Olikohan Toyotan ostaminen virhe?

Anonyymi-ap

Kolme vuotta sitten vaihdoin vanhan 28 vuotta palvelleen Toyotani 2 vuotta vanhaan hybridi-Toyotaan. Uusi autoni on toiminut erittäin hyvin ja luotettavasti, mutta kauppareissuilla vaimon kanssa on viimeisen vuoden aikana tullut esiin yksi kiusallinen juttu. Vimeisen vuoden aikana osuuskaupan parkkipaikoille on tullut niin paljon uusia itselataavia hybridi-Toyotia, että vaimoni ei enää tunnista helposti omaa autoani muiden uudehkojen Toyotien joukosta.

Kun käymme kaupassa, niin minä jään usein istumaan autoon lukemaan sanomalehteä, ja vaimoni menee yksin kauppaan. Kun hän tulee kauppakassin kanssa kaupasta, niin nykyisin hän ei enää huomaa helposti omaa Toyotaani, vaan saattaa lähteä etsimään autoani ihan vikasuunnalta. Silloin minun pitää lopettaa sanomalehden lukeminen, pitää avata auton ovi ja mennä ulos viittoilemaan ja huutelemaan vaimolleni, jotta hän tunnistaa oman Toyotani muiden tyylikkäiden Toyotien joukosta. Vanhan Toyotan aikana tällaista ei koskaan sattunut, sillä 28 vuotta vanha auto oli paljon helpommin tunnistetavissa.

Toyotan liian suuri myynti aiheuttaa siis minulle kauppareissuilla vähän hankaluksia, sillä hybridi-Toyotia alkaa olla parkkipaikalla jo liian paljon. Joskus olen ajatellut sitäkin, että oliko uudehkon itselataavan hybridi-Toyotan ostaminen virhe, koska joudun kauppareissuilla hyppäämään ulos autosta. Toisaalta hybridi-Toyota toimii niin hyvin, että näitä pieniä hankaluuksia osuuskaupan parkkipaikalla pitää ilmeisesti sietää.

94

737

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oisko muijan aika käydä optikolla. Vähän siltä vaikuttaa.

      • Anonyymi

        Vaimoni osti loppukesällä uudet silmälasit, joten ei hänellä ole näössä mitään vikaa. Vika on puhtaasti Toyota-kauppiaissa, jotka ovat viimeisen vuoden aikana haalineet liian paljon uusia tilaussopimuksia. Nyt uudet hybridi-Toyotat täyttävät kaikkien kauppojen parkkipaikat, ja siksi oma auto on niin hankala sieltä löytää.


      • Anonyymi

        Minun muija viime kesänä, kännissä, aika kaunis meikattu, liivit D-koko ja farkkushortsit, eksyi toiseen autoon kauppakeskittymän isolla parkkipaikalla eikä koskaan palannut Toyotamme kyytiin kun odottelin, eikä kotiimme. 😲


    • Anonyymi

      Voi ressukkaa. Kyllä on huono itsetunto ja Toyotan hankinta noin harmittaa.
      No harmittaisi mimuakin jos olis Toholoora murheena.

    • Anonyymi

      Jos olisit ostanut Jaguaarin, niin ei olisi tuollaisia murheita. Pelkästään köyhien ongelmista nyt kirjoittelet.

      • Anonyymi

        Jaguar on kyllä hieno ja persoonallinen, toisin kuin Toyota joka on tylsä kuin taivas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaguar on kyllä hieno ja persoonallinen, toisin kuin Toyota joka on tylsä kuin taivas.

        Mistä tiedät, että taivas on tylsä paikka? Lapsena meille pyhäkoulussa opetettiin, että taivas on ihana paikka, jossa kaiket päivät vaan soitetaan harppua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tiedät, että taivas on tylsä paikka? Lapsena meille pyhäkoulussa opetettiin, että taivas on ihana paikka, jossa kaiket päivät vaan soitetaan harppua.

        minä soitan harpun sijaan kaunista blondia


    • Anonyymi

      Ite päästän Impreza Gt:llä, ainut auto tonne pöpperölumeen. Mallina Prodrive, eli tehtaalla jo jätetty pois abs ja luistonesto.
      Jo muuten pölisee valkea tomu pitkin kylää, ku meikä painaa ahdot tapissa hankien keskellä.
      Vahva suositus teille rakkaat ratinkääntäjät: Jos tuloo mahis ajaa tollasta, mene ottaan kokemus muistiin____________

      • Anonyymi

        On koulupojilla kovat haaveet. Kunhan ikää tulee vähän enemmän, niin ajatuksiinkin tulee vähän järkeä.


      • Anonyymi

        Taitaa olla aika vanha malli. Eihän tuollaista saa nykyisin edes kilpiin, puutteellisesti varusteltu.


    • Anonyymi

      Sitten kun loputkin niistä 60:sta osamaksusta on suoritettu voit mennä itsekin ostoksille, jopa maksaa ne ostokset, niin vaimosikin on tyytyväinen eikä erehdy autoista.

    • Anonyymi

      Niin, harmi kun kaikki ostaa kestäviä toyotia, silloin ei erotu massasta, mutta mielummin se harmi kuin että menettää remontti kuluihin kaikki säästöt:)

    • Anonyymi

      Vaihda vaimokin nuorempaan malliin joka ei ole muistisairas.

      • Anonyymi

        Eipä ole tarvis vaimoa vaihtaa, sillä jo 52 vuotta on saman pöydän ääressä soppaa syöty. Olen pannut merkille sen, että nämä nuoremmat naiset ovat kovasti kipakampia kuin vanhemmat naiset. Vaimonvaihto voisi siis tehdä elämäni kurjemmaksi. Nyt saan tissutella ihan rauhassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä ole tarvis vaimoa vaihtaa, sillä jo 52 vuotta on saman pöydän ääressä soppaa syöty. Olen pannut merkille sen, että nämä nuoremmat naiset ovat kovasti kipakampia kuin vanhemmat naiset. Vaimonvaihto voisi siis tehdä elämäni kurjemmaksi. Nyt saan tissutella ihan rauhassa.

        Onpa Tojo-papparaisilla viisaita ajatuksia. Nuoremmat kaverit voisivat ottaa oppia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onpa Tojo-papparaisilla viisaita ajatuksia. Nuoremmat kaverit voisivat ottaa oppia.

        Jos elämänviisaus on sitä että parinsuhteessa on tärkeintä se että puoliso katsoo tissuttelua läpi sormien.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos elämänviisaus on sitä että parinsuhteessa on tärkeintä se että puoliso katsoo tissuttelua läpi sormien.

        Onpa hieno elämä mammalla katsoa vierestä hiipivän hölmöyden valtaaman setämiehen liukuvan pikkuhiljaa pois.
        Vuosia on enää rajallinen määrä ja ne vuodet tämä hyväkäs käyttää olemalla vain puolittain läsnä. Pöhnäinen puoliso ei ole minkään arvoinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onpa hieno elämä mammalla katsoa vierestä hiipivän hölmöyden valtaaman setämiehen liukuvan pikkuhiljaa pois.
        Vuosia on enää rajallinen määrä ja ne vuodet tämä hyväkäs käyttää olemalla vain puolittain läsnä. Pöhnäinen puoliso ei ole minkään arvoinen.

        Avioliitto on jatkuva sotatila jossa vihollista ei tarvitse etsiä kaukaa. Luulenpa akkapahan pitävän aamukampaa koska ukkonsa lähtee ajelemaan riisikuppiansa keisarinsa pyhille maille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onpa hieno elämä mammalla katsoa vierestä hiipivän hölmöyden valtaaman setämiehen liukuvan pikkuhiljaa pois.
        Vuosia on enää rajallinen määrä ja ne vuodet tämä hyväkäs käyttää olemalla vain puolittain läsnä. Pöhnäinen puoliso ei ole minkään arvoinen.

        mitäs menetettävää enää vanhuksena on, elämä pääosin eletty ja loppusuoralla sama tissutella jurrissa niin unohtuu viikatemies....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mitäs menetettävää enää vanhuksena on, elämä pääosin eletty ja loppusuoralla sama tissutella jurrissa niin unohtuu viikatemies....

        "loppusuoralla sama tissutella jurrissa niin unohtuu viikatemies...."

        Sitä on läheisten kiva katsella vierestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onpa hieno elämä mammalla katsoa vierestä hiipivän hölmöyden valtaaman setämiehen liukuvan pikkuhiljaa pois.
        Vuosia on enää rajallinen määrä ja ne vuodet tämä hyväkäs käyttää olemalla vain puolittain läsnä. Pöhnäinen puoliso ei ole minkään arvoinen.

        Onpa hieno elämä mammalla katsoa vierestä hiipivän hölmöyden valtaaman setämiehen liukuvan pikkuhiljaa pois.
        Vuosia on enää rajallinen määrä ja ne vuodet tämä hyväkäs käyttää olemalla vain puolittain läsnä. Pöhnäinen puoliso ei ole minkään arvoinen.

        *******

        En minä vielä mikään höppänä ole. Melkein jokaisella kauppareissulla käyn viinakaupassa, jotta voin ottaa neuvoa-antavat, mikäli hankalia ongelmia tulee eteen. Tämä on ollut viisasta politiikkaa, sillä aina on ollut kaapissa sen verran lääkettä, että ongelmista on hyvin selvitty ilman nuorempien ihmisten apua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onpa hieno elämä mammalla katsoa vierestä hiipivän hölmöyden valtaaman setämiehen liukuvan pikkuhiljaa pois.
        Vuosia on enää rajallinen määrä ja ne vuodet tämä hyväkäs käyttää olemalla vain puolittain läsnä. Pöhnäinen puoliso ei ole minkään arvoinen.

        *******

        En minä vielä mikään höppänä ole. Melkein jokaisella kauppareissulla käyn viinakaupassa, jotta voin ottaa neuvoa-antavat, mikäli hankalia ongelmia tulee eteen. Tämä on ollut viisasta politiikkaa, sillä aina on ollut kaapissa sen verran lääkettä, että ongelmista on hyvin selvitty ilman nuorempien ihmisten apua.

        " Melkein jokaisella kauppareissulla käyn viinakaupassa, jotta voin ottaa neuvoa-antavat, mikäli hankalia ongelmia tulee eteen. Tämä on ollut viisasta politiikkaa, sillä aina on ollut kaapissa sen verran lääkettä, että ongelmista on hyvin selvitty ilman nuorempien ihmisten apua."

        Onko sulla jälkipolvea?
        Tai puolisoa?

        Miksi haluat jättää heille itsestäsi kuvanjuopovaarona?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Melkein jokaisella kauppareissulla käyn viinakaupassa, jotta voin ottaa neuvoa-antavat, mikäli hankalia ongelmia tulee eteen. Tämä on ollut viisasta politiikkaa, sillä aina on ollut kaapissa sen verran lääkettä, että ongelmista on hyvin selvitty ilman nuorempien ihmisten apua."

        Onko sulla jälkipolvea?
        Tai puolisoa?

        Miksi haluat jättää heille itsestäsi kuvanjuopovaarona?

        Onko sulla jälkipolvea?
        Tai puolisoa?

        Miksi haluat jättää heille itsestäsi kuvanjuopovaarona?

        ********

        Totta ihmeessä minulla on puoliso, ja jälkikasvuakin on siunaantunut. Ei minua kukaan voi väittää juoppovaariksi, sillä joulupöydässäkin join vain pari lasillista punaviiniä ja sitten kahvin kanssa otin yhden kunnollisen konjakin. Siinä ravitsemustilassa uskalsin kohdata hyvin Joulupukinkin.

        Huomenna heti aamulla klo 6.45 lähden itselataavalla hybridi-Toyotallani vaimoni kanssa Joulukirkkoon, koska kirkonmenot akavat jo klo 7.00. Eivät juoppovaarit pysty hoitamaan tällaisia kuvioita näin mallikkaasti, joten solvasit minua ihan turhaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sulla jälkipolvea?
        Tai puolisoa?

        Miksi haluat jättää heille itsestäsi kuvanjuopovaarona?

        ********

        Totta ihmeessä minulla on puoliso, ja jälkikasvuakin on siunaantunut. Ei minua kukaan voi väittää juoppovaariksi, sillä joulupöydässäkin join vain pari lasillista punaviiniä ja sitten kahvin kanssa otin yhden kunnollisen konjakin. Siinä ravitsemustilassa uskalsin kohdata hyvin Joulupukinkin.

        Huomenna heti aamulla klo 6.45 lähden itselataavalla hybridi-Toyotallani vaimoni kanssa Joulukirkkoon, koska kirkonmenot akavat jo klo 7.00. Eivät juoppovaarit pysty hoitamaan tällaisia kuvioita näin mallikkaasti, joten solvasit minua ihan turhaan.

        "Ei minua kukaan voi väittää juoppovaariksi, sillä joulupöydässäkin join vain pari lasillista punaviiniä ja sitten kahvin kanssa otin yhden kunnollisen konjakin."

        Ennen loppuu koiralta kusi kuin juopolta selitykset.


    • Anonyymi

      Ei se haittaa, kaikki muutkin Tojotan omistajat sillä parkkipaikalla on jo vanhuuden höppänöitä. Se on monelle päivän paras leikkihetki löytää oma auto. Vanhusten päivä siinä piristyy.

    • Anonyymi

      Vaimo etsiskelee sieltä loputtoman tylsien tojohiirien joukosta jotain jännittävämpää - mutta sitten vanha homekorva ukko mokaa kaiken hihkumalla. Pakko palata ankeaan tojotaan ja sottaiseen lähiöasuntoon ja tylsään, innottomaan liittoon

      • Anonyymi

        Kovin monet kirjoittajat lausuvat täällä täyttä puuta heinää. Ei minulla ole sottaista lähiöasuntoa, vaan asustan isolla tontilla olevassa suurehkossa omakotitalossa. Pidän itselataavaa hybridi-Toyotaani lämpimässä autotallissa, joten kauppareissuille on mukava lähteä kovassakin pakkasessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kovin monet kirjoittajat lausuvat täällä täyttä puuta heinää. Ei minulla ole sottaista lähiöasuntoa, vaan asustan isolla tontilla olevassa suurehkossa omakotitalossa. Pidän itselataavaa hybridi-Toyotaani lämpimässä autotallissa, joten kauppareissuille on mukava lähteä kovassakin pakkasessa.

        No kuinka se on toyotistien Joulu sujunut? On shushshshhssia syöty ja sakea juotu? On toisilla mieltymykset, lähteä Toyotalla kauppareissulle! Naapurilla on Toyota ja hän usein kun näkee minun kävelevän, tarjoaa kyytiä, mutta kerron olevani hyötyliikunnalla, kuten autottomana olenkin, en nouse kyytiin. Toisella naapurilla on länsiauto, Ford, jonka kyytiin välillä hyppäänkin. Hyvää Joulua kaikille länsimaisille, Jouluahan ei Jaappanissa vietetäkään kuin käymässä pikaruokalassa syömässä lintuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kuinka se on toyotistien Joulu sujunut? On shushshshhssia syöty ja sakea juotu? On toisilla mieltymykset, lähteä Toyotalla kauppareissulle! Naapurilla on Toyota ja hän usein kun näkee minun kävelevän, tarjoaa kyytiä, mutta kerron olevani hyötyliikunnalla, kuten autottomana olenkin, en nouse kyytiin. Toisella naapurilla on länsiauto, Ford, jonka kyytiin välillä hyppäänkin. Hyvää Joulua kaikille länsimaisille, Jouluahan ei Jaappanissa vietetäkään kuin käymässä pikaruokalassa syömässä lintuja.

        "Hyvää Joulua kaikille länsimaisille, Jouluahan ei Jaappanissa vietetäkään kuin käymässä pikaruokalassa syömässä lintuja."


        Hyvinhän se Joulu on meiltä vannoutuneilta Toyota-papparaisilta mennyt. Aattoiltana tuli syötyä punaviinin kanssa ihan hyvin ja sen jälkeen otin vielä kahvit ja konjakitkin. Juuri äsken tulin Joulukirkosta ja ajelin kotiin vähän kiertotietä pitkin, koska itselataavalla hybridi-Toyotalla oli niin mukavaa ajella. Kun auton tekniikka toimii hyvin ja kabiinissa on lämmintä, niin onhan sitä kiva katsella muidenkin ihmisten jouluvaloja.

        Et näytä tuntevan ollenkaan Japanilaisten elämää. Kun itse olin aikoinaan opintomatkalla Japanissa, niin muutaman päivän jälkeen minulle tuli tunne, että me länsimaalaiset ihmiset olemme käytökseltämme täysia barbaareja. Japanilasia on turhaa halventaa siitä syystä, että Joulujuhlalla ei siellä ole sitä asemaa kuin länsimaissa. He saavat minun puolestani elää ihan omalla tyylillään, sillä hyvin kohteliaasti ja huomaavaisesti he osaavat käyttäytyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Hyvää Joulua kaikille länsimaisille, Jouluahan ei Jaappanissa vietetäkään kuin käymässä pikaruokalassa syömässä lintuja."


        Hyvinhän se Joulu on meiltä vannoutuneilta Toyota-papparaisilta mennyt. Aattoiltana tuli syötyä punaviinin kanssa ihan hyvin ja sen jälkeen otin vielä kahvit ja konjakitkin. Juuri äsken tulin Joulukirkosta ja ajelin kotiin vähän kiertotietä pitkin, koska itselataavalla hybridi-Toyotalla oli niin mukavaa ajella. Kun auton tekniikka toimii hyvin ja kabiinissa on lämmintä, niin onhan sitä kiva katsella muidenkin ihmisten jouluvaloja.

        Et näytä tuntevan ollenkaan Japanilaisten elämää. Kun itse olin aikoinaan opintomatkalla Japanissa, niin muutaman päivän jälkeen minulle tuli tunne, että me länsimaalaiset ihmiset olemme käytökseltämme täysia barbaareja. Japanilasia on turhaa halventaa siitä syystä, että Joulujuhlalla ei siellä ole sitä asemaa kuin länsimaissa. He saavat minun puolestani elää ihan omalla tyylillään, sillä hyvin kohteliaasti ja huomaavaisesti he osaavat käyttäytyä.

        Kovastihan siellä Japanissa toisille kumarrellaan. Hieman oudolta se suomalaisesta tuntuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Hyvää Joulua kaikille länsimaisille, Jouluahan ei Jaappanissa vietetäkään kuin käymässä pikaruokalassa syömässä lintuja."


        Hyvinhän se Joulu on meiltä vannoutuneilta Toyota-papparaisilta mennyt. Aattoiltana tuli syötyä punaviinin kanssa ihan hyvin ja sen jälkeen otin vielä kahvit ja konjakitkin. Juuri äsken tulin Joulukirkosta ja ajelin kotiin vähän kiertotietä pitkin, koska itselataavalla hybridi-Toyotalla oli niin mukavaa ajella. Kun auton tekniikka toimii hyvin ja kabiinissa on lämmintä, niin onhan sitä kiva katsella muidenkin ihmisten jouluvaloja.

        Et näytä tuntevan ollenkaan Japanilaisten elämää. Kun itse olin aikoinaan opintomatkalla Japanissa, niin muutaman päivän jälkeen minulle tuli tunne, että me länsimaalaiset ihmiset olemme käytökseltämme täysia barbaareja. Japanilasia on turhaa halventaa siitä syystä, että Joulujuhlalla ei siellä ole sitä asemaa kuin länsimaissa. He saavat minun puolestani elää ihan omalla tyylillään, sillä hyvin kohteliaasti ja huomaavaisesti he osaavat käyttäytyä.

        Et taida tuntea Japanilaisia ollenkaan. Japani on kovin rasistinen kaikkia muualta tulleita kohtaan. Eivät ne arvosta muun maalaisia yhtään.


    • Anonyymi

      Kun lapsi kysyi papalta. Mikä on paras auto? Pappa vastasi, Toyota.
      Lapsi kysyi, mitä autoja sulla on ollut? Pappa vastasi, keltainen-, valkoinen- ja harmaa- Toyota.

    • Anonyymi

      Eipä ole aloittajan murheita, ei ole.
      Pitää vaan noudattaa periaatteitaan:
      Ei ole koskaan ollut Toyolooraa, eikä koskaan tule olemaan.

    • Anonyymi

      Niin on maailman meno hektistä, että Tojonkin joutuu vaihtaan muutaman vuoden välein.

