Toyotan hybridiuutuus on vain lohdutuspalkinto matkalla autotekniikan unholaan.

Anonyymi-ap

"Vuoden 2023 Prius, joka tulee myyntiin ensi kuussa, on kiistatta paras hybridi, jonka voit ostaa, mutta se, että olet paras hybridi, tuskin täyttää lohdutuspalkinnon maailmassa, joka on siirtynyt sähköajoneuvoihin, suurelta osin ilman Toyotaa."

Näin maailma makaa kehittyneissä maissa. Latauskelvoton on 20-vuotta ajasta jäljessä.

Kehitysmaissa Prius ja muut Toyotan hybridit ovat aivan liian kalliita. Edessä on väistämätön sukupuutto.

78

58

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Plugareiden ja sähköautojen osuus on vain noin kymmenesosa automyynnistä, ja materiaalipulan takia myynnin kasvu on hidastumassa.
      Menee vielä vuosikymmeniä ennen kuin sähköautoja on enemmistö, jos kehitys jatkuu nykyisellään.

      • Anonyymi

        "Plugareiden ja sähköautojen osuus on vain noin kymmenesosa automyynnistä, "

        Suunta kehittyneissä maissa on täysin selvä, vain kehityksen nopeus vaihtelee per maa.
        Norja on jo käynyt kehityksen läpi kokonan ja siellä latauskelvottomien hybrisien osuus uusmyynnistä on lähes nolla.

        Jopa täällä Euroopan tojolinnakkeessa Suomessa ladattavien osuus on jo noin puolet.

        Ja se kolmas maailma. Minulla ei ole mitään tilastoja köyhien maiden autokaupasta mutta maalaisjärjellä arvattuna toyotan hybridideillä ei ole siellä oikein mitään jakoa. Ylihintaisia ostaa ja kalliita huoltaa.
        Täysin tyhjä arpa vuonna 2023 ja siitä eteenpäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Plugareiden ja sähköautojen osuus on vain noin kymmenesosa automyynnistä, "

        Suunta kehittyneissä maissa on täysin selvä, vain kehityksen nopeus vaihtelee per maa.
        Norja on jo käynyt kehityksen läpi kokonan ja siellä latauskelvottomien hybrisien osuus uusmyynnistä on lähes nolla.

        Jopa täällä Euroopan tojolinnakkeessa Suomessa ladattavien osuus on jo noin puolet.

        Ja se kolmas maailma. Minulla ei ole mitään tilastoja köyhien maiden autokaupasta mutta maalaisjärjellä arvattuna toyotan hybridideillä ei ole siellä oikein mitään jakoa. Ylihintaisia ostaa ja kalliita huoltaa.
        Täysin tyhjä arpa vuonna 2023 ja siitä eteenpäin.

        Miten joku voi olla noin eksyksissä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten joku voi olla noin eksyksissä?

        Katso kehittyneiden maiden rekisteröinti/myyntilastoja. Mikä on ladattavien autojen osuus / latauskelvottomien hybridien osuus Norjassa, Ruotsissa tai Suomessa?

        Sieltä selviää totuus.

        Niinkuin sanoin niin minulla ei ole kehitysmaiden tilastoja mutta hämmästelisin hirveästi jos siellä latauskelvottomillä hybrideillä olisi mitään jakoa markkinoilla nyt tai tulevaisuudessa. Siellä ei ole yksinkertaisesti mitään syytä ostaa kallista latauskelvotonta hybridiä.
        Rikkaampi kansanosa siirtyy siellä suoraan sähköautoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Plugareiden ja sähköautojen osuus on vain noin kymmenesosa automyynnistä, "

        Suunta kehittyneissä maissa on täysin selvä, vain kehityksen nopeus vaihtelee per maa.
        Norja on jo käynyt kehityksen läpi kokonan ja siellä latauskelvottomien hybrisien osuus uusmyynnistä on lähes nolla.

        Jopa täällä Euroopan tojolinnakkeessa Suomessa ladattavien osuus on jo noin puolet.

        Ja se kolmas maailma. Minulla ei ole mitään tilastoja köyhien maiden autokaupasta mutta maalaisjärjellä arvattuna toyotan hybridideillä ei ole siellä oikein mitään jakoa. Ylihintaisia ostaa ja kalliita huoltaa.
        Täysin tyhjä arpa vuonna 2023 ja siitä eteenpäin.

        "on kiistatta paras hybridi, jonka voit ostaa," Noin siinä lukee ja siksi niitä tullaan ostamaan rajusti.


      • Anonyymi

        😍😋😍😋😍😋😍😋😍

        ❤️ ­­­N­­y­­­m­f­­o­­­m­a­­a­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17682871X

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Toyota tuo markkinoille vuoteen 2030 mennessä yli 30 uutta erilaista sähköautomallia, ja uusien akkutekniikoiden, hybridien sekä vetyautojen kehittäminen jatkuu, joten maailman suurin autovalmistaja rajattomine resursseineen pysyy jatkossakin markkinaykkösenä, se on päivänselvää.

      • Anonyymi

        No sepä se että toyota tekee tuon liikkeen vuoteen 2030 mennessä- VW:llä on jo nyt 30 erilaista sähköautomallia ja Tesla ei edes tee mitään muuta kuin sähköautoja.

        Ymmärrätkö että Toyota on taas kerran perässähiihtäjä?
        Ja tuo uusi Prius on parhaimmillaankin vain viimeisiä säkeitä kuolevaan latauskelvottomien hybridien tarinaan.
        Se oli hyvä tarina 90-luvulla mutta Toyota mokasi täydellisesti kun se juuttui kiinni tuohon hetkelliseen menestykseen.


