Matkakuumetta...

Manna

Varasin juuri lennot Pariisiin 1.7-7.7 väliselle ajalle ja maksoi vain 149€ :) Ystäväni asuu Pariisin liepeillä ja sieltä saan majoituksen.
Pitänee alkaa tutkimaan mitä kaikkea nähtävää siellä on..minä kun en tiedä kun ne perinteisimmät, Eiffelit ja Louvret=)
Kieltäkin voisi alkaa vähän hiomaan...
Onpa ihana lähteä reissuun!!

2

358

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Parisienne

      Hyvää matkaa! :)

      Heinäkuussa siellä on kylläkin tukahduttavan kuuma, mutta jos pidät paahteesta niin ei kuin menoksi! Pariisi on maailman upein kaupunki.

    • Maun mukaan

      Sacre Coeurissä kai kaikki käyvät. Villette on kuin Heureka Vantaalla, mutta 10 kertaa suurempi. Moulin Rouge, Lido tai Folies Bergere esittävät hienoja show-ohjelmia. (Viimeksimainittu on näkemisen arvoinen jo ihan sisutuksensakin puolesta.) Defence on omituinen moderni keskus. Seinen risteilyt päivällisineen ovat hauskoja (ja kalliita). Versaillesiin pääsee metrolla, mutta jonot ovat kauhistuttavan pitkiä.

      Vaikka Louvren ja Eiffel-tornin kaikki tietävät, niin kyllä niissä kannattaa käydä. (Myös Eiffel-torniin on aivan mahdoton jono, ja siellä sisälläkin joutuu koko ajan jonottamaan hisseihin). Jos haluaa jotakin erikoista, niin voi käydä veneretkellä Pariisin uumenissa "kloaakeissa", ei siellä haise.

      Disneyland on surkea esitys, sinne ei kannata mennä.

      Kirpputori on mahtava paikka, kunhan löytää perille asti. Pariisisa on paljon sellaista nähtävää, jota ei kerrota oppaissa. Olen unohtanut paikkojen nimiä, mutta pohjoisosassa on esim. kirkko, johon kaikki kuninkaalliset on haudattu. Aivan keskustassa on kaksikerroksinen kirkko, jossa on yläkerta varattu kuninkaallisille ja alakerta rahvaalle, valitettavasti en muista senkään nimeä.

      Trocadero, modernin taiteen museo, muita taidemuseoita, Riemukaari, Oopperan kiertokäynti (heinäkuussa ei ole esityksiä), hienoja tai omituisia ravintoloita, kaiken maailman ravintoloita joka kadun kulmassa, puistot, kuuluisat hautausmaat (esim. Montmartren hautausmaa, johon on haudattu maailmankuulujua julkimoita), Pintemps- ja Lafayette-tavaratalot, butiikit, leipomot... lista on valtavan pitkä. - Et varmaankaan pitkästy. Pariisin koko keskusta-alue kehätien sisällä on samaa rakennustyyliä. Se on rakennettu mahtipontiseen tapaan, mutta se on hyvin kaunista tyyliä. (Vähän samaan tapaan kuin Lontoossa Kensington-tyyli, rakennukset ovat vain isompia.)Se näyttää hienolta, vaikka ei se läheltä tai sisältä katsottuna nyt niin hienoa olekaan.

      Kuumahan siellä on heinäkuussa. Seinen rantaa voi kävellä, siellä on ehkä vilpoisempaa. Hinnat ovat korkeita - Pariisi on kallis kaupunki.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      190
      1863
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      62
      1290
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      58
      1053
    4. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      149
      941
    5. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      46
      915
    6. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      80
      912
    7. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      54
      798
    8. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      80
      764
    9. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      729
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      320
      688
    Aihe