    • Anonyymi

      Joulumieltä latistaa ulkona käydessä Toyotan vessanpönttö logo. Joka toisen kadunvarren ajokin keulassa on tuo kuvottava itämainen WC-istuimen kuva.

      • Anonyymi

        Jos tämä meno jatkuu, niin sama logo on kohta jokaisen auton keulassa. Itselataavia hybridi-Tojotia myydään aina vaan enemmän ja enemmän, koska autot soveltuvat parhaiten Suomen vaativiin olosuhteisiin, eikä toimintamatkassa ole talvellakaan mitään ongelmia. 1000 km menee helposti yhdellä tankkauksella.


    • Anonyymi

      Japsi- ja Kia- kuskit kuvittelevat harhoissaan ja Skoda- vihassaan ajelevansa länsi-autoilla, vaikka kauko-idän rakkineilla suhaavatkin. Tälläkin palstalla rinta rottingilla kehutaan kuinka oikein Toyotalla ajetaan! Siis, Toyotalla! Hyi raa'an kalan oksennus!

    • Anonyymi

      "Japanissa, niin muutaman päivän jälkeen minulle tuli tunne, että me länsimaalaiset ihmiset olemme käytökseltämme täysia barbaareja."

      Et näköjään tunne Japanin historiaa lainkaan. Maailman historian pahimpien siviileihin kohdistuneiden joukkomurhien ja joukkoraiskausten listalla japanilaisten sotilaiden sotarikokset Nankingissa ovat vertaansa vailla.

      • Anonyymi

        Japanilaiset olivat aikanaan samanlaisia imperialisteja sikoja Kiinassa kuin venäläiset ovat nyt Ukrainassa.
        Kerropa mikä oikeus Japanilaisilla oli mennä Kiinaan raiskaamaan naisia tai Venäjällä nyt sama Ukrainassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Japanilaiset olivat aikanaan samanlaisia imperialisteja sikoja Kiinassa kuin venäläiset ovat nyt Ukrainassa.
        Kerropa mikä oikeus Japanilaisilla oli mennä Kiinaan raiskaamaan naisia tai Venäjällä nyt sama Ukrainassa?

        "Japanilaiset olivat aikanaan samanlaisia imperialisteja sikoja Kiinassa kuin venäläiset ovat nyt Ukrainassa."

        Japanin agressio kohdistui typeryydessään jopa USAan saakka. USA näytti pakotettuna Japanille kaapin paikan Hirosimassa ja Nagasakissa. Koko tämä sota johtui vain ja ainoastaan Japanin agressiosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Japanilaiset olivat aikanaan samanlaisia imperialisteja sikoja Kiinassa kuin venäläiset ovat nyt Ukrainassa."

        Japanin agressio kohdistui typeryydessään jopa USAan saakka. USA näytti pakotettuna Japanille kaapin paikan Hirosimassa ja Nagasakissa. Koko tämä sota johtui vain ja ainoastaan Japanin agressiosta.

        Kai sitä pitäisi näyttää kaapin paikka nyt Venäjllekin Ukrainassa. Olisiko sekin USA:n asia vai kuka sen homan hoitaisi?


    • Anonyymi

      Tämä ketjun avannut tissuttelija ei pysty käyttämään kaappia mihinkään muuhun kuin näköesteeksi huikan otolleen.

      • Anonyymi

        "Tämä ketjun avannut tissuttelija ei pysty käyttämään kaappia mihinkään muuhun kuin näköesteeksi huikan otolleen."

        *******

        Tämänkin kommentin kirjoittaja vahvistaa käsitystäni siitä, että Tojotaa haukkuvat kaverit eivät ole järjenjättiläisiä. Eihän ole mitään järkeä mennä kaappiin ottamaan pienet huikat, koska homman voi hoitaa helpomminkin.

        Jos aina menisin kaappiin ottamaan huikkia, niin joku voisi silloin nähdä sen, kun tulen ulos kaapista, ja sen perusteella hän voisi tehdä täysin väärän arvion sukupuolisesta suuntautumisestani. Tällaista riskiä minä miehekäs vanha mies en taatusti ota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tämä ketjun avannut tissuttelija ei pysty käyttämään kaappia mihinkään muuhun kuin näköesteeksi huikan otolleen."

        *******

        Tämänkin kommentin kirjoittaja vahvistaa käsitystäni siitä, että Tojotaa haukkuvat kaverit eivät ole järjenjättiläisiä. Eihän ole mitään järkeä mennä kaappiin ottamaan pienet huikat, koska homman voi hoitaa helpomminkin.

        Jos aina menisin kaappiin ottamaan huikkia, niin joku voisi silloin nähdä sen, kun tulen ulos kaapista, ja sen perusteella hän voisi tehdä täysin väärän arvion sukupuolisesta suuntautumisestani. Tällaista riskiä minä miehekäs vanha mies en taatusti ota.

        "Eihän ole mitään järkeä mennä kaappiin ottamaan pienet huikat, koska homman voi hoitaa helpomminkin."

        Täytyy uskoa jos huikanottamisen ammattilainen näin kertoo. Mites tuo Japanilaisten kulttuurin levittäminen Nankingissä? Mitä siitä sulla on sanottavana huikan välissä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Eihän ole mitään järkeä mennä kaappiin ottamaan pienet huikat, koska homman voi hoitaa helpomminkin."

        Täytyy uskoa jos huikanottamisen ammattilainen näin kertoo. Mites tuo Japanilaisten kulttuurin levittäminen Nankingissä? Mitä siitä sulla on sanottavana huikan välissä?

        Omakohtaisia muistikuvia minulla ei ole japanilaissotilaiden seikkailuista Kiinassa, sillä olin 40-luvun puolessa välissä vielä pieni lapsi. Olen näissä jutuissa vain kirjoitetun historiatiedon varassa. Niiden mukaan suuria julmuuksia Kiinassa silloin tapahtui. Omat kokemukseni japanilaisesta yhteiskunnasta ovat 1980-luvun alkupuolelta, ja silloin meininki Japanissa oli hyvin fiksua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Eihän ole mitään järkeä mennä kaappiin ottamaan pienet huikat, koska homman voi hoitaa helpomminkin."

        Täytyy uskoa jos huikanottamisen ammattilainen näin kertoo. Mites tuo Japanilaisten kulttuurin levittäminen Nankingissä? Mitä siitä sulla on sanottavana huikan välissä?

        Turhaan kyselet Ei näillä juoppovaareilla ole selkärankaa vastata huutoonsa.
        Yhden asian tolvanoita joilla selväkin päivänä äly riittää vain poimimaan joitain maailman pintaväreitä ja muuntamaa ne elämänsä tukipilareiksi. Kaikki fakta joka ei sovi tuohon pieneen maailmaan blokataan tyystin pois. Tärkeintä on pitää se pieni kupla .