      • Anonyymi

        "vetyautojen kehittäminen jatkuu"

        Toyota joutui juuri tunnustamaan että pari vuosikymmentä jestänyt ja miljardeja niellyt polttokenno/Mirai-projekti on mennyt täysin kiville. Jos Toyta joskus saa aikaan jotain vetyrintamalla niin se on vetyä polttava polttis.
        Sillekään projektille ei voi näillä näkymin odottaa yhtään sen valoisampaa tulevaisuutta kuin Miraille.
        Vihreän vedyn tuottaminen kun on sellainen sähkösyöppö ettei mitään rajaa. Mistä se valtava määrä ylimääräistä sähköä tulisi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "vetyautojen kehittäminen jatkuu"

        Toyota joutui juuri tunnustamaan että pari vuosikymmentä jestänyt ja miljardeja niellyt polttokenno/Mirai-projekti on mennyt täysin kiville. Jos Toyta joskus saa aikaan jotain vetyrintamalla niin se on vetyä polttava polttis.
        Sillekään projektille ei voi näillä näkymin odottaa yhtään sen valoisampaa tulevaisuutta kuin Miraille.
        Vihreän vedyn tuottaminen kun on sellainen sähkösyöppö ettei mitään rajaa. Mistä se valtava määrä ylimääräistä sähköä tulisi?

        Samasta töpselistä kuin sähköautojen lataussähkökin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sepä se että toyota tekee tuon liikkeen vuoteen 2030 mennessä- VW:llä on jo nyt 30 erilaista sähköautomallia ja Tesla ei edes tee mitään muuta kuin sähköautoja.

        Ymmärrätkö että Toyota on taas kerran perässähiihtäjä?
        Ja tuo uusi Prius on parhaimmillaankin vain viimeisiä säkeitä kuolevaan latauskelvottomien hybridien tarinaan.
        Se oli hyvä tarina 90-luvulla mutta Toyota mokasi täydellisesti kun se juuttui kiinni tuohon hetkelliseen menestykseen.

        "VW:llä on jo nyt 30 erilaista sähköautomallia"

        Kaikki VW:n sähköautomallit ovat keskentekoisia kehitysversioita, jotka on paniikissa syydetty markkinoille, ja joiden elinkaari tulee olemaan muutamia vuosia, jos nyt ensiksi saisi ne edes valmistettua.
        Toyota lupaa miljoonan kilometrin takuun sähköautonsa akulle. Siinä taas näkee laatuauton ja kertakäyttöromun eron.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samasta töpselistä kuin sähköautojen lataussähkökin.

        "Samasta töpselistä kuin sähköautojen lataussähkökin."

        Vedyn kompastuskivi on se että vihreän vedyn tuottaminen on erittäin sähköä kuluttava prosessi. Sillä samalla määrällä sähköä joka vaaditaan 100km ajoon vaadittavan vedyn tuottamiseen ajaa sähköautolla 400km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Samasta töpselistä kuin sähköautojen lataussähkökin."

        Vedyn kompastuskivi on se että vihreän vedyn tuottaminen on erittäin sähköä kuluttava prosessi. Sillä samalla määrällä sähköä joka vaaditaan 100km ajoon vaadittavan vedyn tuottamiseen ajaa sähköautolla 400km.

        Niin, toistaiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "vetyautojen kehittäminen jatkuu"

        Toyota joutui juuri tunnustamaan että pari vuosikymmentä jestänyt ja miljardeja niellyt polttokenno/Mirai-projekti on mennyt täysin kiville. Jos Toyta joskus saa aikaan jotain vetyrintamalla niin se on vetyä polttava polttis.
        Sillekään projektille ei voi näillä näkymin odottaa yhtään sen valoisampaa tulevaisuutta kuin Miraille.
        Vihreän vedyn tuottaminen kun on sellainen sähkösyöppö ettei mitään rajaa. Mistä se valtava määrä ylimääräistä sähköä tulisi?

        tilasin mirain tänään metallinmustana


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "VW:llä on jo nyt 30 erilaista sähköautomallia"

        Kaikki VW:n sähköautomallit ovat keskentekoisia kehitysversioita, jotka on paniikissa syydetty markkinoille, ja joiden elinkaari tulee olemaan muutamia vuosia, jos nyt ensiksi saisi ne edes valmistettua.
        Toyota lupaa miljoonan kilometrin takuun sähköautonsa akulle. Siinä taas näkee laatuauton ja kertakäyttöromun eron.

        Ei siinä pitkä takuu mitään auta, kun itse auto on vanhentunutta tekniikkaa jo ennen luovutusta. Hidas 1-vaiheinen kotilataus, pieni akku ja range, ja vain kaksi pikalatausta vuorokaudessa. Surkea esitys jo vuonna 2022.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, toistaiseksi.

        Eli toistaiseksi vetyauto on täysin kuollut idea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tilasin mirain tänään metallinmustana

        Taisit hiukan myöhästyä. Mirain projekti lopetettiin viikko sitten. Toki joku toimittamaton varastokappale tai peruutusauto varmaan löytyy. Tuleva keräilyharvinaisus.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Todella kiva ja onnea vaan Tojolle.

        Katso kehittyneiden maiden rekisteröinti/myyntilastoja. Mikä on ladattavien autojen osuus / latauskelvottomien hybridien osuus Norjassa, Ruotsissa tai Suomessa?

