Nyt paljastui että Toyota on valehdellut törkeästi sen sähköauton rangesta. Oikeasti bz4rn range on vain puolet tojon ilmoittamasta plus neljän asteen lämpötilassa.
Ei tarvitse edes pakkasia kun Toyotasta katoaa noin puolet rangesta.
https://www.carscoops.com/2022/11/disappointing-134-mile-bz4x-achieves-half-of-official-ev-range-figure-in-danish-test-toyota-investigating/
"Kaksipyöräisen bZ:n virallinen WLTP-kantama on 313 mailia (504 km), mutta se kykeni kulkemaan vain 153 mailia (246 km) ennen latausta, mikä tarkoittaa, että se toimitti alle 49 prosenttia väitetystä kantamasta. Nelivetoisella versiolla meni vielä huonommin, sillä se hyytyi vain 134 mailin (215 km) jälkeen, kun Toyotan WLTP-lukujen mukaan sen pitäisi pystyä 287 mailiin (461 km). Tämä vastaa alle 47 prosenttia väitetystä rangesta..
Että tällainen kusetus tällä kertaa.
BZ, joiden toimintamatkasta katosi plussakelissäkin yli 50 prosenttia.
26
115
Vastaukset
- Anonyymi
Samassa testissä Teala ja VW pääsivät noin 70% tuolkseen. Tästä näkyy miten keskeneräinen sepustus Toyotan sähköauto vielä on. Kylmä lämpötila toki vaikuttaa kaikkiin sähköautoihin, mutta näiden kokeneempien autonvalmistajien osaaminen näkyy siinä ettei range romahda samalla tavalla kuin Toyotan puolivalmisteen.
- Anonyymi
Mutta jarrut toimii pakkasessakin, enintään pyörät saattaa irrota.
- Anonyymi
Tätä sätöstä varten tojoda velkaantui, niin että se on nyt maailman velkaisin yritys.
- Anonyymi
Mutu tiedon vastineeksi on tarjolla kylmää testattua faktaakin.
Trollien hölötykset voi siis jättää omaan arvoonsa.
https://www.is.fi/autot/art-2000009291615.html- Anonyymi
Tuo avauksessa mitattu Toyotan konttaaminen on nimenomaan maantiellä mitattu testi.
- Anonyymi
Sen sijaan iltaan tekstiisä todetaan että ei niitä rangeja oikeasti mitattu.
"Tulokseen pitää kuitenkin suhtautua hieman varauksellisesti, sillä lukema perustuu auton sisäisen telematiikan antamaan ennusteeseen sen sijaan, että koko testimatka olisi ajettu käytännössä."
- Anonyymi
Voin kuvitella Toyota vaareja jotka tuon ostavat siksi kun se on Toyota ja koska sillä säästää kun ei laske pääomakuluja. Sitten nämä vaarit ovat painimassa ja tappelemassa ilmaisilla latauspisteillä, niin että veri lentää ja poliisit joutuvat viemään papat rahnoille rauhoittumaan.
- Anonyymi
Ei ne papat joka päivä käy lapinreissulla, kuten sinä kuvittelet tekeväsi.
- Anonyymi
Onko tosiaan niin ettei sähkötojoon saa lämpöpumppua millään rahalla?
- Anonyymi
Ei saa sisällä JÄRKYTTÄVÄN KYLMÄ TALVELLA LÄMPIÄÄ VASTA KUN AJETTU 50 KM PALELKAA TOISTA ON SAKSALAISESSA LAATU AUTOSSA.
- Anonyymi
Siinähän on vakiona lämpöpumppu ja kolmivaihelataus.
- Anonyymi
Onhan se jo teoriassakin mahdotonta, että tuollainen möhkäle kulkisi 71,4 kWh akulla yli 500 km.
- Anonyymi
Jokin Rellu Zoe voisi onnistua.
- Anonyymi
Raskas on ollut konsonanttihirviön alkutaival ja pahoin pelkään että tulevat kestotestitkään eivät tule olemaan eduksi myynnille. Tämä on aika huolestuttavaa - ottaen huomioon Tojodan ylivelkaisuuden. Jos vielä osoittautuu että uudessa priuksessakin on jotain pyörien irtoilua tai jarrujen hyytymistä - tai jos aika yksinkertaisesti on ajanut sen ohi, on Toyotan kortit katsottu.
- Anonyymi
Vastoin haavekuvitelmiasi Toyotan asema maailman myydyimpänä autona vain vahvistuu vuosi vuodelta, päin vastoin kuin VW AG, joka menee kaupaksi enää vain Aasian köyhissä maissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vastoin haavekuvitelmiasi Toyotan asema maailman myydyimpänä autona vain vahvistuu vuosi vuodelta, päin vastoin kuin VW AG, joka menee kaupaksi enää vain Aasian köyhissä maissa.
Vaikka Toyota valmistaisi kaikki maailman autot, niin se ei muuttaisi sitä tosiasiaa että BZ on kelvoton sähköauto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka Toyota valmistaisi kaikki maailman autot, niin se ei muuttaisi sitä tosiasiaa että BZ on kelvoton sähköauto.
Toyota on myös sähköautona huipputuote. Vag tekee kuraa ja sekundaa käyttövoimasta riippumatta. Jos Vag tekisi polkuautoja, niiden ketjut venyisivät löysäksi ja ohjaus jumittaisi heti uutena.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota on myös sähköautona huipputuote. Vag tekee kuraa ja sekundaa käyttövoimasta riippumatta. Jos Vag tekisi polkuautoja, niiden ketjut venyisivät löysäksi ja ohjaus jumittaisi heti uutena.
Toyotan sähköautotkin ovat kuraa, kuten olemme saaneet nyt testeistä lukea. VW tekee huipputuotteita.
- Anonyymi
Talvinen maantieajo, kulutus yli 30 kWh/100km.
- Anonyymi
Iideet vievät vähintään yhtä paljon, jopa enemmän.
"Hetkellisesti kulutus huitelee lukemissa 60 kWh / 100 km, ja aamupäivän noin sadan kilometrin ajojen keskikulutus on 31,7 kWh / 100 km." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Iideet vievät vähintään yhtä paljon, jopa enemmän.
"Hetkellisesti kulutus huitelee lukemissa 60 kWh / 100 km, ja aamupäivän noin sadan kilometrin ajojen keskikulutus on 31,7 kWh / 100 km."Lainasit tekstiä Taloustaidosta, mutta vain yhden virkkeen joka on irti asiayhteydestä. Totuus on ettei mikään auto käyttövoimasta riippumatta kulje valmistajan ilmoittamalla kulutuksella arktisissa olosuhteissa ja kylmiltään liikkeelle lähdettäessä. Verrokki ei kulkenut lainkaan, kun ei käynnistynyt.
https://www.taloustaito.fi/vapaalla/Sahko-vastaan-bensa--nain-sahkoauto-volkswagen-id3-parjasi-pakkasessa/#:~:text=Hetkellisesti kulutus huitelee lukemissa 60,,3 kWh / 100 km.
- Anonyymi
Toyotan huippusuoritus jälleen kerran.
Mikään ei muutu jos Toyotan rimpulan erehtyy ostamaan.- Anonyymi
Toyota valmistaa vain huippulaatuisia tuotteita, senhän kaikki tietävät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota valmistaa vain huippulaatuisia tuotteita, senhän kaikki tietävät.
Huippulaatuinen tuote ei floppaa tuolla tavalla käytännön testeissä..
""Etuvetoisen bZ:n virallinen WLTP-kantama on 313 mailia (504 km), mutta se kykeni kulkemaan vain 153 mailia (246 km) ennen latausta, mikä tarkoittaa, että se toimitti alle 49 prosenttia väitetystä kantamasta. Nelivetoisella versiolla meni vielä huonommin, sillä se hyytyi vain 134 mailin (215 km) jälkeen, kun Toyotan WLTP-lukujen mukaan sen pitäisi pystyä 287 mailiin (461 km). Tämä vastaa alle 47 prosenttia väitetystä rangesta.."
Samassa testissä sekä tesla että VW pääsivät yli 70% tulokseen. Eli pieksivät Toyotan kikottimen tyrmäysvoitolla.
Näissä puolueettomissa käytännön testeissä selviää mikä auto toimii ja mikä ei. Tojotisti elää toyota-mainostajan tyrkyttämässä haavemaailmassa.
- Anonyymi
Jopas on taas kusetus Tojolta.
- Anonyymi
Paljonkohan tuolla pääsee pakkasella, vai onko niinkuin Toyotan hybridit, että eivät lähde käyntiin?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.703831Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j883209Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin1032483Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.151679Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä
Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m741475- 981354
Varusmiehen kuolema
Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä501296- 551093
Huippu, kaupunki ostaa hotellin
Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä561050Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?11031