        Mulla on ikävuosi vasta vajaa 60 ja kunnioitan vanhempien kokemusta mutta silti joudun sanomaan. Tuollainen yksisilmäisyys ja paatos sopii vain teineille. Jos kirjoitelee näitä juttujasi tissuttelun lopputulemana niin se selittäisi jotain mutta aikuisen ihminen selvinpäin pitää pystyä parempaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omakohtaisia muistikuvia minulla ei ole japanilaissotilaiden seikkailuista Kiinassa, sillä olin 40-luvun puolessa välissä vielä pieni lapsi. Olen näissä jutuissa vain kirjoitetun historiatiedon varassa. Niiden mukaan suuria julmuuksia Kiinassa silloin tapahtui. Omat kokemukseni japanilaisesta yhteiskunnasta ovat 1980-luvun alkupuolelta, ja silloin meininki Japanissa oli hyvin fiksua.

        "Niiden mukaan suuria julmuuksia Kiinassa silloin tapahtui. "

        Miksi kirjoitat passiivissa kun tiedät tekijät?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Niiden mukaan suuria julmuuksia Kiinassa silloin tapahtui. "

        Miksi kirjoitat passiivissa kun tiedät tekijät?

        Tässä ketjussa pitäisi keskustella Toyotasta ja sen luotettavuudesta. Tappiolle jäätyään trollit alkavat kuitenkin vääntää kättä Toisen mailmansodan tapahtumista Kiinassa. Ei ole helppoa Tojotanmollaajien elämä.


    • Anonyymi

      Toyotan ostaminen ei ollut virhe, mutta hybridin ostaminen oli.

      • Anonyymi

        Sidotaan ostaja 10 vuoden orjuuteen.


      • Anonyymi

        Itselataava hybridi-Toyota on vielä tällä hetkellä paras ostos, mutta tulevaisuudessa sähköautotkin saattavat kehittyä kilpailukykyisemmiksi. Tähän menee vielä paljon aikaa, joten meikäläinen vanha ukko on silloin jo haudassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itselataava hybridi-Toyota on vielä tällä hetkellä paras ostos, mutta tulevaisuudessa sähköautotkin saattavat kehittyä kilpailukykyisemmiksi. Tähän menee vielä paljon aikaa, joten meikäläinen vanha ukko on silloin jo haudassa.

        "tulevaisuudessa sähköautotkin saattavat kehittyä kilpailukykyisemmiksi. "

        Sähköauton kilometrikustannukset ovat tänä päivänä noin yksi kuudesosa latauskelvottomsn kustannuksista. Tuo on kilpailukykyinen ratkaisu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "tulevaisuudessa sähköautotkin saattavat kehittyä kilpailukykyisemmiksi. "

        Sähköauton kilometrikustannukset ovat tänä päivänä noin yksi kuudesosa latauskelvottomsn kustannuksista. Tuo on kilpailukykyinen ratkaisu.

        Näillä sähkönhinnoilla kulut ovat lähestulkoon samat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näillä sähkönhinnoilla kulut ovat lähestulkoon samat.

        Mun sähkönhinnalla 100km maksaa 2-3 euroa ja hinta on taattu maaliskuuhun 2024 saakka. Latauskelvottomalla 100km maksaa 10-14 euroa ja bensan hinta saattaa nousta milloin vain takaisin kahteen ja puoleen euroon.

        Eli aika massiivinen on ero sähkön eduksi kilometrikustannuksissa ja ennenkaikkea hinta on taattu sopimuksessa. Se ei voi nousta kesken sopimuskauden. Bensanhinta poukkoilee miten sattuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun sähkönhinnalla 100km maksaa 2-3 euroa ja hinta on taattu maaliskuuhun 2024 saakka. Latauskelvottomalla 100km maksaa 10-14 euroa ja bensan hinta saattaa nousta milloin vain takaisin kahteen ja puoleen euroon.

        Eli aika massiivinen on ero sähkön eduksi kilometrikustannuksissa ja ennenkaikkea hinta on taattu sopimuksessa. Se ei voi nousta kesken sopimuskauden. Bensanhinta poukkoilee miten sattuu.

        Siinäpä latailet kotonasi yön ajan ja käyt pyörähtämässä pikku lenkillä, kun ei ole varaa maksaa 50 senttiä/Kwh latausasemilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun sähkönhinnalla 100km maksaa 2-3 euroa ja hinta on taattu maaliskuuhun 2024 saakka. Latauskelvottomalla 100km maksaa 10-14 euroa ja bensan hinta saattaa nousta milloin vain takaisin kahteen ja puoleen euroon.

        Eli aika massiivinen on ero sähkön eduksi kilometrikustannuksissa ja ennenkaikkea hinta on taattu sopimuksessa. Se ei voi nousta kesken sopimuskauden. Bensanhinta poukkoilee miten sattuu.

        https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/174cfb42-fa99-4ef6-9482-05becaada6e4

        Sadan kilometrin kustannus saattaa lähennellä ensi talvena jopa 20 euroa sähköautoa kotona lataavalle. Se ei ole enää halpaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/174cfb42-fa99-4ef6-9482-05becaada6e4

        Sadan kilometrin kustannus saattaa lähennellä ensi talvena jopa 20 euroa sähköautoa kotona lataavalle. Se ei ole enää halpaa.

        Ei minulla. Mun 14 sentin (sis siirron verot) hinta on voimassa 2024 maaliskuun loppuun saakka. Näitä sopmuksia on isolla osalla omakoti-talouksia koska meikäläisten pitää itse huolehtia omista asioistamme ja sähkön hinnannousu oli hyvin tiedossa.

        Ts, halpa kotisähkö on taattu vielä ensi talveksikin jos osasi lukea viime keväänä mitä uutiset kertoivat. Ei tarvittu mitään ihmeellistä osaamista, pari klikkausta netissä riitti.


    • Anonyymi

      Nytkin voisi venäjällä näyttää kaapin paikan, vaan ei taida jenkeillä rahkeet riittää.

      • Anonyymi

        USAlta riittäisi kun lähettäisi yhden laivasto-osaston lentotukialuksineen Mustalle merelle. Se pyyhkisi koko Venäjän sotavoimat Ukrainan alueelta nollaan viikossa.
        Se vaan että USA ei halua antaa Putinille aihetta painaa nappia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        USAlta riittäisi kun lähettäisi yhden laivasto-osaston lentotukialuksineen Mustalle merelle. Se pyyhkisi koko Venäjän sotavoimat Ukrainan alueelta nollaan viikossa.
        Se vaan että USA ei halua antaa Putinille aihetta painaa nappia.

        Maailmassa hullummat saavat aina määrätä tahdin. Sama on monesti tilanne tavallisessa perhe-elämässäkin.


    • Anonyymi

      Jos siihen viimeiset rahansa laittaa niin sitten.

    • Anonyymi

      Palkattu trolli heiluu jälleen, so what

    • Anonyymi

      Aina on virhe ostaa tohjo

      • Anonyymi

        Kirjoitusvirhe?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitusvirhe?