        Sieltä selviää totuus mihin maailma menee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todella kiva ja onnea vaan Tojolle.

        Katso kehittyneiden maiden rekisteröinti/myyntilastoja. Mikä on ladattavien autojen osuus / latauskelvottomien hybridien osuus Norjassa, Ruotsissa tai Suomessa?

        Sieltä selviää totuus mihin maailma menee.

        Norja on huono vertailukohde, sillä siellä sähköautoilua tuetaan voimakkaasti.
        Suomessa ajetaan autoilla, joiden keskihinta on muutamia tuhansia euroja.
        Meillä tavallinen kansa ei pysty siirtymään sähköautoiluun tuskin 50 vuoteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todella kiva ja onnea vaan Tojolle.

        Katso kehittyneiden maiden rekisteröinti/myyntilastoja. Mikä on ladattavien autojen osuus / latauskelvottomien hybridien osuus Norjassa, Ruotsissa tai Suomessa?

        Sieltä selviää totuus mihin maailma menee.

        Toyota aikoo myydä 3,5 miljoonaa Toyota ja Lexus-täyssähköautoa vuonna 2030, joten eiköhän sinullekin siitä yksi riittäisi, mutta eihän sinulla ole massia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Norja on huono vertailukohde, sillä siellä sähköautoilua tuetaan voimakkaasti.
        Suomessa ajetaan autoilla, joiden keskihinta on muutamia tuhansia euroja.
        Meillä tavallinen kansa ei pysty siirtymään sähköautoiluun tuskin 50 vuoteen.

        Tällä hetkellä puolet Suomen uusmyynnistäon ladattavia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota aikoo myydä 3,5 miljoonaa Toyota ja Lexus-täyssähköautoa vuonna 2030, joten eiköhän sinullekin siitä yksi riittäisi, mutta eihän sinulla ole massia.

        "Toyota aikoo myydä 3,5 miljoonaa Toyota ja Lexus-täyssähköautoa vuonna 2030,"

        Toyotalle kaikki sähköautohin liittyv on monen vuoden päässäolevaa aikomista.
        VWn tämän vuoden sähköautotuotanto on 850.000 ja ensivuoden1.3miljoonaa.
        Volsulle sähköautot ovat olleet tuotannossa jo vuosia kun tojo vasta lupailee kaikenlaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota aikoo myydä 3,5 miljoonaa Toyota ja Lexus-täyssähköautoa vuonna 2030, joten eiköhän sinullekin siitä yksi riittäisi, mutta eihän sinulla ole massia.

        "Toyota aikoo myydä 3,5 miljoonaa Toyota ja Lexus-täyssähköautoa vuonna 2030, joten eiköhän sinullekin siitä yksi riittäisi, mutta eihän sinulla ole massia."

        Eli Toyota myy vuonna 2030 yhteensä 3,5 miljoonaa autoa. Melkoinen pudotus nykytasosta. Tesla muuten aikoo myydä 2030 *20 miljoonaa* sähköautoa vuodessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Toyota aikoo myydä 3,5 miljoonaa Toyota ja Lexus-täyssähköautoa vuonna 2030, joten eiköhän sinullekin siitä yksi riittäisi, mutta eihän sinulla ole massia."

        Eli Toyota myy vuonna 2030 yhteensä 3,5 miljoonaa autoa. Melkoinen pudotus nykytasosta. Tesla muuten aikoo myydä 2030 *20 miljoonaa* sähköautoa vuodessa.

        Toyotan autotuotanto kasvaa koko ajan, ja markkinajohtajana sillä on rajattomat resurssit valmistaa kaikilla eri voimanlähteillä varustettuja autoja. Tesla, eikä mikään muukaan valmistaja ei siihen pysty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Toyota aikoo myydä 3,5 miljoonaa Toyota ja Lexus-täyssähköautoa vuonna 2030,"

        Toyotalle kaikki sähköautohin liittyv on monen vuoden päässäolevaa aikomista.
        VWn tämän vuoden sähköautotuotanto on 850.000 ja ensivuoden1.3miljoonaa.
        Volsulle sähköautot ovat olleet tuotannossa jo vuosia kun tojo vasta lupailee kaikenlaista.

        VW suoltaa markkinoille epäkuranttia tavaraa, mikä näkyy kuluttajien luottamuksen romahtamisena konsernimerkkejä kohtaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällä hetkellä puolet Suomen uusmyynnistäon ladattavia.

        "Yhteensä patteriautojen osuus myynneistä oli 20,4 prosenttia. Kun ei-ladattavat hybridit lasketaan mukaan, jonkinlaista sähköistä voimalinjaa oli jo 43 prosentissa myydyistä autoista."
        Hyvin pyyhkii Toyota hybrideillä, ja markkinaosuus sen kuin suurenee.

        https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/45b95198-c4bb-4f85-8ef4-7d4d12c66d72


    • Anonyymi

      toyota osaa parhaan hybridin, sakut romuja tekee

    • Anonyymi

      Karu totuus on juuri tuo: kehitysmaa-auto olisi monasti fiksu valinta mutta jos se maksaa saman kuin eurooppalainen laatuauto niin sitten ollaan kyllä kaltevalla pinnalla.

    • Anonyymi

      Kävin piruuttani Toyotan sivuilla, teksti oli sellaista uhoamista kuin suoraan Putinin suusta.

      • Anonyymi

        Parhaasta on helppo kertoa faktoja.


