Myllykosken vesivoimalaitos lopettaa toimintansa Kuusamon Kuusinkijoella ja uhanalainen järvitaimen pääsee jälleen vapaasti vaeltamaan Kuusinkijoen virtavesi- ja järvialueille. Sitova aiesopimus allekirjoitettiin tänään Helsingissä. Voimalaitos on ollut suuren vesistökokonaisuuden ainoa patorakenne. Koskienergia Koskivoima Oy myy voimalaitoksensa Kuusinkijoki kuntoon ry:lle.
– Työt Piilijoella aloitetaan jo ensi kesänä vanhan uoman kunnostuksella sekä rakentamalla Piilijoen apupato ja silta.
Vastaava pitäisi tapahtua myös Lestijoella. Satavuotta vanha pato tuottaa mitättömän määrän energiaa mutta tuhoaa luontoarvoja.
Korpelan voimalaitos myyntiin
12
1096
Vastaukset
- Anonyymi
Höpö,höpö
- Anonyymi
Väli-Kannuksen myllyn paikkeille sopisi uusipato.
- Anonyymi
Paljonko kuvitelluista lohista tulee sähköä?
- Anonyymi
Niin paljon että saunaseuran lauteilla sähköistytään ihan tappituntumalle asti
- Anonyymi
happamaan jokeen ei tule lohikaloja
- Anonyymi
Ei niin. Tästä on ihan biologista faktaa
- Anonyymi
Sama määrä sähköä pystyttäisiin tuottamaan mitä Korpelan voimalaitos laittamalla urheilutalon spinning pyöriin sähköä tuottavat laitteet vaikka uimahallin sekä urheilutalon tarpeeseen.
- Anonyymi
Keskustaan myös pato ja triuttaseen
- Anonyymi
Kyllä, lisää voimalaitoksia.
- Anonyymi
Padot pitäs lopettaa koska tuulimyllyillä paljon enemmän energiaa ja padot vaan pilaa kalojen elin tiloja
- Anonyymi
Tuulimyllyistä tulee verotuloja mutta Korpelan Padosta vain kustannuksia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1532984Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3702069- 411825
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii391796Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321421Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931221- 541173
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul328975Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles112956Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53792