Toyota myöntää - Mirai oli suuri virhe ja koko projekti kuopataan

Anonyymi-ap

Sinne meni taas miljardeja tuotekehitysrahaa täysin kankkulan kaivoon. Toyota myöntää että koko polttokenno-projekti oli suuri virhe ja se kuopataan lopullisesti.

https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/toyota-ja-vety-sittenkin-polttomoottori-polttokennon-sijaan/

98

746

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pikkurahoja maailman suurimmalle sutonvalmistajalle.

      • Anonyymi

        Corolla-pappa maksaa mielellään. Sieltähän ne hukkaan heitetyt rahat on otettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Corolla-pappa maksaa mielellään. Sieltähän ne hukkaan heitetyt rahat on otettu.

        Volsupaappa maksaa VW:n päästökusetussakkoja joka kilometrillä. Onko kivaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Volsupaappa maksaa VW:n päästökusetussakkoja joka kilometrillä. Onko kivaa?

        "Onko kivaa?"

        Yhtä kivaa kuin tojopapalla näitä Toyotan tötöilyitä maksaessa. Tuskin on mitään eroa siinä kuinka kivaa se on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Volsupaappa maksaa VW:n päästökusetussakkoja joka kilometrillä. Onko kivaa?

        Jahas, Tojohönön epätoivoinen ”volsu” kortti otettiin taas esille.. Se on erikoisen vahva kortti koska sillä näemmä korjaantuu kaikki Toyotan tekemät virheet ja puutteet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jahas, Tojohönön epätoivoinen ”volsu” kortti otettiin taas esille.. Se on erikoisen vahva kortti koska sillä näemmä korjaantuu kaikki Toyotan tekemät virheet ja puutteet.

        Tuo volsu-kortti on inoa siilipuolustus minkä tojo-tero osaa.
        Tässä tapauksessa, niinkuin aina, tojo-teron ainoa keino on yrittää kääntää keskustelu pois siitä miten tojo on mokannut.

        Ei näköjään oikein nappaa keskustella kaikista niistä vuosista ja miljardeista joita Toyota heitti hukkaan typeryyttään tässä Mirai-projektissa.


      • Anonyymi

        No ainakin on velkaisin, tuskin tuo ihan mitätön panostus on ollut ja autojakin tehty jonkin verran.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Volsupaappa maksaa VW:n päästökusetussakkoja joka kilometrillä. Onko kivaa?

        Se maksoi suunnilleen saman kuin Toyotan pickuppien runko-gate Usassa ja Hinon 20 vuotta kestänyt keissi on vielä tulossa maksuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Volsupaappa maksaa VW:n päästökusetussakkoja joka kilometrillä. Onko kivaa?

        Ei ole, viluttaa ! Ja vielä diiseliinkin sorruin ! Tana.


    • Anonyymi

      Toyota kokeilee tuon vedyn yhteyteen sitä Toyotan omapojan parjaamaa kolmipyttyistä turbokonetta, hauskinta uutista aikoihin, hihii!
      Taitaa Toyota tulla ihan kaikessa sen 10 vuotta perässä kunhan tajuaa mikä on tulevaisuus?

    • Anonyymi

      "polttokennoteknologia tekee vetyautoista vielä sähköautojakin kalliimpia."
      Tuo on tiedetty jo alusta alkaen.

      • Anonyymi

        VW kokeili kaasuautoja jo 40-luvulla, mutta hukkaan meni nekin rahat.


    • Anonyymi

      Saksa ja VW ovat koirankuonolaisten fanittajien iki-inhoja, kuten The Joulukalenterin tontut näseille. Japsien nuolijoille kasvaa kulmahampaat aina maamme itsenäisyyden mahdollistaneista saksalaisista puhuttaessa.

      • Anonyymi

        Nämä skodailijat on hauskoja, kun kuvittelevat itäromunsa olevan Suur-Saksan tuotteita.


    • Anonyymi

      Mitäs tekistä Skodalla tai Saksalla on sen kanssa että Toyota tuhlasi 20 vuotta ja valtavan kasan rahaa täysin susiprojektiin?

      Miettikääs sitä että jis Tojo olisi ymmärtänyt ajoissa alka kehittämään sähköautoa sen sijaan että pelleili Mirain kanssa niin nyt ei olisi Iltalehdessä artikkelia jossa Toyota joutuu selittelemään kuinka huono BZ on.

      • Anonyymi

        Paljonkohan vilunkivagenpomolla on vielä lusimatta ja kakkua jäljellä kun aiheutti ainakin kolmenkymmenen miljardin kulut asiakkailleen suunnitelmallisella petoksella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljonkohan vilunkivagenpomolla on vielä lusimatta ja kakkua jäljellä kun aiheutti ainakin kolmenkymmenen miljardin kulut asiakkailleen suunnitelmallisella petoksella?

        Eipä auta tällaiset postaukset Tojoa millään tapaa. Mirai-projekti tuli ja meni. Hukkaan heitettyä aikaa ja rahaa Tojolta. VW ei liity tojon töppäyksiin millään tapaa.

        VW:llä muuten on jo mittava sähköautomalisto ja kauppa käy. 800.000 kappaletta tänä vuonna ja 1,3 miljoonaa ensi vuonna. Ja ne on jo kaikki myyty etukäteen.

        Montako Miraita myytiin koko sen historian aikana?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä auta tällaiset postaukset Tojoa millään tapaa. Mirai-projekti tuli ja meni. Hukkaan heitettyä aikaa ja rahaa Tojolta. VW ei liity tojon töppäyksiin millään tapaa.

        VW:llä muuten on jo mittava sähköautomalisto ja kauppa käy. 800.000 kappaletta tänä vuonna ja 1,3 miljoonaa ensi vuonna. Ja ne on jo kaikki myyty etukäteen.

        Montako Miraita myytiin koko sen historian aikana?

