Lämminhenkinen illanvietto

On täällä maalla upea kylänraitti.
Jokaisessa talossa on portinpielessä valaistus.
Ja sisäpihoilla upeat lipputangonvalot.
Päätie on valaistu kummaltakin puolelta joululyhdyin ainakin sadanmetrin matkalla.

Toivomukseni oli, että ei mitään jouluruokaa tarjottaisi.
Mies paistoi lettuja.
Ihania, omanmaan mansikkahillon kanssa.
Hänellä on upea koti, jota aina jaksan ihailla.
Takassa loimuaa tuli, korkea hirsirakennus kaikilla mukavuuksilla.
Savusaunakin löytyy.
Tunsin olevani kuin prinsessa, kun pöytään kutsuttiin.
Ja kuljetus kotiovelta kotiovelle.
Harvinaista herkkua.

Rauhallista joulua palstalaisille.

6

70

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Se on Jeesuksen syntymäpäivä mitä vietetään. Hän muutti maailman. Osa kieltää Jeesuksen mutta viettää joulua, osa ei. Maailma muuttui kun Jeesus tuli ja kertoi, että loppu on lähellä. Joka hetki lähempänä ja lähempänä. Hyvää Joulua ja Jeesuksen syntymäpäivää kaikille.

      • Ano 00001
        Olen ateisti.
        Ajatukseni on erillainen.


    • Anonyymi

      Hyvää Joulupäivää kaikille. Olipa kiva aloitus eilen. Mistähän päin Suomea. aamun virkkuna ,yksin asuvana tulin näitä lukemaan. Asun pääkaupunki seutu kerrostalossa. Hyvin hiljainen oli aatto iltani yksin. Katselin Tv. Harvakseen käytän Helsingin joukko liikenne ja tajuntani tuli eilen vasta.Julkinen liikenne alkaa kulkemaan vasta noin kello 11. Pitäisi olla kaukoliikenteen matkassa kello 11.25. Takseista en tiedä paljonko maksaa ja kun niin paljon niistä pahaa kirjoitettu lööpit,että mites tässä käy loppu peleissä?Jäänkö vain omaan tupaan ja se oli siinä.Tälläisä mietteitä,kun ei vuorovaikutusta.Laitoin pohdintaani ylös.Oikein hyvää Joulupäivä kaikille ,matkalla vuoteen 2023.

    • Anonyymi

      Olen muuttanut vuoden aikana eikä enää ole upeaa kylänraittia, jossa oli tapana joku joulunpyhien illasta käyttää ihmisten jouluvalojen katseluun kierrellen talojen välissä kulkevia teitä lähitienoolla. Oli jopa naapurien välistä kilpailua kumpi laittaa enemmän valolja. Toisilla taidokkaat hillityt rustailut.
      Ei passannut mies, mutta vävy passasi. Kyllä ne miehet osaa, taikinakuoressa paistettu kinkku, komenlaista kalaa savustettuna ja graavattuna. Tyttäreni näyttää olevan hänelle se prinsessa, hyvä niin.
      Kävi minullakin aattoaamuna puuroväki, tässä yksin kauhon riisipuuron ja sekahedelmäsopan rippeitä. Mikäs on ollessa.

      • En syö punaista lihaa enkä graavia kalaa.
        Niitähän se mies olisi tarjonnut.
        Minulla ei käy ketään, kun ei ole lapsia.
        Itse olen valintani tehnyt.
        Viihdyn yksin erittäin hyvin.
        Mieheni kuolemasta on jo vuosia.
        Jouluna silti ajattelen, miten yhdessä valmisteltiin joulua.
        Hän oli innokas leipuri.
        Vien kynttilän muistolehtoon.


    • Anonyymi

      Meillä toinen kaupunkijoulu meneillään. Asuttiin yli 30 vuotta maalla isossa omakotitalossa, jossa oli jokaiselle aikuiselle lapsellemme säilytetty huone paljon muutakin tilaa. Pari vuotta sitten päätimme, että talon ja kesämökin hoito on aivan liikaa, muutakin kivaa kun elämässä on.

      Muutettiin keskustaan, lapset olivat joulun luonamme ja yllätys, yllätys tykkäsivät kaupunkijoulusta: helppo lähteä joulukirkkoon (yökirkko), helppo tavata kavereita kahviloissa (ei kyytikuvioita) ja ylipäätään kaikki lähellä ja kaupunki on upeasti koristeltu joululookkiin. Kenelläkään ei ole enää omaa huonetta tyhjän panttina vaan meillä on yksi ylimääräinen makuuhuone, joka toimii vierashuoneena ja jokainen vuorollaan majottuu siihen, muut etsivät yöpymispaikan itse, joka sinällään ei ole mikään ongelma nykyisen Airbnb -aikana.

      Maailma muuttuu ja onneksi itse pystyy pitkälti vaikuttamaan millaiseksi, siis se oma maailma

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      386
      1492
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1278
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1210
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      162
      1113
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      987
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      896
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      816
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      800
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      794
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      167
      681
    Aihe