyyttä pitää aatella. Kiertoilmassa puolensa, huonotkin. Itellä kiertoilma epätasainen, propellin edessä paljon kuumempaa, kuin luukun edessä. Hokaa selkeesti isoissa laatikoissa jne. Kinkussa kai kävis, toinen puoli ok ja toinen puoli ylikypsä.

En vietä joulua, en paista kinkkua. Sen mitä kinkkua syön, ostan valmiina. Jos paistaisin, omassa uunissa, normilämmöllä sadassa asteessa.

Mutta uunieissa eroja.

=DW=

• Anonyymi

Yön yli 100 astetta on hyvä lämpö. mieto lämpö ei "kutista" kinkkua.
      Kovassa lämmössä kaikki rasvat valuu ulos kinkusta pellille.

• Anonyymi

Yön yli 80 astetta. uuniinlaitto tosin jo klo 22.

Pellille vettä reilusti.

8kg luuton juhlakinkku, uunista ulo 68 asteessa ja 30min folioon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yön yli 80 astetta. uuniinlaitto tosin jo klo 22.

Pellille vettä reilusti.

8kg luuton juhlakinkku, uunista ulo 68 asteessa ja 30min folioon.

Tusen tak : )

• Anonyymi

Miten monta tuntia n. 7 kg:n potkallinen juhlakinkku kestää kypsyä asteisiin n. 75 C ylä-ala -lämmöllä? Ajattelin laittaa yöksi paistumaan, mutta en haluaisi herätä kovin aikaisin aamulla siitä huolehtimaan.

• Anonyymi

Ohje on tänä vuonna sellainen, että kävelet kauppaan ja ostat valmiin kinkun, niin ei kulu sähköä sen paistamiseen.

• Anonyymi

Minä paistan kinkun paljon korkeammalla lämmöllä ja hyvää on tullut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5299
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3460
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      299
      2870
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      58
      2686
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      173
      2365
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      25
      2157
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      1899
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1865
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1771
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1401
    Aihe