Mistä juuri sinä nautit mökkeilyssä? Itse nautin:
-Rantasaunan lämmitys
-Uiminen
-Saunominen
-Veneily Saimaalla
-Luonto
-Puuhailua (maalailua, terassin öljyämistä, halkojen tekoa..)
-Rauha ja rauhoittuminen
Joko odotat kovasti mökkikesää 2023? Itse kovasti odotan.
Parasta mökkeilyssä?
8
174
Vastaukset
- Anonyymi
Lähinnä rauha ja puuhailu. Saunakin ihan kiva mutta kiva jos peseytyminen olisi helpompaa.
Oon järjestänyt itselleni mielenkiintoisia koneita ja vehkeitä. Välillä menee työleirin puolelle. - Anonyymi
Myös mökin takapiha on hyvä ottaa käyttöön. Mikäli vain etupiha käytössä, takapihasta tulee epäsiisti risukkoineen. Takapiha tuo lisäksi hoidettuna lisää tilaa oleskeluun, ja vaikkapa pihapeleihin. (tennis, sulkapallo, kroketti, lentopallo).
Etupihan voi rauhoittaa oleskeluun, missä syödään, perataan marjat, kuunnellaan musiikkia, luetaan kirjoja, kuunnellaan radiota.
Monasti näkee takapihan huonossa kunnossa ja se vähentää sen käyttöä. - Anonyymi
Mainitsemistasi vain nuo luonto, sekä rauha ja rauhoittuminen, että puuhailu.
Mutta yksi tärkeimpiä asioita on puutarha, eli omenapuut, marjapensaat ja kukkamaat, jotka tuottavat iloa ympäsi kesän. Keväällä nousee lähes lumen keskeltä ensimmäiset krookukset ja sitten tulee muut sipulikukat. Ensimmäiset kukat ovat äärimmäisen tärkeitä aikaisin heränneille perhosille ja sitten kimalaisille. Pitkin kesää on sitten lukemattomia perennoja kukassa.
Hienoa on olla mökillä kukkameren keskellä, juoda siinä ulkona kahvia katsella suurta määrää perhosia ja kukissa pöristeleviä kimalaisia ja mehiläisiä, aah, se on nautintoa. Ja jos japanilaisille on tärkeää kirsikkapuiden kukinta, niin näkisivätpä meidän isot vanhat omenapuumme kukassa.
Sitten ovat linnut, lähinnä pikkulinnut. Meillä on tonttia useampi hehtaari, josta puustoa suurin osa. Tämä tarkoittaa sitä, että linnunpöntöille löytyy paikkoja ja niitä sitten onkin. Pelkästään päärakennuksemme ikkunoista näkyy useampi kymmenen pönttöä, joten hienoa on pesintää seurata. Useimmissa pöntöissä on asukkaat aina johonkin aikaan kesästä. Kyllä pönttöjä pitää mökillä olla.
Onhan meilläkin erillinen hirsisaunarakennus, jossa on kertalämmitteinen Aitokiuas ja perinteinen muuripata. Kyllä siellä itse tehdyllä vihdalla ropsien kelpaa saunotella.
Eikä ole pakko kesää odottaa. Olimme juuri nyt joulun aikaan kuusi päivää mökillä ja kyllä joulusauna laitettiin kuumaksi ja kesällä tehdyllä vihdalla vihdottiin kovasti. - Anonyymi
Juovuksissa alastomana pihalla huutamista ei mikään voita!
- Anonyymi
Ihan on samat mielipuuhat.
Saimaalla tottakai. - Anonyymi
Ihan on samat mielupuuhat Saimaalla tottakai.
- Anonyymi
Samat odotukset, kuin aloittajalla.
Poikkeuksena se, ettei mökki ole Saimaan rannalla, enkä juurikaan harrasta veneilyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3107171Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662126- 1751817
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151327- 1121267
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie81203Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691200RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541126Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411061Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901009