Pukeutuminen teatteriin

Anonyymi-ap

Onko joku käynyt Pasilan teatterissa, joka on Hgin kaupungin teatterin yksi paikka. Onko se arkisempi kuin itse Hgin kaup teatteri. Noin pukeutumisen kannalta ajatellen. Onko siellä ihmiset farkuissa vai pyhäpuvussa. Mitä sinä panisit päällesi. Mies: pukuko, Nainen: jakkupuku, housuasu vai iltapku.
Ei ole tässä tapauksessa kyse ensi-illasta.

34

2147

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En ole käynnyt kyseinen teatteri. Perussääntö on pukeudu puhtaat vaateet ja niin että itselläsi on hyvä olla. Ne pukeutuu jotka menen jatkoille. Vuosi kymmeniä on pukukodit teatteri, konsertit olut vapaa.Olen ollut siisteissä Farkuissa,siisteissä lenkkareissa,kun pusero/ paita esim.Helsingin kaupungin teatteri.Kun en jatkoille mennyt ja ihan liikkunut Ratikka / Metro.Enkä yhtään tuntenut ala-arvoiseksi itseäni joukossa jossa hienosti puketuneitakin miehiä ,naisia.Valinta on sinun itsesi miten pukeudut. terv. vanha nainen.

      • Anonyymi

        Etkä ole oppinut siltikään edes kirjoittamaan oikein ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkä ole oppinut siltikään edes kirjoittamaan oikein ?

        Etkä sinä et ole oppinut olemaan puuttumatta epäolennaisuuksiin.


    • Anonyymi

      Ihana ajatus; iltapuku teatteriin😂 Niinku miks?

    • Anonyymi

      Hgin kaupunginteatteri on tuttu ja sinne osaan pukeutua. Farkut eivät kuulu vaatevarastooni. En tiedä jatkoista, sellaisia ei ole koskaan ollut. Mies vie autollaan.
      Pasilasta olisin halunnut tietää, onko jokin arkinen nurkkapaikka. Omassa kotikunnassa on sellainen, eikä siellä ole pyhävaatteita kenelläkään, lähinnä vierailuasu.
      Tuon iltapukuehdotuksen luin netistä ohjeista, Miten pukeudun teatteriin. Minustakin ampuu yli, en edes oopperaan laittaisi.
      Minun on kaikissa vaatteissani hyvä olla vain silloin kun ne ovat kuhunkin paikkaan sopivat. Valitsen ne paikan mukaan, en itseni.
      Eli tämä asia jäi nyt vielä epäselväksi.

      • Anonyymi

        Ensi-iltaan on aina vähän juhlavampi , mutta nykyaikana on vapaus pukeutua mihin haluaa , kyllä siistit farkutkin ovat kelpaavia kauniin puseron kanssa , joillakin korkokengät niiden kanssa . Niin että sinnehän mennään katsomaan teatteria eikä toisten vaatteita


    • Anonyymi

      Käyn teatterissa paljon ja siellä näkee kaikenlaista pukeutumista, sen minkä nyt siihen edes kiinnittää huomiota. Pukukoodia ei teatterissa ole, ellei ole jokin erityinen tilaisuus. Paljon vaikuttaa se, mitä tekee esityksen jälkeen; meneekö kotiin, illlalliselle, juhliin tms.

      Normaalisti pukeudun aivan tavallisiin vaatteisiin mutta esim. nyt kun Uuden vuoden aattona menemme teatteriin ja sen jälkeen juhlimaan, laitan hieman blingblingia päälleni.

      • Anonyymi

        Niin kyse on nimenomaan ja ainoastaan Pasilan teatterista, onko se saman tasoinen kuin itse pääpaikka, Hgin kaupunginteatteri vai arkisempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin kyse on nimenomaan ja ainoastaan Pasilan teatterista, onko se saman tasoinen kuin itse pääpaikka, Hgin kaupunginteatteri vai arkisempi.

        Aika kämänen on, Aleksanteri on mielestäni ainoa, mikä on hieno yleisilmeeltään.
        Silläkään ei toki vaatetukseen ole mitään tekemistä.

        Kaupunginteatterikin on vain perus.

        Ihan sama, mitä on päällä - ei tällaiseen asiaan ole kymmeniin vuosiin kiinnitetty huomiota - edes oopperassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin kyse on nimenomaan ja ainoastaan Pasilan teatterista, onko se saman tasoinen kuin itse pääpaikka, Hgin kaupunginteatteri vai arkisempi.

        12:34
        Olen käynyt 1 krt. Arkisempi.
        Muistaakseni katsomo oli jyrkkä.
        Laita sellaista kivaa, mistä itse pidät ja missä on miellyttävä olla.
        Miehet voivat mennä vapaammin kuin puvussa.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        12:34
        Olen käynyt 1 krt. Arkisempi.
        Muistaakseni katsomo oli jyrkkä.
        Laita sellaista kivaa, mistä itse pidät ja missä on miellyttävä olla.
        Miehet voivat mennä vapaammin kuin puvussa.
        Beng

        Naisetkin voivat mennä ihan vapaasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naisetkin voivat mennä ihan vapaasti.