        Ei nyt jaksa kiinnostaa mikään prototyypin myynti millään merkillä mutta kriminaalitoiminta meidän asiakkaiden kukkaroa hyödyntäen ei jätä kylmäksi. Muistetaan aina kun ollaan autoa ostamassa, mikä ainakin kannattaa kiertää kaukaa jotta välttyy valinta- ja käyttäjävirheeltä . Merkki jo lieneekin vastuullisia medioita seuraavien täyspäisten tiedossa puhumattakaan uhreiksi tietämättään tai hölmöyttään hakeutuneiden kiusallisista ongelmista ja kujanjuoksusta kusettajan kiirastulessa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei nyt jaksa kiinnostaa mikään prototyypin myynti millään merkillä mutta kriminaalitoiminta meidän asiakkaiden kukkaroa hyödyntäen ei jätä kylmäksi. Muistetaan aina kun ollaan autoa ostamassa, mikä ainakin kannattaa kiertää kaukaa jotta välttyy valinta- ja käyttäjävirheeltä . Merkki jo lieneekin vastuullisia medioita seuraavien täyspäisten tiedossa puhumattakaan uhreiksi tietämättään tai hölmöyttään hakeutuneiden kiusallisista ongelmista ja kujanjuoksusta kusettajan kiirastulessa!

        Tulisikohan sinun muuttaa kauko-itään ihailemiesi vinosilmien pariin? Siellä saisit rauhan rehtien rotujen parissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei nyt jaksa kiinnostaa mikään prototyypin myynti millään merkillä mutta kriminaalitoiminta meidän asiakkaiden kukkaroa hyödyntäen ei jätä kylmäksi. Muistetaan aina kun ollaan autoa ostamassa, mikä ainakin kannattaa kiertää kaukaa jotta välttyy valinta- ja käyttäjävirheeltä . Merkki jo lieneekin vastuullisia medioita seuraavien täyspäisten tiedossa puhumattakaan uhreiksi tietämättään tai hölmöyttään hakeutuneiden kiusallisista ongelmista ja kujanjuoksusta kusettajan kiirastulessa!

        Näyttää olevan tojoterolle katkera paikka kun Tokion Tomppelit joutuivat myöntämään Mirai-projektin pelkäksi ajan ja rahan hukaksi.
        uusta ei tule muuta kuin soperrusta "mutta kun Volsu...."
        Säälittävää katsoa kun joku on noin henkisessä syväkyykyssä VW:n suhteen. Siinäkään tapauksessa kun Toyota rähmää aivan omineen ilman minkäänlaista VW:n osallisuutta niin tojotero ei osaa mitään muuta kuin sopertaa "mutta kun Volsu...."

        Melko syvällä tojoteron ihon alla näkyy Volsu olevan. Kannattaisiko hankkia elämä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näyttää olevan tojoterolle katkera paikka kun Tokion Tomppelit joutuivat myöntämään Mirai-projektin pelkäksi ajan ja rahan hukaksi.
        uusta ei tule muuta kuin soperrusta "mutta kun Volsu...."
        Säälittävää katsoa kun joku on noin henkisessä syväkyykyssä VW:n suhteen. Siinäkään tapauksessa kun Toyota rähmää aivan omineen ilman minkäänlaista VW:n osallisuutta niin tojotero ei osaa mitään muuta kuin sopertaa "mutta kun Volsu...."

        Melko syvällä tojoteron ihon alla näkyy Volsu olevan. Kannattaisiko hankkia elämä?

        Aika lämpimänä näyttäisi pikkuaatupelle käyvän kun konsernin kriminaalitoimintaa joku uskaltaa raottaa. Onhan tuo arka paikka ja ahdistava rasti ja siitä kärähtäminen suoraan rysän päältä suoranainen katastrofi kaikkine seuraamuksineen.
        Kyllä siinä joku miraiprojekti on yhtä tyhjän kanssa
        ja ainakin kaukana petoksellisesta kriminaalitoiminnasta. Kyllä elämä maailman ykkösmerkin kanssa on huoletonta ja mielenrauha taattu kun ei käyttäjävirheet vaivaa eikä kaasupoljintakaan saa pakkasella poikki . Jakopäästä ei ole mitään murheita ja öljytikkukin on turha koriste. Pitkä takuu ja turva takaa hyvät yöunet ja vaihtoarvon kehtaa kertoa muillekin. Mikä siinä olisi elellessä? Miten sä nyt volsun tunnistit tekstistä vaikka ei edes mainittu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika lämpimänä näyttäisi pikkuaatupelle käyvän kun konsernin kriminaalitoimintaa joku uskaltaa raottaa. Onhan tuo arka paikka ja ahdistava rasti ja siitä kärähtäminen suoraan rysän päältä suoranainen katastrofi kaikkine seuraamuksineen.
        Kyllä siinä joku miraiprojekti on yhtä tyhjän kanssa
        ja ainakin kaukana petoksellisesta kriminaalitoiminnasta. Kyllä elämä maailman ykkösmerkin kanssa on huoletonta ja mielenrauha taattu kun ei käyttäjävirheet vaivaa eikä kaasupoljintakaan saa pakkasella poikki . Jakopäästä ei ole mitään murheita ja öljytikkukin on turha koriste. Pitkä takuu ja turva takaa hyvät yöunet ja vaihtoarvon kehtaa kertoa muillekin. Mikä siinä olisi elellessä? Miten sä nyt volsun tunnistit tekstistä vaikka ei edes mainittu?

        "Aika lämpimänä näyttäisi pikkuaatupelle käyvän kun konsernin kriminaalitoimintaa joku uskaltaa raottaa. "

        Enempi säälittää kun joku on noin syväkyykyssä Volkkarin edessä että joutuu kirjoittamaan ainoastaan volkkarista silloinkin kun Toyota kusee omat projektinsa.
        Ei pienintäkään syytä käydä kuumana siitä että joku osoittaa volkkarin päässeen noin syvälle ihon alle. Pelkkää sääliä siitä että ei kasetti kestä tojon mokia.

        Mulla ei ole mitään ongelmaa sanoa että VW ryssi pahasti päästöhuijauksessa ja hyvä että syylliset sai kenkää ja joku kai häkkiäkin. Mulla on 10 numeroa vahvempi kasetti kuin tojoterolla.