        Ei vaan kädellä testattu kynnyskotelon syvyyttä meneekö käsi myös lattian läpi..


    • Anonyymi

      Toyotan ostaminen on aina virhe, vaikka harva sen myöntää.

    • Anonyymi

      Monta tojoa ollu kymmenien vuosien varrella, viimeksi hybridi. Ei ainakaan vielä tunnu virheeltä vaikka sisänelu ei ole pienimpiä mutta kestävyys on loistavaa

      • Anonyymi

        Parastahan Toyotassa onkin varmatoimisuus, ja siksi niitä ostetaankin niin paljon. Ensi vuosi voi olla aivan mahdoton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parastahan Toyotassa onkin varmatoimisuus, ja siksi niitä ostetaankin niin paljon. Ensi vuosi voi olla aivan mahdoton.

        Olen ajanut noin 30 vuotta erimerkkisillä autoilla joista yksikään ei ole ollut Toyota. Pahimpina vuosina joutui auton ratissa olemaan noin 40.000km verran. Nyt ei tarvitse enää onneksi ajaa niin paljon.
        Matkan varrella olen saanut katsastuksesta nolla hylsyä. Autojeni korjaukseen koko tänä aikana olen käyttänyt 230 euroa kun Golfista hajosi vesipumppu.
        Jos olisin tehnyt tämän taipaleen Toyotalla niin huoltoon olisi mennyt tuhansia euroja enemmän vaikka Toyota ei olisi koskaan tarvinnut korjausta.
        Sen lisäksi olisin joutunut kärsimään ajomelusta, huonosta ergonomiasta ja laiskasta moottorista kaikki nämä vuodet.

        Toyotistien turvallisuushakuisuus on ylimennyttä hysteriaa jossa marmoitiskille kannetulla ylisuurilla huoltolaskuilla ostetaan turvallisuudentunnetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ajanut noin 30 vuotta erimerkkisillä autoilla joista yksikään ei ole ollut Toyota. Pahimpina vuosina joutui auton ratissa olemaan noin 40.000km verran. Nyt ei tarvitse enää onneksi ajaa niin paljon.
        Matkan varrella olen saanut katsastuksesta nolla hylsyä. Autojeni korjaukseen koko tänä aikana olen käyttänyt 230 euroa kun Golfista hajosi vesipumppu.
        Jos olisin tehnyt tämän taipaleen Toyotalla niin huoltoon olisi mennyt tuhansia euroja enemmän vaikka Toyota ei olisi koskaan tarvinnut korjausta.
        Sen lisäksi olisin joutunut kärsimään ajomelusta, huonosta ergonomiasta ja laiskasta moottorista kaikki nämä vuodet.

        Toyotistien turvallisuushakuisuus on ylimennyttä hysteriaa jossa marmoitiskille kannetulla ylisuurilla huoltolaskuilla ostetaan turvallisuudentunnetta.

        Valitettavasri Golfissa on huono ergonomia, laiska moottori, kova ajomelu ja lisäksi huono kestävyys ja kökkö muotoilu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valitettavasri Golfissa on huono ergonomia, laiska moottori, kova ajomelu ja lisäksi huono kestävyys ja kökkö muotoilu.

        Voi teitä tojotisteja kun teillä on ainoana vaihtoehtona valehtelu ja pako todellisuudesta.

        https://tekniikanmaailma.fi/lehti/19b-2022/tm-vertailu-bensiinimoottoriset-farmariautot-arjen-sankarit/

        Tuosta voi lukea mitattua tietoa Golfista. Pieksee Corollan selkeästi suorituskyvyssä, ergonomiassa, ajomelussa ja huoltokustannuksissa.

        Ja tietenkin yleisarvosanassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi teitä tojotisteja kun teillä on ainoana vaihtoehtona valehtelu ja pako todellisuudesta.

        https://tekniikanmaailma.fi/lehti/19b-2022/tm-vertailu-bensiinimoottoriset-farmariautot-arjen-sankarit/

        Tuosta voi lukea mitattua tietoa Golfista. Pieksee Corollan selkeästi suorituskyvyssä, ergonomiassa, ajomelussa ja huoltokustannuksissa.

        Ja tietenkin yleisarvosanassa.

        Golf 8,4
        Corolla 8,1

        "Kiihdytyksessä Toyota jää selvästi muille, ja maantiellä melua on paljon.

        Kuljettajan ympäristö on Corollassa periaatteessa kunnossa, mutta esimerkiksi istuinosa on penkissä turhan lyhyt. Takaistuimella pääntila muodostuu rajoitteeksi, kun kyytiin kiipeää kolme matkustajaa.

        Käyttökuluiltaan Toyota on vertailun toiseksi kallein. Omalta osaltaan huoltokuluja tai ainakin vaivaa nostaa nykymittapuulla lyhyt 15 000 kilometrin huoltoväli. Myös hieman yllättäen vakuutusmaksut ovat kalleimmat,

        .....

        Kuljettajan ympäristössä on Golfin ergonomia mietitty huolella. Luonteva ajoasento löytyy helposti ja siinä viihtyy pidemmänkin matkan ajan.

        Golf on maantiellä erittäin rauhallinen ja vakaa, eikä lainkaan herkkä tienpinnan häiriöille.

        Vertailuautojen melutasoissa on hajontaa kohtalaisen paljon. Hiljaisimpia olivat arvosanaan yhdeksän yltävät Ford ja Volkswagen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Golf 8,4
        Corolla 8,1

        "Kiihdytyksessä Toyota jää selvästi muille, ja maantiellä melua on paljon.

        Kuljettajan ympäristö on Corollassa periaatteessa kunnossa, mutta esimerkiksi istuinosa on penkissä turhan lyhyt. Takaistuimella pääntila muodostuu rajoitteeksi, kun kyytiin kiipeää kolme matkustajaa.

        Käyttökuluiltaan Toyota on vertailun toiseksi kallein. Omalta osaltaan huoltokuluja tai ainakin vaivaa nostaa nykymittapuulla lyhyt 15 000 kilometrin huoltoväli. Myös hieman yllättäen vakuutusmaksut ovat kalleimmat,

        .....

        Kuljettajan ympäristössä on Golfin ergonomia mietitty huolella. Luonteva ajoasento löytyy helposti ja siinä viihtyy pidemmänkin matkan ajan.

        Golf on maantiellä erittäin rauhallinen ja vakaa, eikä lainkaan herkkä tienpinnan häiriöille.

        Vertailuautojen melutasoissa on hajontaa kohtalaisen paljon. Hiljaisimpia olivat arvosanaan yhdeksän yltävät Ford ja Volkswagen.

