Koulu-uinnit

Anonyymi-ap

Eli oon 9 lk tyttö ja alkais pikkuhiljaa tulemaan koulu-uinnit vastaan loman jälkeen. Kyllä tiedän, että oon jo sen verran aikuinen, että kyllä omatkin aivot pitäis miettii jne. Mutta siis itse en oo nytten muutamaan vuoteen käynyt edes yksin uimassa jne. Vaan aina skipannu aina uinnit.

Mutta siis itsellä on se, että ahdistaa käydä uimassa luokan sekä se vaikka olen itse yksin uimassa ( en tiiä tasan tarkkaan onko se ahdistusta mut ihms.). Ei minua ahdista olla alasti muitten edessä tai uida muitten edessä uikkareilla. Että se on ihan normaalia olla muitten edessä alasti jne. Eniten siinä on se vesi tai niin ( kuulostaa naurettavalle jne). Eli mulla on pienestä lähtien ollut traumat ns vedessä uimisesta. Siis jäänyt yksinkertaisesti traumat ja ahdistaa olla uimassa. Ja sentakii ollu ton syystä pois uinneista noin 2lk asti. Ja esim alakoulun opet on ymmärtänyt sen ihan hyvin ja kyllä olen käynyt silloin kun muut menee uimaan niin mukaan mm. 3lk ja silloin katsoin ja opelle se oli ookoo. Mutta sitten yläkoulusta en tiedä.

Osaan kyllä uida hyvin, mutta mm sukeltaminen ja muut ahdistaa enemmän. Ja ne traumat on jääny kanssa kun uin ihan uimahallissa ja sitten en tiedä mitä kävi Mutta yhtäkkiä niiku vajoon pohjaan ja en osannut niiku tehdä siinä mitään eikä kukaan ns. Uimahallin työntekijä reagoinut siihen vaan sitten joku random ihminen auttoi silloin. Eli on jäänyt siitä traumat.

Eli niiku onko tuo hyvä syy olla menemättä uintiin vai ei??

Ps. Oon yrittänyt kokoajan saada sitä uintia ns. Rauhoitettua ahdistuksen ja traumojen takia, mutta siinä on vielä pitkä matka.. ( ja muitakin traumoja on ollut uinnissa)

2

60

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Yritä puhuu sille opella tai laita sun äiti laittaa viestii

      • Anonyymi

        Juu ajattelin puhua siitä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5055
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3187
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1295
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe