Ainakin meidän poika on ala-asteella kolvaillut piirikortille komponentteja. Jotain valmiita rakennussarjoja tekevät ja koteloivat tekeleen.
Onko tämä ihan opintosuunnitelmassa vain opettajan oman aktiivisuuden tulosta?
Itse tussasin tai valoton, kehitin ja syövytin piirikortteja yläasteella ja ammattikoulussa. Ala-asteella oli valmiit piirikortit.
Kuuluuko elektroniikkarakentelu vielä peruskoulun opintosuunnitelmaan?
2
125
Vastaukset
- Anonyymi
Kuulunee opintosuunnitelmaan. Nykyään tuntuisi olevan tapana rakentaa jotakin rakennussarjaa ja selittää "siinä sivussa" jotain fysiikasta. Meille on tullut ainakin tarkkuus-peli joka piippaa jos osuu metallit yhteen. Sitten on kajari transistori-oskillaattori joka välkyttelee ledejä ja pärisee samalla ja nuorimmaisella on ollut jotain kemiaan liittyviä nesteiden johtavuus-mittauksia ja ph-määritystä. Tuntuu lähinnä, että oppiaineet ei ole enää ihan niin erillisiä kuin mitä aiemmin on ollut vaan kemian ja fysiikan tunnilla mitataan ja matikan tunnilla lasketaan jotain niistä mittauksista. En muista, että olisi ihan tällaista ollut homma joskus 90-luvun alussa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 372411
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla362366- 951721
Olen aina vain
Ihmeissäni siitä että oletko niin tosissani minusta? Mitä muut ajattelisi meistä?511280Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?851257Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau51165Kansanedustaja Teemu Keskisarja ei osallistu Linnan juhliin vaan natsikulkueeseen
Kerääkö poliisi taas natsiliput pois osallistujilta?2681004- 52966
Kumpi teistä rakastui ensin?
Sinä vai kaipaamasi henkilö (jos siis tunteet ovat molemminpuolisia)? Tai jos kyse ei ole vielä rakkaudesta, niin kumpi36737- 27710