    • Anonyymi

      " Toyotan mukaan Priuksen kulutus on ennallaan silloinkin kun akussa ei ole virtaa sähköllä ajoon. "😂

    • Anonyymi

      City kanilla on surkeat mahdollisuudet alkaa latailemaan kotteroa kadun varressa, varsin hupaisaa?

    • Anonyymi

      Mikä siinäkin on että tällainen vuodatus kuullostaa vilunkivagenmyyjän katkeralta avautumiselta kun se vilunkivagen hiihtelee parisen miljoonaa tekelettä perässä? Ei mikään ihme jos jo näin aikaisin aamulla huoli on suuri. Tuskin se maailman ylivoimaisen ykkösmerkin haukkuminen ainakaan auttaa paljon ?
      Ensi viikko lienee yhtä tuskaa ja hammasten kiristystä kun trafi kertoo, kenen perässä on hiihdetty ja räpiköity verenmaku suussa ?

      • Anonyymi

        Oletko itse synnyttänyt Toyotasi, kun taistelet sen kunniasta kuten omasta lapsestasi? Autot ovat merkistä riippumatta vain läskiperseitten kulkimia, koska eivät ilman autoansa pääse mihinkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko itse synnyttänyt Toyotasi, kun taistelet sen kunniasta kuten omasta lapsestasi? Autot ovat merkistä riippumatta vain läskiperseitten kulkimia, koska eivät ilman autoansa pääse mihinkään.

        Jostain kumman syystä Toyota aiheuttaa pelkoa ja ahdistusta juuri konsernimerkeillä körötteleville. Ehkä se on kateutta ja alemmuudentuntoa, mene tiedä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko itse synnyttänyt Toyotasi, kun taistelet sen kunniasta kuten omasta lapsestasi? Autot ovat merkistä riippumatta vain läskiperseitten kulkimia, koska eivät ilman autoansa pääse mihinkään.

        No mitä sinulla on Toyotaa vastaan tai oikeammin Toyotaan päätyneitä vastaan? Onko se sinulta pois jos joku ei päädy samaan ratkaisuun kuin sinä?
        Millä perusteella vain sinun valintasi on oikeita?

        Ymmärrät varmaan itsekin kuin tyhmiä nuo juttusi ovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mitä sinulla on Toyotaa vastaan tai oikeammin Toyotaan päätyneitä vastaan? Onko se sinulta pois jos joku ei päädy samaan ratkaisuun kuin sinä?
        Millä perusteella vain sinun valintasi on oikeita?

        Ymmärrät varmaan itsekin kuin tyhmiä nuo juttusi ovat.

        Yksityisautoilu on perceestä ja siksipä minulla ei ole minkään konsernin autoa. Sairasta jos autoilu tietyn merkkisellä autolla on se elämän suurin juttu.


    • Anonyymi

      Eivät minkään automerkin fanittajat ole terveitä, mutta toyotistit ovat ihan oma lukunsa, ei heidän pitäisi kulkea vapaana.

      • Anonyymi

        Ei toyotassa ole mitään fanittamista. Parhaiten hoitanut autot ja asiakkaat. Mites vw?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei toyotassa ole mitään fanittamista. Parhaiten hoitanut autot ja asiakkaat. Mites vw?

        Taas tuli esiin läskiperseautoilijoitten arkkivihollinen VW! Jos minä olisin maan diktaattori niin näyttäisin automiehille mitä tarkoittaa " autoilijoiden kuritus "!


    • Anonyymi

      Ehkä meillä myydään tuota uusinta Priusta uutuuden kiimassa jopa 20kpl, tuskin enempää.

      • Anonyymi

        Niinkö teidän työpaikallanne on niin moni aikonut hankkia uuden Priuksen?
        Sittenhän niitä ostetaan Suomessa jo tuhansia ensi vuonna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinkö teidän työpaikallanne on niin moni aikonut hankkia uuden Priuksen?
        Sittenhän niitä ostetaan Suomessa jo tuhansia ensi vuonna.

        Taitaa olla Suomessa enemmän sellaisia kuukausia kun ei ole rekisteröity ainuttakaan ladattaa Priusta kuin sellaisia jossa on rekisteröity yksi tai useampi.
        Että tällainen kansansuosikki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa olla Suomessa enemmän sellaisia kuukausia kun ei ole rekisteröity ainuttakaan ladattaa Priusta kuin sellaisia jossa on rekisteröity yksi tai useampi.
        Että tällainen kansansuosikki.

        Kun uusi Prius tulee saataville, on Toyotalla taas yksi malli lisää myyntilastojen kärjessä.


    • Anonyymi

      Yhden käden sormilla pystyy laskemaan Suomessa rekisteröidyt plugari-Priukset

    • Anonyymi

      Jokos pojat teillä kaikilla on töpseliauto?

      Miksi ei?

      • Anonyymi

        Kyllä on. Ei huvita maksaa karmeita bensanhintoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä on. Ei huvita maksaa karmeita bensanhintoja.

        Maksa sitten karmeita sähkönhintoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maksa sitten karmeita sähkönhintoja.

        Mulla on halpa sähkösopimus maaliskuulle 2024 saakka.
        100km maksaa 2-3 euroa lämpötilasta riippuen. Latauskelvottomat ahmivat bensaa 10-14 euron edestä samalla matkalla.
        Kaksi euroa hyvä, 14 euroa paha, Selkosuomella sanottuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on halpa sähkösopimus maaliskuulle 2024 saakka.
        100km maksaa 2-3 euroa lämpötilasta riippuen. Latauskelvottomat ahmivat bensaa 10-14 euron edestä samalla matkalla.
        Kaksi euroa hyvä, 14 euroa paha, Selkosuomella sanottuna.

