Olin saanut hyvän tarjouksen ilmalämpöpumpusta... Tein asiaan kuuluvan ilmoituksen Asuntosäätiölle (ASO- kodille).
Sieltä tulikin viesti, etten saa laitattaa omalla rahalla ILPpiä vaan se on laitettava
ASO:n sopimuskumppanin toimesta, joka tässä tapauksessa on Gigantti ja heidän käyttämä alihankinta asennusfirma.
(Gigantilla myynnissä huonoimmat ilpit, mitä vaan on kaupan)
Onpa ihme touhua, jos haluaa säästää energiaa ja on valmis siihen laittamaan omaa rahaa, niin se ei Asuntosäätiölle käy, vaan haluaa pitää monopoli aseman itsellään.
He eivät ole ilmeisesti koskaan kuulleen kilpailutuksesta jossa voisi säästää jopa hieman kuluja... Vai onko urakat aina " serkun lasten" asennus porukka
Halusin laitattaa ilmalämpöpumpun... ei onnistunut
11
651
Vastaukset
- Anonyymi
Onko sun ASO-asunnossa suora sähkölämmitys, ja maksat lämmityskulut itse?
- Anonyymi
On suora sähkö ja kulut maksan itse
- Anonyymi
Jos kyseessä olisi ns.oikea omistusasunto, niin ymmärtäisi kirjoittajan purkauksen. Mutta kyse on asumisoikeusasunnosta. Mitä ihmeellistä siinä on, että asoyhtiö haluaa ilmalämpöpumput asennettavaksi ja ostettavaksi Gigantin kautta?
Taitaisi syntyä melkoinen sekasotku, kun lähdettäisiin selvittämään muutaman vuoden päästä kymmenien erilaistan ilp:ien korjausta. Ja ennen asennusta pitäisi varmistaa asentajan pätevyys ilpin sertifikointi jne.- Anonyymi
Jos kyseessä olisi omistusasunto, niin miksi siitä pitäisi purnata... Silloinhan saisi laittaa minkä tahansa vempeleen taloonsa...
Eikös se asentajan pätevyys pitäisi myös varmistaa Gigantin alihankkijan asentajalta?
Ilppien korjausta? Samanlaisia ne on kaikilla valmistajille. Ei todellakaan ole mitään raketttitiedettä.
Kumppanuussopimukset neuvotellaan tietyn ajanjakson jälkeen. Nyt kumppani on Gigantti, ensivuonna mahdollisesti joku muu, kuka tietää? Jos vaihtuu kumppani, niin sitten myöskin vaihtuu laitteet - Anonyymi
Ilmalämpöpumppujen korjaus kuuluu asukkaalle. Ei asuntosäätiöllä ole mitään vastuuta, jos pumppu hajoaa. Takuukin taitaa olla 5 vuotta
- Anonyymi
Jokainen maksaa laitteensa itse, samoin sen huollot ja korjaukset. Ei kai kukaan osta ilmalämpöpumppua joka lämmittää! Vain viilennystä tarvitaan.
- Anonyymi
Aso on vaihtanut Verkkokauppa.comiin.
Eivät saa edes tarjousta aikaiseksi.
Kirjaudu asiakkaaksi tai verkkokauppaan. Kirjauduin.
Sitten oli spostissa linkkirivi, jotta tästä sitten klikkaat niin näet laitevaihtoehdot.
En näe, koska linkki ei toimi.
Vastasin myyjälle, joka kehotti kirjautumaan uudelleen. No minäpä kirjauduin monta kertaa. Kirjauduin googletilillä, kirjauduin omalla salasanalla, vaihdoin salasanan, kokeilin ilman vpnnää, eikä edelleenkään aukea linkki.
Mikä vittu siinä on ettei tarjousta voi laittaa pdffänä sähköpostin liitteeksi.
Minä kuitenkin olen asiakas eli maksaja ja hän siellä päässä myyjä eli palvelija.- Anonyymi
Mikä Aso on kyseessä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä Aso on kyseessä?
Asuntosäätiö
Lisäksi kävi ilmi, että on erillinen asolaisten tuotelista. Äkkiä verrattuna saman jäähdyttävän pumpun olisi saanut 550€ halvemmalla verkkokaupasta.
Sama kauppa, sama laite ja samat asentajat. Ei vaan käy. Kuka kuorii erotuksen??
- Anonyymi
Onko TA:lla pakko valita tietty toimittaja?
- Anonyymi
Tai kokemuksia miten heillä sujunut?
t. harkitsen myös
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k512254Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖251028Aavistatko että moni tietää
Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut82962Yritin saada
Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.11914Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt54873- 68873
Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me126853Kronikat..
Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu10773vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos22753Täällä istun ja mietin
Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu49749