Onko muita huono-onnisia sähkösopimuksissa?

Anonyymi-ap

Aiempina vuosina kilpailutin sähkön vuodeksi kerrallaan, jolla sai halvimman sähkösopimuksen. Entinen sähkösopimukseni loppui viime maaliskuussa jolloin juuri oli alkanut sota ja jo silloin oli hyvin huonoja vaihtoehtoja enää tarjolla, kukaan ei esim. tarjonnut enää sopimusta ilman perusmaksua.
Ja sittenhän sähkönhinnat räjähti pilviin.

Olen kummastellut kun julkisuudessa on paljon puhuttu että ihmisillä on vielä vanhat edulliset sopimukset muka voimassa, että "yleensä" sopimukset on olleet 2 vuoden mittaisia? Miksi olisi kun ne yleensä ei ole olleet edullisin vaihtoehto, jos kilpailutetaan, niin yleensä valitaan se halvin, eli vuoden sopimus.

Mulla kyllä on elämässä ollut muutenkin aina huono tuuri ja sellainen ajoitus että aina minä joudun kärsimään taloudellisesti kalleimman mukaan :/
Nyt näyttää ensi vuosi erittäin huonolta, saatan joutua jopa asunnottomaksi rahanpuutteessa!

14

755

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Meillä aina ennen 2v sopimukset. Nyt sopimus loppui heinakuun lopussa. Sähköyhtiö tarjosi uutta sopimusta keväällä 2x hinnoilla. Silloin se tuntui hullulta, nyt ajatellen olisi ollut ok. Suurin syy ettei otettu selvää, muutto edessä loppukesästä ja luultiin ettei sopimus siirry.

    • Anonyymi

      Sähkölle pitää saada kiinteä hinta sitä haluaville...sähkönmyyjiä on liikaa, eli kuormasta syödään ja lasku viedään kuluttajille. Tulee mieleen satu ketusta joka tyhjentää metsästäjän kärryn.tässä sadussa vaan metsäsätäjä on valtio ja pörssikettu saa lisäksi kuorman tyhjentämisestä lisäksi myös itse korvaukset osinkona ja valtio maksaa vielä tämän päälle heille sähkölaskut.

    • Anonyymi

      No silloin wanhaan hyvään aikaan kun sähkö maksoi 3,5 - 4,0 cnt/kWh, niin oli aivan sama millainen sopimus oli . On näitä pitkäaikaisia sopimuksia vielä voimassa paljonkin, mulla on 3-vuotinen (siis 2 optiona1 vuosi)
      Ei ehkä ollut silloin halvin tapa mutta vaivaton. Jatkuvan kilpailuttamisen säästöt jäi loppujen lopuksi aika pieniksi. Sama tilanne sikäli jatkuu, että kilpailutitpa ketä ja mitä tahansa niin kallista on!

      • Anonyymi

        Oi niillä toisilla ennenkin esim. perusmaksu, mutta nyt ei tosiaan ole kuin huonoja vaihtoehtoja tarjolla kaikilla. Ihan sairasta prkele, miten se "kilpailu" ei silloin toimi ollenkaan kun sitä eniten tarvitsisi!!! Eihän tästä kilpailutushommasta ole mitään hyötyä!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oi niillä toisilla ennenkin esim. perusmaksu, mutta nyt ei tosiaan ole kuin huonoja vaihtoehtoja tarjolla kaikilla. Ihan sairasta prkele, miten se "kilpailu" ei silloin toimi ollenkaan kun sitä eniten tarvitsisi!!! Eihän tästä kilpailutushommasta ole mitään hyötyä!!!!

        Ei ole kilpailua , sähköntuottajat ovat kartellissa.


    • Anonyymi

      Jossain, verrataan kulutusta viimevuoden kulutukseen, onko laskenut.
      Muutettu kesällä, mihin verrataan.
      Tässä ei asunut viimevuonna ketään. Tyhjillään, peruslämpö.
      Ei mitenkään asuen pääse peruslämpömäärällä.
      Edellinen asunto erikokoinen. Ei siihen voi verrata.
      Ei asumusolot ole vakioituja.