    • Anonyymi

      Mirai oli tarkoitettukin vain konseptiksi- ja se herätti huomiota rumuudellaan. Se oli pakko viedä tuotantoon koska Tojon sähköauto ei edennyt (ja on itse asiassa vieläkin aika sekundaa).

      Sitä välim BMW jonka sähköautofleetti on jo kunnossa ja käy kaupaksi, esittelee myös toimivan vetoauton. Toimiva auto.

      • Anonyymi

        Mitä sillä"vetoautolla" aletaan vetämään? Trctorbulling- kisatko mielessä vai purjelentokoneitako ilmaan , asuntovaunua, vai mitä?


    • Anonyymi

      Teemalta tulee juuri ohjelmaa tästä lempeästä kauko-idän kansan sotatoimista. Jenkit tekivät virheen kun pystyttivät japsien teollisuuden uudestaan. Japseille olisi pitänyt tehdä sama kuin ihanille venäläisille, eli sotkea lopullisesti suohon koko kansat.

      • Anonyymi

        Sakut ovat nykyään Venäjän vallan alla kyyristeleviä reppanoita. Eivät edes uskalla tukea Ukrainaa, kun pelottaa niin saamaristi.
        Viimeiset kunnon saksalaiset tapettiin näköjään jo 40-luvulla. Samalla meni insinööritaito autonvalmistukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sakut ovat nykyään Venäjän vallan alla kyyristeleviä reppanoita. Eivät edes uskalla tukea Ukrainaa, kun pelottaa niin saamaristi.
        Viimeiset kunnon saksalaiset tapettiin näköjään jo 40-luvulla. Samalla meni insinööritaito autonvalmistukseen.

        Kuinka on rakkaan Japanisi laita? Ovatko paljonkin toimittaneet aseita ja tukea Ukrainalle? S..tananan raukkamaiset siviiliväestön raiskaajat ja häpäisijät! Ei ihme että Tyynenmeren kansat vieläkin vihaavat japanilaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka on rakkaan Japanisi laita? Ovatko paljonkin toimittaneet aseita ja tukea Ukrainalle? S..tananan raukkamaiset siviiliväestön raiskaajat ja häpäisijät! Ei ihme että Tyynenmeren kansat vieläkin vihaavat japanilaisia.

        Älä nyt ala pelihousujasi repimään japanin takia kun meillä täällä euroopassakin on ihan omasta takaa maailmankuulu tappajavaltio ja kaasuttaja . Hyökkäsi vähän joka suuntaan. Kuutisen miljoonaa siviiliä kaasutteli pois päiviltä ja aseveljeyden kunniaksi poltti vielä Lapinkin kiitokseksi avusta.
        Ja nyt ollaan vaan vasallina, talutusnuorassa torjuntavoittoja onnellisena maksamassa!


    • Anonyymi

      Missä kohtaa artikkelia mainitaan että Tojo luopuu vetyautohankkeestaan?

      Tämä on taa näitä vallehtelijoiden klubilaisten juttuja.

      Lukekaa nyt oikeasti tuo linkattu juttu.

      • Anonyymi

        Jos osaa lukea niin ymmärtää että Toyota ei luovu vetyautohankkeesta mutta luopuu polttokennohankkeesta. Polttokennoauto on liian kallis valmistaa.

        "Siksi Toyota panostaa ensimmäiseen ongelmaan; ja siihen johon se voi myös itse eniten vaikuttaa. Siksi Toyota tutkii parhaillaan intensiivisesti sitä, josko polttokennojen sijaan vetyä voitaisiin ruokkia perinteiseen polttomoottoriin."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos osaa lukea niin ymmärtää että Toyota ei luovu vetyautohankkeesta mutta luopuu polttokennohankkeesta. Polttokennoauto on liian kallis valmistaa.

        "Siksi Toyota panostaa ensimmäiseen ongelmaan; ja siihen johon se voi myös itse eniten vaikuttaa. Siksi Toyota tutkii parhaillaan intensiivisesti sitä, josko polttokennojen sijaan vetyä voitaisiin ruokkia perinteiseen polttomoottoriin."

        Ja kun Toyota luopuu polttokenno-projektista niin se on niskalaukaus Miraille. Ei tämä niin vaikeaa ole ymmärtää jos osaa lukea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kun Toyota luopuu polttokenno-projektista niin se on niskalaukaus Miraille. Ei tämä niin vaikeaa ole ymmärtää jos osaa lukea.

        Mirai voi yhtä hyvin tulla myyntiin polttomoottorisena vetyautona. Onhan Golffiakin tehty vaikka millä voimanlähteellä, tosin romuja ne ovat olleet kaikki. Toisin on Toyotalla, joka on laadukkaimpia autoja tekevä firma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mirai voi yhtä hyvin tulla myyntiin polttomoottorisena vetyautona. Onhan Golffiakin tehty vaikka millä voimanlähteellä, tosin romuja ne ovat olleet kaikki. Toisin on Toyotalla, joka on laadukkaimpia autoja tekevä firma.

        Toyota nyt kuitenkin valmistajana on sitä luokkaa maailman suurimpana ettei sitä mitkään volkkaritrollit horjuta minnekkään vaikka kuinka harmittaisi vilungista kärähtäminen ja piikistä tipahtaminen. Sori siitä jos otsasuonet on kovilla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mirai voi yhtä hyvin tulla myyntiin polttomoottorisena vetyautona. Onhan Golffiakin tehty vaikka millä voimanlähteellä, tosin romuja ne ovat olleet kaikki. Toisin on Toyotalla, joka on laadukkaimpia autoja tekevä firma.