        Maaliskuusta 2024 eteenpäin maksatkin sitten moninkertaisia hintoja, ja niin hyvin usea tekee jo tällä hetkellä. Heille hybridi tulisi halvemmaksi kuin sähköauto jo nyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maaliskuusta 2024 eteenpäin maksatkin sitten moninkertaisia hintoja, ja niin hyvin usea tekee jo tällä hetkellä. Heille hybridi tulisi halvemmaksi kuin sähköauto jo nyt.

        Voi teitä tojotisteja kun teille ei matematiikka tai arkijärki viihdy korvien välissä.
        Vaikka tällä hetkellä olisi kotona kuinka surkea sähkösopimus hyvänsä niin esim K-latauksen pikalataus-sähköllä ajaa noin kolmasosalla latauskelvottoman toyotan bensakustannuksista.
        Ja kun se sähköautoilijan todellisuus on pääsääntöisesti samanlainen kuin minun. Hinnannoususta varoitettiin niin selkeästi että olisi pitänyt olla kovin torvelo jos ei olisi tenhyt kiinteähintaista pitkää sopimusta. Niitä tyrkyttivät kaikki sähköyhtiöt.

        Ja mitä tulee kevään 2024 sähkön hintatasoon niin silloin Putin on joko kuollut tai vankilassa ja Euroopass rauha. Silloin pörssisähköä saa yöllä auton latauksen aikaan halvemmalla kuin mitä mun kiinteähintainen sopimus on nyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi teitä tojotisteja kun teille ei matematiikka tai arkijärki viihdy korvien välissä.
        Vaikka tällä hetkellä olisi kotona kuinka surkea sähkösopimus hyvänsä niin esim K-latauksen pikalataus-sähköllä ajaa noin kolmasosalla latauskelvottoman toyotan bensakustannuksista.
        Ja kun se sähköautoilijan todellisuus on pääsääntöisesti samanlainen kuin minun. Hinnannoususta varoitettiin niin selkeästi että olisi pitänyt olla kovin torvelo jos ei olisi tenhyt kiinteähintaista pitkää sopimusta. Niitä tyrkyttivät kaikki sähköyhtiöt.

        Ja mitä tulee kevään 2024 sähkön hintatasoon niin silloin Putin on joko kuollut tai vankilassa ja Euroopass rauha. Silloin pörssisähköä saa yöllä auton latauksen aikaan halvemmalla kuin mitä mun kiinteähintainen sopimus on nyt.

        Sähköfutuureiden mukaan paluuta alle 10 sentin hintoihin ei ole näkyvissä, mutta saahan sitä unelmoida vaikka mitä.

        K-latauksen suurteholatauksen hinta näyttää olevan 35 sent/KWh, joten ei tuo mitenkään halvalta vaikuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköfutuureiden mukaan paluuta alle 10 sentin hintoihin ei ole näkyvissä, mutta saahan sitä unelmoida vaikka mitä.

        K-latauksen suurteholatauksen hinta näyttää olevan 35 sent/KWh, joten ei tuo mitenkään halvalta vaikuta.

        10 centin sähkönhinta tajoaa asuinpaikasta riippuen 3-4 euron kustannukset sadalle kilsalle.
        Latauskelvottomille ei edes fanaatikot pysty vakavalla naamalla väittämään alle 10 euron kustannuksia nyt eikä tulevaisuudessa. Ei tarvitse kummoista häiriötä öljymarkkinoilla kun palataan tuonne 15 euron korville.
        Se voi tulla milloin vaan.
        Kiinteähintainen määräaikainen sähkösopimus takaa rauhalliset yöunet vouden 2024 kevääseen saakka.

        Sähkössä on vielä sekin turva että kansakunnalle kallis bensa on elämäntapa mutta kallis sähkö on katastrofi. Nyt valtio maksaa osan sähkölaskustamme. Milloin valtio maksaa osan bensalaskusta?
        Sarkastisesti sanottuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        10 centin sähkönhinta tajoaa asuinpaikasta riippuen 3-4 euron kustannukset sadalle kilsalle.
        Latauskelvottomille ei edes fanaatikot pysty vakavalla naamalla väittämään alle 10 euron kustannuksia nyt eikä tulevaisuudessa. Ei tarvitse kummoista häiriötä öljymarkkinoilla kun palataan tuonne 15 euron korville.
        Se voi tulla milloin vaan.
        Kiinteähintainen määräaikainen sähkösopimus takaa rauhalliset yöunet vouden 2024 kevääseen saakka.

        Sähkössä on vielä sekin turva että kansakunnalle kallis bensa on elämäntapa mutta kallis sähkö on katastrofi. Nyt valtio maksaa osan sähkölaskustamme. Milloin valtio maksaa osan bensalaskusta?
        Sarkastisesti sanottuna.

        10 senttiin pitää tietenkin laskea sähkönsiirto mukaan, kenties verokin, jolloin hinta on jo tuplaantunut. Sitä paitsi läheskään kaikilla ei ole mandollisuutta kotilataukseen lainkaan. Heile sähköauto on kelvoton vaihtoehto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        10 centin sähkönhinta tajoaa asuinpaikasta riippuen 3-4 euron kustannukset sadalle kilsalle.
        Latauskelvottomille ei edes fanaatikot pysty vakavalla naamalla väittämään alle 10 euron kustannuksia nyt eikä tulevaisuudessa. Ei tarvitse kummoista häiriötä öljymarkkinoilla kun palataan tuonne 15 euron korville.
        Se voi tulla milloin vaan.
        Kiinteähintainen määräaikainen sähkösopimus takaa rauhalliset yöunet vouden 2024 kevääseen saakka.