    • Anonyymi

      Kahden vuoden sopimus päättyy vuoden vaihteessa. Aina olen uusinut sopimuksen vähän ennen entisen loppumista mutta nyt ei ole mitään kohtuuhintaista tarjolla. Tekee miten vaan näyttää sähkö maksavan vähintää viisinkertaisen aikaisempaan nähden. Vetää talouden tosi tiukalle seuraavat pari vuotta.

    • Anonyymi

      Pitäisikö soittaa selvännäkijälle tai shamaanille.. Sähkön hinnalle pitää saada 3 vuoden takuu ja valtio takaa jos nostetaan hintaa....pörssisähkö ei toimi...sijoittajat eivät hyväksy tappiota..

    • Anonyymi

      Suomessa kunsaa vapaasti myydä ja määrätä jinnq itse.

      Suomessa ei ole bielä kokoomuksen kaavailevaaa oikeistodiktatuusia jotq kokoomus qja jossa riktaat saqkaiken bqltiolta ja köyhät jeidän orjiaan
      Kuten Venäjällä

    • Anonyymi

      Yhteisomistuksessa oleva mökki, jonka sähkösopparit hoidin aiemmin. Vielä tämän vuoden alkupuolella maksettiin 3,9 snt/kWh järjetön siirtomaksu, joka 5000 kWh vuosikulutuksella tekee n. 20 snt/kWh siirron hint (muodostuu 5 snt/kWh lähes 40 €/kk perusmaksusta)
      Sattuneesta syystä sopimusten hoito siirtyi veljelleni, joka on vannoutunut paikallisen sähköyhtiön asiakas. Sähkösopimus Vaasan Sähkön kanssa ei kelvannut ja teki sitten uuden toistaiseksi voimassa olevan sopimuksen paikallisen kanssa.

      Alkuun hinta "vain" tuplaantui ja ajattelin, että olkoot. Yritin kuitenkin varoittaa ja kerroin mitä on odotettavissa. Sama, vaikka olisin hakannut päätäni seinään.

      Päästiin loppusyksyyn, niin hinta pompsahti 45 senttiin tuo pirun kallis siirto, eli mökin sähköt maksavat tällä hetkellä 65 snt/Kwh. Kulutus ollu keskimäärin 5000 kWh vuodessa, eli sähköt maksavat nyt 3250 €/vuosi.
      Tai maksaisivat.. Kyselemättä tyhjensin mökiltä vessanpytyn, varaajan ja putket. Viemäreihin loraus pakkasnestettä ja laitoin sähköt pääkytkimestä nollille.
      Tähän loppui mökin satunnainen talvikäyttö ja sen lisäksi vähemmän läheiset läheiset välit veljeeni menivät ilmeisen lopullisesti poikki.
      Saa nähdä mitä seuraavaksi, varmaan mökki myyntiin.
      Että silllain.

      • Anonyymi

        Herrat nauraa partaansa kun ovat saaneet kansan tappelemaan toisiaan vastaan. Meidän pitäisi pikemminkin yhdistää voimamme ja käydä joukolla riistäjä-eliittiä vastaan!!


    • Anonyymi

      Näppisvirheitä:
      Vielä tämän vuoden alkupuolella maksettiin energiasta 3,9 snt/kWh.
      LISÄKSI järjetön siirtomaksu, joka 5000 kWh vuosikulutuksella tekee n. 20 snt/kWh (siirron hinta muodostuu 5 snt/kWh lähes 40 €/kk perusmaksusta)

    • Anonyymi

      Nyt on pärssi sähkömhqlpqqmheiyi binta laski kun hallitus lupasi verotaanylisuuria voittoja reilusti

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Maailman menoa
      250
      2045
    2. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      82
      2006
    3. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      96
      1683
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      112
      1511
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      169
      1171
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      65
      1150
    7. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      113
      998
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      63
      988
    9. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      972
    10. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      896
    Aihe