        "Mirai voi yhtä hyvin tulla myyntiin polttomoottorisena vetyautona. "

        Toyotan nimeämispolitiikan tietäen niin voi hyvinkin tulla.
        Se baan että nykyisellä Mirailla on yhtä paljon yhteistä tekniikka vetymoottorisen Mirain kanssa kuin -69 Corollalla on 2022 Corollan kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mirai voi yhtä hyvin tulla myyntiin polttomoottorisena vetyautona. "

        Toyotan nimeämispolitiikan tietäen niin voi hyvinkin tulla.
        Se baan että nykyisellä Mirailla on yhtä paljon yhteistä tekniikka vetymoottorisen Mirain kanssa kuin -69 Corollalla on 2022 Corollan kanssa.

        Ja yhtä vähän kuin vaikka Mk 1 Golfilla ja nykyisellä mallilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota nyt kuitenkin valmistajana on sitä luokkaa maailman suurimpana ettei sitä mitkään volkkaritrollit horjuta minnekkään vaikka kuinka harmittaisi vilungista kärähtäminen ja piikistä tipahtaminen. Sori siitä jos otsasuonet on kovilla!

        "vaikka kuinka harmittaisi vilungista kärähtäminen ja piikistä tipahtaminen. Sori siitä jos otsasuonet on kovilla!"

        Ei ole mitään ongelmia puhua VWn huijauksesta. Se oli rikollisesti tehty ja hyvä että syyllisille kenkää.
        Volkkaristilla on sen verran hyvä itsetunto ettei sitä oman suton valmistajaa tarvitse pitää millään jalustalla ja palvoa.

        Tojotistilla sen sijaan näyttää olevan kova paikka jo pelkästään niin pieni juttu että Tojolta menee yksi projekti täysin reisille. Ei kestä kasetti vasn heti joutuu yrittää vetämään Volsua mukaan kuvioon vaikka Volsulla ei ole mitään tekemistä Tojon vetyhölmöilyn kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja yhtä vähän kuin vaikka Mk 1 Golfilla ja nykyisellä mallilla.

        Mk1 /Mk8 ovat samalla konseptilla tehtyjä autoja. Hatchback-kori, moottori poikittain edessä ja etuveto.

        69 Corolla oli takavetoinen ja moottori pitkittäin edessä. 2022 on samanlainen kuin Golf.

        Jos polttokenno-Miraista tehdään vetymoottorinen niin koko perusrakenne pitää muuttaa. Polttokenno on akseleiden välissä ja polttomoottorille ei ole mitään tilaa missään.
        Opetelkaa vähän tekniikan perusasiota niin tällaisia asioita ei ole vaikeaa ymmärtää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mk1 /Mk8 ovat samalla konseptilla tehtyjä autoja. Hatchback-kori, moottori poikittain edessä ja etuveto.

        69 Corolla oli takavetoinen ja moottori pitkittäin edessä. 2022 on samanlainen kuin Golf.

        Jos polttokenno-Miraista tehdään vetymoottorinen niin koko perusrakenne pitää muuttaa. Polttokenno on akseleiden välissä ja polttomoottorille ei ole mitään tilaa missään.
        Opetelkaa vähän tekniikan perusasiota niin tällaisia asioita ei ole vaikeaa ymmärtää.

        Sinänsä hauska juttu että Corolla vaihtoi vanhan takaveto-rakenteensa Golfin kaltaiseen etuvetoon vasta -83 eli noin 10 vuotta Golfin perässä. Tuossakin Toyota peesasi Volkkaria.

        Nyt Toyota yrittää eätoivoisesti saada sähköautonsa markkinoille 10 Volsua perässä. Kuulostaa siltä että historia toistaa itseään taas kerran.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinänsä hauska juttu että Corolla vaihtoi vanhan takaveto-rakenteensa Golfin kaltaiseen etuvetoon vasta -83 eli noin 10 vuotta Golfin perässä. Tuossakin Toyota peesasi Volkkaria.

        Nyt Toyota yrittää eätoivoisesti saada sähköautonsa markkinoille 10 Volsua perässä. Kuulostaa siltä että historia toistaa itseään taas kerran.

        10 vuotta volsua perässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "vaikka kuinka harmittaisi vilungista kärähtäminen ja piikistä tipahtaminen. Sori siitä jos otsasuonet on kovilla!"

        Ei ole mitään ongelmia puhua VWn huijauksesta. Se oli rikollisesti tehty ja hyvä että syyllisille kenkää.
        Volkkaristilla on sen verran hyvä itsetunto ettei sitä oman suton valmistajaa tarvitse pitää millään jalustalla ja palvoa.

        Tojotistilla sen sijaan näyttää olevan kova paikka jo pelkästään niin pieni juttu että Tojolta menee yksi projekti täysin reisille. Ei kestä kasetti vasn heti joutuu yrittää vetämään Volsua mukaan kuvioon vaikka Volsulla ei ole mitään tekemistä Tojon vetyhölmöilyn kanssa.

        Heh, joku volsufanihan se aloitti koko ketjun itkemällä asiasta, vaikka on ulkona kuin Vag-kuski yrittäessään epätoivoisesti päästä sisälle kulkuneuvoonsa pikkupakkasella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinänsä hauska juttu että Corolla vaihtoi vanhan takaveto-rakenteensa Golfin kaltaiseen etuvetoon vasta -83 eli noin 10 vuotta Golfin perässä. Tuossakin Toyota peesasi Volkkaria.

        Nyt Toyota yrittää eätoivoisesti saada sähköautonsa markkinoille 10 Volsua perässä. Kuulostaa siltä että historia toistaa itseään taas kerran.

        VW oli viimeisten joukossa, joka pääsi eroon surkeasta takatuupparirakenteesta. Skoda tuli vähän jäljessä, mutta yhtä onnettomia kulkineita on molemmat, myönnä rehellisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh, joku volsufanihan se aloitti koko ketjun itkemällä asiasta, vaikka on ulkona kuin Vag-kuski yrittäessään epätoivoisesti päästä sisälle kulkuneuvoonsa pikkupakkasella.

        Tässä tyypillinen syväkyykyssä oleva tojotisti. Näkee Volsumörköjä joka puolella. Avauksessa ei ole mitään mainintaa mistään muusta automerkistä kuin Toyotasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VW oli viimeisten joukossa, joka pääsi eroon surkeasta takatuupparirakenteesta. Skoda tuli vähän jäljessä, mutta yhtä onnettomia kulkineita on molemmat, myönnä rehellisesti.

