Pitkässä sähkökatkoksessa vedentulo loppuu

Anonyymi-ap

21

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Laitteet pitää huoltaa säännöllisesti ihan normaali käytössäkin. Suodattimien imurointi on monesti tarpeen kerran tai pari kuukaudessa. Tyhmä on sellainen, joka ei pidä hyvää huolta laitteistaan ja pidä niitä hyvässä kunnossa.


    • Anonyymi

      Ei mainittu jutussa, mutta sähkökatkon jälkeen tuleva vesi voi olla todella k u u m a a !

      Eli, ei kannata seisoa suihkun alla:)

      • Anonyymi

        Kannattaa mennä seisomaan suihkun päälle.
        Mutta itse asiassa ainakin minulla ok- talossa lämminvesivaraajan sähköttömyys pudottaa vähin erin veden lämpötilaa, kannattaa ymmärtää mistä puhutaan ja huhutaan, uusavuttomuus ja uusymmärtämättömyys ovat oma sarjansa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa mennä seisomaan suihkun päälle.
        Mutta itse asiassa ainakin minulla ok- talossa lämminvesivaraajan sähköttömyys pudottaa vähin erin veden lämpötilaa, kannattaa ymmärtää mistä puhutaan ja huhutaan, uusavuttomuus ja uusymmärtämättömyys ovat oma sarjansa...

        Hei janari, lue ja yritä ymmärtää....

        https://yle.fi/a/74-20005722


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei janari, lue ja yritä ymmärtää....

        https://yle.fi/a/74-20005722

        KIITOS LINKISTÄ !


    • Anonyymi

      Järjen käyttö on suotavaa ihan joka päivä. Jos asiat, jotka toimivat sähköllä eivät toimi, niin haasteita on tiedossa. Kaupungin/kunnan vesijärjestelmän pumppuasemat eivät kenties toimi, jos niiden toiminta perustuu sähköön. Pudasta tulovettä ei tule ja/tai viemärivettä ei pystytä pumppaamaan eteenpäin vedenpuhdistamoon.

      • Ei taida olla varavoimaa jätevesilaitoksilla.
        Tuo 2 tunnin mittaisen sähkökatkon kestämisen ei luulisi olevan ongelmallinen kenellekään, jos vähänkin varautuu.
        Eikä siinä ajassa kukaan nälkään tai janoon ja kylmään kuole.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Ei taida olla varavoimaa jätevesilaitoksilla.
        Tuo 2 tunnin mittaisen sähkökatkon kestämisen ei luulisi olevan ongelmallinen kenellekään, jos vähänkin varautuu.
        Eikä siinä ajassa kukaan nälkään tai janoon ja kylmään kuole.

        Ja mistäpä tuota oletat että se sähkökatko kestää juuri kaksi tuntia?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja mistäpä tuota oletat että se sähkökatko kestää juuri kaksi tuntia?

        En oleta, sitähän on nyt joka tuutista toitotettu, että alueita vaihdellen ne kestää 2 tuntia kerrallaan.


      • Eliaana kirjoitti:

        En oleta, sitähän on nyt joka tuutista toitotettu, että alueita vaihdellen ne kestää 2 tuntia kerrallaan.

        Riippuen siitä mistä se sähkökatko johtuu.
        Myrskyn aiheuttamat katkot voivat kestää yllättävän kauan.


      • Tellukka kirjoitti:

        Riippuen siitä mistä se sähkökatko johtuu.
        Myrskyn aiheuttamat katkot voivat kestää yllättävän kauan.

        No tässä nyt varmaan ajateltiin tätä nykyisen mahdollisen tilanteen, eli sähkön riittävyyden kannalta.
        Olen kyllä ollut montakin kertaa maalla myrskyn takia sähköttä. Pisin katko noin vuorokausi, josta jo sai jotain hyvitystäkin.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        No tässä nyt varmaan ajateltiin tätä nykyisen mahdollisen tilanteen, eli sähkön riittävyyden kannalta.
        Olen kyllä ollut montakin kertaa maalla myrskyn takia sähköttä. Pisin katko noin vuorokausi, josta jo sai jotain hyvitystäkin.

        Varmaan niin juu, aloituksessa puhutaan vain pitkästä sähkökatkosta, ei siinä eritellä mistä sellainen voisi johtua.
        Myös esim. viikon mittainen katko kai olisi ns. pitkä katko vai kuinka?


    • Anonyymi

      Lämpöilmapumpun voi kuitenkin kääntää imemään jolloin sähkökatkon aikana viemärivedet
      palaavat takaisin vesisäiliöihin ja ne voidaan käyttää uudelleen sähkökat konkin aikana

    • Anonyymi

      En ois tullut ajatelleeksi, ettei vettä tule, jos sähkökatko on pitkä.
      Kiitos vain tästäkin tiedosta. Pitää varata juomavettä kannuun,
      muttei juoda paljon, kun ei vessaakaan saa käyttää vai saako pissiä,
      jos ei vedä vessaa ?

      • Anonyymi

        Voi kerrostalon rappukäytävässä haista melkoinen paskantuoksu.


      • Anonyymi

        Voit myös juoda varastoon muutaman sata litraa ettei sitten tarvi valittaa kun vettä ei tule kuin taivaasta

        pihaan kannattaa rakentaa kaivot joihin kerätään sadevettä

        kodinturvajoukoille aseet

        jos putinistikopteri laskeutuu eri ikkunoista ammutaan ristitulta käsiaseilla ka kopteri
        pudotetaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi kerrostalon rappukäytävässä haista melkoinen paskantuoksu.

        Toivottavasti et asu kerrostalossa.....ainakaan samassa kuin minä....


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kavinketin on vettä.Veden ketin vettä. 1,5l limupullossa Vettä.Jääkaapissa 6kpl. pepsi Maksi limu tölkkiä. 1l mehua. 2 X1,5 l kivennäisvettä yksin asuvalla mutsilla,mummolla. Kuin pakastin mustikoita. 3 päivän vara valmisaterioita niitä kokkien valmistamia.Maittavia täyttäviä.Heti ei tule nälkä vaikka on hintavia. Toisin on atria,saarioinen halvempia ja nälkä jo 2h päästä.Eiköhän noilla eväillä pärjää? Kuin fikkarilla,lyhty kyntilöillä? Kerrostalossa pieni koti vuokralaisena.Lämpöä saa kun pukee kunnolla pälle ja lähtee ulos kävelee riittävän kauan ulkoilua niin sähköt on takaisin.ps aihesta sähkö katko pääkaupunki setu luin: Olisivat aamut kello 7-9 ja illat 16-19. Aamun virkuna illman torkuna. Amiainen keritty syödä.Iso ja pieni hätä aamulla toimitettu.Kun vatsani toimii heti aamulla.Ei tarvii kakka pussia erikseen ja viedä roskikseen..Muistakaa parvekeet ei ole roskapussin säilytys paikka.Se lemu nousee muihin parvekeisiin. Ne kissan kusen paska pussit viette roska katos. Tänäkin talous jossa 1 nainen 60v? Pitää kissa.Ja raadon haju.eli paskan haju usein tulee muihin parvekeisiin.Ne roska pussit partisin.Sepä se.Mut tulee se kusiki ,jo postilukukusta taas väliin rapuun.Keties ei itse haista?

    • Anonyymi

      Itseni poislukien toivon todella, että kommentoijat ovat suomen ainoat kädettömät

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8416
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2287
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1509
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1462
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe