Roden voiteista

Anonyymi-ap

Oma näkemykseni on että paljon vaikuttaa voitelun valintaan se kuka suksien päällä seisoo. Esim. omalla kohdallani en ole saanut minkäänlaisia karvapohjia pitämään, siis jos oikein kunnolla potkaisee. Myös Sinisen Rexin ja Rode MG välillä oma kokemukseni on että Rode MG tökkii herkemmin (pikku)pakkasilla kuin Rex Sininen.

Kysymykseni kuitenkin on että kun puhutaan Rode Multigradesta tarkoitetaan Rode Viola MG jonka käyttöalue 0 - -2 celsiusta on Keski-Euroopan lumilla, ei Suomen (täällä se on -3 - -5). Näin ainakin mun purkissa lukee.

Samoin Rode 0 (eli Violet) alue Pohjois-Euroopassa -2 - -4 celsiusta, Keski-Euroopassa kylläkin nollakeli.

Missä käsitykseni mättää?

4

166

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyseessä siis ilmeisesti kävelyvauhtia hiihtävä pertsaaja.
      Suosittelen tällöin nanosuksia.
      Karvasuksi vaatii jo hieman hiihtotaitoa, jotta sen saa pitämään.
      Voidehan tökkii myös jos suksia nostelee jatkuvasti tampaten ja korostetusti irti ladusta.

Mitä tulee lämpötilaan purkin kyljessä, niin monestihan ladulle valitaan pakkasella kyseistä keliä lämpimämpi pito alempiin kerroksiin.

• Anonyymi

40-v olen hiihtänyt enkä niinkään kaivannut neuvoja itse suksen valintaan. Nanosuksilla voi kävellä mutta vain kävellä. Pykälää lämpimämmän kelin voide tulee pakkasella valita aina myös pintaan koneella ajelluille laduille. On totta ettei vauhtini enää päätä huimaa mutta en minä kysynytkään muuta kuin miksi Roden voiteista puhuttaessa käytetään noita Keski-Euroopan käyttöalueita.

• Anonyymi

Keski Euroopassa lumi on erilaista kuin täällä pohjoisessa. Siksi keski Euroopan pajoilta suksien hionnatkin ei meidän lumelle ajateltu.

Roden voiteluvinkkejä on netti väärällään. Länsinaapureiden nettikeskustelu aiheesta varsin laadukasta, kannattaa perehtyä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      144
      1800
    2. Hirvittävä onnettomuus.

Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      40
      1718
    3. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      63
      1450
    4. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      68
      1315
    5. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      218
      1211
    6. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      71
      1123
    7. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      279
      1123
    8. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      28
      1002
    9. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      74
      955
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      908
    Aihe