Hei,
Minulla on jo vuosia ollut erittäin runsaita vuotoja. Ei riitä mikään suoja. Vuodot ovat olleet kuukausittaisia joskin epäsäännöllisyyttä on tullut ja välivuotojakin pari kertaa.
Raudan puutetta on hoidettu ja Cyklokspronia olen saanut vuodon vähentämiseksi.
Nyt tuli kuitenkin mustia pilviä joulun ylle. Lääkärin mukaan minun ei pitäisi vuotaa verikokeiden mukaan enää ollenkaan!!!! Vaihdevuodet ovat jo niin pitkällä. Eli siellä vuotaa oman tulkintani mukaan ihan jokin muu..
Ajattelin heti tietenkin syöpää. Se on mahdollista toki.
Mutta vuodot ovat tosiaan tulleet mitei kuukausittain. Olen terveen oloinen 49v.
Mikä voi vuotaa noin? Onko kokemuksia muilla?
Tarvitsen suuria Tena siteitä. Nekään ei riitä öisin. Valtavia hyytymiä ainakin yhden päivän ajan kuukaudessa. Niinkuin sanoin lääkärissä olem käynyt mutta olisi pitänyt aikaisemmassa vaiheessa mennä gynekologille.
Poikkeava vuoto- vaihdevuodet
3
486
Vastaukset
- Anonyymi
Hei, minulla on kohdussa isoja myoomia, jotka aiheuttaa anemisoivia verenvuotoja. Minulla on kohdunpoistoleikkaus tulossa joulun jälkeen. Ikää on jo 54 vuotta, mutta kuukautiset on jatkunut tähän päivään saakka. Viime kuukausina myoomien takia kuukautiset on olleet erittäin runsaat ja pitkäkestoiset. Olen jo toista kertaa anemiassa 1.5 kuukauden sisään. Ehkä sinullakin on myoomia? Ne tuntuvat olevan aika tavallisia vaihdevuosi-iässä.
- Anonyymi
Myoomit ovat mahdollisia siihen asti kunnes vaihdevuodet on ohi .Vaihdevuodet voivat aiheuttaa myoomeja.Näin netti antaa kertoa aiheesta.
- Anonyymi
Muistelen ettei nuo hormoniarvot määrittele pelkästään menopaussia eli kuukautiset pitää olla vuoden poissa mitatuista hormoniarvoista huolimatta. Gyne tietää paremmin kuin lääkäri. Todennäköisesti runsaiden vuotojen taustalla on kuitenkin jotain häikkää kuten joku täälä jo myomaasta mainitsi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232742Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292302- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532180Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211792Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891652Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961586- 2941470
- 1331418
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409