Les casseurs?

Romuttaja

Hei! Onko kukaan onnistunut hankkimaan "Autopartio 525"-albumien numeroita 17-21? Lehteähän ei suomennettu eikä julkaistu Suomessa vuoden -89 jälkeen. Mulla on kaikki Suomessa julkaistut, mutta kokoelma ei ole täydellinen ilman puuttuvia numeroita. Millä tahansa kielellä julkaistut kelpaavat (siis numerot 17-21).

6

2556

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Al

      Belgialainen Le Lombard-kustantamo (muistaakseni)
      on julkaissut Les Casseurs-sarjan kokooma-albumeita (l'integrale)
      ranskankielisinä vuodesta 2009 alkaen muutamien kuukausien välein.
      Akateemisen kirjakaupan web-sivustolta löytää varmaankin tarkemmin tietoa hakemalla
      otsikon nimikkeellä. Kirjoja on ilmestynyt tähän mennessä kuusi,
      jossa kussakin on noin 3 albumia. Eli nuo etsimäsi numerot ovat kai juuri
      viimeisimmissä/tulevissa kokooma-albumeissa.

    • Itseänikin kiinnostaisi kyseiset albumit. Minultakin löytyy kaikki suomennetut 16 albumia. Autopartio 525 on yksi nostalgisimmista lapsuuteni ja nuoruuteni sarjakuvista. 525 oli sarjakuvitettua jenkkiläistä poliisisarjaa Starskyn ja Hutchin tyyliin. Piirrostyyli oli lähes fotorealistista, varsinkin autojen ja arkkitehtuurin osalta. Oli sääli, että sen suomentaminen lopetettiin kesken.

      Mistähän muuten kääntäjä keksi sen Los Angelesin poliisin autopartio 525:n? Sarjan henkilöthän olivat San Franciscolaisia poliiseja...

      • Al

        ..juu tuo suomenkielinen nimi oli tosiaankin hiukan hassu. :)

        Tuossa on muuten kustantamon sivun linkki:
        http://www.lelombard.com/catalogue/Series.cfm?SerieID=148

        Autot olivat kyllä mieleenpainuvasti piirrettyjä Autopartio 525:n albumeissa ja
        tietenkin kolarit :)

        Ei muuta kuin ruinaamaan suomalaista kokooma-albumia puuttuvine
        albumeineen julkaistavaksi. Olikohan se suomalainen julkaisija Lehtimiehet Oy ?
        Mikäköhän se nykyisin on nimeltään tai mihin konserniin kuuluu, sattuuko joku tietämään ?


    • Brockowski

      Viestiketju on näköjään kerännyt 11 vuodessa huikeat 4 postausta. Kyllä Autopartio enemmän ansaitsee.

      Itsellä on kaikki 16 Suomessa julkaistua albumia sekä ranskankielinen Brigade de Choc, joka on sarjan 17. julkaisu. Tietääkseni osat 17-21 löytyvät vain ranskaksi, jos löytyvät.

    • Gifted46

      Oli hieno albumisarja

    • Anonyymi

      Pitäisi ostaa kaikki

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      176
      1747
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      347
      1298
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      67
      1197
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      201
      959
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      45
      915
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      57
      832
    7. 69
      788
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      38
      738
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      674
    10. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      660
    Aihe