Kommuuni Espanjaan

Anonyymi-ap

Hei, tässä saatanallisia sähkölaskuja ja pirun kalliita ruokia maksaessa on herännyt ajatus lämpimpään muutosta. Olisiko ihmisillä kiinnostusta kommuunin perustamiseen jonnekin Torreviejan lähistölle? Palstoja olen katsellut, eikä ne hirveitä maksa. Isojakin tiloja on tarjolla paljon. Ajatuksena ehkä itsellä olisi ostaa pelkkä tontti ja ajaa asuntoauto sinne. Pikkuhiljaa voisi kyhätä aurinkopaneeleilla sähköä ja viljellä ja kasvattaa eläimiä puuhaten itsensä omavaraiseksi. Yksinkin pystyisin tähän, mutta porukalla olisi kivempaa. Oma pikku suomikylä, jos vaikka perustettaisiin?Mieluiten henkisiä ihmisiä toivoisin, mutta en mitään hippihörhöjä, jotka ei osaa muuta kuin imeä pilveä päivät pitkät. Sellaisia jotka osaa tai ainakin yrittävät tehdä jotain järkevää, olisi mukava saada mukaan.
Mä en sitten sitten toivo ketään "realistia" tallomaan tätäkin ideaa ennen kuin on alkuun päästy. Ne joille ei Torreviejan maailman terveellisin ilmasto kelpaa, voivat myös pysyä pois keskustelusta. Kommuunilla en tarkoita saman katon alla asumista, vaan jokainen asukoon miten huvittaa, vaikka teltassa, asunto-autossa tai puussa. En ole vähäänkään vihamielinen, mutta ihan tarpeeksi nähnyt keskustelupalstojen meinikiä, joten tällaiset raamit jos nyt tähän tässävaiheessa, niin pysytään kenties aiheessa. Ja P.s., jos joku tietää tuolla jo kommuunin olevan, niin infotkaa siitä! Itse en löytänyt mitään tietoa.

7

2245

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mielenkiintoinen aihe. Itse en niin pidä costa blankan alueesta kuin esim. Costa del solista mutta viihtyisin tuollakin

• Anonyymi

Moi, mielenkiintoinen ajatus.
      Onko vielä ajankohtainen?

• Anonyymi

ilmastonmuutos on se ongelma. Osan aikaa vuotta Epsanjassa on lähes mahdotonta
      olla kuumuuden takia. Miten olisi Tanskan Christiania Köpiksessä. Ilmaston kannalta parempi. Christianiassa olisi kommuunifasiliteetit jo valmiina.

• Anonyymi

Eli käytännössä tontti jossa olisi vesi ja sähkö? Jos pelkästään majoittua haluaa niin varmaan joku leirintäalue on parempi? Kesäksi tosiaan useammat suomalaiset haluaisivat pois. Mutta onnea jos toteutuu.

• Anonyymi

Saax siel pilhaa?

Metsuri evp. 73v.

• Anonyymi

Hej kiva kuula että jokutoinenkin on kylästynyt tähän sukea olotila , olen asunut Fuengirolassa mutaman vuoden ja mieleni kyllä tulee ajat siellä , olisi pajon sanotava olsta siellä mutta ,olen jo aikunen mies.

• Kiinnostava, onko aihe vielä ajankohtainen?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka oli töllöntyön tekijä?

Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt
      Pieksämäki
      31
      4143
    2. Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja

Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.
      Pieksämäki
      46
      2165
    3. Kun kohtaat jotain ainutlaatuista

ja upeaa, johon rakastut ehkä ensimmäistä kertaa ihan tosissaan. Sitten sähläät kaiken omien epävarmuuksien vuoksi. Eikö
      Ikävä
      47
      1345
    4. Minkälaisessa asunnossa

haluaisit kaivattusi kanssa asua?
      Ikävä
      84
      1197
    5. Mua ahdistaa

Tämä juttu. Miksi nainen torjuit minut vaikka kiinnostuksen merkkejä oli? Eihän tämän jutun olisi tarvinut johtaa sen pi
      Ikävä
      38
      1138
    6. Ei tämä enää tervettä oo

Sydän pamppaillen oon jo tunnin meinannu laittaa sulle viestiä... Sormi tärisee lähetä kuvakkeen kohdalla.
      Ikävä
      25
      1116
    7. Perämoottoreiden huolto melkoisen kallista

Minulla on tuollainen keskikokoinen perämoottori ja yleistä merkkiä. Kyselin sille keväthuoltoa paikallisista liikkeistä
      Savonlinna
      50
      1061
    8. Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!

Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin
      Kaste
      161
      945
    9. Tanskademarit: ilman risusavottaa ei rahaa!

Näin persuna on pakko ihailla noita Tanskan demareita. Tanskalaisessa sosiaalidemokratiassa ei työtön saa rahaa ellei os
      Maailman menoa
      175
      879
    10. Mikä siinä on että sinkku yrittää varattua?

Siis ihan aina yrittävät muiden puolisoita.
      Sinkut
      57
      855
    Aihe