        Entä muunsukupuoliset ?


    • Anonyymi

      Ei nykyisin ole enää vaate koodeja teatteriin mennessä , ennen oli tummat vaatteet ainakin miehillä . Pääasia että on siististi pukeutunut ja että itse viihtyy asussaan minkä valitsee

    • Anonyymi

      Anonyymi 2022-12-29 14:07:54, oletan että olet käynyt jos pystyt arvostelemaan kämäseksi. Minulle kaupunginteatteri ei ole vain perus, otan mielipiteesi Pasilaa arvioidessani huomioon kun pukeudun. Tiedän nyt mitä laitan. En parasta, en vierailuasua vaan siltä väliltä.
      Edesmennyt mieheni kun pukeutui juhlavaatteisiin, myös alusvaatteiden piti olla parhaat, joita hän piti erillään muista alusvaatteistaan vain juhlapukeutumista varten. Siinä minusta oli jo komiikkaa.

    • Anonyymi

      "Kämänen"? Minun mielestäni arkisempi kuin H:gin kaupunginteatteri.
      Kävin viimeksi Pasilan teatterissa n. seitsemän vuotta sitten. "Kiviä taskussa" oli esitys.
      Ehdotan: Siistit vaatteet. Mikäli farkut, niin juhlavampi pusero, bleiseri. Bleiseri siksi, että ilmanvaihto oli hyvä eli viileää. Miten lie nykyisin koronan ja kalliin sähkön aikoina.
      Hyvää teatteri-iltaa!

    • Anonyymi

      Mää laittaisin ne vaatteet, jotka sattuu kaapista löytymään.
      Terveisin: Puolireuho

      • Anonyymi

        Noin ajatteli varmaan hautajaisvieras, joka tuli farkuissa. Köyhyyden ymmärrän, mutta tässä ei ollut kyse siitä. Hyvässä asemassa oli työelämässä ja on korkeasti koulutettu. Otin sen väheksyvänä asenteena sekä vainajaa että hautajaisten päähenkilöä kohtaan. Ovat niin vähäpätöisiä häneen verrattuna, ettei tarvii pukeutumisesta välittää. Päähenkilö oli pukeutunut asianmukaisesti, tummaan hyvälaatuiseen asuun.
        Näin katson myös teatterissa. Näyttelijät panevat parastaan, on heitä kohtaan arvostusta olla pukeutunut tilanteeseen sopivalla tavalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin ajatteli varmaan hautajaisvieras, joka tuli farkuissa. Köyhyyden ymmärrän, mutta tässä ei ollut kyse siitä. Hyvässä asemassa oli työelämässä ja on korkeasti koulutettu. Otin sen väheksyvänä asenteena sekä vainajaa että hautajaisten päähenkilöä kohtaan. Ovat niin vähäpätöisiä häneen verrattuna, ettei tarvii pukeutumisesta välittää. Päähenkilö oli pukeutunut asianmukaisesti, tummaan hyvälaatuiseen asuun.
        Näin katson myös teatterissa. Näyttelijät panevat parastaan, on heitä kohtaan arvostusta olla pukeutunut tilanteeseen sopivalla tavalla.

        Hautajaisen päähenkilö puettuna tummaan asuun?
        Jos on siistit farkut, ovat ihan ok mielestäni.
        Lippalakki on ainoa, mitä en pukeutumisessa ymmärrä nykyisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hautajaisen päähenkilö puettuna tummaan asuun?
        Jos on siistit farkut, ovat ihan ok mielestäni.
        Lippalakki on ainoa, mitä en pukeutumisessa ymmärrä nykyisin.

        Ja toisaalta ennen joka miehellä maalla oli (mainos)lippalakki päässä. ymmärsitkö silloinkaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja toisaalta ennen joka miehellä maalla oli (mainos)lippalakki päässä. ymmärsitkö silloinkaan?

        Eiköhän se ollut silloin estämässä lähinnä hikoilua. Jopa silloin Hankkija otettiin pois, kun mentiin sisälle.

        Nykyään ruokaillaan lippis päässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin ajatteli varmaan hautajaisvieras, joka tuli farkuissa. Köyhyyden ymmärrän, mutta tässä ei ollut kyse siitä. Hyvässä asemassa oli työelämässä ja on korkeasti koulutettu. Otin sen väheksyvänä asenteena sekä vainajaa että hautajaisten päähenkilöä kohtaan. Ovat niin vähäpätöisiä häneen verrattuna, ettei tarvii pukeutumisesta välittää. Päähenkilö oli pukeutunut asianmukaisesti, tummaan hyvälaatuiseen asuun.
        Näin katson myös teatterissa. Näyttelijät panevat parastaan, on heitä kohtaan arvostusta olla pukeutunut tilanteeseen sopivalla tavalla.