        Et taida tuntea historiaa kuvinkaan hyvin vaikka siitä kerrottiin sinulle tässäkin ketjussa pari viestiä sitten.
        Esim Corollat olivat pelkästään kardaanivetoisia vuoteen -83 saakka kun Golf on ollut etuvetoinen jo esittelystään saakka -74.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VW oli viimeisten joukossa, joka pääsi eroon surkeasta takatuupparirakenteesta. Skoda tuli vähän jäljessä, mutta yhtä onnettomia kulkineita on molemmat, myönnä rehellisesti.

        "yhtä onnettomia kulkineita on molemmat, myönnä rehellisesti."

        Tiedän sen että vuoden 2022 Corollassa ja suurinpiirtein kaikissa muissakin Tojoissa on sama perusrakenne kuin -74 Golfissa. Moottori poikittain edessä ja etuveto.

        Missään 2022 Volsussa ei ole -74 Corollan perusrakennetta eli takavetoa ja moottori edessä.

        Tuosta nähdään kumpi menee edellä ja kumpi seuraa.

        Samoin 2014 markkinoille tuli sähkö-Golf kun tojolla puuhasteli polttokennojen kanssa. Ja kas kummaa nyt Toyota puskee hirveällä innolla sähköautoja kun VW:tä ei edelleenkään kiinnosta polttokennot.
        Ja nyt Toyotakin vetäisi henkselit polttokenno-Miraille.

        Kumpi meni taas edellä ja kumpi seuraa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "yhtä onnettomia kulkineita on molemmat, myönnä rehellisesti."

        Tiedän sen että vuoden 2022 Corollassa ja suurinpiirtein kaikissa muissakin Tojoissa on sama perusrakenne kuin -74 Golfissa. Moottori poikittain edessä ja etuveto.

        Missään 2022 Volsussa ei ole -74 Corollan perusrakennetta eli takavetoa ja moottori edessä.

        Tuosta nähdään kumpi menee edellä ja kumpi seuraa.

        Samoin 2014 markkinoille tuli sähkö-Golf kun tojolla puuhasteli polttokennojen kanssa. Ja kas kummaa nyt Toyota puskee hirveällä innolla sähköautoja kun VW:tä ei edelleenkään kiinnosta polttokennot.
        Ja nyt Toyotakin vetäisi henkselit polttokenno-Miraille.

        Kumpi meni taas edellä ja kumpi seuraa?

        Missään 2022 Toyotassa ei ole -78 VW:n perusrakennetta, eli takatuupparia. Ajatelkaa, vielä tuonna vuonna kuplaa väkerrettiin Saksassa, ja Etelä-Amerikassa vielä paljon kauemmin!

        Tuosta nähdään kumpi menee edellä ja kumpi seuraa.

        Toyota teki hybridiautoja jo täyttä häkää, kun VW vasta suunnitteli suurta dieselkusetusta.
        Nyt VW on täydessä paniikissa työntänyt markkinoille täysiä raakileita sähköautoista, joiden elinkaari tulee olemaan laskettavissa yhden käden sormilla. Sen jälkeen niistä tulee SER- jätettä. Koko konserni on romahtamispisteessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missään 2022 Toyotassa ei ole -78 VW:n perusrakennetta, eli takatuupparia. Ajatelkaa, vielä tuonna vuonna kuplaa väkerrettiin Saksassa, ja Etelä-Amerikassa vielä paljon kauemmin!

        Tuosta nähdään kumpi menee edellä ja kumpi seuraa.

        Toyota teki hybridiautoja jo täyttä häkää, kun VW vasta suunnitteli suurta dieselkusetusta.
        Nyt VW on täydessä paniikissa työntänyt markkinoille täysiä raakileita sähköautoista, joiden elinkaari tulee olemaan laskettavissa yhden käden sormilla. Sen jälkeen niistä tulee SER- jätettä. Koko konserni on romahtamispisteessä.

        tojotero yrittää nyt olla humoristi. Huonolla menestyksellä. Kupla oli ja on edelleen legenda. Pitää muuten hallussaan kautta-aikain vuosikohtaista automallin rekisteröintiennätystä Suomessa. Olisko -66?

        Joka tapauksessa Golf vei VW:n etuvetoisten aikaan -74 kun Corolla taaperi perässä vasta -83.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tojotero yrittää nyt olla humoristi. Huonolla menestyksellä. Kupla oli ja on edelleen legenda. Pitää muuten hallussaan kautta-aikain vuosikohtaista automallin rekisteröintiennätystä Suomessa. Olisko -66?

        Joka tapauksessa Golf vei VW:n etuvetoisten aikaan -74 kun Corolla taaperi perässä vasta -83.

        VW:llä ei ole mitään kehumista Golfin lanseerauksessa, koska se tuli eurooppalaisittain vuosikymmenen jälkijunassa etuvetotekniikassa, ja oli suorastaan pakotettu muutokseen, koska Kuplan terminaalihoito ei enää auttanut ja rahat olivat lopussa yhtiöltä.
        Toyotalla ei ollut samanlaista paniikkia, vaan etuveto-Tercel tuli myyntiin vasta vuonna 1979. Japseista Datsun oli taas edellä Volkkaria 100A:llaan jo vuonna 1970.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VW:llä ei ole mitään kehumista Golfin lanseerauksessa, koska se tuli eurooppalaisittain vuosikymmenen jälkijunassa etuvetotekniikassa, ja oli suorastaan pakotettu muutokseen, koska Kuplan terminaalihoito ei enää auttanut ja rahat olivat lopussa yhtiöltä.
        Toyotalla ei ollut samanlaista paniikkia, vaan etuveto-Tercel tuli myyntiin vasta vuonna 1979. Japseista Datsun oli taas edellä Volkkaria 100A:llaan jo vuonna 1970.

