Parasta mökkeilyssä?

Anonyymi-ap

Mistä juuri sinä nautit mökkeilyssä? Itse nautin:

-Rantasaunan lämmitys
-Uiminen
-Saunominen
-Veneily Saimaalla
-Luonto
-Puuhailua (maalailua, terassin öljyämistä, halkojen tekoa..)
-Rauha ja rauhoittuminen

Joko odotat kovasti mökkikesää 2023? Itse kovasti odotan.

7

124

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lähinnä rauha ja puuhailu. Saunakin ihan kiva mutta kiva jos peseytyminen olisi helpompaa.
      Oon järjestänyt itselleni mielenkiintoisia koneita ja vehkeitä. Välillä menee työleirin puolelle.

    • Anonyymi

      Myös mökin takapiha on hyvä ottaa käyttöön. Mikäli vain etupiha käytössä, takapihasta tulee epäsiisti risukkoineen. Takapiha tuo lisäksi hoidettuna lisää tilaa oleskeluun, ja vaikkapa pihapeleihin. (tennis, sulkapallo, kroketti, lentopallo).
      Etupihan voi rauhoittaa oleskeluun, missä syödään, perataan marjat, kuunnellaan musiikkia, luetaan kirjoja, kuunnellaan radiota.
      Monasti näkee takapihan huonossa kunnossa ja se vähentää sen käyttöä.

    • Anonyymi

      Mainitsemistasi vain nuo luonto, sekä rauha ja rauhoittuminen, että puuhailu.
      Mutta yksi tärkeimpiä asioita on puutarha, eli omenapuut, marjapensaat ja kukkamaat, jotka tuottavat iloa ympäsi kesän. Keväällä nousee lähes lumen keskeltä ensimmäiset krookukset ja sitten tulee muut sipulikukat. Ensimmäiset kukat ovat äärimmäisen tärkeitä aikaisin heränneille perhosille ja sitten kimalaisille. Pitkin kesää on sitten lukemattomia perennoja kukassa.
      Hienoa on olla mökillä kukkameren keskellä, juoda siinä ulkona kahvia katsella suurta määrää perhosia ja kukissa pöristeleviä kimalaisia ja mehiläisiä, aah, se on nautintoa. Ja jos japanilaisille on tärkeää kirsikkapuiden kukinta, niin näkisivätpä meidän isot vanhat omenapuumme kukassa.
      Sitten ovat linnut, lähinnä pikkulinnut. Meillä on tonttia useampi hehtaari, josta puustoa suurin osa. Tämä tarkoittaa sitä, että linnunpöntöille löytyy paikkoja ja niitä sitten onkin. Pelkästään päärakennuksemme ikkunoista näkyy useampi kymmenen pönttöä, joten hienoa on pesintää seurata. Useimmissa pöntöissä on asukkaat aina johonkin aikaan kesästä. Kyllä pönttöjä pitää mökillä olla.
      Onhan meilläkin erillinen hirsisaunarakennus, jossa on kertalämmitteinen Aitokiuas ja perinteinen muuripata. Kyllä siellä itse tehdyllä vihdalla ropsien kelpaa saunotella.
      Eikä ole pakko kesää odottaa. Olimme juuri nyt joulun aikaan kuusi päivää mökillä ja kyllä joulusauna laitettiin kuumaksi ja kesällä tehdyllä vihdalla vihdottiin kovasti.

    • Anonyymi

      Juovuksissa alastomana pihalla huutamista ei mikään voita!

    • Anonyymi

      Ihan on samat mielipuuhat.
      Saimaalla tottakai.

    • Anonyymi

      Ihan on samat mielupuuhat Saimaalla tottakai.

    • Anonyymi

      Samat odotukset, kuin aloittajalla.
      Poikkeuksena se, ettei mökki ole Saimaan rannalla, enkä juurikaan harrasta veneilyä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      106
      7548
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2822
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2412
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      113
      2129
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1809
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1553
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1416
    8. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1399
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1337
    Aihe