Eli, saako alkaa myydä itse ulosmitattua oma asuntoaan, jossa asuu?
Se on ollut ulosoton huutokaupassa pari kertaa, mutta asiallisia tarjouksia ei ole saatu ja asunto palautui itselleni asumiskäyttöön. Toistaiseksi siis saan asua kodissani, mutta se on ymmärtääkseni "hukkaamiskiellossa" ja lainan panttina.
Miten protokolla menee, jos yritän itse jälleen myyntiä? Ilmoitus uo:lle? Lupa myydä?
Eikö velkojalle olisi vain hyvä jos aktiivisesti kaupataan velan vakuusomaisuutta?
ulosmitatun asunnon oma myynti
11
104
Vastaukset
- Anonyymi
Kyseessä on vaikea myyntikohde. Syrjäinen alue ja paljon remppavelkaa, joka tulossa. Jos laittaisin myyntiin alehintaan, mutta velkojalle sopivaan velkasummaan, miksei saisi yrittää?
- Anonyymi
Lukasenkaa on tiedotettu rauhasta.
- Anonyymi
Lukasenka omistaa omistaa asunnon toisen asuntoa ei saa myydä, Lukasenka haluaa pitää asunnon maksamattomasta velasta.
- Anonyymi
Ok. Eli alkaa palautua elämä raiteilleen....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lukasenka omistaa omistaa asunnon toisen asuntoa ei saa myydä, Lukasenka haluaa pitää asunnon maksamattomasta velasta.
Mutta eikös Lukasenkakin olisi tyytyväinen, jos saisi rahat handuun eikä vain joutuisi tyytymään olemaan jonon häntäpään kupparina toivoen maailman tilanteen tekevän syrjäkylän asunnosta halutuimman? Oikea myyjä voi tehdä ihmeen ja realisoida mörskän kilpalaulantaan :)
- Anonyymi
Hiljainen myynti on hyvä tapa ilmoitella myyntihalukkudesta.
- Anonyymi
Miks sä pankin omaisuutta alat kaupata,ei ne sulle provikoita maksa.Et sä veloistas selviä vaikka saisitkin kaupaks,maksatko pankille vielä vuokraa asunnosta?
- Anonyymi
Ei ole pankin vaan ulosoton. Ja velat on kulutusluottoja ja velkoja on perintäyhtiö. Kun kerran voutikaan ei saa myytyä velkojia hykerryttävään hintaan (ei muhinkään hintaan), ekös olisi hyvä että velallinen itse on aktiivinen? Mikä tässä keississä on kompastus?
- Anonyymi
On tärkeää huomata, että asunnon myynti vaikuttaa myös ulosoton päättymiseen. Ulosotto päättyy, kun ulosoton kohteeksi joutuneet velat on maksettu tai kun ulosoton kohde on muutoin hävitetty, kuten asunnon myyntitulojen kautta.
On suositeltavaa ottaa yhteyttä ulosottomieheen ennen asunnon myyntiä ja keskustella asiasta hänen kanssaan. Ulosottomiehellä on paljon tietoa ulosoton hoitamisesta ja hän voi auttaa sinua ymmärtämään, miten asunnon myynti vaikuttaa ulosottoon ja miten ulosotto hoidetaan myyntitulojen jälkeen.- Anonyymi
Ok, ja joo näin teen.
Mietin vain sitäkin, että vaikka kaikkia velkoja ei saisi kuoletettua myynnillä, saisi perintä kuitenkin leijonanosan ja voutinkin luulisi olevan tyytyväinen tulokseen. Omassa myynissä myyjällä on parempi asema kuin pakkomyynnin stigmalla, joten saattaa jopa mukavampia ostajaehdokkaita löytyä. Pienellä paikkakunnalla harva haluaa ostaa pakkohuutokaupan kohteita, siihen vaikuttaa ihan tunteet ja tuttuus. Helposti alkaa tulla puheita pienessä asuinyhteisössä "hyeenoista", jotka hyötyvät vähävaraisen asemasta.
Naapurin serkun kaverille myynti olisi reilua ja transparenttia.
Joka tapauksessa velallisen asema olisi parempi, kun se nollapiste (velkojen maksu) häämöttäisi jossain vaiheessa ja saisi luottotiedot takaisin. On eri tilanne, jos velkaa on 20t kuin 1t.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984