        "Toyotalla ei ollut samanlaista paniikkia, vaan etuveto-Tercel tuli myyntiin vasta vuonna 1979."

        Sama selkosuomella: Tojon johto ei ymmärtänyt että takavetoiset olivat historiaa ja laittoivat kopiointiosaston asialle muutama vuoden myöhässä.

        No sattuuhan sitä ja tätä samaa kaavaa Toyota jatkaa edelleen.
        Nyt viimeksi kävi samat sähköautojen kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Toyotalla ei ollut samanlaista paniikkia, vaan etuveto-Tercel tuli myyntiin vasta vuonna 1979."

        Sama selkosuomella: Tojon johto ei ymmärtänyt että takavetoiset olivat historiaa ja laittoivat kopiointiosaston asialle muutama vuoden myöhässä.

        No sattuuhan sitä ja tätä samaa kaavaa Toyota jatkaa edelleen.
        Nyt viimeksi kävi samat sähköautojen kanssa.

        Takavetoiset eivät ole koskaan ollut historiaa, niitä tehdään koko ajan lisää.
        Etuvetoon siirtymisellä pyrittiin lähinnä karsimaan tuotantokustannuksia, koska kyseessä on halpa ja yksinkertainen rakenne.
        Halpoja ja yksinkertaisia, joka paikasta tingittyjä auton irvikuvia VW onkin rakentanut koko olemassaolonsa ajan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Takavetoiset eivät ole koskaan ollut historiaa, niitä tehdään koko ajan lisää.
        Etuvetoon siirtymisellä pyrittiin lähinnä karsimaan tuotantokustannuksia, koska kyseessä on halpa ja yksinkertainen rakenne.
        Halpoja ja yksinkertaisia, joka paikasta tingittyjä auton irvikuvia VW onkin rakentanut koko olemassaolonsa ajan.

        "Takavetoiset eivät ole koskaan ollut historiaa, niitä tehdään koko ajan lisää."

        Se on totta että takavetoisia tehdään edelleen. Olisi ollut täsmällisempää sanoa että takavetoiset olivat historiaa tuossa autosegmentissä johon Corollat yms. kuuluvat.
        Kiitos korjauksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missään 2022 Toyotassa ei ole -78 VW:n perusrakennetta, eli takatuupparia. Ajatelkaa, vielä tuonna vuonna kuplaa väkerrettiin Saksassa, ja Etelä-Amerikassa vielä paljon kauemmin!

        Tuosta nähdään kumpi menee edellä ja kumpi seuraa.

        Toyota teki hybridiautoja jo täyttä häkää, kun VW vasta suunnitteli suurta dieselkusetusta.
        Nyt VW on täydessä paniikissa työntänyt markkinoille täysiä raakileita sähköautoista, joiden elinkaari tulee olemaan laskettavissa yhden käden sormilla. Sen jälkeen niistä tulee SER- jätettä. Koko konserni on romahtamispisteessä.

        Toyotaa saa kyllä muualla takatuupparina ja Lexus niitä valmistaa.
        Etuvedossa ei ole mitään muuta parempaa kuin halvempi hinta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotaa saa kyllä muualla takatuupparina ja Lexus niitä valmistaa.
        Etuvedossa ei ole mitään muuta parempaa kuin halvempi hinta.

        "Etuvedossa ei ole mitään muuta parempaa kuin halvempi hinta."

        Hyvin yksisilmäinen ja kärjistetty näkökanta. Sanoisinko teinimäinen kommentti.

        Yariksen ja Corollan kokoisissa autoissa moottori poikittain edessä etuveto tarjoaa paljon isommat tilat matkustamoon. Jos tuohon kokoluokkaan laittaa moottorin eteen pitkittäin ja veto kardaanilla taakse niin lopputuloksena on sisätiloiltaan surkean kokoinen koppero etuvetoiseen verrattuna.

        Samoin hyötysuhde on etuvetoratksaisussa selkeästi parempi.

        Tässä pari ekaa etua jota tuli mieleen. Niitä on varmaan lisääkin jos jaksaisi alkaa miettimään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Etuvedossa ei ole mitään muuta parempaa kuin halvempi hinta."

        Hyvin yksisilmäinen ja kärjistetty näkökanta. Sanoisinko teinimäinen kommentti.

        Yariksen ja Corollan kokoisissa autoissa moottori poikittain edessä etuveto tarjoaa paljon isommat tilat matkustamoon. Jos tuohon kokoluokkaan laittaa moottorin eteen pitkittäin ja veto kardaanilla taakse niin lopputuloksena on sisätiloiltaan surkean kokoinen koppero etuvetoiseen verrattuna.

        Samoin hyötysuhde on etuvetoratksaisussa selkeästi parempi.

        Tässä pari ekaa etua jota tuli mieleen. Niitä on varmaan lisääkin jos jaksaisi alkaa miettimään.

        Tietysti, jos pitää venyttää penniä joka tavalla ja saatava mahdollisimman paljon kuutioita edullisesti. Suosittelen pakettiautoa.


    • Anonyymi

      Pokswagen ainakin omalla toiminnallaan sinetöi sen, ettei sitä nähdä ralleissa enää koskaan. Sähkö kun ei siihen sovi alkuunkaan. 😅

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään! Koolingilla hartioihin kauan, kunnolla ja HYVIN, tanan pienimunaisille rattimiehille.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VW on jo nyt ajanut menestyksekkäästi ralleja sähköautoilla. Tässä ID.4 Baja Rally.
        Olette te niin pihalla kaikesta.

        https://www.youtube.com/watch?v=UC8iw1qVkG0

        Siinäpä varsinainen bajamaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinäpä varsinainen bajamaja.

        iD.4sia tulee vastaan liikentessä joka päivä mutta Mirai häipyy historiaan täysin epäonnistuneena projektina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        iD.4sia tulee vastaan liikentessä joka päivä mutta Mirai häipyy historiaan täysin epäonnistuneena projektina.

        Ei voi vähemmän kiinnostaa nuo bajamajat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei voi vähemmän kiinnostaa nuo bajamajat.