        Sähkössä on vielä sekin turva että kansakunnalle kallis bensa on elämäntapa mutta kallis sähkö on katastrofi. Nyt valtio maksaa osan sähkölaskustamme. Milloin valtio maksaa osan bensalaskusta?
        Sarkastisesti sanottuna.

        Turha kuvitella, että sähköautoilun kissanpäivät jatkuvat ikuisesti. Valtio tarvitsee verotuloja, ja perinteisesti käsi kourii autoilijan taskuja, jatkossa myös sähköautoilijan. Helposti höynäytettäviä ei ole vielä kuitenkaan tarpeeksi, mutta odotellaan vielä muutama vuosi kärsivällisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turha kuvitella, että sähköautoilun kissanpäivät jatkuvat ikuisesti. Valtio tarvitsee verotuloja, ja perinteisesti käsi kourii autoilijan taskuja, jatkossa myös sähköautoilijan. Helposti höynäytettäviä ei ole vielä kuitenkaan tarpeeksi, mutta odotellaan vielä muutama vuosi kärsivällisesti.

        Näin kävi aikaisemmin dieseleille. Valtiovalta suorastaan tyrkytti ostamaan niitä, ja lätkäisi sitten kunnon mätkyt niillä ajaville. Nykyisin dieseleitä ei osta enää kukaan uutena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        10 senttiin pitää tietenkin laskea sähkönsiirto mukaan, kenties verokin, jolloin hinta on jo tuplaantunut. Sitä paitsi läheskään kaikilla ei ole mandollisuutta kotilataukseen lainkaan. Heile sähköauto on kelvoton vaihtoehto.

        Tottaikai ja niin laskinkin tuohon 3-4 euron hintaan.

        Jos 10 senttiä olisi koko kustannus niin sähköauton 100km maksaisi 1,3-1,8 euroa.
        Kaikki mukaanlukien 10 sentin sähkönhinta tarkoittaa 3-4 euron hintaa sadalle kilomertille tuollaisella Golfin/Corollan kokoisella autolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turha kuvitella, että sähköautoilun kissanpäivät jatkuvat ikuisesti. Valtio tarvitsee verotuloja, ja perinteisesti käsi kourii autoilijan taskuja, jatkossa myös sähköautoilijan. Helposti höynäytettäviä ei ole vielä kuitenkaan tarpeeksi, mutta odotellaan vielä muutama vuosi kärsivällisesti.

        Tottakai autoille tulee lisämaksuja kun bensaveron tuotto putoaa sähköautojen takia.
        Polttiskuskille se huono uutinen on että nämä maksujen korotukset tulevat koskemaan kaikkia autoja. Siis myös polttiksia ja todennäköisesti korkeampina koska uudet maksut tottakai porrastetaan päästöjen mukaan.
        Suomessa ei tule sellaista automaksua joka olisi sähköautolle korkeampi kuin polttikselle. Se on ilmastopoliittisista syistä täysin mahdotonta.

        Joten kyllä, sähköautoille tulee jossain vaiheessa maksuja, mutta ne samat maksut iskevät polttiksiin vielä kovempaa. Suomen valtio on sitoutunut tappamaan polttikset pois liikenteestä ja se tehdään maksujen kautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottaikai ja niin laskinkin tuohon 3-4 euron hintaan.

        Jos 10 senttiä olisi koko kustannus niin sähköauton 100km maksaisi 1,3-1,8 euroa.
        Kaikki mukaanlukien 10 sentin sähkönhinta tarkoittaa 3-4 euron hintaa sadalle kilomertille tuollaisella Golfin/Corollan kokoisella autolla.

        Sähköauto vie sen 20KWh/100km ja talvella yli 30, joten pikkaisen alakanttiin olet laskenut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai autoille tulee lisämaksuja kun bensaveron tuotto putoaa sähköautojen takia.
        Polttiskuskille se huono uutinen on että nämä maksujen korotukset tulevat koskemaan kaikkia autoja. Siis myös polttiksia ja todennäköisesti korkeampina koska uudet maksut tottakai porrastetaan päästöjen mukaan.
        Suomessa ei tule sellaista automaksua joka olisi sähköautolle korkeampi kuin polttikselle. Se on ilmastopoliittisista syistä täysin mahdotonta.

        Joten kyllä, sähköautoille tulee jossain vaiheessa maksuja, mutta ne samat maksut iskevät polttiksiin vielä kovempaa. Suomen valtio on sitoutunut tappamaan polttikset pois liikenteestä ja se tehdään maksujen kautta.

        Kansantaloudellisesti ja poliittisesti ei ole mahdollista kurittaa enempää pieni- ja keskituloista kansanryhmää, jotka ajavat keskimäärin muutaman tonnin bensa- ja dieselautoilla.
        Jos näiltä käydään tappamaan liikkumisen mahdollisuus kokonaan pois, saattaa uusi nuijasota olla tulossa. Ainakin poliitikot vaihtuvat vaaleissa nopeaan tahtiin kansan enemmistön tahdon mukaisiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköauto vie sen 20KWh/100km ja talvella yli 30, joten pikkaisen alakanttiin olet laskenut.

        Täällä etelässä koko vuoden keskiarvoksi Golfin/Corollan kokoiselle autolle tulee selkeästi alle 20kWh.
        Jonkun möhkö-SUVin hetkellisillä kulutuksilla talvella ei ole juurikaan merkitystä kun ajaa tavisluokan matalalla sähkärillä. Täytyy katsoa oman auton koko vuoden keskiarvoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä etelässä koko vuoden keskiarvoksi Golfin/Corollan kokoiselle autolle tulee selkeästi alle 20kWh.
        Jonkun möhkö-SUVin hetkellisillä kulutuksilla talvella ei ole juurikaan merkitystä kun ajaa tavisluokan matalalla sähkärillä. Täytyy katsoa oman auton koko vuoden keskiarvoa.

        Nämä Golfit ja Zoet onkin tarkoitettu pelkästään kauppakasseiksi eläkeläisrouville.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kansantaloudellisesti ja poliittisesti ei ole mahdollista kurittaa enempää pieni- ja keskituloista kansanryhmää, jotka ajavat keskimäärin muutaman tonnin bensa- ja dieselautoilla.
        Jos näiltä käydään tappamaan liikkumisen mahdollisuus kokonaan pois, saattaa uusi nuijasota olla tulossa. Ainakin poliitikot vaihtuvat vaaleissa nopeaan tahtiin kansan enemmistön tahdon mukaisiksi.

        Ensisijaisesti tarkoituksena ei ole lopettaa vanhoilla saastepesillä ajamista vaan vähentää turhaa ajoa niillä. Kun lisämaksut sidotaan kilometreihin niin se toimii.
        Tällaiset päästöihin perustuvat km-maksut ovat jo olleet tapetilla ja ne tulevat voimaan varmasti.
        Lisäksi päästöihin perustuvat tullimaksut isompiin kaupunkeihin jne.

        Varmaan köyhiä syrjäseutujen ihmisiä yritetään auttaa jollain tapaa, mutta normituloinen kaupungissa asuva polttiskuski tulee tuntemaan verottajan raipan selässään. Ja kyllä siitä raipasta vähän riittää köyhillekin polttiskuskeille. Valtio ei ole koskaan ollut ujo sitä käyttämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kansantaloudellisesti ja poliittisesti ei ole mahdollista kurittaa enempää pieni- ja keskituloista kansanryhmää, jotka ajavat keskimäärin muutaman tonnin bensa- ja dieselautoilla.
        Jos näiltä käydään tappamaan liikkumisen mahdollisuus kokonaan pois, saattaa uusi nuijasota olla tulossa. Ainakin poliitikot vaihtuvat vaaleissa nopeaan tahtiin kansan enemmistön tahdon mukaisiksi.

        Joo kyllä viherkommarien lähtölaskenta ainakin on jo alkanut. Onneksi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensisijaisesti tarkoituksena ei ole lopettaa vanhoilla saastepesillä ajamista vaan vähentää turhaa ajoa niillä. Kun lisämaksut sidotaan kilometreihin niin se toimii.
        Tällaiset päästöihin perustuvat km-maksut ovat jo olleet tapetilla ja ne tulevat voimaan varmasti.
        Lisäksi päästöihin perustuvat tullimaksut isompiin kaupunkeihin jne.

        Varmaan köyhiä syrjäseutujen ihmisiä yritetään auttaa jollain tapaa, mutta normituloinen kaupungissa asuva polttiskuski tulee tuntemaan verottajan raipan selässään. Ja kyllä siitä raipasta vähän riittää köyhillekin polttiskuskeille. Valtio ei ole koskaan ollut ujo sitä käyttämään.

        Oikeasti keskustoissa voitaisiin kieltää koko yksityisautoilu, ja sitähän vihreät oat kovasti Helsinkiin suunnittelemassa. Kävelkööt tai kulkekoot kaikki metrolla matujen seurassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämä Golfit ja Zoet onkin tarkoitettu pelkästään kauppakasseiksi eläkeläisrouville.

        ID.3 ja vastaavat Kiat/Hynyt ovat tiloiltaan isompi kuin esim Golf, Corolla tai Focus.
        Samoin noilla ajaa 1.000km noin 11 tunnissa jos sellaiselle älyttömälle kouhottamiselle on tarvetta.

        Kannattaisi vähän perehtyä aiheeseen josta kirjoittaa niin ei tulisi tuollaisia sammakoita suusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ID.3 ja vastaavat Kiat/Hynyt ovat tiloiltaan isompi kuin esim Golf, Corolla tai Focus.
        Samoin noilla ajaa 1.000km noin 11 tunnissa jos sellaiselle älyttömälle kouhottamiselle on tarvetta.

        Kannattaisi vähän perehtyä aiheeseen josta kirjoittaa niin ei tulisi tuollaisia sammakoita suusta.

        ID.3 on sellainen korotettu kauppakassi ja möhkönnäköinen ulkoa. Tavaratilakin on minikokoa, yhtä pieni kuin Golfissa. Mutta kyllä sinne ne eläkeläisrouvan ostokset mahtunevat. Matka-ajoon nämä eivät kuitenkaan ole suunniteltu.

        Hyundailla vastaava taitaa olla Kona, joka myöskin on pikkuauto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ID.3 ja vastaavat Kiat/Hynyt ovat tiloiltaan isompi kuin esim Golf, Corolla tai Focus.
        Samoin noilla ajaa 1.000km noin 11 tunnissa jos sellaiselle älyttömälle kouhottamiselle on tarvetta.

