Miten vietätte juhlapyhät, jos toisella on lapsia?

Anonyymi-ap

Nyt kun joulu on ovella, ajankohtainen aihe. Miten vietätte joulun ja muut juhlapyhät, jos seurustelusuhde alkuvaiheessa ja toisella teini-ikäisiä lapsia (joita toinen ei vielä tunne) ja toisella ei? Tapaatteko yhtenä päivänä erikseen ja lapset sen aikaa kotonaan keskenään? Jos lapset ovat koko joulun tämän vanhemman luona.

13

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Muakin kiinnostaa. Yksi tapailu katkesi melkein lähtökuoppiin, kun tää nainen ei halunnut kertaakaan jättää 13 ja 17 ikäisiä lapsia muutamaksi tunniksi kotiin keskenään. Toisaalta ei halunnut esitellä mua lapsille ennen kuin suhde vakiintuisi. Milläs se vakiintuu, jos päästään näkemään kaksi kertaa kuussa kun lapset hetken isällään. Ne lapset oli tän naisen aikaisemmasta heteroliitosta. Oli mahdotonta ymmärtää, ettei ton ikäiset voi olla yhtään iltaa keskenään.

    • Anonyymi

      Kinkkinen kysymys mihin olen törmännyt arkenakin. Moni perheellinen tuntuu olevan aika itsekeskeinen ja odottavan että lapseton mukautuu hänen aikatauluihinsa. Juuri että suhde on vain sivuseikka eikä siihen tarvitse panostaa. Ei osata joustaa. Ylläri niistä ei tulekaan mitään.

      Mitään vinkkiä en osaa antaa.

    • Anonyymi

      Itselläni on ne lapset ja kyllä voin jättää teini-ikäiset välillä keskenäänkin. Toisaalta eipä niitä muutenkaan näe jatkuvasti kotona. Kyllästyvät ja tapaavat ystäviään tai menevät itseksensä sukuloimaan - yleensä äitini luo, joka passaa toisin kuin minä. :D
      En oleta kumppanini olevan yksin jouluna, ainakaan koko joulua.

      • Anonyymi

        Järkevää puhetta. Tuo antaa hyvän mahdollisuuden suhteen onnistumiselle.


      • Anonyymi

        Saattaisin harkita äiti-ihmistä kumppaniksi, jos löytyisi noin joustava yksilö. Monella ei ole minkäänlaista omaa elämää niin kauan kuin lapset on kotona. Tietysti lapsista on huolehdittava hyvin, jos lapsia on tehnyt. Toiset kuitenkin ovat kuin liimattuja jälkikasvuunsa 24 h vrk.


      • Teinit varmasti monet jo kaipaakin omaa rauhaa, että vanhemmat edes joskus häipyisi nurkista. Ainakin itse olin teininä hyvinkin tätä mieltä. :)

        Toista se on 8 ja 10 ikäisten kanssa. Äiti on tosi tärkee, etenkin juuri iltaisin kun kaikki jännittää.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Teinit varmasti monet jo kaipaakin omaa rauhaa, että vanhemmat edes joskus häipyisi nurkista. Ainakin itse olin teininä hyvinkin tätä mieltä. :)

        Toista se on 8 ja 10 ikäisten kanssa. Äiti on tosi tärkee, etenkin juuri iltaisin kun kaikki jännittää.

        Pienten lasten kanssa on vaikeaa aloittaa uutta suhdetta. Yksinhuoltajalla ainakin. Joutuu ottamaan lapset liika nopeasti mukaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pienten lasten kanssa on vaikeaa aloittaa uutta suhdetta. Yksinhuoltajalla ainakin. Joutuu ottamaan lapset liika nopeasti mukaan.

        Uskon tuon. 👍


    • Anonyymi

      Itse seurustelin aikoinaan yh naisen kanssa jolla oli kaksi alakouluikäistä lasta. Jouluaaton vietin omien porukoiden kanssa ja hänellä oli omat juhlat (suhde oli tosi alussa). Muina päivinä olin heidän luonaan, mutta lapsille kerrottiin että olen äidin ystävä. Leivottiin, saunottiin ja katsottiin piirrettyjä kaikki yhdessä. Oli ehkä paras joululoma ikinä, tämä kokemus sai mut haluamaan itsekin lapsia ja nyt niitä olen saanut, toisen kanssa kylläkin. Myöhemmin, pitkän ajan päästä kerrottiin lapsille että olen äidin puoliso.

      • Miten lapset suhtautui puoliso ilmoitukseen?


      • Anonyymi

        Kiinnostava näkökulma. Noinhan ne lomanvietot onnistuu, kun ollaan lapsellisen osapuolen luona.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Miten lapset suhtautui puoliso ilmoitukseen?

        Molemmat oli todella ok asian suhteen. Ehkä liiankin :D, kun oltiin hirveesti stressattu sitä ja laadittu kaikki mitä kukin sanoo yms. Tiedän että he olivat jotain aavistelleet (lapset ei ole niin vietävissä kun luullaan), kun kerran mökillä aamupalalla pienempi alkoi tykittämään kysymyksiä "nukutko äidin kanssa samassa sängyssä" ja että saako hän tulla viereen nukkumaan jos näkee painajaista. Kysyi myös kerran että pussaillaanko me äidin kanssa.


    • Anonyymi

      Meillä ei olla vielä noin pitkällä läheskään, mutta ensi jouluna tulee mietintään. Toisella kaksi parikymppistä lasta, asuvat jo omillaan mutta käyvät toki paljon lapsuuskodissaan. Heille tulee myös isovanhempia jouluna. Varmasti saadaan jatkossa sumplittua, mullakin muuta perhettä ja sukua jossa käyn. Ehkä jonkinlainen osittaisratkaisu sopii meille parhaiten, jos aatot ja ensimmäinen joulupäivä molemmat omissaan ja tapaninpäivä yhdessä tms.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8356
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2545
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe