Mitä se sanonta oikein tarkoittaa?
Tulee takkiin
18
238
Vastaukset
- Anonyymi
Että saa köniinsä.
- Anonyymi
Tarkoittaa että häviää, esim urheilussa
- Anonyymi
Mitä tarkoittaa kun saa köniinsä?
- Anonyymi
Mitäs se tarkoittaa, kun joku "tulee takki levällään"?
- Anonyymi
Tulee toisten reviirille isotellen täynnä omaa tympeää egoaan.
- Anonyymi
Se on exhibitionisti.
- Anonyymi
Nyt tuli takkiin, sanoi itsensäpaljastaja.
- Anonyymi
Kamelkarvatakki taitaa olla tyhjä.
- Anonyymi
Nyt tuli takkiin, sanoi huolestunut itsensäpaljastaja.
- Anonyymi
Tilanne oli kuitenkin ollut ilmeisen tyydyttävä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tilanne oli kuitenkin ollut ilmeisen tyydyttävä?
Nuttu nurin, onni oikein.
Takki on monessa sanonnassa jonkinlainen kantajansa edustaja, kuten ketjussa mainitaan. Takki peittää kantajansa selän, ja kun siihen tulee, tulee selkään, siis saa selkäsaunan tai köniinsä.
Kun on voimat poissa, on takki tyhjä, surun sanotaan olevan sensijaan puserossa.
Toisen saappaisiin hyppääminen voi olla hyvä tapa ymmärtää toisen näkökulmaa. Joskus tulee tilanne, että onkin hypännyt liian suuriin saappaisiin, ei tule sulkaa hattuun, vaan voi mennä pupu pöksyyn.- Anonyymi
On olemassa myös takinkääntäjät, varsinkin politiikassa tavallista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On olemassa myös takinkääntäjät, varsinkin politiikassa tavallista.
Missä EU? Siellä ongelma! Missähän se ongelma lopulta olikaan?
- Anonyymi
Tappio kuin tappio. Takkiin tuloa kaikki.
2000 alussa katosi pörssissä varallisuuttamme 6- numerosen summan verran ja minusta se oli takkiin saamista.- Anonyymi
Teiltä katosi siis 100000- 999999 Euron verran TEIDÄN varallisuuttanne?
Itse vasta suunnittelen sijoittamista, ehkä kuitenkin odotan vielä vähän ja annan kurssien valua oikein alas... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teiltä katosi siis 100000- 999999 Euron verran TEIDÄN varallisuuttanne?
Itse vasta suunnittelen sijoittamista, ehkä kuitenkin odotan vielä vähän ja annan kurssien valua oikein alas...Elpyminen vei yli 2 vuotta. Onneksi ei tarvinnut myydä mitään.
Muistui mieleen Ilpo Tiihosen riemastuttava runoTakintakintakit:
On tikkitakkii, ulsterii
ja palttoo, pomppaa, perperii.
on sarkaa, verkaa, velurii
ja numeroituu pelurii
ja smokkii sekä manttelii
ja rotsii sekä frakkii-
Ja pukinpukinpukilta
on vanhaa takintakkii.
On virallista virkanuttuu,
on ihan sileää ja ryppystä ja ruttuu,
on rouvan hienoo minkinkarvaturkkii
josta viisi viiksitäitä
kävelyllä kurkkii.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sara ja Pyry eronneet?
Pitääkö huhu paikkansa, tietääkö kukaan?Joku kertoi, että olivat tapelleet rajusti Emma gaalan jälkeen ja sen jälkeen Sara poisti Instatililtään kaikk1042595- 1102588
- 1801642
- 1711415
Ikävintä on kokea
Kun toinen lähestyy niin sitä itse vetäytyy. Sitten kun itse lähestyy niin toinen vetäytyy. Vähänkuin magneetit jotka hylkivät toisiaan ja sitä ei ede821281Unelmoitko asunnosta lämpimässä? Haluaisitko muuttaa Suomesta esim. Espanjaan?
Kiinnostaisiko sinua muuttaa pois Suomesta lämpimään? Jos kiinnostaisi, niin muuttaisitko vain talviajaksi vai koko vuodeksi ja millaisia kriteerejä s871046Millaisista tuoksuista miehet pitää?
Tuli tuosta yhdestä aloituksesta mieleen tälläinen. Eli millainen tuoksu saa miehet sekaisin? Onko se karkkikaupan tuoksu, kukkainen tuoksu,mausteinen1091012Miksi ihmiset ilkeilevät toisilleen anonyymisti?
Ikuisuusaihe, tavallaan, mutta jäin tuota pohtimaan männä yönä. Miksi pitää olla ilkeä mm. palstalla anonyymisti? Miksei voi vain todeta, että olen er183947Oudot kulkijat
Mikäs porukka se on ruennu kylällä ajelemaan tummalla farmari autolla ja pysäytteleevät ihmisiä kadulla. Koittavat repiä kuulemma autoon ja hakkaavat24946