        Kannattaisi vähän perehtyä aiheeseen josta kirjoittaa niin ei tulisi tuollaisia sammakoita suusta.

        ID.3:n kulutus ainakin talvella on jotain muuta kuin alle 20KWh/100km.

        https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/volkswagen-id-3-rangetesti-talvikelissa-osoitti-akun-esilammitys-olisi-tarpeen/

        Toimintamatkakaan ei ole kehuttava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ID.3:n kulutus ainakin talvella on jotain muuta kuin alle 20KWh/100km.

        https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/volkswagen-id-3-rangetesti-talvikelissa-osoitti-akun-esilammitys-olisi-tarpeen/

        Toimintamatkakaan ei ole kehuttava.

        "ID.3:n kulutus ainakin talvella on jotain muuta kuin alle 20KWh/100km."

        Opettele lukemaan. Sanoin että koko vuoden keskikulutus on selkeästi alle 20kWh/100km täällä etelässä.
        Jos aletaan laskemaan kilometrikustannuksia niin koko vuoden keskiarvo siellä missä asuu ja sillä ajolla mitä ajaa on ainoa järkevä tapa.

        Tuollaiset yhden hetken kulutuslukemat on yhtä tyhjän kanssa isossa kuvassa. Eihän kukaan ala laskemaan polttiksen kilometrikustannuksia sen kulutuksen mukaan jonka bensa-auto hörppäisee kylmäkäynnistyksen jälkeen talviaamuna ekalla 10km matkalla. Ei mitään järkeä.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ID.3 on sellainen korotettu kauppakassi ja möhkönnäköinen ulkoa. Tavaratilakin on minikokoa, yhtä pieni kuin Golfissa. Mutta kyllä sinne ne eläkeläisrouvan ostokset mahtunevat. Matka-ajoon nämä eivät kuitenkaan ole suunniteltu.

        Hyundailla vastaava taitaa olla Kona, joka myöskin on pikkuauto.

        "Tavaratilakin on minikokoa, yhtä pieni kuin Golfissa. Mutta kyllä sinne ne eläkeläisrouvan ostokset mahtunevat."

        Golf/Corolla/Focus-kokoiset autot se mitä suomalaiset PERHEET eniten ostavat. Kolme henkeä kyydissä tuon kokoiseen pystyperään mahtuu aivan helvetisti tavaraa. Siksi se on kaikkein suosituin kokoluokka Suomessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tavaratilakin on minikokoa, yhtä pieni kuin Golfissa. Mutta kyllä sinne ne eläkeläisrouvan ostokset mahtunevat."

        Golf/Corolla/Focus-kokoiset autot se mitä suomalaiset PERHEET eniten ostavat. Kolme henkeä kyydissä tuon kokoiseen pystyperään mahtuu aivan helvetisti tavaraa. Siksi se on kaikkein suosituin kokoluokka Suomessa.

        Pikkuiset pystyperät ovat jo vuosikymmeniä hävinneet kilpailun farmarimalleille. Niitä ostaa lähinnä miesparit ja eläkeläisrouvat.
        ID.3:n tavaratila on tuota minikokoa, jotain 380 litraa. Kauppakassi se on yksinäiselle ihmiselle kaupunkiajeluun, eikä muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Toimintamatkakaan ei ole kehuttava."

        1.000km menee alle 11 tuntia. Eikö muka riitä?

        https://www.youtube.com/watch?v=dPE8CPmC96s

        Jos yhteen putkeen meinasit ajella, pitäisi olla aggregaatti peräkärryssä. Samalla logiikalla nopealla bensa-autolla pääsisi 200 km/h keskinopeudella aika paljon kauemmaksi vuorokaudessa, kun käy välillä tankkaamassa.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Uusi Prius on täysin sama systeemi kuin nykyinenkin. Siitä on latauskelvoton malli joka on jo julkaistu ja sitten plugari joka julkaistaan ensi vuonna.
        Suomeen tullaan tuomaan vain plugaria.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusi Prius on täysin sama systeemi kuin nykyinenkin. Siitä on latauskelvoton malli joka on jo julkaistu ja sitten plugari joka julkaistaan ensi vuonna.
        Suomeen tullaan tuomaan vain plugaria.

        Ei ole täysin sama. Onhan siinä tehoakin paljon enemmän. Ja Suomeen vain Plugari.


    • Anonyymi

      Kiinan Mosse taitaisi olla parempi vaihtoehto ja edullisempi?🤩😍

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      151
      8921
    2. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      68
      1453
    3. Mitä kehon osia

      Olet kaivatultasi nähnyt ja piditkö näkemästäsi?
      Ikävä
      79
      1377
    4. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      79
      1259
    5. Kuinka paljon merkkaa naisen ulkonäkö

      Parisuhteessa ykeensä kysynnvaan Onko kaunis nainen oarempi vaihtoehto kun tavis
      Sinkut
      147
      1137
    6. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      91
      1104
    7. 50
      867
    8. Luin jostain että skorpioni

      Naiset parhaita rakastajattaria…. Pitäneekö paikkansa?
      Ikävä
      104
      857
    9. Pitäisikö alkaa

      Treenaamaan että sulla tippuu silmät päästä kun näet minut ensi kerralla, nainen. 🤔
      Ikävä
      47
      833
    10. Olen sinusta nainen

      Oikeasti tosi ylpeä. Tunnen sen miten kehity ja opit säätelemään omia tunteitasi. Se on aina hieno piirre ihmisessä.
      Ikävä
      37
      828
    Aihe