        Voi voi, olen monen hautajaisvieraan nähnyt farkuissa, samalla olen myös kuullut että vainaja ei halunnut vieraiden tulevan kokomustissa vaan tavallisissa "arkivaatteissa" ja sukulaiset ovat sitten hänen tahtoaan kunnioittaneet pukeutumisellaan.


    • Anonyymi

      Löydät Pasilan teatterin netistä ja voit kotisivultaan katsoa virtuaaliesittelyn katsomosta. Ei kovin suuri salonki.

    • Anonyymi

      Pääasia on, että on pukeutunut😂

    • Anonyymi

      Katsojat olivat pukeutuneet hyvin, ihan muutama oli arkisissa.

      Mutta se esitys. Vaarallisia suhteita. Onko joku muu katsonut. Ei päätä ei häntää. Kyse oli Je..usnäytelmästä johon ohjaaja yritti saada esittajää S***anaksi. Yhtä kiroilua, parit panot ja stondi, itse Jee....ella. Tämän ympärillä peuhoi koko näytelmä. Perustui 1800-luvulla kirjoitettuun klassikkoon, joka modernisoitu. Tuskin paljonkaan samaa kuin alkuperäisessä, niin pöyröötä oli meno. Ihme raivokohtauksia ja metelöintiä. Ihmisiä lähti puoliajalla pois, hyvä kun sain miehen pidettyä vieressäni loppuun asti kun samalla autolla oltiin.

      • Anonyymi

        Yeap, teatteri on vaikea aihe, jos ei pysty sisäistämään tarinaa. Jostainhan ne jutut aina kertovat ja usein ihmisille hyvin läheisistä aiheista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yeap, teatteri on vaikea aihe, jos ei pysty sisäistämään tarinaa. Jostainhan ne jutut aina kertovat ja usein ihmisille hyvin läheisistä aiheista.

        Jos pidit esityksestä ja ymmärsit, miksi vanha klassikko on noin ohjattu. olemme sitten erilaisia. Ei ollut minulle läheinen aihe, Hengelliseen J..susnäytelmään maaniteltu näyttelijä, joka esitti Sa.t.naa. Käyn säännöllisesti Hgin kaupunginteatterissa ja muissakin, ymmärrän näkemäni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos pidit esityksestä ja ymmärsit, miksi vanha klassikko on noin ohjattu. olemme sitten erilaisia. Ei ollut minulle läheinen aihe, Hengelliseen J..susnäytelmään maaniteltu näyttelijä, joka esitti Sa.t.naa. Käyn säännöllisesti Hgin kaupunginteatterissa ja muissakin, ymmärrän näkemäni.

        Niiin, sinä ymmärrät laillasi kuten minäkin ja sitten vielä teatteriesityksen ohjaaja ymmärtää jollain aivan muulla lailla. Eikö teatterin pointti ole, että tavoitat sen ohjaajan ajatuksen aiheesta?


    • Anonyymi

      Siistit vaatteet. Itse otin silkkisen hartiahuivin piristämään mekkoani.

      • Anonyymi

        Montako perhosta lienee kuollut huivisi vuoksi?

        Itse jättäisin mainitsemasta sanan silkki, noloa. Eikö riittäisi sana hartiahuivi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Montako perhosta lienee kuollut huivisi vuoksi?

        Itse jättäisin mainitsemasta sanan silkki, noloa. Eikö riittäisi sana hartiahuivi.

        Jestas sentään, kaikista maailman pahoista silkit ja minkit ovatkin todella pahimpia. Voisiko aikuinen (?) vaatia edes hiukan suhteellisuudentajua itseltään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jestas sentään, kaikista maailman pahoista silkit ja minkit ovatkin todella pahimpia. Voisiko aikuinen (?) vaatia edes hiukan suhteellisuudentajua itseltään.

        Olen aikuinen ja ajattelen, että yhdenkään eläimen ei tarvitse kuolla vaatteiden, asusteiden tai ravintoni vuoksi.

        Aattelepa ite myös hieman. Sekä epäitsekkäämmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen aikuinen ja ajattelen, että yhdenkään eläimen ei tarvitse kuolla vaatteiden, asusteiden tai ravintoni vuoksi.

        Aattelepa ite myös hieman. Sekä epäitsekkäämmin.

        Sekä eläimiä että ihmisiä kuolee koko ajan, mutta teikäläinen on ilmeisesti jäämässä tähän maahan ensimmäisenä ikuisiksi ajoiksi.


    • Anonyymi

      Minä menen teatteriin aina collegehousuissa ja villapaidassa. Ihminen on vapaa olento, jonka ei kuulu kangistua kaavoihin.

    • Anonyymi

      Tärkeintä olisi ehkä mennä hajuttomana, ettei pilaa ympärillä istuvien teatterinautintoa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      2574
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      319
      2355
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      93
      2124
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      57
      1807
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1722
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1694
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1573
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      121
      1420
    9. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      60
      1397
    10. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1389
    Aihe