        Piste-ero on merkityksettömän pieni, ja kun ottaa huomioon monet laatu- ja kestävyystutkimukset, joissa Corolla ja Golf ovat usein ääripäitä Golfin ollessa huonoimpien joukossa, ei ole mikään ihme, että Golfin myynti on romahtanut totaalisesti ja Corolla on ostetuin auto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Piste-ero on merkityksettömän pieni, ja kun ottaa huomioon monet laatu- ja kestävyystutkimukset, joissa Corolla ja Golf ovat usein ääripäitä Golfin ollessa huonoimpien joukossa, ei ole mikään ihme, että Golfin myynti on romahtanut totaalisesti ja Corolla on ostetuin auto.

        Omassa valinnassa ei ole merkityksettömän pientä että Corolla on huonompi kaikissa merkityksellisissä mittauksissa.
        Se on hitaampi
        Se on meluisampi
        Se on kalliimpi huoltaa
        Se on kalliimpi vakuuttaa
        Sen ergonomia on huonompi

        Kaikki nämä asiat on mitattu tuossa vertailussa.

        Kestävyydestä minulla on omakohtainen yli 25 vuoden kokemus. Tuolla 25 vuoden matkalla Golfien kokonaiskorjauskustannukset ovat olleet 230 euroa. Corollan kalliit huoltokustannukset olisivat olleet paljon suuremmat vaikka Corollaan ei olisi tullut yhtään vikaa matkalla.
        Ja lisäksi kalliimmat vakuutukset.
        Toyotat ovat autoja laskutaidottomille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omassa valinnassa ei ole merkityksettömän pientä että Corolla on huonompi kaikissa merkityksellisissä mittauksissa.
        Se on hitaampi
        Se on meluisampi
        Se on kalliimpi huoltaa
        Se on kalliimpi vakuuttaa
        Sen ergonomia on huonompi

        Kaikki nämä asiat on mitattu tuossa vertailussa.

        Kestävyydestä minulla on omakohtainen yli 25 vuoden kokemus. Tuolla 25 vuoden matkalla Golfien kokonaiskorjauskustannukset ovat olleet 230 euroa. Corollan kalliit huoltokustannukset olisivat olleet paljon suuremmat vaikka Corollaan ei olisi tullut yhtään vikaa matkalla.
        Ja lisäksi kalliimmat vakuutukset.
        Toyotat ovat autoja laskutaidottomille.

        Vaikka kuinka innokkaasti kehut Golfia, niin siitäkin huolimatta tavalliset ihmiset haluavat ostaa varmatoimisen itselataavan hybridi-Toyotan, koska se on niin mukava kaupunkiajossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka kuinka innokkaasti kehut Golfia, niin siitäkin huolimatta tavalliset ihmiset haluavat ostaa varmatoimisen itselataavan hybridi-Toyotan, koska se on niin mukava kaupunkiajossa.

        Saavat ostaa aivan vapaasti. Suomi on vapaa maa ja jokainen voi valita autonsa.

        Sanoin vaan että
        Omassa valinnassa ei ole merkityksettömän pientä että Corolla on Golfia huonompi kaikissa merkityksellisissä mittauksissa.
        Se on hitaampi
        Se on meluisampi
        Se on kalliimpi huoltaa
        Se on kalliimpi vakuuttaa
        Sen ergonomia on huonompi

        Kaikki nämä asiat on mitattu tuossa vertailussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saavat ostaa aivan vapaasti. Suomi on vapaa maa ja jokainen voi valita autonsa.

        Sanoin vaan että
        Omassa valinnassa ei ole merkityksettömän pientä että Corolla on Golfia huonompi kaikissa merkityksellisissä mittauksissa.
        Se on hitaampi
        Se on meluisampi
        Se on kalliimpi huoltaa
        Se on kalliimpi vakuuttaa
        Sen ergonomia on huonompi

        Kaikki nämä asiat on mitattu tuossa vertailussa.

        Golf on rumempi
        Se on huonolaatuisempi
        Se on heikompi kestävyydeltään
        Sillä on huonompi jälleenmyyntiarvo
        Se on kylmempi
        Se ruostuu herkemmin
        Se on teknisesti vanhanaikaisempi
        Se kuluttaa enemmän

        Eli vain kalkkeutunut Vag-pappa hankkii sellaisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Golf on rumempi
        Se on huonolaatuisempi
        Se on heikompi kestävyydeltään
        Sillä on huonompi jälleenmyyntiarvo
        Se on kylmempi
        Se ruostuu herkemmin
        Se on teknisesti vanhanaikaisempi
        Se kuluttaa enemmän

        Eli vain kalkkeutunut Vag-pappa hankkii sellaisen.

        Nuo ovat vain tollakkeen omia kuvitelmia. TM mittasi autojen ominaisuudet luotettavasti ja kattavasti. Corollalle jäi lyhyt tikku käteen niinkuin aina on jäänyt. Ainoa yksi voitto kautta historrian on 2020 talviautovertailussa. Siinäkään ei vertailla autoia muuta kuin talviaomnaisuuksia. Esim melumittauksia ei tehdä lainkan tai vertalilla huolto/vakuutuskustannuksia.

        Ja turha puhua että Golf olisi vanhanaikainen. Siitä oli jo 10 vuotta sitten täyssähköinen vesio joka on nyt korvattu ID.3:lla. Corollan kaikki versiot ovat latauskelvottomia. Ei edes plugaria ole tarjolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo ovat vain tollakkeen omia kuvitelmia. TM mittasi autojen ominaisuudet luotettavasti ja kattavasti. Corollalle jäi lyhyt tikku käteen niinkuin aina on jäänyt. Ainoa yksi voitto kautta historrian on 2020 talviautovertailussa. Siinäkään ei vertailla autoia muuta kuin talviaomnaisuuksia. Esim melumittauksia ei tehdä lainkan tai vertalilla huolto/vakuutuskustannuksia.

        Ja turha puhua että Golf olisi vanhanaikainen. Siitä oli jo 10 vuotta sitten täyssähköinen vesio joka on nyt korvattu ID.3:lla. Corollan kaikki versiot ovat latauskelvottomia. Ei edes plugaria ole tarjolla.

        Missäs on neliveto Corolla?
        Tai yli 200hv versio?
        Ladattava Corolla?
        Paljonkon pystyy Corollalla vetämään?

        Kantavuus riittää hädintuskin viiden aikuisen kuormaan. Matkatavaroita ei voi ottaa mukaan.

        Jos haluaa nähdä oikein hyvän autoihin liittyvän vitsin niin klikkaalinkkiä alla.
        https://cdn.tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/s3/2022/10/24165731/graafi_kiihdytys-0-100_png.png


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missäs on neliveto Corolla?
        Tai yli 200hv versio?
        Ladattava Corolla?
        Paljonkon pystyy Corollalla vetämään?

        Kantavuus riittää hädintuskin viiden aikuisen kuormaan. Matkatavaroita ei voi ottaa mukaan.