        Taitaa olla sulla melko tylsä elämä jos joudut kommentoimaan netissä asioita jotka ei edes kiinnosta sua.


    • Anonyymi

      Vielä kun kehtaisivat kertoa kaasutankin tilavuuden ja miten pitkälle sillä pääsee.

    • Anonyymi

      Loppuuhan ne, kun ostajia ei ole.

      Myynti jenkeissä Q3 2022 (Mirain ja NEXO:n myynti valmistajien ilmoittamana):
      Toyota Mirai - 79 (laskua 88 %)
      Hyundai NEXO - 74 (lasku 50 %)
      muut mallit - 0 (lasku 100%)
      Yhteensä: 153 (laskua 82 %)

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Toyotan omistajien kuuliaisuus isänmaatan, Japania kohtaan tiivistyy seuraavasta: "My coyntry, right or wrong!"

      • Anonyymi

        My coyntry, voi jee, taidat olla niitä simply clever-tyyppejä:)


    • Anonyymi

      Se on Jumalan pojan syntymäjuhla nyt. Tietty joukko pyörii Toyotiensa ympäri, lyövät leikkiä ja juovat lientä. Menkää esikuvienne tapaan syömään kanaa jenkkiläiseen roskaruokaravintolaan. Japani, hyi saatana!

    • Anonyymi

      Olisi kannattanut Toyotan panostaa kaikki nuo miljardit ja vuosien työ BZ:aan niin se olisi tullut markkinoille samaan aikaan kuin muut eikä olisi noin aataminaikuinen tekniikaltaan.
      Olisi saattanut pysyä pyörätkin kiinni heti ensiyrittämällä.

      • Anonyymi

        Pyörillä otettiin vain aikalisä, kun softa oli paska.


    • Anonyymi

      Toinen epäonnen projekti on solid state akku. Valmista ei tule tällä vuosikymmenellä jos koskaan.

      • Anonyymi

        VW on epäonnistunut tähän asti kaikissa projekteissaan, kuten dieselkusetuksessa, turbomoottoreissa, automaattivaihteistoissa, kaasuautoissa, hybrideissä ja sähköautoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VW on epäonnistunut tähän asti kaikissa projekteissaan, kuten dieselkusetuksessa, turbomoottoreissa, automaattivaihteistoissa, kaasuautoissa, hybrideissä ja sähköautoissa.

        VWn koko sähköautotuotanto tältä vuodelta on jo myyty. Se on yli miljoona sähköautoa.
        Tojo sen sijaan joutui myöntämään polttokenno-hörhöilyn täysin reisille menneeksi ajan ja rahan tuhlaukseksi. Pari vuosikymmentä kehitystyötä ja miljardeja alas vessanpöntöstä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VW on epäonnistunut tähän asti kaikissa projekteissaan, kuten dieselkusetuksessa, turbomoottoreissa, automaattivaihteistoissa, kaasuautoissa, hybrideissä ja sähköautoissa.

        VW on onnistunut kaikessa hienosti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VW on onnistunut kaikessa hienosti.

        Tunnusluvut : 30 miljardia petoksesta , ja 7 vuotta lusittavaa petoksesta ja huijaamisesta! Hopiaa ja häpiää ! Mitäs rölli tähän?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunnusluvut : 30 miljardia petoksesta , ja 7 vuotta lusittavaa petoksesta ja huijaamisesta! Hopiaa ja häpiää ! Mitäs rölli tähän?

        Toyota joutui oikeuden päätöksellä maksamaan 3.4 miljardia korvauksia kovan ruostumisen takia:

        https://www.nytimes.com/2016/11/14/business/toyota-agrees-to-3-4-billion-settlement-in-corrosion-case.html?_r=0

        Montakos niitä ihmisiä kuoli kun Tuhnut kiihdyttelivät itsekseen ja paljonko joutui maksamaan korvauksia? Pääjohtaja tirautti itkut!


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Rölli sanoo että VW AG on takonut miljardituloksen joka vuosi. Myös vuosina 2015-17 kun se alaskirjasi dieselhuijauksen kulut.

      Samaan aikaan VW on kehittänyt laajan ja menestyksekkään sähköautomalliston ja yli miljoonan kappaleen vuotuisen valmistuskapasiteetin sille. Sähköautotuotanto on myyty jo vuodeksi eteenpäin ja ainoa ongelma on saada komponentteja niiden valmistamiseen.

      Samaan aikaan Tokion Tolvanat syytivät 20 vuotta aikaa ja miljardeja rahaa Miraihin. Nyt Tokion T:t sanovat että polttokenno on liian kallis toimiakseen. Hei tollakot! Kaikki muut ovat tienneet sen koko ajan. No sinne meni se projekti ja ne rahat.

      Tietenkin on selvää että kun Toyota joutui sulkemaan konserniin kuuluvan Hino-tehtaansa kun jäi kiinni 20 vuotta kestäneestä päästöhuijauksesta niin lasku tulee olemaan valtava. Ei siinä riitä rahaa tuollaisiin Mirai-projekteihin joista on pelkkää menoa eikä toivoakaan tuloista koskaan.

      On selvää että näillä kahdella asialla on yhteys. Velkaa on törkeästi ja isot rangaistukset tulossa. Pakko karsia kaikesta mahdollisesta.

      • Anonyymi

        30 miljardia ja 7 vuotta suunnitellusta petoksesta pitää röllin lämpimänä! Liianko isoja lukuja tollakon ymmärtää kun suostuvat maksamaan itsensä huijaamisenkin! Kaikkiko natsit bunkkerissa ?


    • Anonyymi

      Taas alkoi yksi vuosi ilman ensimmäistäkään vetyasemaa tai edes hanketta rakentaa sellaista.

      • Anonyymi

        Sinne meni Toyotan miljardit kankkulan kaivoon.
        Oli jo aikakin tulla järkiinsä.


    • Anonyymi

      Tohota on maailman velkaantunein autotehdas, vai olikohan maailman velkaantunein yritys. Mitähän sijoittajat tuumii kun sähköauto on markkinoiden heikoin ja vetyprojekti lässähti?

