Masennus/vaihdevuodet

Anonyymi-ap

Ottaa päähän näin jälkikäteen, kun normaalit vaihdevuosioireeni diagnosoitiin masennukseksi, ahdistukseksi ja vaikka miksi mielenterveydellisiksi ongelmiksi. En ehkä itsekään tajunnut mistä on kysymys, mutta miten nuo korkeasti koulutetut eivät sitä ymmärtäneet, kun olin kuitenkin 50+ ja nyt hieman vanhempi, eikä kuukautisia ole näkynyt pariin vuoteen, niin tuo tasapainottomuus ja muut silloiset oireet tuntuvat omasta mielestä aivan päivän selviltä. Lisäksi jos joskus yritin ottaa asian esille, se sivuutettiiin ja mitätöitiin.

8

196

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tämä on niin tätä.
      Tuntuu, että nykyään lähes kaikki luetaan olevaksi mielenterveydestä johtuvaa.
      Ehkä ammattilaiset saa jotain kiksejä, kun pääsevät " pätemään ".
      Ja tekeehän se heille hoitotyön helpoksi ja tutkimisen, ym. vähäiseksi ja kenties ihan tarpeettomaksikin.
      On niiin kovin helppo sanoa kaiken johtuvan psyykestä.....

      Miehillä ehkä saman tyylistä, koska joskus testosteroniarvojen heittely vaikuttaa mielialaan, ja sitten se tulkitaan masennukseksi, ja sitä aletaan hoitaa.

    • Anonyymi

      Joku fiksumpi olisi tarjonnut hormonikorvaushoitoa. Nyt osteoporoosilääkitystä viideksi vuodeksi.

    • Anonyymi

      Työkollegalla oli aikoinaan kovat vaihdevuodeoireet ja siihen liittyi ties mitä neurooseja, kerran meinasi ajaa väärää kaistaakin pitkin. Pelkotiloja ja keskellä yötä piti hypätä auton rattiin ja ajamaan jonnekin koska sinne vaan piti kuulemma mennä. Aika rasittavaaa seurata sitä sivusta ja mitkään vinkit että mene gynikselle ei auttaneet. Mutta kyllä se on vielä hengissä ja eläkkeelle pääsi.

    • Anonyymi

      Naisen ollessa vaihdevuosi-iässä on niinkin päin hankalaa, jos alkaa tulla jotain yleisoireita, jotka voivat olla saman tyylisiä kuin osa vaihtarioireista, niin mitään ei aleta tutkia, kun sanotaan vain, että kaikki johtuu vaihdevuosista.

    • Anonyymi

      Kyllä moni saa masennuksen vaihdevuosien aikana , eihän ne voi kirjoittaa diagnoosia ” vaihdevuodet” ainoastaan miten voit.
      Mulla ollu työkavereita vaihdevuosista jotka saattoivat pillahtaa itkuun ilman mitään suurempaa syytä ja olivat vihaisia itselleen kun sanoivat etteivät tunne omaa itseään enää, joten muutaman viikon lääkekuuri niin alkaa taas luistamaan elämä

      • Anonyymi

        Mullekin olis riittäny pari tasottavaa pamia, mut en saanu


    • Anonyymi

      en puhu koskaan lääkärille mitään henkisistä oireistani, vaikka joskus niitä koenkin, siis , alakuloisuutta, yksinäisyyttä, masennuksen kaltaista "tyhjää" olotilaa, en vaan puhu lekurille mitään, eihän lääkärikään asialle muuta voi, kuin määrätä jotain mielenalueen lääkkeitä, ja kun niihin en rupea.

      ja toisekseen, onhan myös pirteämpiä ja iloisempiakin päiviä, ja että ei nyt aina pelkkää "harmaata".

      • Anonyymi

        Tämä on kyllä niin totta, hyviäkin päiviä mahtuu mukaan, joskus sen tulee huomanneeksi vasta illalla, jälkeenpäin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2012
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1907
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1875
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1588
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      11
      1381
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1320
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1316
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1301
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe