Roden voiteista

Anonyymi-ap

Oma näkemykseni on että paljon vaikuttaa voitelun valintaan se kuka suksien päällä seisoo. Esim. omalla kohdallani en ole saanut minkäänlaisia karvapohjia pitämään, siis jos oikein kunnolla potkaisee. Myös Sinisen Rexin ja Rode MG välillä oma kokemukseni on että Rode MG tökkii herkemmin (pikku)pakkasilla kuin Rex Sininen.

Kysymykseni kuitenkin on että kun puhutaan Rode Multigradesta tarkoitetaan Rode Viola MG jonka käyttöalue 0 - -2 celsiusta on Keski-Euroopan lumilla, ei Suomen (täällä se on -3 - -5). Näin ainakin mun purkissa lukee.

Samoin Rode 0 (eli Violet) alue Pohjois-Euroopassa -2 - -4 celsiusta, Keski-Euroopassa kylläkin nollakeli.

Missä käsitykseni mättää?

4

231

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyseessä siis ilmeisesti kävelyvauhtia hiihtävä pertsaaja.
      Suosittelen tällöin nanosuksia.
      Karvasuksi vaatii jo hieman hiihtotaitoa, jotta sen saa pitämään.
      Voidehan tökkii myös jos suksia nostelee jatkuvasti tampaten ja korostetusti irti ladusta.

Mitä tulee lämpötilaan purkin kyljessä, niin monestihan ladulle valitaan pakkasella kyseistä keliä lämpimämpi pito alempiin kerroksiin.

• Anonyymi

40-v olen hiihtänyt enkä niinkään kaivannut neuvoja itse suksen valintaan. Nanosuksilla voi kävellä mutta vain kävellä. Pykälää lämpimämmän kelin voide tulee pakkasella valita aina myös pintaan koneella ajelluille laduille. On totta ettei vauhtini enää päätä huimaa mutta en minä kysynytkään muuta kuin miksi Roden voiteista puhuttaessa käytetään noita Keski-Euroopan käyttöalueita.

• Anonyymi

Keski Euroopassa lumi on erilaista kuin täällä pohjoisessa. Siksi keski Euroopan pajoilta suksien hionnatkin ei meidän lumelle ajateltu.

Roden voiteluvinkkejä on netti väärällään. Länsinaapureiden nettikeskustelu aiheesta varsin laadukasta, kannattaa perehtyä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      233
      3961
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      122
      2291
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      1996
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      140
      1429
    5. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      127
      927
    6. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      909
    7. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      37
      900
    8. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      330
      849
    9. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      8
      767
    10. J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti

Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl
      Seinäjoki
      61
      736
    Aihe