      Vaparihybridi oli kova juttu 2 000-luvun alussa mutta kun sähköautojen hinnat laskevat ja ranget pitenevät, niin kallis hybridi kuopataan ensimmäisenä, sitten lähtee bensat ja dieselit.

      • Anonyymi

        Se porukka joka osti Priuksia 25 vuotta sitten on ostanut sähköautoja jo kohta 10 vuotta. Nämä viherpiipertäjät eivät missään nimessä osta bensalla kulkevaa saastepesää.
        Ja se porukka joka ei silloin ostanut Priusta ei osta niitä nytkään. Jos ei ole kotilatausta niin ne ostavat tavallisen bensa-auton kun latauskelvoton hybridi on kalliimpi ja siitä ei ole mitään hyötyä.

        Jos voi ladata kotona niin sitten ostetaan ladattava.


    • Anonyymi

      Kiloon vetyä kuluu 60 kWh vihreää sähköä. Kilosta vetyä saadaan 30 kWh energiaa, 50 % sähköä ja 50 % lämpöä. Tuohon sitten vedyn paineistus, kuljetus ja jakelu yms päälle Ei jatkoon.

    • Anonyymi

      Toyoda saa lähtiäislahjaksi Mirain. Voi sitten eläkepäivillään katsella kokreettista esimerkkiä siitä miksi sai kenkää.

      • Anonyymi

        Siinä se seisoo pihassa kuin tatti kun ei mistään saa vetyä millä sen saisi ajettua mereen.
        Muistutus hukkaan heitetyistä miljardeista seisoo Akion pihassa maailman tappiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä se seisoo pihassa kuin tatti kun ei mistään saa vetyä millä sen saisi ajettua mereen.
        Muistutus hukkaan heitetyistä miljardeista seisoo Akion pihassa maailman tappiin.

        Vety on tulevaisuutta. Sähköakkuvatkain välivaihe.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vety on tulevaisuutta. Sähköakkuvatkain välivaihe.

        No miksi sitten Toyota vetäytyy ja lopettaa koko projektin?
        Taasko Toyota on tekemässä suuren virheen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vety on tulevaisuutta. Sähköakkuvatkain välivaihe.

        Vety kyllä tulee. Se tulee ensisijaisesti teollisuuteen ja liikenteeseen vain hyötyliikenteeseen niinkuin Toyotan tekninen johtajakin sanoo.
        Vedyn käyttö henkilöautoissa on hylätty niin autonvalmistajien kuin vetyinfran rakentajienkin toimesta.

        Miraista tuli reliikki ja Toyotakin sen myöntää. Nyt koko reisille mennyt projekti on kuopattu virallisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vety kyllä tulee. Se tulee ensisijaisesti teollisuuteen ja liikenteeseen vain hyötyliikenteeseen niinkuin Toyotan tekninen johtajakin sanoo.
        Vedyn käyttö henkilöautoissa on hylätty niin autonvalmistajien kuin vetyinfran rakentajienkin toimesta.

        Miraista tuli reliikki ja Toyotakin sen myöntää. Nyt koko reisille mennyt projekti on kuopattu virallisesti.

        Ei kehitys pysähdy vanhoillisiin patteriautoihin.
        Vety tulee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kehitys pysähdy vanhoillisiin patteriautoihin.
        Vety tulee.

        Pelkkää tyhjää diipadaapaa ilman mitään perusteluja.
        Nyt Toyotan tekninen johtaja on vahvistanut että Toyota keskittyy jatkossa vain hyötyliikenteeseen vetyprojekteissaan ja lopettaa Mirain kehityksen.
        Se on sitten sitä myöden selvä ja niskalaukaus vetyhörhöilylle henkilöautoissa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelkkää tyhjää diipadaapaa ilman mitään perusteluja.
        Nyt Toyotan tekninen johtaja on vahvistanut että Toyota keskittyy jatkossa vain hyötyliikenteeseen vetyprojekteissaan ja lopettaa Mirain kehityksen.
        Se on sitten sitä myöden selvä ja niskalaukaus vetyhörhöilylle henkilöautoissa..

        Voi kuinka väärässä tämmöiset näköalattomat ihmiset ovat. Vety on nurkan takana tulossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi kuinka väärässä tämmöiset näköalattomat ihmiset ovat. Vety on nurkan takana tulossa.

        Vety on tulossa ja nurkan takana, sitä ei kiistä kukaan. Ne vetyprojektit ovat kuitenkin teollisuuteen ja raskaaseen liikenteeseen, ei henkilöautoihin.

        Se ei ole kiinni minun tai sinun näköalasta tai -alattomuudesta vaan siitä mihin vedyn parissa puuhaavat tahot rahansa laittavat.

        Fakta yksi: Toyotan tekninen johtaja ilmoitti että Toyota keskitty jatkossa vety-hyötyliikenteeseen.

        Fakta kaksi: Euroopan suurin vetyputki-hanke Espanjasta Saksaan rajaa henkilöautot pois scopesta. Vety tulee vain teollisuuden ja rsakaan liikenteen käyttöön.

        Henkilöautojen vetyprojektit ovat kuolleet ja kuopatut koko scenessä. Se hullutus on ohi.
        Elääkseen vedyn pitää keskittyä sinne missä sillä on mahdollisuus menestyä ja se että henkilöautopuoli on leikattu kokonaan pois.


    • Anonyymi

      Vetykilon valmistukseen kuluu 10 litraa vettä ja 55kwh sähköä joista saadaan polttokennossa takaisin sähköksi muutettuna 15kwh. Asian voi tarkistaa vaikkapa valtiollisen Motivan sivuilta.

      • Anonyymi

        Fortumin sivuiltakin löytyy kaavio vedyn valmistamisen huonosta hyötysuhteesta.


    • Anonyymi

      Mirai sai kirveestä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2530
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1940
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1479
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1018
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      66
      893
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      871
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      850
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      51
      826
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      755
    Aihe