        Jos haluaa nähdä oikein hyvän autoihin liittyvän vitsin niin klikkaalinkkiä alla.
        https://cdn.tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/s3/2022/10/24165731/graafi_kiihdytys-0-100_png.png

        Toyotalla on niin laaja mallisto, että jokainen löytää haluamansa, olkoon sitten tarvetta nelivedolle tai mille muulle ominaisuudelle tahansa.
        Ei sitä muuten markkinajohtajaksi pääsisikään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo ovat vain tollakkeen omia kuvitelmia. TM mittasi autojen ominaisuudet luotettavasti ja kattavasti. Corollalle jäi lyhyt tikku käteen niinkuin aina on jäänyt. Ainoa yksi voitto kautta historrian on 2020 talviautovertailussa. Siinäkään ei vertailla autoia muuta kuin talviaomnaisuuksia. Esim melumittauksia ei tehdä lainkan tai vertalilla huolto/vakuutuskustannuksia.

        Ja turha puhua että Golf olisi vanhanaikainen. Siitä oli jo 10 vuotta sitten täyssähköinen vesio joka on nyt korvattu ID.3:lla. Corollan kaikki versiot ovat latauskelvottomia. Ei edes plugaria ole tarjolla.

        Golfin sähköversio oli susi jo syntyessään, sen markkinoille tuonti oli vitsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Golfin sähköversio oli susi jo syntyessään, sen markkinoille tuonti oli vitsi.

        EGolf oli hyvä koepenkki sähkötekniikan sisäänajoon ja käytännön kokemuksen hankkimiseen. Siitä saatuja kokemuksia on hyödynnetty MEB-platformissa.
        Toyota tekee samaa harjoittelua nyt 10 vuotta jäljessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        EGolf oli hyvä koepenkki sähkötekniikan sisäänajoon ja käytännön kokemuksen hankkimiseen. Siitä saatuja kokemuksia on hyödynnetty MEB-platformissa.
        Toyota tekee samaa harjoittelua nyt 10 vuotta jäljessä.

        BZ on vuonna 2022 spekseiltään samaa tasoa kuin eGolf oli kymmenen vuotta sitten. Yksivaiheinen lataus, surkea Range jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        BZ on vuonna 2022 spekseiltään samaa tasoa kuin eGolf oli kymmenen vuotta sitten. Yksivaiheinen lataus, surkea Range jne.

        BZ4X on enemmän kuin kymmenen vuotta edellä sähköGolffia. Ei niitä voi edes verrata toisiinsa, Golf on niin alkeellinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        EGolf oli hyvä koepenkki sähkötekniikan sisäänajoon ja käytännön kokemuksen hankkimiseen. Siitä saatuja kokemuksia on hyödynnetty MEB-platformissa.
        Toyota tekee samaa harjoittelua nyt 10 vuotta jäljessä.

        Vagilla onkin aina tapana tuoda raakileita myyntiin ja ulkoistaa testaamisen, vianetsinnän ja laadunvalvonnan onnettomille auton käyttäjille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        BZ4X on enemmän kuin kymmenen vuotta edellä sähköGolffia. Ei niitä voi edes verrata toisiinsa, Golf on niin alkeellinen.

        No siinä BZssa on kuitenkin edelleen yksivaihelataus joka on täysin kivikautta 2023. En nyt jaksa alkaa kaivelemaan mutt saattaa olla että eGofissa oli o kymmenen vuotta sitten kolmivaihelataus jota BZssa ei ole.
        Ja eGolfiin sai lämpöpumpun. BZssa lämpöpumppua ei ole eikä sitä siihen saa millään rahalla.

        Kun tälla tavalla käydään autojen speksejä läpi faktojen kautta eikä vain huudella mitä sattuu niin on hyvin selvää miten alkeellinen kapistus BZ on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vagilla onkin aina tapana tuoda raakileita myyntiin ja ulkoistaa testaamisen, vianetsinnän ja laadunvalvonnan onnettomille auton käyttäjille.

        "Vagilla onkin aina tapana tuoda raakileita myyntiin ja ulkoistaa testaamisen, vianetsinnän ja laadunvalvonnan onnettomille auton käyttäjille."

        Toyota tuo kymmenen vuotta jäljessä täysin keskeneräisen BZ:n jossa ei aluksi saatu edes pyöriä pysymään kiinni.

        Nyt kun Toyota on harjoitellut puoli vuotta tuota asiaa ja saa ensimmäiset BZ toimitettua liikkeisiin niin sitten kävi lmi että sen lataus on rajattu kahteen kertaan päivässä.

        Täydellinen susipaketti kaikkien näiden vuosien jahkailuiden jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Vagilla onkin aina tapana tuoda raakileita myyntiin ja ulkoistaa testaamisen, vianetsinnän ja laadunvalvonnan onnettomille auton käyttäjille."

        Toyota tuo kymmenen vuotta jäljessä täysin keskeneräisen BZ:n jossa ei aluksi saatu edes pyöriä pysymään kiinni.

        Nyt kun Toyota on harjoitellut puoli vuotta tuota asiaa ja saa ensimmäiset BZ toimitettua liikkeisiin niin sitten kävi lmi että sen lataus on rajattu kahteen kertaan päivässä.

        Täydellinen susipaketti kaikkien näiden vuosien jahkailuiden jälkeen.

        Kaksi kertaa päivässä on kuitenkin järkyttävän paljon enemmän kuin Vagin suosittelema yksi latauskerta päivässä, vai mitä?
        Ja Toyotan akkutakuu on miljoona kilometriä, Vagin surkeat 160tkm. Kun Vagin akku simahtaa tuon nysätakuun jälkeen, on sitä turha enää korjata, vaan koko romu on pelkkää SER-jätettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No siinä BZssa on kuitenkin edelleen yksivaihelataus joka on täysin kivikautta 2023. En nyt jaksa alkaa kaivelemaan mutt saattaa olla että eGofissa oli o kymmenen vuotta sitten kolmivaihelataus jota BZssa ei ole.
        Ja eGolfiin sai lämpöpumpun. BZssa lämpöpumppua ei ole eikä sitä siihen saa millään rahalla.

        Kun tälla tavalla käydään autojen speksejä läpi faktojen kautta eikä vain huudella mitä sattuu niin on hyvin selvää miten alkeellinen kapistus BZ on.

        E Golfissa on surkea 7.2 KW:n lataus, pikkuriikkinen akku ja se on muutenkin täysin toivoton kapine.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        E Golfissa on surkea 7.2 KW:n lataus, pikkuriikkinen akku ja se on muutenkin täysin toivoton kapine.

        Se ero BZlla ja eGolfilla on että eGolf on jo markkinoilta poistunut malli ja Tojo on juuri saamassa BZn toimituksia alkamaan.
        Niinpaljon Tojo on Volsua jäljessä.


    • Anonyymi

      Toyota on yhtä houkutteleva kuin jäähtynyt keitetty makaroni.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9669
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      399
      4148
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      88
      2872
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2825
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2604
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      197
      2587
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1813
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      69
      1657
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1600
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1413
    Aihe