Poikkeava vuoto- vaihdevuodet

Anonyymi-ap

Hei,
Minulla on jo vuosia ollut erittäin runsaita vuotoja. Ei riitä mikään suoja. Vuodot ovat olleet kuukausittaisia joskin epäsäännöllisyyttä on tullut ja välivuotojakin pari kertaa.
Raudan puutetta on hoidettu ja Cyklokspronia olen saanut vuodon vähentämiseksi.
Nyt tuli kuitenkin mustia pilviä joulun ylle. Lääkärin mukaan minun ei pitäisi vuotaa verikokeiden mukaan enää ollenkaan!!!! Vaihdevuodet ovat jo niin pitkällä. Eli siellä vuotaa oman tulkintani mukaan ihan jokin muu..
Ajattelin heti tietenkin syöpää. Se on mahdollista toki.
Mutta vuodot ovat tosiaan tulleet mitei kuukausittain. Olen terveen oloinen 49v.
Mikä voi vuotaa noin? Onko kokemuksia muilla?
Tarvitsen suuria Tena siteitä. Nekään ei riitä öisin. Valtavia hyytymiä ainakin yhden päivän ajan kuukaudessa. Niinkuin sanoin lääkärissä olem käynyt mutta olisi pitänyt aikaisemmassa vaiheessa mennä gynekologille.

3

1249

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hei, minulla on kohdussa isoja myoomia, jotka aiheuttaa anemisoivia verenvuotoja. Minulla on kohdunpoistoleikkaus tulossa joulun jälkeen. Ikää on jo 54 vuotta, mutta kuukautiset on jatkunut tähän päivään saakka. Viime kuukausina myoomien takia kuukautiset on olleet erittäin runsaat ja pitkäkestoiset. Olen jo toista kertaa anemiassa 1.5 kuukauden sisään. Ehkä sinullakin on myoomia? Ne tuntuvat olevan aika tavallisia vaihdevuosi-iässä.

• Anonyymi

Myoomit ovat mahdollisia siihen asti kunnes vaihdevuodet on ohi .Vaihdevuodet voivat aiheuttaa myoomeja.Näin netti antaa kertoa aiheesta.

• Anonyymi

Muistelen ettei nuo hormoniarvot määrittele pelkästään menopaussia eli kuukautiset pitää olla vuoden poissa mitatuista hormoniarvoista huolimatta. Gyne tietää paremmin kuin lääkäri. Todennäköisesti runsaiden vuotojen taustalla on kuitenkin jotain häikkää kuten joku täälä jo myomaasta mainitsi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL

Martina on kasvattanut fiksun tyttären.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      394
      1066
    2. Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta

Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei
      Kansallinen Kokoomus
      328
      1060
    3. Muuttaisitko kaivattusi luokse

heti asumaan? 🛒
      Ikävä
      102
      905
    4. Mitä kaivattusi

pelkää? 👻
      Ikävä
      82
      807
    5. Samassa kylässä asuu yks mies...

Jota en voi sietää... yök!
      Ikävä
      78
      772
    6. Mitä odotat kohtaamiselta?

Niin, otsikossa kysymys.
      Ikävä
      82
      736
    7. Sanotaan se sitten tässä

Rakastan sua mies varmaan.
      Ikävä
      37
      666
    8. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      50
      665
    9. Sinun silmiisi kun

Katson niin ymmärrän sen. 👁️👁️👀
      Ikävä
      45
      661
    10. Mä olen tosi

Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui
      Ikävä
      39
      660
    Aihe